Svećice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Povecanjem zazora na fabrickom sistemu paljenja ces dobiti nesigurnu varnicu ili cak nikakvu.
    Posto vozis na gas, sansa za to se jos vise povecava. Ljudi preporucuju da se zazor malo smanji kada se vozi na gas.

    Uzgred, dobrodosao na Cannon
    Mogao bi da se predstavis:
    http://idata4.network.biggnet.net/presh ... &start=380


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • lancer
      CBC Član
      • 10.05.2005
      • 20
      • Novi Sad

      Pa vidi, kao alternativu, BPR6ES, fabrika je dala i BPR5ES-11. Zato pitam za BPR6ES-11, koja je malo hladnija. Znaci ne bih na svoju ruku budzio, smanjivao ili sirio. Uzeo bih naravno v line varijantu.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        Pa vidi, kao alternativu, BPR6ES, fabrika je dala i BPR5ES-11.
        i pise sta, BENZIN.
        za benzin je ok ali to i nije bilo pitanje. ili jeste?
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • lancer
          CBC Član
          • 10.05.2005
          • 20
          • Novi Sad

          Ne. Rekoh da vozim na gas. Znaci ipak svecica sa manjim zazorom? Sve ovo pitam jer mi se cini da je bilo i drugacijih misljenja. Jasno mi je da nije sve crno-belo i da i manji (veci) zazor imaju prednosti (mana), ali da li postoji bar neka opsta preporuka?

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            Originally posted by lancer
            Ne. Rekoh da vozim na gas. Znaci ipak svecica sa manjim zazorom? Sve ovo pitam jer mi se cini da je bilo i drugacijih misljenja. Jasno mi je da nije sve crno-belo i da i manji (veci) zazor imaju prednosti (mana), ali da li postoji bar neka opsta preporuka?
            Manji zazor, te od 0.8 su baš takve kakve ti trebaju za gas.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • lancer
              CBC Član
              • 10.05.2005
              • 20
              • Novi Sad

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                Ne. Rekoh da vozim na gas.
                pa onda i ne postoji preporuka fabrike za svecicu, i treba poslusati majstora za gas a ne trgovce i njihove kataloge za benzin.

                da ne bude zabune, gas i benzin traze razlicita podesavanja i uvek treba naglasiti vrstu goriva kada se zagleda u kataloge.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • gaston
                  CBC Senator XXL
                  • 24.03.2005
                  • 324
                  • N BG - Batajnica

                  Stigle su mi BCP 6 E V line 17 za alfu 20 ts ,znaci obe jednake tj svih 8 kom pa me zanima da li je ono C oznaka za hrom ili su ovo bakarne elektrode sto mi je i cilj a nadam se da mi vise odgovaraju na LPG od trokrakih sa kojima vozim. Hteo sam da poslusam Doru i porucio sestice obicne V line mali kljuc bez kapica i ovo mi je stiglo.
                  27.5 god za djevrekom auta snova :
                  Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


                  NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    Originally posted by gaston
                    Stigle su mi BCP 6 E V line 17 za alfu 20 ts ,znaci obe jednake tj svih 8 kom pa me zanima da li je ono C oznaka za hrom ili su ovo bakarne elektrode sto mi je i cilj a nadam se da mi vise odgovaraju na LPG od trokrakih sa kojima vozim. Hteo sam da poslusam Doru i porucio sestice obicne V line mali kljuc bez kapica i ovo mi je stiglo.
                    C je oznaka za prečnik navoja, E je dužina a ono V je ....
                    V:
                    electrode
                    Fine wire
                    gold palladium
                    center electrode
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • gaston
                      CBC Senator XXL
                      • 24.03.2005
                      • 324
                      • N BG - Batajnica

                      Pa jel to TO sa cim imas dobra iskustva na gas ?
                      27.5 god za djevrekom auta snova :
                      Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


                      NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        Najvazniji faktor prilikom izbora zazora je vrsta paljenja i vrsta goriva. Nacelno, za gas treba manji zazor (kazu cak za 0.2 mm) ali tanka elektroda nekih modela svecica (ili V oblik) to kompenzira delimicno. Rizicno je eksperimentisati osim kad neko zna sta radi (ili bar misli da zna). Ako govorimo o obicnom fabrickom paljenju i pretpostavkom da su kablovi u super dobrom stanju najvise sto bi se smelo je da se ostavi zazor kao kad je na benzin. Sa tankom elektrodom ili V tipom isto tako s tim sto je garancija u tom slucaju jos veca da nece doci do promasaja. Sa nekim monstrumom od paljenja se vec moze eksperimentisati sa vecim zazorom (1.1 max) ali to nije bila tema, zar ne? Uskoro cete cuti moja iskustva u vezi toga jer pripremam zanimljivo CDI paljenje a koristicu Iridijum NGK i zazor 1.0-1.1 mm za rad na gas. Radi se o naponu od oko 40KV na svecici. To je cisto eksperimenta radi i ne nadam se nekim posebnim poboljsanjima ali hocu da vidim koliko je takav sistem siguran i da malo poboljsam hladni start. Smatram da cena i vreme ulozeno za to ne opravdavaju ekonomski taj projekat. Savet je da odrzavate svecice, razvodnik i kablove da uvek budu u super ispravnom stanju jer je najcesce to izvor problema i kod benzina a narocito kod gasa. Jos nesto. Kablovi moraju spolja biti uvek CISTI kao i bobina razvodnik izolatori itd. Keramika svecica treba da se kontrolise i da se cisti da bude PERFEKTNA kao nova. Kablovi trebaju po mogucstvu biti silikonski i najbolje od nemetala (grafitni). To sve nije ni malo nedostupno u danasnje vreme i garantuje sigurnu voznju na gas i dobro sagorevanje.

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          dranix:

                          Savet je da odrzavate svecice, razvodnik i kablove da uvek budu u super ispravnom stanju jer je najcesce to izvor problema i kod benzina a narocito kod gasa. Jos nesto. Kablovi moraju spolja biti uvek CISTI kao i bobina razvodnik izolatori itd. Keramika svecica treba da se kontrolise i da se cisti da bude PERFEKTNA kao nova. Kablovi trebaju po mogucstvu biti silikonski i najbolje od nemetala (grafitni). To sve nije ni malo nedostupno u danasnje vreme i garantuje sigurnu voznju na gas i dobro sagorevanje.
                          Lepo receno.
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • vivicav
                            CBC Član
                            • 12.04.2005
                            • 72
                            • Pancevo

                            Originally posted by dranix
                            . . . Ako govorimo o obicnom fabrickom paljenju i pretpostavkom da su kablovi u super dobrom stanju najvise sto bi se smelo je da se ostavi zazor kao kad je na benzin. . .
                            Sta tacno podrazumevas pod ovim? Ja imam "fabricko" beskontaktno paljenje, varijanta sa razvodnikom i suvom bobinom. Jel to smatras za obicno paljenje ili je mozda varijanta sa platinama obicno fabricko paljenje? Interesuje me da bih znao koji od iznetih saveta da primenim u vezi zazora na svecicama.
                            Yeah
                            http://img285.imageshack.us/img285/3192/plin0tv.gif

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              Vivicav,
                              Gde si to procitao a da sam ja napisao? Kakva "suva" bobina kakavi bakraci. Ko je pomenuo bezkontaktno?
                              Da objasnim. Pod klasicno podrazumevam ja (a mozda i drugi) obicnu "mokru" bobinu i naravno tranzistorski okidac jer su platine nesto previse zastarele ipak. Imaj u vidu da npr. tzv. Bosch BLUE bobina iako izgleda kao starinska nije mokra vec je izolator moderni polimer kojim je zalivena a ne trafo ulje. E sad. Nisam naveo model auta stvarno a radi se o Saab-u 900i koji ima obicnu bobinu i taj prekidac. Ima on ustvari EZK paljenje ali mene ne zanima korekcija opterecenja vec sta daje na izlazu prema bobini. Drugim recima napon na svecicama je 15KV (mozda nema ni toliko) i to je sve. Kao pre jednog veka. Za tu kombinaciju je zazor 0,7-0,8mm kakve god da su svecice. Na gas radi to normalno tako kako je sa klasicnim champion svecicama (bakarnim) koje su se zatekle kad sam kupio auto. Modifikacija koju planiram podrazumeva da ostane sve sto je i sada ali da na primar bobine (iste ove ili druge) dolazi napon od 350V umesto sadasnjih 12v. U tom slucaju ce sigurno paliti do 1,0mm zazora a pogotovo neku svecicu sa tankom elektrodom. Idealni slucaj je da moze da zazor bude sto veci ali da je varnica sigurna sto nije lako ostvarljivo. Radi se naravno od tzv. CDI paljenju koje nije nista novo ali je bolje nego klasicno induktivno. Naravno nesto novija kombinacija je to isto ali paljenje se vrsi tako sto se salje serija varnica sto je jos dosta bolje a posebno za visokoturazne motore kartinga i slicno. I za tu vrstu imam shemu. Ja se igram. Ne pravim nikakve konje ni iz cega vec samo hocu bolje sagorevanje gasa. To je sve. Elektronika me vec vise od 30 godina veoma zabavlja i ne prestajem da iksperimentisem. Znam, ima to sve da se kupi i gotovo ali mi je uzivanje da sam napravim iako kosta skoro isto.

                              Comment

                              • vivicav
                                CBC Član
                                • 12.04.2005
                                • 72
                                • Pancevo

                                Ti si napisao ono sto stoji pod "citat".
                                U nastavku sam ja pisao i opisao ono sto imam u kolima, zato jer ne podrazumevam nista, i postavio konkretno pitanje. Toliko. Posle svega ovog sto procitah na ovih 6 strana znam da necu dirati nista, ni zazor niti cu menjam svecice!
                                Yeah
                                http://img285.imageshack.us/img285/3192/plin0tv.gif

                                Comment

                                Working...
                                X