F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Di Resta je novi Stewart


    Allan McNish smatra da je Di resta novi sir Jackie Stewart


    Svoj najbolji rezultat u karijeri je Škot ostvario na VN Bahreina ove godine kada je završio na četvrtom mestu.

    To ga je dovelo na osmo mesto u šampionatu sa 20 bodova, a bivši vozača Formule 1 i pobednik trke LeMans24 sata Allan McNish je izjavio:"Paul je na VN Bahreina vozio kao sir Jackie Stewart iz najboljih dana".

    McNish je takodje izjavio da Di Resta ima talenat za osvajanje šampionske titule.

    "Ako mu neko da dobru mašinu, on će se boriti za titulu", dodao je McNish.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Mercedes zeli da radi sa Kubicom


      Toto Wolff želi da testira Poljaka u svom F1 bolidu.



      Nemački proizvodjač automobila odgovorio je na priče da bi Robert Kubica mogao da se nadje u simulatoru Mercedesa. Wolff je izjavio da bi voleo da saradjuje sa Poljakom, koji može dosta da pomogne timu.

      "Ako postoji bilo kakva šansa da on vozi za nas u DTM ili F1 šampionatu, mi bi smo ga oberučke prihvatili. Poznajem ga skoro 10 godina, on želi da nam pomogne ali kako mi je rekao njegov glavni fokus ostaće na reliju", izjavio je Wolff.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Williams demantovao finansijske gubitke


        Pojavile su se informacije da je tim prošlu sezonu završio u finansiskom gubitku.



        Kako je objavila berza u Frankfurtu, britanski tim je prošlu sezonu završio sa 8 milona evra minusa u odnosu na 2011. godinu kada je ostvario profit. James Francis je dodao da ovi izveštaji ne uračunavaju iznos od 15 milona dolara koji su dobili od Formule 1 kao prihod.

        "Ako se ove stvari uzmu u obzir, sada ispada da smo po ovim izveštajima gubitak pretvorili u profit. Jeste da je on manji u odnosu na 2011. godinu, ali smo imali dosta novih investicija", kazao je Francis.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          RB ce opet videti crveno


          Koliko će vremena proći dok se „Bikovi“ ne sukobe na stazi


          John Watson smatra da je samo pitanje vremena kada će se Red Bullovi sukobiti na stazi, jer pit wall ovog tima nema nikakav autoritet nad vozačima.

          Nakon kontraverze na VN Malezije, gde je odbio da posluša timsku naredbu, Sebastian Vettel je izjavio da bi to isto učinio opet, ako bi se našao u sličnoj ili istoj situaciji, a šef tima, Christian Horner je, tada, rekao da će se ta stvar rešiti interno.

          Nekoliko dana kasnije, savetnik tima Dr. Helmut Marko, negirao je neprijateljstvo izmedju njihovih vozača i rekao je da je sada sve u redu u Red Bullu.

          Medjutim, Watson smatra da je situacija potpuno obrnuta.

          „Cela stvar oko Malezije je „gurnuta pod tepih“. Ne znam koliko dugo može tamo da ostane“, rekao je Watson.

          „Očekujem da ćemo tek videti probleme u trkama koje slede ove sezone.“

          „Biće prilika u kojima će se Webber i Vettel naći jedan pored drugog. A koji autoritet sad ima pit wall da kontroliše jednog od njihovih vozača, ili najverovatnije oba svoja vozača?“, pitao se Watson.

          „Mogu da zamislim šta će Webber pomisliti: „Ja sam uradio pravu stvar i bio sam sprečen da pobedim u toj trci, a sad sam se našao pored timskog kolege koji ne izvršava timske naredbe i ne dobija sankcije ili kaznu za to, pa zašto bih onda ja trebalo da poštujem timske naredbe?“

          „Mislim da je ekipa pokazala neverovatnu slabost time što nije kaznila svoj prvog vozača, i time su sebi samo napravili dodatne probleme u budućnosti.“

          „Oni su mu, u stvari, dopustili da bezobzirno pregazi preko autoriteta šefa tima.“

          „Red Bull je otvorio Pandorinu kutiju. Kako neko, od sada, može uopšte da kontroliše Vettela?“


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Heikki bi mogao da se vrati u F1


            Kovalainen kandidat za mesto Luisa Razzie


            Poslednjih dana se naveliko priča o tome da sponzori Luiza Razie još uvek nisu ispunili svoju ugovorenu obavezu i da mesto mladog vozača Marussie „visi o koncu“.
            Zbog navedenih neispunjenih sponzorskih obaveza, Razia je morao da presedi prošli predsezonski test u Barceloni, a po padoku se priča da će se takva situacija ponoviti i na poslednjem testu, koji se vozi ovih dana.
            Marussia nije dala zvaničan rok njegovim sponzorima, ali se spekuliše da bi na njegovo mesto ubrzo mogao da dodje iskusni Heikki Kovalainen.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Vettel je Webberov neprijatelj


              Jones rekao Webberu da Vettela smatra „neprijateljem“


              Odnos izmedju timskih kolega u Red Bullu je odavno narušen, a pre par trka je dodatno pogoršan, kada je Vettel ignorisao timsku naredbu na VN Malezije i kada je „ukrao“ pobedu Marku Webberu.

              Alan Jones, bivši šampion F1, odlično zna kako izgleda kada su odnosi narušeni u timu, jer je imao sličnu situaciju u Williamsu početkom 1981. godine sa tadašnjim timskim kolegom, Carlosem Reutemannom.

              Naime, Reutemannu je, tokom VN Brazila, naredjeno da propusti Jonesa kako bi pobedio u trci, ali je Argentinac odbio da postupi po timskoj naredbi i završio je na najvišem podijumu.

              „Seb je dokazao da mu se ne može verovati, tako da od sada Mark mora da ga gleda kao još jednog neprijatelja“, rekao je Jones: „Ako se Sebu ne svidja ono što se dešava, onda nije trebao ni da potpiše sa Red Bullom.“

              „Ja sam imao slično iskustvo sa Carlosem Reutemannom 1981. godine.“

              Jones, medjutim, podržava Webbera u njegovom oporavku, jer je uveren da njegov zemljak ima potrebnu konstantnost da se bori za osvajanje titule ove godine.

              „Iako ne mislim da ćemo ove godine imati više različitih pobednika, kao što smo imali 2012., jasno je da postoji odredjen broj vozača koji je sposoban da pobedi u trkama.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Lotus iznenadjen izostavljanjem meke gume u Španiji


                Lotus je iznenadjen izborom guma za VN Španije.



                Posle velikih žalbi svih timova na Pirellijeve pneumatike, ovaj italijanski proizvodjač je promenio specifikaciju svoje tvrde gume za nastavak sezone. Zbog toga će na stazi Katalunja timovima biti dopremljeni tvrdi i medijum pneumatik.

                U prošlosti Pirelli je na ovoj stazi donosio tvrdu i meku gumu, pa je zbog toga Lotus iznenadjen ovim izborom. U ovoj sezoni tim iz Enstona je pokazao dobre performanse prilikom čuvanja pneumatika.
                "Mi smo koristili tvrdu i meku komponentu tokom zadnjih nekoliko godina na stazi u Barseloni, tako da smo iznenandjeni kada smo videli izbor guma za ovu trku", kazao je James Allison.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Coulthard: McLaren će teško do titule


                  David Coulthard nije dao lepe šanse svom bivšem timu u borbi za titulu.



                  Kao što je svima poznato, vozači McLarena su se dosta mučili sa bolidom na prve četiri trke. VN Španije već tradicionalno važi za nov početak sezone, gde će svi timovi doneti nova rešenja za svoje probleme. Ipak, David Coulthard misli da McLarenu predstoji dug put do borbe za šampionat.

                  "Ima još puno trka u sezoni. Ali ako pogledate zadnje nekoliko godine, da biste se se borili za titulu morali ste da na svakoj trci zabeležite poene. Mislim da će McLarenu biti dosta teško", kazao je Coulthard.
                  Tim iz Wokinga na stazi Katalunja donosi mnoštvo novih delova, što bi trebali da označi novi početak sezone za ovaj tim.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Mercedes pokusavao da dovede Vettela


                    Ovo su bile reči savetnika u Red Bullu, doktora Helmuta Marka.



                    Govoreći za nemački magazin Bild am Sonntag, Nikki Lauda je ranije izjavio da je pokušavao da Sebastiana Vettela dovede u Mercedes. Ipak, Helmut Marko se ne ljuti povodom ovog pokušaja Mercedesa, i kazao da je to u stvarnosti malo verovatno.

                    Gary Anderson, novinar Autosporta je dao zanimljivo mišljenje na ovu situaciju.
                    "Red Bull želi da se osigura ukoliko Vettel dobije veliku ponudu od Ferrarija i napusti tim. Tada bi im odlična zamena bio Kimi Raikkonen, a ne bih bio iznenadjen ako su već imali neke pregovore", kazao je Anderson.
                    Sa druge strane i Mercedes je zainteresovan za Vettelove usluge. Za nemački tim trenutno voze Nico Rosberg i Lewis Hamilton pa je pitanje ko će od njih dvojice napustiti tim, kako bi napravili mesto za trostrukog šampiona.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Sauber ne odbacuje Gitierreza


                      Sauber veruje u Gutierreza i smatraju da mu je ovo bio „proboj“ u F1


                      Nakon Sergia Pereza i Kamuija Kobayashija, Sauber se, ove godine, opredelio za kompletno novu vozačku postavu, i Peter Sauber priznaje da su zadovoljni Nicom Hulkenbergom.

                      „On je doneo upravo ono što smo i očekivali od njega“, rekao je Sauber: „On nije samo brz, već je i konstantan, i pruža inžinjerima vredne podatke.“

                      „Sada je na nama da mu damo automobil koji redovno može da udje u Q3 i da se bori za top pozicije.“

                      Sa druge strane, Gutierrez je bio kompletno van tempa, a učestvovao je i u par incidenata na stazi, što je dovelo do spekulacija da će ga švajcarski tim zameniti na kraju godine.

                      Blick je, kao zamene za mladog Gutierreza već naveo nekoliko imena, a medju njima su i Kobayashi, Sebastian Buemi i švajcarski GP2 vozač, Fabio Leimer.

                      „Esteban je imao težak start sezone, što je dovelo do medijskih kritika“, rekao je Sauber.

                      „Naravno, mi nismo zadovoljni njegovim dosadašnjim rezultatima, a nije ni on. Ali, nakon četiri trke, to nije dovelo do toga da diskutujemo o vozačima.“

                      „Esteban ima punu podršku tima, tako da može da preokrene svoj talenat u rezultate. Nismo ga mi džabe podržavali nekoliko godina.“

                      Sauber dodaje da Gutierrezov loš start sezone samo dokazuje koliko je teško novim vozačima da se naviknu na Formulu 1.

                      „Glavni problem je to što oni retko voze bolid Formule 1, pre nego što krenu da se trkaju sa njim.“

                      „Zato se meni svidja ideja o kojoj se priča neko vreme, a to je da novi vozači dobiju dodatni set guma u petak prepodne, što će im omogućiti da odrade još više krugova.“

                      „To neće kompletno rešiti problem, ali će pomoći“, rekao je Sauber.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Kvalifikacije su manje bitne


                        Mark Webber smatra da kvalifikacije nisu bitne kao nekada


                        „Ranije“, citiran je Mark Webber: „ kvalifikacije su bile skoro sve-75 do 80%.“

                        „Sada je to mnogo manje od toga.

                        Webber je bio medju najjačim protivnicima Pirelli guma i činjenica da one diktiraju tempo trke i da dominiraju sezonom.Sada, startne pozicije više nisu bitne kao nekada, već su bitnije strategije i očuvanje guma u trci.

                        „Još uvek je sve pomalo poput šaha u subotu, jer treba da obezbedite dobro mesto“, rekao je Webber: „Ali, više nije toliko važno kao nekada.“

                        Lotusov Kimi Raikkonen ima drugačije vidjenje stvari: „Što ste više na gridu, to vam pomaže da sačuvate gume, i drži vas podalje od incidenata u prvom krugu.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Timovi dobijaju prototip gume


                          U petak će timovi probati „prototip“ hard guma


                          Pirelli je danas potvrdio da će svi timovi, u Barceloni, u petak, dobiti neobeležene „prototip“ hard gume.

                          To je „specijalno izradjena komponenta sa naglaskom na trajnost, tako da timovi mogu da je voze što je duže moguće“, rekao je Pirelli u izjavi za medije.

                          Pirelli je rekao da su se na ovaj potez rešili kako bi ohrabrili one vozače, koji bi se inače opredelili na to „da sačuvaju gume za ostatak trkačkog vikenda“.

                          „To je nešto što smo želeli da uradimo kako bi ohrabrili sve ekipe da voze što je više moguće od početka trkačkog vikenda, a naročito da rade sa novim vozačima, i da pruže fanovima spektakl kakav i zaslužuju“, rekao je Paul Hembery.

                          Medjutim, iako je bilo predloga da se gume daju samo novim vozačima, odlučeno je da će svaki automobil imati pravo da vozi novu, neobeleženu, komponentu.

                          „Ideja o novim vozačima nije prošla“, rekao je Tobias Gruner iz Auto Motor und Sporta: „ zbog negodovanja top timova koji u svojim redovima imaju samo iskusne vozače.“


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            McLaren ne moze do titule


                            McLaren ne može do titule


                            Coulthard veruje da McLaren neće moći da osvoji ovogodišnju titulu

                            Zvanično, Martin Whitmarsh insistira na tome da ova sezona nije izgubljena za McLaren, iako je MP4-28 nekonkurentan, i nakon četiri trke, pali su veoma nisko u šampionatu.

                            „Postoji još mnogo trka, ove sezone“, rekao je Coulthard: „Ali kada pogledate u poslednjih par godina, jasno je da morate u svakoj trci da osvojite poene, i to dobre poene.“

                            „Mislim da će McLarenu biti teško to da uradi.“

                            Očekuje se da će McLaren doneti ogroman paket poboljšanja u Španiju i da je to tačka u kojoj ovaj tim mora da preokrene sezonu u njihovu korist i da se vrate u borbu za titulu.

                            „Napravili smo odredjeni napredak, ali moramo da napravimo mnogo više od toga“, rekao je šef tima, Martin Whitmarsh.

                            Jenson Button izjavljuje: „Bilo je mnogo priča o značaju nadogradnje koju smo spremili za sledeći vikend, ali ja sam pragmatičan o tome šta ćemo otkriti sledećeg vikenda.“

                            „Barcelona je za nas važnija nego ikada do sada, ali mi nećemo nadoknaditi sedam ili osam destinki, koje nam, u suštini, nedostaju u kvalifikacijama.“

                            „Ali, nadamo se da idemo u pravom smeru, jer mnogo toga još možemo da uradimo sa ovim automobilom.“

                            Drugo vidjenje stvari je da McLaren treba da otpiše ovu sezonu i da se potpuno skoncentriše na 2014., jer preusmeravanje sredstava ovako rano u sezoni, može veoma dobro da se isplati sa novim V6 pravilima.

                            Whitmarsh je to odlučno odbacio, ali je Button priznao da je to nešto o čemu McLaren treba da razmišlja.

                            „Sa druge strane, ne znam. Želimo da pobedjujemo u trkama, ove sezone, naš cilj je i dalje da osvojimo ovogodišnji šampionat, tako da pre svega treba da se skoncentiršemo na ono što treba da uradimo u Barceloni.“


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Alguersuari nije siguran u povratak u F1


                              Španac nije više toliko uveren da će se vratiti na trke F1


                              Pre godinu dana je bio uveren da će se 2013. godine naći na gridu, ali sada Španac više nije toliko uveren da je to ostvarivo i priznaje da je budućnost u F1 "maglovita".

                              Španac je iznenada izgubio svoje mesto u Toro Rosso timu kada je na kraju 2011. godine vlasnik tima odlučio da zameni oba vozača, a 21-godišnji Alguersuari je uspeo da se zadrži u padoku kao test vozač Pirellija.

                              On se nadao da će ponovo biti na gridu ove godine, ali novi vozači sa jakim sponzorima su se pojavili niotkuda i probili se u timove kojima je bio potreban novac, a to su uradili bez podizanja neke velike prašine.

                              Alguersuari sada ima 23. godine ali kaže da je njegova budućnost u F1 "maglovita".

                              "Budućnost. Ne znam gde ću biti", izjavio je Alguersuari za Radio Marcu.

                              "Nadao sam se da F1 radi na drugom principu, ali izgleda da u F1 dva plus dva nisu uvek četiri".


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Plate vozaca u 2013. godini


                                Nedavno, Bussiness book F1 je objavio lzarade vozača u 2013. godini.


                                Nakon tri godine dominacije na prvom mestu, Alonso iz Ferrarija sada mora da deli prvu poziciju sa Hamiltonom koji je nakon prelaska u Mercedes dobio platu od 20 miliona eura.

                                Iza njih dvojice, nalaze se vozač McLarena Jenson Button sa 16, i Red Bullov šampion Sebastian Vettel sa 12 miliona dolara, ali se polako penju ka vrhu, i napreduju sa zaradama u odnosu na prošlu godinu.

                                Povećanje plate za Vettela znači da više tretman sa Webberom nije isti, a Australijanac je ostao na istoj zaradi kao i prošle sezone - 10 miliona eura, i nalazi se ispod Nico Rosberga koji ima platu od 11 miliona eura.

                                Massa je prošle godine pristao na smanjenje plate od 40% i sada njegova plata iznosi 6 miliona eura, ali je i to duplo više nego Raikkonenova plata u Lotusu koja je 3 miliona eura.

                                Perez iako vozi za jedan od najbogatijih timova u F1, ipak "radi" za platu od 1.5 miliona eura, dok po 1 milion zaradjuju Grosjean, Maldonado i Hulkenberg.


                                1. Fernando Alonso-Ferrari - 20 miliona

                                1.
                                Lewis Hamilton-Mercedes - 20 miliona

                                3.
                                Jenson Button-McLaren - 16 miliona

                                4.
                                Sebastian Vettel-Red Bull - 12 miliona

                                5.
                                Nico Rosberg-Mercedes - 11 miliona

                                6.
                                Mark Webber-Red Bull - 10 miliona

                                7.
                                Felipe Massa-Ferrari - 6 miliona

                                8.
                                Kimi Raikkonen-Lotus - 3 miliona

                                9.
                                Sergio Perez-McLaren - 1.5 miliona

                                10.
                                Nico Hulkenberg-Sauber - 1 milion

                                11.
                                Pastor Maldonado-Williams - 1 milion

                                12.
                                Roman Grosjean-Lotus - 1 milion

                                13.
                                Valteri Bottas-Williams - 600.000

                                14.
                                Jules Bianchi-Marussia - 500.000

                                15.
                                Adrian Sutil-Force India - 500.000

                                16.
                                Pau di Resta-Force India - 400.000

                                17.
                                Jean Eric Vergne-Toro Rosso - 400.000

                                18.
                                Daniel Ricciardo-Toro Rosso - 400.000

                                19.
                                Esteban Gutierrez-Sauber - 200.000

                                20.
                                Charles Pic-Caterham - 150.000

                                21.
                                Giedo van der Garde-Caterham - 150.000

                                22.
                                Max Chilton-Marussia - 150.000

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X