F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Rodolfo Gonzales


    Gonzalez će voziti na prvom slobodnom treningu u petak.


    Momak iz Venecuele će dobiti priliku da u bolidu Marussie učestvuje na slobodnom treningu u Bahreinu umesto Bianchia. Gonzalez ima iskustva u Formuli 1 u okviru Caterham, kao i Force India tima.

    “Veoma sam srećan što sam dobio priliku da vozim na prvom slobodnom treningu u petak. To će biti jedan poseban osećaj-sesti ponovo u bolid Formule1! Obzirom na to da već imam iskustva, osećam da sam spreman. Volim stazu u Bahreinu i jedva čekam da vidim šta mogu da postignem” izjavio je Gonzalez.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Webberov 200. put


      Mark Webber na VN Bahreina slavi svoj 200. GP


      Mark Webber će se, ove nedelje, pridružiti elitnom klubu vozaču, jer veteran F1 startuje svoju 200. trku, i tako postaje 13. vozač u 63-godišnjoj istoriji ovog sporta koji je prešao ovu magičnu cifru.

      Webber je svoju karijeru započeo na spektakularan način, kada je vozio nekonkurentan Minardi, sa kojim je došao do petog mesta na VN Australije 2002. godine.

      „Tvoja prva trka je veoma posebna u Formuli 1“, priseća se Webber: „To je veliki trenutak za bilo kog vozača.“

      „Stići u Formulu 1 i takmičiti se na tom nivou, iako je to bilo u veoma malom timu u mom slučaju, bilo je izuzetno vredno.“

      Od tada, Webber je vozio za Williams, Jaguar i Red Bull, kome se pridružio 2007. godine. 2009. godine postaje prvi Australijanac koji je pobedio u trci Formule 1, nakon pauze od trideset godina. Od tada je toj cifri dodao još osam pobeda, uključujući dve na ulicama Monaka.

      „Nurburgring je bio moj dan“, priseća se Webber pobede u Nemačkoj 2009. godine: „Pobediti sa drive-through kaznom je prilično jedinstveno.“

      „A očigledno je da su pobede u Monaku neverovatno posebne za mene.

      „Mislim da je lako imati pobede kao favorite, ali jasno je da postoje i neke druge trke gde ste bili veoma, veoma dobri. Mislim na Suzuku, 2010. godine, sa Sebastianom i sa mnom.“

      2010. sezona je bila njegova najjača sezona, gde je ostvario četiri pobede i gde je u zadnjoj trci izgubio šampionsku titulu.

      Sad, na zalasku njegove karijere, špekulacije su ponovo pokrenule njegovu budućnost. Iako je u februaru negirao svoje veze sa Porscheom i Le Mans serijom, u poslednjih nekoliko dana se naveliko piše o njegovo prelasku u ovaj tim, posebno nakon kontraverzne VN Malezije i „usputnih“ problema na kvalifikacijama i u trci za VN Kine.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Webber ce imati razgovor u cetiri oka sa Mateschitzem



        Australijanac danas nije hteo ni da potvrdi ni da demantuje informacije da će na kraju sezone napustiti Formulu 1 i pridružiti se Porscheovom Le Mans projektu.



        „Trenutno ima mnogo glasina“, izjavio je Webber za Austrijski list Salzburger Nachrichten.

        Nakon “Multi 21” afere i nesrećne trke u Kini, mnogi smatraju da Red Bull namerno sabotira Webbera.
        “Pored glasina, padokom kruži i gomila glupih i besmislenig informacija”, dodao je Webber.
        On nije direktno odgovorio na pitanje vezano za prelazak u Porsche i sve što je rekao je bilo: “Mogu još dosta toga da pružim.”
        List Salzburger Nachrichten je takođe preneo informaciju da Webber za ponedeljak ima zakazan privatni sastanak sa vlasnikom Red Bulla Dietrichom Mateschitzem.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Alonso cilja pobedu i u Bahreinu


          Fernando Alonso se na početku sezone izdvaja kao glavni kandidat koji bi mogao da prekine trogodišnju dominaciju Sebastiana Vettela Red Bulla.



          Šampion iz 2005. i 2006. će ovog vikenda imati priliku da pretekne Vettela u generalnom plasmanu. Ipak, Španac čvrsto ostaje sa obe noge na zemlji i dodaje da je sezona duga. Alonso je naglasio činjenicu da su na prve tri trke sezone trijumfovala tri različita vozača u tir različita tima što ponovo nagoveštava neizvesnu borbu za titulu.

          I pored izuzetno jakog tempa koji je prikazao u Kini, Ferrarijev vozač je danas ponovio da Ferrari još uvek nema najbrži bolid.
          „U Australiji svakako nismo bili najbrži, u Maleziji smo se malo mučili, a u Kini je tokom trke Vettel imao najbrže stintove, ali je imao čudnu strategiju u kvalifikacijama. Moramo da nastavimo sa radom. Imamo neke nove delove za ovu trku, a onda ćemo u Barseloni i Monaku imati potpuno nove konfiguracije. Verujem da ćemo se u narednih mesec ipo dana izjednačiti na vrhu sa vodećima“.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Massa i Ferrari najbrzi na prvom treningu


            Felipe Massa je imao najbolje vreme na prvom slobodnom treningu za VN Bahreina ispred timskog kolege Fernanda Alonsa i Mercedesovog vozača Nica Rosberga.


            Vreme u Bahreinu je kao po običaju bilo veoma toplo pa je tako temperatura vazduha bila 32C, a staze 38 C.
            Na prvom treningu smo imali prilike da vidimo i dva nova vozača. U ekipi Marussije je Jullesa Bianchija zamenio rezervni vozač Rodolfo Gonzales, dok je u ekipi Caterhama umesto Van der Gardea u bolidu bio povratnik Heikki Kovalainen.
            Nakon instalacionih krugova usledila je standardna pauza od dvadesetak minuta, a prvi koji je postavio vreme na treningu je bio Nico Hulkenberg koji je vozio 1m42.500s. Prvi od vodećih vozača koji se vratio na stazu i postavio vreme je bio Kimi Raikkonen. Finac je ako se u obzir uzmu loši uslovi na stazi odmah vozio sasvim solidno vreme 1m35.345s koje je bilo tri sekunde brže od vremena Gutierreza koji je u međuvremenu nadmašio svog timskog kolegu.
            Pedesetak minuta pre kraja sesije prvo mesto je preuzeo Jenson Button sa krugom 1m45.305s, a iza drugoplasiranog Raikkonena su bili Sutil i Perez. Briatanac i Nemac su nešto kasnije poboljšali svoja vremena, a uspešniji je bio Sutil koji je vozio 1m35.119s i tako došao na čelo poredka.
            U tim trenucima su na stazu izašli Sebastian Vettel i Mark Webber. Nemac je odmah postavio najbolje vreme od 1m44.978s, dok je njegov timski kolega zaostajao malo preko jedne desetinke. Trostruki svetski šampion je uspeo da u narednim krugovima popravi vreme za dve desetinke, ali su ga vrlo brzo nadmašili Rosberg, a potom i Alonso koji je držao prvo mesto sa krugom 1m34.564s. Pored njih, solidan tempo Force Indije je potvrdio Paul di Resta koji je bio četvrti iza Vettela.
            Felipe Massa je tek pola sata pre kraja izašao na stazu i pred karaj svog stinta preuzeo prvo mesto sa krugom 1m34.487s i to vreme je ostalo najbolje do kraja sesije. Alonso je ostao na drugoj poziciji sa sedam stotinki zaostatka, dok je treći bio Rosberg koji je uspeo da poboljša svoje vreme i popravi plasman. Vettel je bio četvrti, di Resta peti, Button šesti, Webber sedmi, Sutil osmi, dok su poslednja dva mesta u prvih deset zauzeli vozači Lotusa Raikkonen i Grosjean.




            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Sauber sa Hondom od 2015. godine


              Honda bi mogla da dobije još jednu mušteriju za motore


              Mali timovi su uplašeni. Oni trenutno plaćaju 10 miliona evra godišnje za motore, koje dobijaju od samo tri dobavljača koliko je trenutno u F1 - Ferrari, Mercedes i Renault.

              Ipak, od naredne godine, očekuje se da će cena novih V6 motora biti izmedju 20 i 23 miliona evra. Ali, Mercedesov zastupnik, Niki Lauda savetuje:" Što bude duži ugovor koji sklopimo sa mušterijama, to će cena motora biti manja. Nove mušterije će dobijati motore po većoj ceni od, recimo Force Indije koja je ove godine potpisala "dugoročni ugovor" sa Mercedesom, pa će njihovi motori manje koštati, jer su se obavezali na korišćenje naših motora dugo vremena", izjavio je trostruki svetski šampion.

              Sa druge strane, Sauber je na trci u Kini izjavio da oni neće biti u mogućnosti da plate Ferrariju približno 20 miliona evra za motore.

              "Glasine su počele da kruže u padoku da Sauber razmatra prelazak na Hondine motore od 2015.godine", napisoa je novinar Schmidt.

              "Honda bi najviše volela kad bi mogla da snabdeva samo jedan tim, ali predsednik FIA-e Jean Todt je izjavio da on želi da dobavljači motora "podjednako podele" broj timova koji snabdevaju".


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                F1 ce biti 5 sekundi sporija


                V6 motori i aerodinamičke izmene u 2014 usporiće bolide F1


                Novinar Auto Motor und Sporta, Michael Schmidt, tvrdi da je Bernie Ecclestone zabrinut da će F1 bolidi, sledeće godine, biti za 5 sekundi sporiji u odnosu na 2013., i da uveliko razmišlja o tome da poveća broj obrtaja sa planiranih 12.000 na 15.000.

                Dodatni obrtaji će dodatno ublažiti neke od Bernijevih strahova u vezi sa zvukom motora, za koji se učekuje da bude blaži u odnosu na V8 motore, mada Schmidt veruje da su promene malo verovatne.

                To je zbog aktuelnih pravila koja ograničavaju protok goriva na samo 100 kilograma po satu, i svaki automobil ima samo 135 litra goriva po trci.

                Ta količina goriva, dozvoljena svakom automobilu, je lako promenljiva, ali izveštaj tvrdi da su proizvodjači motora, Mercedes, Renault i Ferrari sada već otišli predaleko sa svojim dizajnom V6 motora da bi mogli da se vraćaju unazad i menjaju te parametre.

                Ecclestone ima još jedan problem. Zajedno sa aerodinamičkim promenama naredne godine, stručnjaci predvidjaju da će vremena, koja postavljaju bolidi, spasti za oko 5 sekundi u 2014.

                „Formula 1 neće biti daleko od GP2 i Renault World serije“, napisao je Schmidt.

                Mali timovi su takodje zabrinuti. Oni trenutno plaćaju oko 10 miliona evra godišnje za motore, ali očekuje se da cena V6 motora, od sledeće godine, bude izmedju 20 i 23 miliona evra.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ecclestone sprovodi nasumican redosled


                  Ecclestone je predstavio novi sistem rasporeda timskih motorhomeova


                  Trenutno, timski motorhomeovi i garaže su poredjani po redosledu po kojem su se timovi plasirali u prošlogodišnjem šampionatu. To znači da su često timske garaže i motorhomeovi nasuprot jedni drugima. To dovodi do toga da vozači i članovi tima provode jako malo vremena u padoku, jer jure izmedju ova dva objekta, koji su veoma blizu.

                  Ecclestone namerava da oni (vozači i članovi tima) provedu više vremena u padoku, što će olakšati interakciju sa medijima, fanovima i ostalim osobljem timova.

                  Od VN Bahreina, motorhomeovi će biti nasumično poredjani, što će primorati osoblje timova da provedu više vremena u šetnji izmedju jedne i druge lokacije.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso: Kimi vozi bolje od svih nas


                    Vozač Ferrarija ima samo reči hvale za Ledenog.


                    Pred trku u Bahreinu Alonso je komentarisao svoje kolege i tom prilikom najviše je hvalio Kimija Raikkonena.

                    “Kimi je imao fantastičan start sezone i vozi bolje od bilo koga od nas. Ali, istovremeno me ne čudi što je Hamilton tako dobro plasiran jer je takođe jedan od najboljih vozača na gridu. Prošle godine je zahvaljujući njemu McLaren bio konkurentan, a sada će to isto učiniti i u Mercedesu” izjavio je Alonso.

                    Na pitanje novinara da prokomentariše Vettela i Red Bull, Alonso je rekao da je sezona tek počela, tako da Vettelovo prvo mesto i njegovi bodovi još uvek nisu presudno bitni za titulu.

                    “Svi znamo da Red Bull ima najbolji bolid. Mislim da je njihov rezultat u Kini samo plod pogrešne taktike” dodao je Španac.

                    Na kraju, par reči i o Ferrariju: “Pobeda u Kini ne znači da smo najbolji. Naravno, bio sam jako srećan što sam pobedio posle devet meseci. Ipak, treba još da se usavršavamo jer nismo bili dovoljno brzi na trci u Australiji, a i u Maleziji smo se pomalo mučili. Za trku u Bahreinu su nam već stigli neki novi delovi, a neki će stići za Barselonu i Monako. Procena je da ćemo pravi nivo dostići za otprilike mesec i po dana” završio je Alonso.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Boullier: Kimi veoma zadovoljan razgovorima o novom ugovoru


                      Prema Ericu Boullieru, Kimi Raikkonen je sve bliže potpisivanju ugovora sa Lotusom za 2014.


                      Francuz je negirao izveštaje da je Red Bull izrazio interes da Marka Webbera zameni šampionom iz 2007.

                      "To su uobičajene igrice," rekao je Boullier, "ali ne samo Red Bull. I ostali top timovi su zainteresovani."

                      "Ali i ja sam takođe zainteresovan za Alonsa, Hamiltona i Vettela, mada samo za Vettela, ukoliko bude slušao moje timske naredbe," nasmejao se.

                      "Mi smo već razgovarali sa Kimijem o produžetku ugovora, i on je zvučao veoma zadovoljno."

                      Doduše, akcije Finca rastu nakon njegove impresivne forme posle izleta u reli, i Lotus bi mogao da se pomuči da priušti sebi Kimija za 2014.

                      Izveštavalo se da je vlasnik tima, Genii, stavio deo tima iz Enstonea na prodaju, i Gerard Lopez priznaje da bi moglo da prođe neko vreme pre nego što se pojavi glavni sponzor.

                      Kada je upitan da li će novac biti faktor u Raikkonenovoj odluci, Boullier je rekao: "Kimi se ne trka zbog novca."

                      "Njemu je veoma važno da se oseća kao kod kuće i da ima slobodu da bude svoj. Tako da zaista ne vidim razlog zašto bi otišao."

                      "Ne znam da li bi ga drugi timovi tretirali dobro kao mi. Mi definitivno možemo da ga priuštimo," insistirao je.

                      "Imamo više novca nego prošle godine," dodao je.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Raikkonen najbrzi na drugom treningu


                        Finski vozač u Lotusu je drugu slobodnu sesiju završio ispred vozača Red Bulla predvođenih Markom Webbberom.



                        Lagan vetar koji je duvao je između dve sesije doneo nekoliko oblaka zahvaljujući kojima se pre početka sesije pojavilo i par kapi kiše, ali to nije imalo nikakvog uticaja na planove timova i uslove na stazi.

                        Vozači McLarena su među prvima izašli na stazu i odmah su zauzeli prve dve pozicije. Perez je u tim trenucima imao tri ipo desetinke bolje vreme od Buttona, a ono je iznosilo 1m35.866s. Par minuta kasnije Mark Webber je vozio 1m34.664s zahvaljujući čemu se našao na vodećoj poziciji. Ipak, njegov boravak na vrhu nije predugo trajao pošto je Fernando Alonso odmah po izlasku na stazu zabeležio najbrži krug od 1m34.317s, dok je Felipe Massa imao četiri desetinke slabije vreme. Sebastian Vettel je držao četvrtu poziciju sa sedam desetinki zaostatka, dok je peti bio Hamilton koji je bio ubedljivo najbrži u prvom sektoru, ali je gubio mnogo u srednjem delu staze, pa je zbog toga njegov zaostatak bio preko jedne sekunde.
                        Vozači su polako počeli da prelaze na medijum komponentu nakon pola sata, a od vodećih je promenu prvi napravio Webber. On je svoje vreme sa tvrdim gumama popravio za pola sekunde i tako je došao do prve pozicije sa krugom 1m34.184s. Vettel je zaostajao desetinku za timskim kolegom, a Alonso koji je delovao kao da će povratiti prvo mesto je postavio tek treće vreme pošto je u drugom sektoru bio zaglavljen iza Grosjeana.
                        Četrdesetak minuta pre kraja sesije prvu poziciju je preuzeo Kimi Raikkonen sa krugom 1m34.154s, ali je kao i u slučaju Alonsa ostao utisak da je mogao dosta brže pošto njegov treći sektor nije bio savršen.
                        Nakon toga su počela testiranja sa većom količinom goriva i simulacije trke, a najviše posla su imali Vettel i vozači Mercedesa koji su gurali svoje gume do granica kako bi videli koliko mogu da izdrže u stintu. Prateći vremena ali i dužinu stintova, velika je verovatnoća da ćemo u nedelju gledati trku u kojoj će većina vozača ići na starategiju od dva zaustavljanja u boksu.
                        Pokušaja da se nadmaši Raikkonenovo vreme do kraja sesije nije bilo pa je Finac završio na prvom mestu na drugom treningu. Iza njega je bio dvojac Red Bulla predvođen Markom Webberom, četvrti je bio Alonso, peti odlični di Resta, šesti Massa,sedmi Grosjean, osmi Rosberg, deveti Sutil, a tek deseti je bio Hamilton.



                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Vettel: RB jos nije pokazao tempo


                          Nemac je izjavio da Red Bull ima još performansi.



                          Vettel je na drugom treningu zaostajao 0.128s za vodećim Raikkonenom a dosta vremena gubio je u prvom i poslednjem sektoru. Vozač Red Bulla veruje da tim može da prikaže još performansi.

                          "Nisam bio zadovoljan performansama na kraćim stintovima. Mučio sam se da sastavim dobar krug i nisam uspeo da na pravi način iskoristim gume. Što se tiče dužih stintova tu je stvar mnogo povoljnija za nas. Gume su dobro držale od 10. do 14. kruga pa od tada one počinju da degradiraju, a naračito zadnje. Mi moramo da se skoncetrišemo na sebe. Imamo brz bolid i planiramo da ga maksimalno iskoristimo", kazao je Vettel.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Mercedes: Nemamo tempo kao na prva tri treninga


                            Ekipa Mercedesa je danas obavila sve što je planirala, ali je bilo vidno da ni Rosberg ni Hamilton nemaju tempo sa kojim mogu da konkurišu vodećima.



                            „Naš program danas je bio dosta dobar i obavili smo sve što je planirano. Ipak, mislim da je jasno da trenutno nemamo tempo kao na prethodnim trkama. Imali smo dosta podupravljanja, a situacija sa zadnjim gumama će biti kritična. Problem je u tome što kada pokušavamo da štedimo zadnje gume obično sa razlogom podesimo bolid tako da podupravlja i to vas košta vremena u jednom brzom krugu. Zato pokušavamo da nađemo kompromis i večeras nas čeka dosta posla kako bi smo se što bolje pripremili za subotu i nedelju“, izjavio je Rosberg.

                            „Radili smo najbolje što smo mogli, ali nismo pronašli dobar balans. Imao sam neke probleme na prvom treningu, a popodne smo promenom setupa uspeli da malo popravimo stvari. Visoke temperature loše utiču na gume, ali smo i pored toga uspeli da vozimo puno krugova i uradimo dobru pripremu za trku. Mislim da ne zaostajemo bas ovoliko koliko je bilo na kraju sesije, ali nas svakako očekuje teška borba ovog vikenda“, rekao je Hamilton.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Zadovoljavajuc dan za Toro Rosso


                              Ekipa Toro Rossa je zadovoljna današnjim treninzima i nada se da će u nedelju moći da se bori za bodove.



                              „Bio je ovo vreo dan, ali nije bilo tako strašno pošto na pravcima možete da udišete malo hladnijeg vazduha. Naš tempo je sličan onome u Kini i danas je sve funkcionisalo kako treba. Sve je veoma pozitivno, a osećaj u bolidu je dobar. Što se guma tiče, prednost medijum komponente u odnosu na tvrdu nije tako velika, ali zato zbog velike vrućine dolazi do povećanja degradacije“, izjavio je Vergne.

                              „Prvi dan u Bahreinu je uvek komplikovan zbog prašine na stazi i zato je veoma teško podesiti biolid. Popodne smo napravili neke izmene i mislim da nam nisu mnogo donele. Zato ćemo večeras morati da pregledamo podatke kako bi smo se spremili za sutra. Mislim da imamo dobru bazu, a naš zaostatak je manji nego u Kini“, rekao je Ricciardo.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Williams: Nemamo kvalifikacioni tempo


                                Pastor Maldonado je priznao da Williamsov bolid FW35 još uvek ima probleme sa kvalifikacionim tempom.



                                Britanski tim još uvek nije osvojio ni bod ove sezone, a Maldonadovo petnaesto mesto u Kini je najbolji kvalifikacioni rezultat ove sezone.

                                „Testirali smo neke nove delove jutros, a onda smo se vratili radu na setupu za popodnevnu sesiju. Naš tempo u kraćim stintovima nije dobar, ali je sa većom količinom goriva situacija bolja“, izjavio je Maldonado.
                                Tehnički direktor Mike Coughlan je samo potvrdio Maldonadove reči.
                                „Jako je važno čuvati gume tokom trke u ovako ekstremnim uslovima. Naši kraći stintovi su bili slabi, ali su duži bili bolji i to je jedina pozitivna stvar za sada.“

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X