F1 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Rosberg: Hamilton je napravio pravi potez prelaskom u Mercedes


    Nico Rosberg ovaj potez Lewis Hamiltona ocenjuje kao jako mudar.



    Mercedes već sada naprono radi kako bi se što bolje pripremio za sledeću sezonu. Za sada
    rade se simulacije u vazdušnom tunelu.
    "Izvršili smo izmene za 50-60% na ovogodišnjem bolidu i sada to testiramo u vazdušnom
    tunelu. To je veoma komplikovan posao ali nadamo se da ćemo se što bolje spremiti za
    narednu sezonu", izjavio je Nico.
    Na pitanje da li je Hamiltonov prelazak u Mercedes iznenadjenje za njega, on je odgovorio: "Ne.
    On je jedan od najboljih vozača. Takodje on želi da ostane ovde na duže staze. Ovo je jak tim i
    unapredjenja su konstantna tako da imamo šansi za uspeh".
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Villeneuve: Vettel se ponaša kao dete


      Kanadjanin je izjavio da Vettel treba da se uozbilji.



      Jacques Villeneuve uspeo je da osvoji jednu titulu sa timom Williamsa još 1997. godine a sada
      veruje da Fernando Alonso ima više šansi za šampionat jer je zreliji od Sebastiana Vettela u
      odlučujućim momentima.
      On je dodao da je Vettel superioran samo kada trku povede od starta do cilja.
      "Za mene nema dileme. Alonso je najbolji. Vettel je dosta brz ali izmedju njih postoji odredjena
      razlika kada su u pitanju teške situacije. Tada je Fernando veoma miran i racionalan dok je
      Sebastian veoma uznemiren, viče i pokazuje srednji prst. Reaguje kao dete", izjavio je
      Villeneuve.
      Bivši šampion je dodao da Alonso takodje zaslužuje titulu ove sezone. Sa druge strane
      Villeneuve nije trošio reči havle na Adriana Neweya sa kojim je radio u Williamsu.
      "On je genije. Adrian je sjajan tehničar i baš dosta sluša vozače. Uspešne godine ga nisu ni
      malo promenile", dodao je on.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Massa je pregovarao i sa drugim timovima


        Brazilac je odkrio da je pre potvrde Ferrarija pričao sa drugim timovima.



        Još od početka godine Brazilac nije bio u očekivanoj formi pa je javna tajna bila da Ferrari traži
        novog timskog kolegu za Fernanda Alonsa.
        "Kao da se crni oblak digao samo iznad mene. Ništa mi nije išlo od ruke", kazao je Massa za
        Tuttosport.
        Kako je bolid Ferrarija bio sve bolji popravila se i Massina forma. Ttokom lošeg perioda Brazilac
        se plašio za svoju karijeru.
        "Radio sam posao o kome sanjaju milioni ljudi ali ja nisam bio zadovoljan jer sam znao da u većini situacija greška je bila samo moja. Imao sam kontakte sa drugim timovima ali ja sam
        želeo da ostanem sa Ferrarijem", dodao je on.
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Zetsche: Ne povećavamo budžet našem F1 timu


          Predsednik Daimlera Dieter Zetsche je javno potvrdio da nema nameru da povećava
          budžet Mercedesovom F1 timu za 2013.




          Nedavno su se pojavile glasine da bi Mercedes Benz mogao da posluša predlog Nikija Laude i
          značajno poveća budžet F1 tima.
          Nemački list Bild je preneo da bi ekipa u tom slučaju sledeće sezone mogla da raspolaže sa
          oko 200 miliona evra, što bi bilo blizu budžeta Ferrarija, McLarena i Red Bulla.
          Međutim, Zetsche je za namački Die Zelt izjavio: “Nemamo nameru da povećavamo budžet.”
          Ipak, on je dodao da Mercedes mora da bude konkurentniji.
          “Mercedesov motor se smatra najboljim u Formuli 1”, izjavio je Zetsche, koji je ovom rečenicom
          praktično rekao da su ostali delovi na bolidu problem.
          “Moramo da popravimo naše performanse i to brzo”, dodao je on.
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Toro Rosso i Force India menjaju motore za 2014?


            Italijanski tim će verovatno preći na Renaultove motore, dok bi Force India započela
            saradnju sa Ferrarijem.




            Ovu informaciju je plasirao nemački list Auto Motor und Sport. Navodi se da će Toro Rosso, koji
            je u vlasništvu Red Bulla, završiti svoju saradnju sa Ferrrarijem po završetku ere V8 motora.
            Prvi tim Red Bulla već koristi Renaultove agregate, a i jedan od sponzora im je Infiniti koji
            posluje u okviru Nisana. Partnerstvo Nisana i Renaulta treje već nekoliko godina.
            Pored ovoga, Auto Motor und Sport je preneo da će Force Indija završiti saradnju sa
            Mercedesom i da će im novi partner biti Ferrari. List navodi da dosadađnji demanti indijske
            ekipe “nisu bili dovoljno ubedljivi da bi im se poverovalo”.
            Italijanski tim će verovatno preći na Renaultove motore, dok bi Force India započela
            saradnju sa Ferrarijem.
            Ovu informaciju je plasirao nemački list Auto Motor und Sport. Navodi se da će Toro Rosso, koji
            je u vlasništvu Red Bulla, završiti svoju saradnju sa Ferrrarijem po završetku ere V8 motora.
            Prvi tim Red Bulla već koristi Renaultove agregate, a i jedan od sponzora im je Infiniti koji
            posluje u okviru Nisana. Partnerstvo Nisana i Renaulta treje već nekoliko godina.
            Pored ovoga, Auto Motor und Sport je preneo da će Force Indija završiti saradnju sa
            Mercedesom i da će im novi partner biti Ferrari. List navodi da dosadađnji demanti indijske
            ekipe “nisu bili dovoljno ubedljivi da bi im se poverovalo”.
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Jedna DRS zona u Austinu


              FIA je potvrdila samo jednu DRS zonu na stazi u USA.



              Posle pet godina Formula 1 se ponova vraća na američko tlo a prvi put na pisti u Austinu.
              Staza Circuit Of The Americas ukupno ima 20 krivina i dugačka je 5516 metara.
              DRS zona biće postavljenja na najdužem pravcu na stazi, odnosno izmedju krivina 11 i 12.
              Aktivacija ovog sistema vršiće se na 650 metara ispred kočenja za 12. krivinu.
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Tilke: COTA će biti izazov za vozače

                Dizajner staze veruje da njena konfiguracija može biti veoma izazovna za vozače.



                Kako se Formula 1 približava prvoj trci na stazi Circuit of the Americas, Hermann Tilke misli da
                konfiguracija staze neće biti baš jednostavna za vozače, pogotovo krivina 1 koja se nalazi na
                uzvišenju.
                "Mislim da staza ima veoma teške delove i nadam se da će ona biti jedna od najzahtevnijih u
                kalendaru. Za krivinu 1 se ide uzbrdo a posle toga visinske razlike su veoma oštre tako da u
                pojedinim krivinma vozači neće moći da vide njeno teme", izjavio je Tilke.
                "Očekujem da vozači tokom treninga prave dosta grešaka mada trebaće im neko vreme kako bi
                dobro proučili stazu. Mislim da će takodje biti problema oko set-upa kao i oko guma", dodao je
                on.
                Staza je dosta bila kritikovana da neće moći da prikaže dobro trkanje zbog mogućih poteškoća
                oko preticanja.
                "Mislim da je staza veoma dobra ali moramo da sačekamo reakciju vozača. Prvi utisci biće
                najvažniji i nadam se da će oni biti pozitivni", kazao je Tilke.
                Evo i nekih tehničkih podataka dobijenih na osnovu simulacija:

                3.7 je najveća vrednost G sile na krivinama 10 i 11.
                14% se koči u jednom krugu
                45% staze su pravci
                59 promena brzine u jednom krugu
                63% kruga se provodi pod punim gasom
                75km/h je najsporija brzina na krivini 11
                200m ima od starta do prve krivine
                280km/h je najveća brzina u krivini 13
                315km/h je najveća brzina na pravcu
                1000m je najduži deo staze proveden pod punim gasom
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hamilton: Zadovoljan sam odlukom koju sam doneo


                  Britancu nije žao što napušta McLaren na kraju sezone.



                  Martin Whitmarsh je pre nekoliko nedelja izjavio da će Lewisu Hamiltonu biti žao što napušta
                  McLaren ali mladi Britanac ne misli tako.
                  "Bio sam iznenadjen kada sam to čuo. McLaren je dobar tim i sa njima sam od mog ranog
                  detinjstva. Ove zadnje dve trke za mene biće dosta emotivne i specijalne. Ali, ja sam srećan
                  odlukom koju sam doneo", izjavio je Hamilton.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso smiren pred finiš šampionata


                    Španac je sada dosta smireniji nego li tokom ranijih borba za titulu.



                    Vozač Ferrarija u zadnje dve trke ulazi sa 10 bodova zaostatka u odnosu na vodećeg
                    Sebastiana Vettela koji može da osvoji titulu na trci u USA ukoliko pobedi a Fernando Alonso
                    kroz cilj prodje ispod četvrtog mesta.
                    Alonso koji je titule šampiona osvajao 2005. i 2006. izjavio je da se sada oseća dosta opuštenije
                    nego li tada.
                    "Sada se osećam dosta opuštenije. Kada sam 2006. vodio bitku sa Schumacherom, pred trku
                    za VN Brazila bio sam dosta napet. To je bio dosta naporan vikend i nije bilo lako skoncentrisati
                    se što se odrazilo i na moje spavanje", izjavio je Alonso.
                    "Sledeće godine ista situacija se ponovila sa McLarenom. 2010. sam u Abu Dabi došao kao
                    vodeći ali sam tada bio mnogo opušteniji i sigurniji. Trka je bila kakva je bila, nismo pobedili a
                    osećaj mi je bio poznat", kazao je vozač Ferrarija.
                    "Što se tiče ove dve zadnje trke osećaj je normalan. Ovo mi je ćetvrti put da se u finišu
                    šampionata borim za titulu i već sam se navikao na te stvari i pokušavam da se usredsredim na
                    posao. Pripremili smo nove delove za tako da dosta očekujem od njih", dodao je on.
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Vettel najbrži i na drugom treningu

                      I pored tehničkih problema tokom sesije Nemac je uspeo da zabeleži najbolje vreme.



                      Vreme u Teksasu bilo je nešto toplije pred početak drugog treninga. Temperatura staze
                      iznosila je 30 a vazduha 19 stepeni. Odmah po početku vozači su prionuli na posao pošto su
                      imali dodatan set pneumatika samo za ovu stazu.
                      Prvo ozbiljnije vreme zabeležio je Sebastian Vettel od 1m40.790s ali se moglo primetiti da
                      vozači još traže dodatno prijanjanje. U narednih nekoliko minuta na prvom mestu smenjivali su
                      se Hamilton, Webber i Button koji je postavio vreme od 1m40.678s. Tu seriju promena na
                      prvom mestu produžili su Alonso i Rosberg, gde je vreme vozača Mercedesa bilo 1m39.842s.
                      Sebastian Vettel je posle uvodnih nekoliko krugova morao do boksa zbog problema sa
                      curenjem hladnjaka ali je posle par minuta napustio bolid.
                      Posle nešto više od pola sata od početka, Mark Webber je postavio najbrže vreme od 1m39.485s dok se Vitaly Petrov okrenuo na stazi. Australijanac tu nije stao pa je već odmah
                      zatim svoje vreme popravio na 1m39.277s.
                      Felipe Massa je pokazao da se veoma lepo snalazi na ovoj stazi jer je na polovini treninga
                      postavio najbrži krug od 1m.39.106s. I Lewis Hamilton se uspisao na listu vozača koji su se
                      okrenuli tokom treninga. Mark Webber je odmah po ponovonom izlasku na stazu preuzeo prvu
                      poziciju od Felipea Masse krugom od 1m38.475s, dok je Vettel posle pola sata od detektovanja
                      kvara vratio u bolid.
                      Prvi incident na stazi su imali Kovalainen i Vergne, kada je u 19. krivini Finac probušio zadnji
                      desni pneumatiko o prede krilo Toro Rossovog vozača.
                      Posle povratka na stazu Sebastian Vettel je postavio najbrži krug od 1m37.718s na samo 20
                      minuta do kraja sesije. Upravo se taj krug vozača Red Bulla do kraja treninga održao na
                      vodećoj poziciji i tako označio najbrže vreme na drugom treningu.. U samom finišu Pastor
                      Maldonado je imao problema sa manjim požarom na bolidu ali su mehaničari tima uspeli da to
                      na najbolji način saniraju.
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Vettel se i pored problema oseća spremno


                        Nemac je siguran da je danas obavio dobar posao, iako je veći deo drugog treninga
                        proveo u garaži zbog problema.



                        Svetski šampion je morao da se vrati u boks već u trećem krugu na drugoj sesiji, a na stazu je
                        ponovo izašao tek pola sata pre kraja. On je do kraja sesije vozio samo šesnaest krugova, ali
                        mu je i to bilo dovoljno da postavi najbolje vreme.
                        Vettel smatra da problem koji je imao neće imati nikakve posledice do kraja vikenda.
                        „Vrlo brzo smo ušli u ritam. Tokom popodneva smo imali mali problem, pa nismo mogli da
                        vozimo onoliko koliko smo želeli, ali smo i pored toga imali dva odlična stinta i mislim da smo
                        spremni za nastavak vikenda“, izjavio je Vettel.
                        „Petkom uvek morate da budete oprezni, pogotovo kada je staza ovako klizava. Ovakvi uslovi
                        ponekad mogu malo i da promene sliku grida. Mislim da smo danas videli jedno ili dva
                        iznenađenja, tako da moramo da sačekamo sutrašnji dan i vidimo kako će se stvari odvijati.
                        Uslovi na stazi će sutra sigurno biti bolji. Važno je da smo na vrhu i sada ćemo pokušati da
                        dodatno unapredimo bolid“, dodao je Nemac.
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Vozacima Toro Rossa se svidela staza


                          Ali pored toga oba vozača tima su se žalila na nedostatk prijanjanja.



                          "Nova staza je ispunila moja očekivanja ali je nedostatak prijanjanja pravio problem. On se nije
                          zančajno popravio tokom poslepodneva ali već u subotu očekujemo zančajniji boljitak. Klizavi
                          uslovi su nam zadavali dosta poteškoća kako bi stazu razumeli na pravi način. Uspeli smo da
                          unapredimo naše performanse tokom dana pa se nadamo da ćemo taj trend nasatviti i sutra.
                          Gumama treba dosta vremena da se zagreju što može da bude značajan faktor ovde u Ostinu",
                          izjavio je Daniel Ricciardo koji je prvi trening završio na 12. a drugi na 15. mestu.
                          "Moram reći da je ovo veoma lepa staza i baš mi se svidja. Dosta je izazovna i ima par dobrih
                          mesta za preticanje gde na nekim od njih nije potrebno koristiti DRS. Ovo je bio veoma težak
                          dan za nas jer na prvom treningu nismo imali prijanjanja. Prikupili smo zanimljive podatke i sutra
                          se nadam zanimljivim kvalifikacijama", kazao je Vergne koji je današnji dan završio na 13. i 16.
                          mestu.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Sauber: Ima prostora za napredak


                            U Švajcarskoj ekipi su bili zadovoljni urađenim na prva dva treninga, ali je opšte
                            misljenje da bolid može da pruži više.




                            “Brze krivine na ovoj stazi su pravo uživanje za vožnju. Dopada mi se staza. Na prvoj sesiji smo
                            se upoznavali sa konfiguracijom, i čekali smo da se uslovi malo poprave. Na početku druge
                            sesije sam na tvrdim gumama obavio jedan dug stint od dvadeset krugova. Međutim, nakon
                            toga smo imali problem sa izduvnim sistemom pa smo morali malo da pauziramo u garaži.
                            Mehaničari su brzo rešili problem tako da sam mogao da vozim i na srednjoj komponenti guma.
                            Moram da kažem da sam imao puno problema sa zagrevanjem guma. Moramo da pronađemo
                            neko rešenje ukoliko želimo solidan rezultat u kvalifikacijama”, izjavio je Kamui Kobayashi.
                            “Danas smo bez problema obavili kompletan program. Staza je fantastična i jako mi se dopada
                            prvi sektor. Verujem da će trka biti odlična i biće mi jako drako da se borim pred brojnim
                            Meksikancima koji sun a tribinama. Ipak, lično nisam zadovoljan sa balansom, ali sam siguran
                            da možemo da ga poboljšamo”, rekao je Perez.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Mercedes: Prilagođavanje novoj stazi


                              Mercedesov bolid se bolje ponašao nego na nekim prethodnim trkama.



                              „Dopada mi se ova staza. Imali smo i lep prijem od strane javnosti i danas je već na stazi bilo
                              dosta publike. Obavili smo kompletan današnji program i mislim da se bolid bolje ponašao nego
                              na prethodnim trkama. Uslovi nisu bili idealni, pogotovo jutros kada je bilo hladno, pa su zbog
                              toga gume bile na limitu“, izjavio je Rosberg.
                              „Lepo je vratiti se u Amerku i nadam se da će i fanovi biti zadovoljni što se Formula 1
                              vratila.Ova staza će svakako pomoći u promociji našeg sporta. Konfuguracija je veoma lepa, ali
                              je i izazovna. Danas uslovi nisu bili idealni, pogotovo van trkačke linije. Što se našeg programa
                              tiče, imali smo malo problema sa gumama na drugoj sesiji što nam je donekle poremetilo
                              planove. Ipak, portudiću se da dam sve od sebe sutra i prekosutra“, rekao je Schumacher.
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Hamilton zapanjen Vettelovom brzinom na treninzima


                                Vozač Mclarena bio je začudjen tempom Sebastiana Vettela na slobodnim treninzima.



                                Vozač Red Bulla je na prvom treningu bio brži od najbolje plasiranog vozača Mclarena za
                                1.418s dok se na drugom treningu ta razlika smanjila na 0.757s.
                                "Ne znam odakle mu takvo vreme, ali je ono veoma brzo. Pitanje je da li ćemo mi moći da
                                odgovorimo na njegov tempo. Tokom sutrašnjeg dana napravićemo neke promene kako bi
                                poboljšali bolid", izjavio je Hamilton.
                                Jenson Button nije bio toliko zabrinut oko Vettelovih današnjih vremena.
                                "Mislim da je bilo malo vozača koji su uspeli da naprave dobar krug sa malo goriva. Red Bull izgleda veoma brzo i biće izazov pobediti ih u kvalifikacijama. Oni uspevaju brzo da zagreju
                                gume što je nama danas bio problem", kazao je Button.
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X