F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Horner ocekuje tezu kaznu za Mercedes


    Christian Horner veruje da je Mercedes zaslužio više od novčane kazne.


    Posle jučerašnjeg FIA tribunala na kome se raspravljalo o tajnim testovima i kršenju pravila, Christian Horner je izjavio da su argumenti Mercedesa, po njegovom mišljenju, bili potpuno neubedljivi.
    “Bio sam krajnje skeptičan kada sam čuo njihove argumente. Nije na nama ostalima da komentarišemo, ali moj stav je da ako u sportu prekršite pravila, treba da dobijete sportsku kaznu”.

    Horner se posebno osvrnuo na tvrdnje Mercedes tima da na spornim testovima nisu saznali ništa novo u vezi performansi i podešavanja bolida:
    “Mislim da je svima jasno da u Formuli 1 svaki izlazak bolida na stazu služi da se sazna i otkrije nešto novo-potpuno je nebitno na kojim gumama su bili. Mislim da ne treba da dobiju samo finansijsku kaznu jer bi to značilo da se ovde raspravljalo samo o ceni testova. Tribunal ima sve podatke i verujem da će doneti pravednu odluku. Najvažnije je da se konačno razjasni da li testovi dozvoljeni ili ne”, završio je Horner.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Renault predstavio motor za 2014. godinu


      Francuski proizvodjač predstavio je svoj V6 turbo motor.



      Renault je na ovaj način postao prvi proizvodjač motora koji je zvanično predstavio svoj agregat za narednu godinu, kao i nove sisteme za povraćaj energije.

      "Od sledeće godine naš najveći izazov biće da ostavrimo što veći potencijal energije a da pritom uštedimo na gorivu. Mi ovakav sistem već koristimo na polju putničkih automobila. Ova tehnologija u Formuli 1 otvara nam velike horizonte na polju razvoja, a mi ga već koristimo u Clio kupu", kazao je predsednik Renault Sporta Jean-Michel Jalinier.

      "Zvuk ovog motora je proizvod tri komponente: izduva, usisnika i mehaničke buke. Kada se motor upali zvuk izduva prednjači, ali prilikom vožnje ostale komponente daju agregatu na jačini zvuka. Kada se sve uzme u obzir nivo jačine zvuka je na zadovoljavajućem nivou. Znamo da mnogi imaju sumnje oko jačine zvuka novog motora, ali to vam je kao kada vas pitaju šta slušate, Motorhead ili AC/DC. Jednostavno, stvar ličnog ukusa", dodao je Jalinier.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        FIA opomenula Mercedes i Pirelli


        Sud u Parizu opomenuo je Mercedes zbog testa u Barseloni ali mu je zabranio učešće na testu mladih vozača.


        Posle jučerašnjeg saslušanja koje je trajalo punih sedam sati, sud u Parizu je danas doneo odluku. Mercedes je proglešen krivim zbog nepoštovanja pravila i tom prilikom dobio je samo opomenu, kao i zabranu učešća na testu mladih vozača u Silverstonu. Sa druge strane Pirelli je takodje dobio samo opomenu.

        Paul Harris, advokat Mercedesa izjavio je da je tim kriv i da je kazna koju je sud odredio potpuno odgovarajuća.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Mercedes prihvatio kaznu suda


          Tim je dobio opomenu i zabranu učešća na testu mladih vozača.



          Pored Mercedesa opomenu je dobio i Pirelli, ali je sud shvatio da je ovaj test bio održan iz najbolje namere. Ipak, sudije ovog suda su izjavile da je Mercedes tom prilikom ostvario dodatnu korist.

          "Pošto je donešena odluka suda, jasno se vidi da je ovaj test bio održan iz najbolje namere prema Pirelliju i da tim nije želeo da ostvari dodatnu korist. Mercedes prihvata izrečenu kaznu i opomenu i tim neće učestvovati na testu maldih vozača u Silverstonu. Ovom prilikom želimo da se zahvalimo sudu na jučerašnjem fer saslušanju", pisalo je u saopštenju Mercedesa.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lotus donosi dosta novih delova na Silverston


            Ovo će biti najveći paket poboljšanja za tim iz Enstona.



            Kimi Raikkonen je na zadnjih nekoliko trka počeo da gubi tempo za vodećim Sebastianom Vettelom, ali se on i tim nadaju da će na Silverstonu imati prilike da poprave utisak. Lotus se sprema da na trci za VN Velike Britanije donese najveći paket poboljšanja u ovoj sezoni.

            "Biće tu novo prednje krilo, novi delovi oko oslanjanja, neke nove verzije aero delova. Kombinacija tih elemenata trebalo bi da nam da daju prednost na stazi. Probaćemo nove delove na slobodnim treninzima, ali očekujemo da i naši konkurenti takodje imaju neke nove dodatke na bolidima", kazao je Alan Permane.
            I Kimi Raikkonen se nada da će ovi novi delovi raditi kako se i od njih očekuje.
            "Silverston je odlična staza i mi smo na njoj uvek beležili dobre rezultate. Zato gajimo velike ambicije na VN Velike Britanije, ali pre svega moramo biti stpljivi jer samo tako možemo da nadoknadimo zaostatak za vodećima", kazao je Raikkonen.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Ferrari ogorčen odlukom suda


              Italijanski tim je izjavio da je kazna suda prema Mercedesu veoma mala.



              Sud je juče doneo odluku da samo opomene Mercedes i Pirelli za privatni test koji je održan u Barseloni. Ferrari se povodom ove odluke oglasio na svom sajtu sopštenjem u kolumni "Horse Whisperer".

              "Zbunjujuće je to kada znate da su krivci uspeli da izbegnu kaznu i ako su pritom uspeli da steknu dodatnu prednost. Ne može da stvar bude ista kada vi testirate na stazi Katalunja sa vašim prvim vozačima, dok če ostali timovi dobiti priliku da testira bolide na Silverstonu sa mladim vozačima. Šta bi se deslio da se ovaj incident desio posle testa maldih vozača? Kakva bi onda kazna bila?", pisalo je u Ferrarijevom saopštenju.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Lotus cilja "najveca unapredjenja" u Silverstoneu


                Najveći paket unapredjenja Lotus donosi u Silverston


                Lotus se u poslednje dve trke mučio sa bolidom, i kao rezultat toga osvojili su samo 3 bolida na trkama u Monacu i Canadi, a Raikkonen je zbog toga ostao bez drugog mesta u šampionatu.

                Medjutim tim se nada da će "napraviti veliki korak napred" u performansama na VN Velike Britanije, a direktor operacija na stazi Alain Permane je izjavio da je tim već dobio ohrabrujuće podatke.

                "Imamo uži bodywork bolida i od toga bi trebali profitirati: pogotovo ako vreme bude lepo u Silverstonu. Takodje imamo i novo prednje krilo reprofilisano ogibljenje kao i mnoga druga aero unapredjenja. Kad se sve to sabere trebali bi da dobijemo dodatne performanse", rekao je Permane.

                "Ovo će biti značajna unapredjenja na bolidu, ali znamo da ni naši rivali neće sedeti skrštenih ruku, i da će i oni takodje doneti značajna unapredjenja na svojim bolidima. Nakon Canade smo odradili nekoliko pravolinijskih testova i mogu reći da su rezultati pozitivni, a neki novi delovi sa tog testa će biti vidljivi u Silverstonu".

                Kada je upitan za lloše rezultate na prethodne dve trke Permane je odgovorio da je to bilo samo zbog činjenice da to staze koje su manje odgovarale Lotusovom bolidu i da takvi rezultati ne bi trebali da se ponove.

                "Na sreću nema više staza kao Monaco u Canada. Jedina staza koja je slična sa prethodne dve je Hochenheima, ali ta staza nije u kalendaru ove godine. Iskreno bio bih iznenadjen ako bi ponovo imali iste probleme kao u MOnacu i Canadi".


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Kimi: Volim silverstone


                  Ekskluzivni intervju sa Raikkonenom koji je rađen kao najava za trku u Silverstonu


                  -U borbi za titulu prethodne dve trke nisu bile naročito uspešne. Da li si zabrinut?
                  -Da, na prethodnim trkama plasman nije bio dovoljno dobar. Ustvari, više sam se trudio da preživim, nego da napadam, a niko želi tako da vozi. Monako i Montreal su ulične staze, veoma različite od ostalih staza u šampionatu. Tu nikad ne znate kako ćete voziti, ali bar smo uzeli par poena.

                  -Ima li optimizma pred trku u Silverstonu?
                  -To je normalna staza, a mi smo na takvim stazama išli dobro ove godine. Nema razloga da budemo neuspešni sa ovim bolidom u Silverstonu. To je jedna od najbržih staza u kalendaru, veoma je zahtevna, ali i zabavna za vožnju. Nadamo se da ćemo sa novim delovima ići bolje, naročito u brzim krivinama. Očekujem dobar vikend. Samo treba malo strpljenja i stići ćemo vodeće.

                  -Da li si oduvek voleo da voziš na Silverstonu?
                  -Da, uživam svaki put. Od početka karijere postizao sam dobre rezultate na toj stazi. Silverston je bio dobra osnova za početak moje karijere u Formula Renault seriji 1999 i 2000. godine. Ne znam zašto, ali obuzme me neka nostalgija kad sam tamo.

                  -Pobedio si 2007.godine i ukupno bio 5 puta na podijumu. Kakav je osećaj kad ti sve polazi za rukom na nekoj stazi?
                  -Da biste trijumfovali u Silverstonu morate da uradite sve kako treba, do najsitnijeg detalja. Zbog toga trijumf na toj stazi pruža neverovatno dobar osećaj. Pobedio sam u Formuli Renault i u bolidu Ferrarija. Bilo bi divno kada bih pobedio opet. Siguran sam da bismo organizovali neko fantastično slavlje.

                  -A promenljivo leto u Britaniji?
                  -U Silverstonu je uvek vetrovito i često pada kiša. Uslovi na stazi se menjaju veoma brzo i nije lako naći pravi set-up. Ako ste među vodećima, lakše je da imate stabilne vremenske uslove, ali meni to baš i ne smeta previše. Jednostavno, promenljivo vreme čini trke u Engleskoj zabavnim. Uživam u Silverstonu, bez obzira na vremenske uslove.

                  -Kakva je atmosfera u timu?
                  -Svi su dali svoj maksimum kako bismo bili konkurentni na narednoj trci. Silverstone je najbliži našoj fabrici i za nas je to domaća trka. Svi se nadamo da ćemo proslaviti dobar rezultat sa celom ekipom i našim porodicama.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Bianchi ocekuje pobedu


                    Bianchi očekuje pobedu nad direktnim rivalima


                    Od povratka na F1 grid, Jules Bianchi je privukao veliku pažnju i svi u padoku su primetili njegove izvanredne performanse, čak i u timu poput Marussie.

                    Što se tiče naredne trke, on očekuje da će opet biti brži od svojih direktnih rivala, dvojca Caterhama i timskog kolege iz Marussije.

                    „Stvarno se unapred radujem domaćoj trci na Silverstoneu“, rekao je Bianchi: „Od VN Monaca mi je poznat osećaj: kako izgleda ostvariti svoj san- trkati se u Formuli 1 i to pred domaćom publikom, i zato će to biti poseban vikend za Maxa.“

                    „To je takodje poseban vikend za celokupan tim, i ja ću takodje gledati da ostvarim svoje ciljeve, da doprinesem celokupnom rezultatu tima i da nastavim borbu sa automobilima oko nas.“
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Moja buducnost nije bila ugrozena


                      Ross Brawn kaže da je imao punu podršku Mercedesa tokom trajanja „Test-gate“ afere


                      Mercedes je na Medjunarodnom sudu proglašen krivim za kršenje propisa zbog održavanja „tajnog“ testa sa Pirellijem, i sud im je zabranio učestvovanje u testu mladih vozača ove godine, i naravno-dobili su ukor za navedeno kršenje.

                      Brawn, čija je budućnost u Mercedesu i dalje pod znakom pitanja, priznao je da je odluka o održavanju testa bila samo njegova.

                      Na pitanje Sky Sportovog F1 Show-a da li će ishod sudjenja sada uticati na njegov ostanak u Mercedesu, Brawn je odgovorio: „Da budem iskren, o tome nikada nije bilo reči, pa se situacija ništa nije ni promenila.“

                      „Nikada nećemo znati šta je moglo da se desi da je odluka suda bila drugačija, ali ja sam radnik i član tima, tako da se stvari mogu promeniti.“

                      „Ali, odbor mi je pružio veliku podršku u ovoj stvari. Za njih je, takodje, bilo veoma važno da se zna da je to učinjeno iz najbolje namere i oni su nas podržali, ali su bili svesni svih činjenica o onome što se dogodilo. Nisam mogao da tražim veću podršku od njih.“

                      Što se tiče odluke da ne učestvuju na testu mladih vozača, Brawn kaže da je to fer odluka.

                      „Mislim da je neučestvovanje na testu mladih vozača prava kazna, jer nije tačno da taj test nije bitan.“

                      „Imali smo prilično sveobuhvatan program koji smo planirali za taj test, tako da će to biti veliki udarac za tim, a stvari za koje smo se nadali da ćemo da probamo i razvijamo sa mladim vozačima su sad propale.“


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Chilton je trebao da ostane u GP2


                        Luiz Razia tvrdi da je Max Chilton prerano ušao u svet Formule 1


                        Max Chilton se pridružio timu Marussie ove godine, nakon samo tri godine provedene u GP2 seriji, gde je završavao na 24., 20. i 4. mestu, i Luiz Razia, koje je svoje mesto u F1 izgubio pred početak sezone, smatra da je Chilton trebao da ostane još neku godinu u GP2 seriji kako bi stekao potrebno iskustvo.

                        „Za mene, Max Chilton je došao prerano u Formulu 1“, rekao je Razia: „Mislim da mu je bilo potrebno više vremena u nižim kategorijama. On je u GP2 odradio odličan posao, ali nije stekao dovoljno iskustva.“

                        „Što se Julesa tiče, mislim da je ovo pravo vreme za njega da udje u Formulu 1 i on radi odličan posao. Baš kao što mislim da bi i ja to mogao da uradim.“

                        Razia naporno radi na tome da se vrati u Formulu 1.

                        „Radim na tome da se vratim do kraja sezone ako je to moguće, ali bilo bi veoma dobro kada bi mogao da provedem nekoliko dana na testu mladih vozača sa novim, mladim vozačima, jer se ranije nikada nisam trkao.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          RB trazio vecu kaznu za Mercedes


                          Red Bull tražio je kaznu od 100 miliona dolara


                          Zanimljiv rasplet "test-gate" sage je taj da iako je Mercedes proglašen krivim za kršenje direktnih pravila, Nemački tim ipak je bio više nego srećan da prihvati dobijenu kaznu.

                          Ferrari je preko "Horse Whisperer" kolumne, zajedno sa rivalskim timom Red Bullom, nakon presude zvučali su kao gubitnici, ali su i bili ljuti na činjenicu da je Nemački tim dobio kaznu da ne učestvuje na testu mladih vozača.

                          Dok se čekalo sudjenje Mercedesu, Niki Lauda i Helmut Marko su se kladili u ishod sudjenja, a gubitnik će morati da plati 50 evra.

                          "Kazna je kazna. Trebao bi da stavi novac u koverat", izjavio je Marko.

                          Medjutim, Marko nakon presude Laudu vidi kao "pobednika", a odluku suda vidi kao "smejuriju".

                          "Očekivali smo mnogo veću kaznu", dodao je Marko.

                          Naime, Nemački Bild piše da je Red Bull "tražio" od tribunala da kazne Mercedes sa 100 miliona dolara, što je isto kao i kazna koju je McLaren platio u aferi "spy-gate".

                          Ipak, nakon sudjenja Mercedes je zadovoljan.

                          "Oo je olakšanje" izjavio je direktor i suvlasnik tima Toto Wolff."Ipak, šampanjac ćemo otvoriti tek kada pobedimo na stazi".

                          Lauda je dodao:"Odluka suda je sasvim korektna i u duhu je motorsporta".

                          Lauda je priznao da bi Mercedes takodje prihvatio i težu kaznu.

                          "Bez ikakve sumnje ne bi smo se žalili i da je kazna bila veća. U ovom sportu sam nekoliko decenijama, i ono zbog čega sam zabrinut je harmonija medjusobno poštovanje timova".

                          "U sportu gde tehnologija igra tako veliku ulogu, uvek će biti mesta za pogrešno razumevanje i pogrešno tumačenje pravila - to je apsolutno normalno", izjavio je Lauda za Welt am Sonntag.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • sri98
                            Admin od Trpeze
                            • 24.10.2004
                            • 7262
                            • Republic of Konjarnik
                            • Toyota Corolla E 210

                            Mark Veber napušta Formulu 1

                            Australijski vozač Formule 1 Mark Veber napustiće šampionat krajem sezone i pridružiće se Poršeovom novom sportskom programu.Tridesetšestogodišnji Veber koji vozi za Red Bul, proveo je 12 godina u Formuli 1, pobedio je na devet trka, a dva puta je završio kao treći u generalnom plasmanu.
                            Veber je odlučio da započne novu epizodu u svojoj karijeri za volanom Poršea i najverovatnije će voziti u "24 časa Le Mana".
                            "Porše je ispisao istoriju kao proizvođač automobila i spada u sam svetski vrh u pogledu performansi i tehnologije", rekao je Veber na svom veb sajtu, čime je samo potvrdio spekulacije iz aprila.

                            On je dodao da "jedva čeka novi izazov posle vremena provedenog u Formuli 1"
                            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                            Comment

                            • sri98
                              Admin od Trpeze
                              • 24.10.2004
                              • 7262
                              • Republic of Konjarnik
                              • Toyota Corolla E 210

                              Raikonen bi u Red Bul?

                              Vozač F1 Lotus tima Kimi Raikonen rekao je da razmišlja da sledeće godine pređe u ekipu Red Bula kao zamena za Marka Vebera.


                              Finac se posle nekoliko godina odsustva vratio u F1 karavan, a kako je Veber najavio povlačenje otvorila bi mu se pozicija za borbu za titulu.
                              “Ništa još nisam potpisao, ovo nije prvi put u karijeri da imam nekoliko opcija i sačekaću da razmislim šta je najbolje za mene. Teško je reći u ovom trenutku šta je dobro, a šta loše”, rekao je Raikonen.
                              Finac je 2007. godine osvojio šampionsku titulu kao vozač Ferarija, a krajem 2009. godine je napustio svet F1.

                              Da nije bilo Lotusa ne bih se ni vratio u Formulu. Nemam razloga da se žalim, ali uvek postoje stvari koje moraju da se poboljšaju. Imao sam neke velike uspehe sa ovim timom i time će moja odluka biti znatno teža”, naveo je Raikonen.
                              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                              Comment

                              • sri98
                                Admin od Trpeze
                                • 24.10.2004
                                • 7262
                                • Republic of Konjarnik
                                • Toyota Corolla E 210

                                F1: Kazne kao za drumske prekršaje

                                Svetska automobilska federacija objavila je da će u Formuli 1 od naredne godine važiti sistem kažnjavanja kao što je slučaj za drumske prekršaje.


                                Po tom sistemu, čim vozač sakupi 12 kaznenih bodova, dobiće suspenziju sa jedne trke, a ti poeni će važiti godinu dana.
                                Broj kaznenih bodova variraće u zavisnosti od prekršaja, a vozači će moći da budu kažnjeni dobijanjem od jednog do tri poena.
                                Vladajuće telo Formule 1 je takođe odlučila da malo popusti sa zabranom testiranja tokom sezone, posle skandala u koji su bili umešani Mercedes i Pireli prošlog meseca.

                                Testiranja tokom sezone su bila zabranjena od 2009. godine u cilju smanjenja troškova zbog globalne finansijske krize. Po novom dogovoru, od naredne sezone će timovima biti dozvoljena četiri dvodnevna testiranja na stazi umesto dosadašnjih vožnji u komercijalne svrhe i testiranja mladih vozača. Ta testiranja će biti obavljena na evropskim stazama i biće održana u utorak i sredu posle trka, da bi se izbegli dodatni troškovi.

                                Takođe, timovima će biti dozvoljena testiranja u januaru 2014. godine, da bi im se dozvolilo više rada na novim V6 turbo motorima, koji će biti uvedeni od naredne sezone. Uz to, rad u vazdušnim tunelima će biti značajno smanjen upravo u cilju smanjenja troškova.

                                Pored svega toga, svaki vozač će dobiti po jedan dodatni set pneumatika koji će moći da koriste samo tokom prvih 30 minuta prvog slobodnog treninga na svakoj trci. Takođe, svaki od vozača će imati na raspolaganju pet motora, a u slučaju da premaši taj limit moraće da startuje iz boksa na trci na kojoj to bude učinjeno. Svaki vozač će morati da koristi istu menjačku kutiju na šest trka zaredom, umesto pet, kao što je slučaj bio do sada.

                                Svetska automobilska federacija je, takođe, obećala da se neće desiti podudaranje neke trke Formule 1 sa trkom „24 časa Le Mana“, koja je će naredne godine biti održana 14. i 15. juna.
                                Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                                Comment

                                Working...
                                X