F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Vettel: Parabolica nije nista brza nego ranije


    Nemac koji je nekoliko puta proširio ovu krivinu tvrdi da asfaltiranje mesta gde je ranije bio šljunak nije uticalo na njenu brzinu.



    „Nije ništa brža nego inače. Svi smo koristili trening da vidimo gde su granice prijanjanja i pokušavao sam da vidim koliko mogu da budem agresivan. Današnji dan je bio dobar i testirali smo sve što smo planirali. Bitno je da tempo u petak bude solidan kako bi smo to iskoristili kao odskočnu dasku za ostatak vikenda. Bilo je veoma klizavo, a ovo bolidi imaju još manje prijanajnja tako da je bilo veoma izazovno. Danas nije bilo većih problema, ali mislim da možemo da budemo bolji“, izjavio je Vettel.





    Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/vettel-parabolica-nije-nista-brza-nego-ranije
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrarijevi vozaci zadovoljni tempom u Monzi


      Kimi Raikkonen i Fernando Alonso izrazili su svoje zadovoljstvo posle prvih treninga za VN Italije.



      Ova vozača tima iz Maranela pred sam početak vikenda izjavili su da karakteristike staze u Monci neće odgovarati dizajnu njihovog bolida. Ipak, Raikkonen je na kraju dana imao za samo jednu desetinku sporije vreme od Nica Rosberga dok je Fernando Alonso zauzeo odlično četvrto mesto.
      "Ovo je bio veoma naporan dan sa dosta pozitivnih činjenica. Trudili smo se da iskoristimo svaki slobodan trenutak na stazi i uspeli smo da odradio ceo naš program. Tokom jutra naš plan je bio da radimo na aerodinamici kako bi pronašli odgovarajući nivo, dok samo tokom poslepodneva radili na gumama. Razilka između opcione i primarne je onakva kakvu smo i očekivali." kazao je Raikkonen.
      "Veoma sa srećan današnjim učinkom, pre svega zbog posla koji smo obavili oko setupa i guma, kao i zbog vremena koje smo ostvarili na dužem stintu." dodao je Alonso.







      Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/ferrarijevi-vozaci-zadovoljni-tempom-u-monci
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Grosjean: Nisam iznenadjen sto smo iza Marussije


        Francuz je bio veoma pesimističan nakon slobodnih treninga u Monci.



        „Ovo nije bio jednostavan dan. Predviđao sam da bi Marussia možda mogla da bude brža od nas i mislim da sam pogodio. Oni su odlični u sporijim krivinama što su pokazali još u Monaku, imaju Ferrarijev motor koji je značajno napredovao i mislim da uopšte nemaju loš bolid za ovu stazu. Mi smo imali neke probleme tokom popodneva. U jednom trenutku sam oštetio pod, a bilo je problema i sa motorom. Mislim da će biti pravi izazov da uđemo u Q2. Mnogo zaostajemo sa razvojem bolida pošto smo celu prvu polovinu sezone proveli optimizujući motor i hlađenje. To nam je potpuno poremetilo planove i teško ćemo doći do novih bodova do kraja sezone“, rekao je Grosjean.






        Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/grosjean-nisam-iznenaden-sto-smo-iza-marussije
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Button: Trebalo bi da budemo blizu podijuma


          McLaren je na današnjim treninzima prikazao odličnu formu.



          Bolid je sasvim dobar i mislim da možemo da se borimo za podijum. Trkački tempo još uvek nije na nivou, ali mislim da to možemo da popravimo sutra. Nisam imao čiste krugove popodne, ali je tempo sa manjom količinom goriva bio dobar. Mislim da smo pravili napredak na poslednjih nekoliko trka i situacija je sve bolja. U Singapuru nas čekaju nova unapređenja i to će nam sigurno pomoći da budemo još konkurentniji“, rekao je Button.







          Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/button-trebalo-bi-da-budemo-blizu-podijuma
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Marussia: Ovaj vikend dosta obecava


            Karakteristike staze u Monci potpuno su odgovarale vozačima Marussije.



            "Lepo je vratiti se ovde u Monci i ovo je za nas dobar start u vikendu koji puno obećava. Na oba treninga pokušavali smo da nađemo idealni balans i za sada sam zadovoljan rešenjima koje smo postigli. Našli smo se ispred Sutila i oba Lotusa ali čeka nas još dosta posla." kazao je Jules Bianchi.
            "Zadovoljan sam načinom kako su se stvari odvijale. Bolid se dobro ponašao na prvom treningu i za sada nam je ostalo da odradimo sitna podešavanja. Ja i Jules smo imali slična vremena tokom čitavog dana i uspeli smo da se nađemo ispred oba bolida Lotusa i Caterhama." dodao je Max Chilton.





            Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/marussija-ovaj-vikend-dosta-obecava
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Pozitivan start vikenda i za Caterham


              U timu iz Lifilda se za volanom bolida ponovo našao Kamui Kobayashi.



              "Ovaj vikend i nije tako loše počeo jer smo od starta imali dobru bazu za rad. Nažalost imao sam problema sa kočnicama i nisam mogao da postavim dobra vremena. Nadam se da ćemo to uspeti da rešimo preko noći. Dobro je što smo mogli da izvezemo veliki broj krugova." kazao je Maruc Ericsson.

              "Lepo je što sam se ponovo našao u bolidu. Trebalo mi je vremena da se naviknem jer je tim doneo neke nove delove za trku u Belgiji. Sutra ostaje da odradimo završna podešavanja jer sam danas samo vozio na drugom treningu." dodao je Kamui Kobayashi.






              Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/pozitivan-start-vikenda-i-za-caterham
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Alonso nikada nije imao problema sa Hamiltonom


                Fernando Alonso tvrdi da nikada nije imao problema sa Lewisom Hamiltonom


                Tokom konferencije za novinare koja je održana danas u Italiji, Fernando Alonso je sedeo izmedju Mercedesovog dvojca i tom prilikom je novinarima odgovorio na pitanje da li je imao problema sa Hamiltonom „čuvene“ 2007. godine, kada je samo nakon jedne sezone napustio tim i vratio se u Renault.

                „Kao što sam rekao mnogo puta pre, nisam imao problema sa Lewisom, mi smo imali veoma profesionalan odnos.“

                „Mislim da 2007. godine tim nije radio onako kako smo mi želeli. To nije uspelo jer nisam bio zadovoljan pojedinom filozofijom tima i menadžmentom u tom momentu i imao sam više prilika da odem u druge timove nakon godinu dana, pa smo rešili da krenemo odatle. Ali nikada nisam imao problema sa Lewisom i nije ništa čudno to što i danas imamo dobar odnos.“

                Pošto je sedeo izmedju Rosberga i Hamiltona, pitali su ga da li bi mogao da utiče na situaciju u Mercedesu, Alonso se tada nasmejao i odgovorio: „Da“, ali je nastavio: „Ne, definitivno, jer ja nisam ambasador mira.“

                On je dodao da uživa u borbi Mercedesovih vozača.

                „Siguran sam da će ovi momci rešiti stvar, jer kao što je Nico rekao, oni imaju jasan cilj, a to je pobeda u šampionatu. Oni su u privilegovanoj poziciji da se bore za taj cilj a mi ćemo spolja pokušati da uživamo što je više moguće u toj divnoj borbi. Sport je sačinjen od takvih stvari. Oni imaju dobar problem – bore se za titulu.“







                Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7597
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Grosjean ceka Alonsa


                  Grosjean čeka da Alonso reši svoju budućnost


                  Alonso ima ugovor sa Ferrarijem, ali ga McLaren već mesecima „juri“ pa se još uvek ne zna da li će Španac ostati ili otići iz Maranella.

                  Budućnost Romaina Grosjeana je takodje veoma neizvesna, jer je vidno nezadovoljan trenutnom situacijom u Lotusu, koji se od početka sezone muči sa svojim performansama.


                  On tvrdi da će iz Lotusa preći samo u jedan od „velikih četiri“ timova, ali da je Fernando Alonso ključni igrač na ovogodišnjem tržištu vozača i da svi ostali moraju da čekaju na njegovu odluku.

                  „Morate da čekate na Ferrari i Alonsa“, rekao je Grosjean: „Od njih zavisi tržište vozača. Siguran sam da ste svi svesni toga, kao i ja, ako ne i više, ali do sada se ništa nije mnogo promenilo.“

                  „Uvek možete da spekulišete, ali koliko ja znam, svi imaju ugovor u ostalim velikim timovima i Alonso je neka vrsta ključnog igrača na tržištu.“







                  Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7599
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Mercedes razmislja o promeni vozaca


                    Mercedes razmišlja o promeni vozačke postave


                    Od početka sezone Mercedesov dvojac vodi žestoku borbu na stazi, ali i van nje. Njihov odnos je počeo da se „zagreva“ još u Monaku, nastavio da se „greje“ kroz probleme u Madjarskoj, a „proključao“ je u Belgiji nakon incidenta u drugom krugu trke.

                    Rosberg je ,navodno,novčano kažnjen za taj incident, a oba vozača su, od strane tima, upozorena na dalje ponašanje.

                    Medjutim, Toto Wolff tvrdi da Mercedes razmišlja o tome da promeni svoju vozačku postavu, ukoliko ne budu u stanju da ih iskontrolišu.

                    „Moraćemo da donesemo tu odluku i da prihvatimo posledice menjanja vozačke postave“, rekao je Wolff.


                    „Ako nismo u mogućnosti da upravljamo dvojicom vozača u duhu Mercedes-Benza, onda to moramo i da priznamo.“

                    Kada su ga pitali o kazni Nica Rosberga, Wolff je odgovorio:

                    „Kada upravljate timom, veoma je važno da držite balans. Stvarno bih voleo da kazne, koje smo sproveli, ostanu unutar tima, jer jednostavno nije fer prema vozaču da o tome pričamo javno.“

                    „Mi smo jasno stavili do znanja da je ovo neprihvatljiv scenario za nas, i za njih dvojicu. Mi ne želimo da se ovo ponovo desi.“







                    Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7598
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Bottas uskoro sa novim ugovorom


                      Bottas najavio potpisivanje novog ugovora


                      Nedavno povezivan sa McLarenovom potragom za vrhunskim vozačem za njihovu novu eru sa Hondom, budućnost Valtteri Bottasa odjednom više nije tema F1 padoka.

                      Kako navodi Finski Turun Sanomat, to je zbog toga što Finac planira da ostane u Williamsu.

                      „Možda ćemo uskoro čuti nešto“, rekao je Bottas.

                      Zaista, novinar Heikki Kulta kaže da se Bottas tada „nasmejao“ i da je dodao da ne oseća „nikakav pritisak“ kada je njegov ugovor u pitanju.

                      Čak i njegov timski kolega, veteran Felipe Massa smatra da je Valtteri Bottas „budući šampion“.

                      „On je sjajan vozač“, tvrdi Massa: „Vidi se da sve radi korektno. Ljudi moraju da ga vide kao velikog vozača na gridu.“







                      Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7602
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Vettel ne zeli Ricciardovu sasiju


                        Koju šasiju vozi Vettel u Monzi?


                        Vettelova „nova“ šasija za Monzu nije ona koju tako uspešno koristi Daniel Ricciardo, koji već ima tri pobede ove sezone.

                        Medjutim, nemački Sport Bild tvrdi da je Red Bull razmišljao jedno vreme da Ricciardu daju drugačiju RB10 šasiju, a da Vettel vozi „pobednički“ bolid kako bi preokrenuo svoju situaciju u šampionatu.

                        Medjutim, Vettel će u Monzi koristiti potpuno drugačiju „Suzie“.

                        „Pronašli smo nekoliko stvari (na staroj šasiji) i to bi trebalo da nam pomogne ovde“, rekao je Vettel.

                        Vettel se nasmejao i rekao da je „nova“ šasija zapravo „nova-stara“ šasija, ali je negirao značaj tih promena usred svoje razočaravajuće 2014. sezone.

                        „Oduvek je bio plan da je promenimo u nekom momentu“, rekao je on: „To nije ništa neobično.“

                        „Poslednja trka nije bila dobra za nas tako da smo rešili da iskoristimo tu priliku i da sve proverimo.“

                        Bivši svetski šampion, Mika Hakkinen, smatra da će Vettel uspeti da se vrati u formu.

                        „Vremenom će dobiti bolid koji želi i onda će početi ponovo da napada“, rekao je Mika.

                        Što se titule za 2014. godinu tiče, ona je van domašaja za Sebastiana Vettela.


                        Umesto toga, Bernie Ecclestone smatra da je Daniel Ricciardo istinski rival zaraćenih Mercedesovih timskih kolega.

                        „Ricciardo bi mogao da bude šampion ove sezone“, tvrdi Ecclestone: „Na početku sam bio stvarno ubedjen da će Mercedes biti daleko ispred svih, ali sada više nisam siguran.“

                        On dodaje da poslednja trka, sa kontraverznim duplim poenima, povećava Ricciardove šanse za osvajanje ovogodišnje titule, i da bi Red Bull mogao da primeni timske naredbe i natera Vettela da podrži timskog kolegu u tome.

                        Medjutim, Australijanac se nasmejao na te komentare.

                        „Još uvek je rano za tako nešto“, rekao je Ricciardo: „Ako na tri ili četiri trke do kraja sezone budemo imali priliku da se borimo za titulu, možda ćemo razgovarati o tome.“








                        Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7600
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Lotus zaustavio razvoj bolida


                          Lotus prebacio fokus na bolid za 2015.


                          Lotus nije ni blizu performansama koje su imali 2013. godine, kada su se borili sa Ferrarijem za treće mesto u šampionatu konstruktora.

                          Do sada su postigli samo osam poena u ovoj sezoni, u odnosu na 187 poena koje su imali prošle godine u ovo vreme, a sam Romain Grosjean je priznao da ne očekuje da ne očekuje više poena do kraja sezone, jer smatra da E22 nije sposoboan za osvajanje poena.

                          Kao rezultat toga, Lotus je rešio da zaustavi razvoj ovogodišnjeg bolida i da se kompletno fokusira na bolid za sledeću sezonu.

                          „Imamo neke probleme sa aerodinamičkom konstantnošću bolida“, rekao je Grosejan: „Taj problem imamo od prvog dana i to je nešto što ne možemo 100-postotno da rešimo ove godine.“

                          „Mi smo već na bolidu za narednu godinu. Više nema razvoja za ovogodišnji bolid“, potvrdio je Francuz.







                          Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7601
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Izjave pred trku





                            Izjave vozača Lotusa pred trku za VN Italije

                            Romain Grosjean:"Volim Monzu jer je jedinstvena. To je odlična staza koja ima dosta istorije. To je odlično za sve nas jer se trkamo na mestu gde su se trkale sve ostale legende ovog sporta. Naravno, Ferrarijevi navijači su veliki deo atmosfere i odlično je voziti na tako legendarnoj stazi. Jedna od prvih trka u jednosedima koju sam odvezao u karijeri je bila 2003. godine u Monzi u tadašnjoj Formuli Lista i pobedio sam, a kasnije sam pobedio i na svim ostalim trkama te sezone. I u drugim serijama sam imao dosta uspeha na Monzi tako da skor koji imam nije toliko loš. Kakva su mi očekivanja? Mislim da će biti teško za nas tamo. Na papiru je to trka na kojoj ne bi trebali da imamo dosta upeha, ali kao i uvek daćemo sve od sebe da i iz ovog vikenda izvučemo maksimum, i to nam daje samopouzdanje, jer ćemo na sledećoj trci u Singapuru imati bolje šanse jer bi ta staza trebala da nam odgovara više. Za Monzu ćemo imati jedinstveno zadnje krilo, koje će biti samo za tu trku, a koje bi trebalo da nam donese veću brzinu, koja je inače potrebna za dobar rezultat. Tako ćemo dobiti veću brzinu i manje gubiti na svim pravcima. Na kraju, moraćemo da nadjemo i kompromis za gume. Takodje, imaćemo problema i u velikim krivinama kaošto su Lesmo i Ascari jer zbog manjeg nivoa downforca imaćemo manju prolaznu brzinu. Biće teško naći pravi kompromis izmedju downforca i brzine na pravcu, ali siguran sam da će tim kao i uvek naći najbolji set up za kvalifikacije i trku".

                            Pastor Maldonado:"Volim Monzu i volim Italiju. Ja sam zapravo živeo nedaleko od staze kad sam krenuo u trkačku karijeru u Evropi. Pobedjivao sam ovde ranije, u manjim serijama, tako da imam dobra sećanja na ovu stazu. Ovde imam dosta fanova i verujem da će dosta njih doći da me bodri tokom trkačkog vikenda, tako da će biti odlično videti se sa svima njima. Staza je odlična i jedinstvena u kalendaru jer se sastoji od mnogo pravaca. Tokom svih ovih godina staza se veoma malo promenila, a tu su i navijači koji uvek doprinesu da atmosfera bude odlična. Od starta do cilja je maltene sve u pravcima i brzini. Na tim pravcima se dostižu najveće brzine u kalendaru. Jedna od najkritičnijih tačaka na stazi je Parabolica. Morate je proći perfektno kako bi ste imali na kraju najbolje vreme, a ako pogrešite nešto u toj krivni, ne samo da će te ugroziti taj krug u kome ste, već i naredni. E sad, to je malo teže uraditi jer bolid se podešava da ima što manje downforca kako bi ste izvukli veću brzinu na pravcima, tako da dobar prolazak kroz Parabolicu je veoma bitan. Ovo će sigurno biti težak vikend za naš tim. Kao što sam već rekao, Monza je sve u tome da imate veliku brzinu na pravcima, a mi smo u tom segmentu u zaostatku. Biće zanimljivo videti ove nove bolide na stazi jer postoji jedinstven način kako da ih vozite ako želite da izvučete najbolji krug. Biće nam teško, ali moramo zaboraviti na težak vikend u Spa, i koncentrisati se na Monzu, a siguran sam da će svi u timu dati svoj maksimum kako bi se izvukao najbolji rezultat sa ove teške trke".




                            Izjave vozača Red Bulla pred trku za VN Italije

                            Sebastian Vettel: „Italija nam puno toga nudi: dobru hranu, lepa mesta i mislim da je to upravo razlog zbog koga ćete naći mnogo Nemaca na plažama, koji se nalaze tamo na odmoru. Proveo sam puno vremena u Italiji dok sam vozio karting tako da poznajem par mesta kao što su Jezero Garda, Napoli i Parma, koja ima odličnu karting stazu. Nivo kartinga u Italiji je na veoma visokom nivou jer ima dosta proizvodjača tamo. Imam neke prijatelje u Italiji iz karting dana i onih dana kada sam vozio u Toro Rossu, tako da je lepo vratiti se tamo. Za mene je to jedno od najboljih mesta za trkanje, jer je jedna od najbržih staza na koju idemo. 5.793 km dugačka staza ima brutalne tačke usporavanja, izuzetno je teška za kočnice i gume, posebno u krivinama kao što su Curva Grande i Parabolica. U Monzi je veoma teško sastaviti savršen krug jer je skoro nemoguće pogoditi svaku krivinu i šikanu onako kako želite.“

                            Daniel Ricciardo: „Najveći izazov na Monzi su zone kočenja. Prva šikana je pravi primer za to: prilazite prvoj šikani sa najvećom maksimalnom brzinom u Formuli 1, a onda kočite u najužjim krivinama koje postoje u kalendaru Formule 1. A to sve radite sa najmanjim nivoom dowforcea koji ćete imati tokom cele godine, što znači da auto ima tendenciju da proklizava, a to znači da vam treba više vremena za kočenje. Ne možete sebi da priuštite blokiranje kočnica, ali podjednako ne možete ni da izgubite vreme ako budete pritisli pedalu.To znači da stalno morate da budete fokusirani. Ne volim toliko dugačke pravce, mislim da su malo dosadni u odnosu na vožnju kroz seriju zahtevnih krivina, ali Monza je izuzetak u tome. Ima nešto u vožnji kroz te drvorede ispred velikog broja fanova, što vam definitivno diže puls. Publika u Monzi je veoma divlja. Očigledno je da svi navijaju za Ferrari, ali su u prošlosti bili veoma prijatni prema meni. Voleo bih da dobijem priliku da budem na tom podijumu i saznam.“




                            Izjave vozača Force Indie pred trku za VN Italije

                            Nico Hulkenberg: „To je fantastičan vikend i uživam u svakom delu tog dogadjaja: ljudima, gradu i stazi.Atmosfera je prosto brilijantna sa energijom fanova i istorijom tog mesta. To je takodje zabavna staza za vožnju. Izgleda prosto, ali sastaviti brz krug je veoma izazovno i lako je napraviti grešku. Očekujem da tamo budemo veoma konkurentni-trebalo bi da nam odgovara više nego Spa. Tu se sve svodi na snagu i maksimalnu brzinu i znamo da će motor da bude jak.Takodje imamo novo zadnje krilo sa niskim downforceom, koji ćemo koristiti samo u Monci. Kočenje sa maksimalne brzine u šikani je uvek veoma problematično sa manjim krilom.“

                            Sergio Perez: „Monca je još jedna omiljena staza za mene. Mislim da svi uživaju u odlasku tamo jer je to veoma lepa lokacija. Trkao sam se tamo nekoliko puta pre Formule 1 i uvek sam imao dobre rezultate. Bio sam na podijumu pre dve godine i to je bila jedna od mojih najboljih trka u Formuli 1 i veoma specijalno sećanje. Mislim da će nam staza odgovarati. Važno je da se kvalifikujemo medju top deset kako bi imali šansu da osvojimo dobre poene. Teško je preticati u Monci i ako ste van pozicija, teško je to povratiti.“




                            Izjave vozača Saubera pred trku za VN Italije

                            Esteban Gutierrez: „Jedva čekam da odemo u Moncu. Zbog konfiguracije staze, potrebna nam je maksimalna brzina kako bi bili brzi na pravcima. Karakteristike Monce su drugačije u odnosu na sve druge staze u kalendaru. Sa jedne strane tu su dugački pravci, ali sa druge tu su takodje dve veoma spore šikane na kojima koristimo ivičnjake. Zbog toga, mehanički set-up bolida je veoma najbtiniji.Sa aerodinamičke strane, važno je imati nisku vučnu silu i zbog toga je downforce redukovan. Ascari i Parabolica su moje omiljene krivine na stazi. Monca nije specijalna samo zbog staze, već i zbog samog dogadjaja. Uvek sam uzbudjen kada odemo tamo.“

                            Adrian Sutil: „Trkački vikend u Monci je uvek specijalan dogadjaj zbog popularnosti Formule 1 i tifozija. To je jedan od meni omiljenih GP-a, jer su Italijani odlični fanovi, i proizvode lepu atmosferu oko staze. Staza je najbrža u kalendaru i radoznao sam da saznam maksimalnu brzinu na pravcima sa novim motorima. Auto mora da bude stabilan pri kočenju, jer u prvoj šikani redukujemo brzinu sa maksimalnih 340 km/h na 60 km/h, i povrh svega udaramo u ivičnjake. Na dugačkim pravcima maksimalna brzina je veoma bitna, a nju možemo da postignemo sa niskim downforceom. Pošto je Pirelli odabrao medium i hard gume možda ćemo imati problema da ih dovedemo na radnu temperaturu. Posle VN Nemačke, VN Monce je još jedna domaća trka za tim, jer staza nije tako daleko od Švajcarske granice. Jedva čekam da se trkam tamo, VN Italije ima neverovatnu istoriju.“

                            Giedo van der Garde: „Lepo je opet se vratiti u kokpit u petak ujutru. Posebno u Monci, gde je atmosfera uvek veličanstvena, a Italijani su veoma strastveni kada je motorsport u pitanju. Volim ovu brzu stazu, a sa novim motorima i specijalnim aero-paketom, bićemo veoma brzi na pravcima. Veoma je važno da imamo brzinu na pravcima i da budemo brzi u šikanama. Moramo da nadjemo kompromis sa nivoom downforcea, ali i da pronadjemo pravi set-up za stabilnost bolida. Tokom prvog treninga testiraćemo različite konfiguracije u nameri da pronadjemo najbolji paket.Moja omiljena krivina je Ascari, koja je veoma tehnički zahtevna i za mene predstavlja savršenu kombinaciju. Verujem da će gledaoci videti puno predupravljanja tamo. Staza ima veoma visoke ivičnjake, a kad jako kočite, zadnji kraj se pomera i bolid proklizava po stazi. To je dobra zabava i jedva čekam da vozim tamo.“




                            Izjave vozača Williams-a pred trku za VN Italije

                            Felipe Massa: “Monza je mesto gde uživam. Volim ljude i navijače i nadam se da uprkos činjenici das am promenio ekipu, da me podržavaju i navijaju za mene. Monza je specijalna staza i vrlo je brza, ali su krivine vrlo spore. Aerodinamika je od vitalnog značaja na ovakvoj stazi i to nam može ići u korist ovog vikenda. Nadam se da ću biti konkurentan ovde pošto mislim da će Italijanski navijači voleti da nas vide u dobrom izdanju.”

                            Valtteri Bottas:“Monza bi mogla da bude odlična staza za naš automobil i znam da ćemo biti zauzeti sa našim partnerima, od kojih većina dolazi iz Italije. Staza je vrlo zabavna za vožnju i važno je imati dobru brzinu na pravcima pošto ima nekoliko brzih pravaca. Imamo specijalni aerodinamički paket koji donosimo na ovu stazu, ukombinujte to sa jakom pogonskom jedinicom i trebalo bi da imamo vrlo konkurentan vikend.”




                            Izjave vozača Toro Rosso-a pred trku za VN Italije

                            Jean-Eric Vergne:“Ovo je domaća trka za Toro Rosso i vrlo se radujem ovom vikendu, zato što je uvek divno nastupati pred Tifosi-ma, koji zaista čine ovu trku specijalnom. Mislim da bi ovo mogla biti teška trka za nas, pošto je to uglavnom staza na kojoj je važno imati snažan agregat kako bi “leteli” pravcima, što možda i nije baš neka od naših jačih strana. Bez obzira na to, mi ćemo dati sve od sebe kako bi ostvarili što bolje rezultate na domaćoj trci. Volim atmosferu ovde i imam lepa sećanja kada sam pobedio ovde u Svetskoj seriji. U prošlogodišnjoj trci nisam imao sreće, ali se nadam da sada mogu da imam dobru trku.”

                            Daniil Kvyat:“Volim stazu Monza i ona je vrlo važna za mene, pošto sam ovde dolazio do važnih pobeda i podijuma. Prošle godine je bilo posebno dobro, kada sam pobedio u prvoj trci GP3 kategorije i onda završio na drugoj poziciji u drugoj trci u kojoj se vozi suprotan startni poredak najbolje plasiranih. To je vrlo izazovna staza, posebno za vozače koji su novajlije, zato što je to vrlo brza i zahtevna staza. Uvek sam uživao vozeći ovde u nižim kategorijama i nadam se da će to biti slučaj i u automobilu Formule 1 ove godine. Proveo sam veći deo svog života u Italiji, tako da će biti kul biti u poznatom okruženju. Naravno, to je takodje domaća trka za Toro Rosso, što će učiniti trku koja je jedna od glavnih atrakcija na kalendaru Formule 1 još više posebnom.”



                            Izjave vozača Mercedes-a pred trku za VN Italije

                            Lewis Hamilton:"Trka za VN Italije je uvek posebna za mene zbog sećanja koja imam sa ovog mesta – koja dosežu čak do samog početka moje karijere. Karting šampionati su se vozili često u Italiji i tu sam upoznao Nica – tako da je ovo mesto gde je naš rivalitet počeo. Monza je istorijska staza i pobediti ovde je poseban osećaj. Imao sam to iskustvo 2012 i voleo bih da to ponovim 2014. Prošle sezone smo se mučili na ovoj trci – ali ove godine imamo fantastičan automobil i siguran sam da možemo ovaj put to da nadoknadimo. Jedna stvar koju sam oduvek voleo trkajući se na stazi Monza su navijači. Oni su toliko strastveni oko auto-moto sporta i žagor je neverovatan – posebno na podijumu. Nadam se da ćemo moći da ih nagradimo dobrim trkanjem. Moj cilj ovog vikenda je, naravno, je da smanjim razliku u šampionatu vozača. Tolika je bila cele sezone tako da me očekuje mnogo posla – ali sve može da se desi u ovom sportu. Neću odustati dok ne padne karirana zastava u Abu Dhabi-ju i ima još mnogo poena da se osvoji do tada, tako da još ništa nije završeno."

                            Nico Rosberg: "Monza je staza na koju uživam da idem. Prvo, istorija ovog mesta je fantastična a tu su i fanovi - Tifosi – koji prave neverovatnu atmosferu. Nisam imao puno sreće na ovoj trci u prošlosti – posebno 2011 kada nisam prošao ni prvu krivinu! Ali ove godine stvari su drugačije. Imamo odličan automobil sa Mercedes-Benz hibridnom pogonsom jedinicom iza nas i verujem da možemo ostvariti odlične rezultate. Borba za šampionat još nije završena i sa duplim poenima u Abu Dhabi-ju svašta još može da se desi. Fokusiran sam da pokupim što je više poena moguće u preostalih sedam trka a i tim takodje – počevši sa odličnim rezultatom već ovog vikenda."



                            Izjava Pirelli-ja pred trku za VN Italije

                            Paul Hembery: "Trkanje kod kuće je uvek izvor ogromnog zadovoljstva i ponosa za nas, pogotovo zato što mnogi od naših zaposlenih koji nemaju priliku da prisustvuju trkama, mogu da vide naše gume u akciji jedini put u sezoni. Naša domaća trka je svakako jedna od najzahtevnijih što se tiče guma, zbog brzog karaktera staze: razlog zašto je Monza poznata pod nadimkom ‘hram brzine’. Što je staza brža to je veći pritisak na gumama zbog povećevanja toplote sve sile su neizbežne. Automobili su podešeni za veoma mali downforce za Monzu kako bi se njihova brzina na pravcu maksimizovala. To ostavlja poseban efekat na gume, pošto malo downforcea znači da automobili teže da proklizavaju i da točkovi blokiraju u zonama kočenja, što je ključni deo Monze. Ova blokiranja dovode do ravnih fleka, iako dizajn strukture guma i mešavina za ovu sezonu ima za posledicu da se ravne fleke redje pojavljuju nego što je to bio slučaj ranije."



                            Izjave vozača McLaren-a pred trku za VN Italije

                            Jenson Button:“Mislim da se svaki vozač raduje odlasku na stazu Monza. To je jedna od najpoznatijih staza u kalendaru, jedinstvene konfiguracije i atmosfera je čini najposebnijm mestom koje posećujemo tokom godine. Nikad se neću umoriti od odlaženja tamo. Izlazak na stazu Monza iz pit-lanea je uvek kul. Već ste se navikli na visoke nivoe downforcea koje imamo na ostalim stazama, tako da je zaista lud osećaj kako brzina raste i raste – i nikako da se završi. I, sa ERS-om i DRS-om, mislim da možemo imati posebnu trku u Monzi. To je toliko brza staza, da zahteva potpuno drugačiji pristup u odnosu na ostale staze. Automobil je podešen na toliko niske nivoe downforcea da su kočenje i ubrzavanje mnogo varljiviji – kod jakog kočenja, automobil stalno pokušava da vam pobegne; takodje, kada pritiskate papučicu gasa, automobil je nemiran, pa sa zadnji lraj meškolji. To je jednostavan izazov.”

                            Kevin Magnussen:“Poslednji put sam se trkao na stazi Monza u World Series by Renault 3.5 u aprilu prošle godine. Bio sam drugoplasirani u obe trke, i imao sam pol-poziciju. Radujem se povratku tamo: to je odlična staza, i to je trka koju sam gledao još dok sam bio mali – i mesto gde žarko želim da vozim automobil Formule 1. Sa ovogodišnjim hibridnim automobilima, mislim da će Monza takodje biti spektakularna. Očekujemo da vidimo maksimalne brzine od oko 345km/h (214mph) – što bi trebalo da bude najveća brzina koju ćemo dostići ove sezone. To će biti odlično za navijače. Mislim da smo pokazali na Spa-Francorchampsu da nas je naš nizak-downforce paket održao medju vodećima, i voleo bih da napustim Italiju sa još novih poena za ekipu. Mislim da napredujemo, i bilo bi lepo da to pokažemo ovog vikenda.”



                            Izjave vozača Marussia-je pred trku za VN Italije

                            Max Chilton: “Trka za VN Italije je vrlo važna za celu ekipu ne samo zato što je poslednja evropska trka u sezoni, ali takodje je i domaća trka našeg dobavljača motora, Scuderie Ferrari. Volim stazu Monza; Ne moguće je ne osetiti magiju ovog istorijskog trkališta i svaki put kada se ovde trkam odem do stare staze. Imao sam dobru trku u Belgiji, što je omogućilo timu da ispuni bar deo svog programa. U preostalim trkama treba da se potrudimo da osvajamo što bolje rezultate u kvalifikacijama i u trkama, kako bi se zadržali na 9. poziciji u šampionatu konstruktora. Radujem se celom iskustvu na stazi Monza i, nadam se, lepu nagradu za podršku koju nam pružaju Tifosi.”

                            Jules Bianchi: “Svaki vozač ima nekoliko omiljnih staza, ali ja se smatram srećnim što efektivno imam četiri domaće trke u ovogodišnjem kalendaru - Monako, Silverstone, Monza i Sochi. Veoma sam ponosan na to što sam član Ferrari-jeve akademije vozača i znam koliko je ova trka važna Scuderia-i Ferrari. Imati mogućnost da vozite pred Tifosi-ma je uzbudljivo i vrlo emocionalno iskustvo i lepo je znati da ne samo ja, već ceo Marussia F1 Team, kao deo toga ovog vikenda na stazi Monza, pošto će navijači želeti da sve sa imenom Ferrari bude uspešno. Prošla trka na stazi Spa nije dobro prošla za mene, što je razočaravajuće nakon nastupa u kvalifikacijama zbog kojeg sam bio vrlo zadovoljan. Nadam se da ovog puta mogu da odradim dobre kvalifikacije i da imam dobru trku kako bih nagradio strast italijanskih navijača.”








                            Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • VN Italije 2014.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              F1 ce imati korist od Formule E


                              Jean Todt smatra da će F1 imati koristi od Formule E


                              Formula 1 od ove sezone koristi hibridne sisteme kako bi postala „zelenija“, ali su ti agregati još uvek u početnoj fazi svog razvoja. Jean Todt, predsednik FIA-e, smatra da će sve motorsport serije, uključujući i Formulu 1, imati koristi od novonastale Formule E.

                              „Možemo očekivati razvoj u delu baterija, tehnologije motora i bezbednosnih pitanja, koji se mogu preneti na druge serije kao što su F1, WEC itd.“, rekao je Todt zvaničnom sajtu Formule E.

                              „Uvek učite sa jednog šampionata na drugi. Na primer, puno se troši na aerodinamički razvoj, a to je u Formuli E prilično ograničeno, i ja mislim da je to dobro jer ponekad vidite koliko je komplikovana aerodinamika na bolidima.“

                              „Pogledajte današnju Formulu 1 sa toliko malih krila i zakrilaca koji zahtevaju toliko testiranja u vazdušnim tunelima. Ja bih rekao - ajde da pokušamo da razvijamo mnogo toga što se može preneti na putničke automobile.“

                              Formula E startuje sledeće nedelje trkom u Pekingu.







                              Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7603
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                I Mercedes podrzava Renault i Ferrari


                                Da li je na pomolu promena regulative o zamrzavanju motora?


                                Nakon Ferrarija i Renaulta, javio se i Mercedes koji takodje želi da se „olakša“ pravilo o zamrzavanju razvoja motora u toku sezone.

                                „Reč je o tome da definišemo ono što želimo“, rekao je šef Mercedesa, Toto Wolff: „Očigledno je da imamo konkurentneku prednost, ali želimo da povećamo izazov konkurencije.“

                                „Da li je vreme da se promene pravila? Možda. Razgovori koje smo imali do sada su bili prilično otvoreni.“

                                Wolff je, poput Mattiaccija i Abiteboula, rekao da to mora da bude oprezno odradjeno kako se ne bi povećali troškovi i da su zbog toga potrebni dalji razgovori na tu temu.


                                „Postoje razni koncepti na stolu i ako odučimo da idemo u suprotnom pravcu i to odradimo kompletno, to će dramatično povećati troškove.“

                                „Nisam siguran da možemo svima da isporučimo iste specifikacije motora, jer to logistički nije moguće, tako da djavo leži u detaljima“, tvrdi Wolff.









                                Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7549&p=37831#p37831
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X