F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    Ne mogu (ne smeju) to da puste u javnost, za sada, mislim da je tako. Ako čovek bude OK, biće toga.

    Ovako je (cenim) bolje, ne treba to ni gledati, posle Airtona niko nije stradao na trci F1.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      U pravu si Boki.
      Medjutim evo jedna tuzna vest.

      Dugogodišnji bivši vozač Formule 1, Andrea de Cesaris (55), poginuo je danas u motorciklističkoj nesreći, koja se desila u Rimu.

      On je proveo 14 godina u Formuli 1, 80-tih i početkom 90-tih godina, vozeći za Alfu Romeo, McLaren, Ligier, Minardi, Brabham, Rial, Dallaru, Jordana, Tyrella i Sauber.

      Nikada nije pobedio, iako je u više navrata vodio u trkama, ali je imao prirodan talenat za trkanje.

      Imao je prilično alarmantan trzaj za koji su mnogi verovali da potiče od velikog broja udesa koji je preživeo, posebno u periodu kada je vozio za McLaren.

      Imao je sreću da su ga podržavali iz Philip Morrisa Italije pa je godinama ostajao u Formuli .

      Na kraju F1 karijere odvezao je preko 200 trka i pet puta je bio na podijumu.

      Kasnije je učestvovao u Formuli Masters, ali je svoj život uglavnom proveo u trgovanju valutom zimi i surfovanju leti.






      Preuzeto sa f1srbija.rs
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Zvanične izjave Marusije i Ferraija povodom udesa Bianchija


        Izjave timova Marusije i Ferrari


        Marussia F1 team

        Povodom nesreće Julelsa Bianchina koja se dogodila juče na Velikoj Nagradi Japana na stazi Suzuka, tim Marussia F1 želi da zahvali za veliku podršku i interesovanje za Julesa i tim u ovim veoma teškim trenucima.

        Informacije o stanju Julesa Bianchija biće objavljivane i vođene od strane njegove porodice prema njihovoj želji. Zajedno sa brigom za Julesa to ostaje naš najveći prioritet. Stoga molimo za strpljenje i razumevanje za buduće vesti o zdravstvenom stanju koje ćče biti objavljene u saradnji sa Mie General Medical Centre u Yokkaichi, gde je Jules pod tretmanom, i kada oni budu osetili da je povoljan trenutak.

        Predstavnici tima Marussia F1 i Scuderie Ferrari će ostati u bolnici pored Julesa i njegove porodice kao podrška.


        Scuderia Ferrari

        U ovim teškim trenucima, misli Scuderie i svih njenih navijača su sa Julesom. Poštujući želje koje je izrazila porodica i zajedno sa Marussia F1 timom mi nećemo davati bilo kakve nove vesti o njegovom stanju.





        Preuzeto sa f1srbija.rs
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Vreme je da se kokpit Formule 1 zatvori


          Da li je udes Bianchija mogao da se izbegne da je kokpit bio zatvoren?


          Još jedan povređen vozač ovoga puta Jules Bianchi, označava da je vreme da Formula 1 eliminiše jedan od rizika u sportu.

          Ono nije istraga o događajima koji su doveli do strašnog udesa Bianchija - to će doći kasnije, kada se budu uslišile molitve F1 sveta nadamo se. Zapravo ovo je samo ispitivanje još jedne činjenice: još jedan vozač otvorenog kokpita je pretrpeo ozbiljnu povredu glave.

          Ovo je već drugi put da se tragičan događaj ozbiljnih povreda dešava Marussiji u njihovoj 5-o godišnjoj istoriji. U julu 2012. test vozač Maria de Villota je pretrpela povredu glave na privatnom testu. Preminula je 15 meseci kasnije od posledica.

          Zajedno sa de Villotom, Dan Wheldon i Henry Surtees su izgubili svoje živoote zbog povreda glave koje su zadobili u jednosedima. Felipe Massa duguje svoj život i karijeru modernom dizajnu kacige. Dodajte tome i nekoliko vrlo tesnih situacija: Tonio Liuzzi i njegovo penjanje na Michaela Schumachera u Abu Dabiju 2010. ili Romaina Grosjeana koji preleće preko kokpita Fernanda Alonsa na haotičnom startu Velike Nagrade Belgije 2012.

          Postoji uvek značajan rizik u celokupnom motosportu, posebno sa glavama vozača otvorenih kokpita, ali kada se incidenti dogode - bili blagi ili užasni - vreme je da FIA povede globalnu kampanju u motosportu i elimiše rizik zatvaranjem kokpita.

          Naravno, ne možemo da kažemo da bi ishod Bianchijeve nesreće bio drugačiji da je njegov kokpit bio zatvoren. To je jednostavno nemoguće znati i to je igra koju niko sada ne želi da igra. Ali iak ako bi zatvoren kokpit davao šansu da se smanje povrede, onda verovatno da ne postoji iko u F1 zajednici ko ne bi voleo da je Jules imao tako nešto.

          Malo nakon što šu posledice Bianchijevog udesa bile poznate, vozač Formule E i Audija u WEC-u, i bivši F1 vozač Lucas di Grassi je tvitovao sjodu podršku za zatvaranje kokpita. Brazilac je izjavio da se zalaže za njih nakon njegove nesreće u GP2 2009. kada je imao sreće da izbegne povredu i još jednog strašnog udesa gde je Alvaro Parente sleteo na njega tokom trke u Barseloni.

          Sve što treba da se vidi oko značaja zatvorenih kokpita je u Di Grassijevoj garaži Audija. Nema sumnje da jedino to spasilo Allana McNisha od ozbiljnih povreda 2011. kada je imao incident na Le Mansu. Isto se može reći i za Mikea Rockenfellera koji je imao udes u kome se njegov bolid dezintegrisao sve do ćelije za preživljavanje. Da se se nalazili u bolidima od prošle godine sa otvorenim kokpitom, šanse da obojica izađu skoro nepovređeni bi bile značajno smanjene.

          Uspeh bezbednosti LMP1 sa zatvorenim kokpitima je i bilo faktor da i LMP2 dobije zatvorene kokpite u novoj generaciji koja dolazi. Vreme je da Formula 1isprati to.

          Promena ne bi trebalo da se desi na brzinu, jer zatvoreni kokpit Formule 1 predstavlja jedinstven skup izazova. Kako da šoferšajbna bude čista, kako izvući vozača. i vidljivost, sve to treba uzeti u obzir. Cirkus Formule 1 ne bi trebao da se odjednom promeni u Sočiju sa rol bar kavezima prekrivenih akrilom ali da se razumemo - zatvaranje F1 kokpita bi značajno smanjilo rizik od povreda i to treba ispitati.

          Pitanje povreda glave se pojavljuje samo kada se dogode strašne nesreće, ali ove strašne nesreće su se desile već - od de Villote i Wheldona do Masse i Bianchija. Događaće se i dalje, sve dok se svako u F1 zajednici ne bude mogao da pogleda sebe u ogledalo i da zna da je imalo šanse da se sve to spreči tako što se sada i odmah nešto preduzelo.

          Uvek je bilo rizika u motosportu ali ako rizik može biti eliminisan, onda je vreme da se to desi.







          Preuzeto sa f1srbija.rs
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Alonso napusta Ferrari ali kako?


            Kako je sve krenulo - od Mattijaccijevog ljubimca do persone non grata


            U Maranellu u sredu nakon VN Singapura, Fernando Alosno i Marco Mattiacci sedeli su na sastanku da se dogovre oko budućnosti. Fernando je stigao sa uverenjem da ima jake adute. On je, posle svega, onaj koji drži Ferarijevu formu godinama.

            Širom priznat kao broj 1 vozač u svetu, davao je sve od sebe u kokpitu, i samo nekoliko dana ranije loš tajming Safety Cara sprečio ga je da bude jedina pretnja Hamiltonovom mnogo superiornijem Mercedesu. Žrtvovao je svoje najbolje godine svoje karijere zarad sleženja Scuderiji koja je konstanto bila neuspešna da mu obezbedi auto da bude konkurent najboljima.

            Mattiacci, korporacijski teškaš, imao je drugačiju ideju kakav bi balans moći mogao da bude i da je taj njegov mekani glas samo omot jezgra od čelika. Kada su zauzeli pozicije za stolom, od ove dvojice Mattiacci je jedini imao čistu sliku o tome kako će taj sastanak proteći. Tužno je što je isti bio prekinut besnim Alonsom koji je rekao šefu da je kučkin sin i izleteo napolje.

            Posle svega toga lako je zamisliti Mattiaccija da mirno sedi u svojoj fotelji i da sebi dozvoli onaj vrli osmeh zadovoljstva. Zašto, jer možda je baš tog trenutka uzeo telefon i pozvao Vettela, rekao mu da predugovor koji je već potpisao i dalje važi i da ako želi da im se pridruži, da treba da sve sredi povodom toga.

            U hotelu na stazi Suzuka, u petak uveče, Christian Horner je otišao u Vettelovu sobu jer ga je ovaj pozvao. Četvorostruki šampion mu je rekao on odlazi iz Red Bulla na kraju godine. Horner je sumnjao da bi ovo moglo da se dogodi - i on je već imao plan zamene pripremljen.

            Pa šta je nateralo Mattiacija da se svesno odrekne usluga naboljeg vozača Formule 1 (neka za sada bude tako)? Postao je umoran od talasanja u timu koje je on napravio unutra. Postoje ljudi koji su radili u Ferrariju sa Alonsom koji se kunu da je on taj koji ne remeti, da kaže svoju poentu, ali se onda povuče. Takođe ima i onih koji kažu da je bio period medenog meseca oko godinu dana kada je vozač uronio u tim i njegove ljude ali da se njegov fokus pomerio ka samom sebi nakon izgubljene titule u Abu Dabiju 2010.

            Kako god, talasanje koje je interno stvarao Alonsovo pridikovanje je često činilo život menadžmentu težim. Njegove izjave i podizjave u javnosti ili omiljenim novinarima su bile takve da je ispalo da ga je tim izneverio. On je bio ratnik koji je vukao tim sam -a oni su se topili od milja.

            Alonso je bio centar tima, njegova inspiracija. Ali oni nisu bili posvećeni njemu. Njegova zaštitna ljuska nije dozvoljavala da mu priđu više - počeo je više da ih gleda sumnjičavo nego sa poštovanjem.

            Ali opet trku za trkom on je imao sjajna izdanja - osvajajući pobede i podijume u nekonkurentnoj i nedostojnoj toga mašini. Nebitno kakve su osobine bolida Formule 1, njegova silna veličanstvenost u kokpitu bi našla put da se iskaže.

            Ali tim je bio u silaznoj putanji bez sumnje. Dani kada su Jean Todt i Ross Brawn držali sve korporativne veze na granici i igradili čvrst i efikasan trkački tim su davno prošli. Trava je rasla iz pukotina - i Alonsove najbolje godine su bile izgubljene u izmaglici produvanog izduva i osnovne brzine Vettelovog Red Bula.

            I tako su stvari išle - sve dok konstantni podbačaji nisu uzrokovali FIAT-ove glave da se okrenu ka Maranellu sa znacima pitanja na licu. Od monenta kada su Sergio Marchione i John Elkan postavili Mattiaccija ranije ove godine, di Montezemolovi dani su bili odbrojani.

            Mattiacci je bio nepoznatih kapaciteta, bez trkačke prošlosti: težak za pročitati, obdaren da njegova spoljašnjost ne odaje ništa. Ali je sve ukazivalo da je on nešto više od operativca. On je značajni deo vatre za odmrzavanje motora - nešto što može Ferrariju da pomogne - on je glatko preuzeo kormilo od odlazćeg Montezemola. I jasno je raščistio u svojoj glavi Alonsa. On je želeo onog koji radi, a ne nekoga koji talasa i i čije talase pojačavaju italijanski mediji.

            Dakle, kada je seo ispred svog vozača u Maranellu prošle srede rekao je sve ono što je garantovano razljutilo ratobornog Alonsa: treba nam više posvećenosti od tebe, moraš da razumeš da ti NE VODIŠ OVAJ TIM! Ja to radim! I ne zanima me da ti povećam platu da bi ti to nadoknadilo nedostatak bolida koji može da osvoji tiulu. I Alonso je eksplodirao. Bio je nadigran.

            On je zaista brilijantan vozač, non stop pogon volje za takmičenjem. Ali sa pokušajima ucena od strane Rona Denisa pred VN Madjarske 2007, on je potcenio svoje protivnike. I sa svojim frustracijama on je na putu odlaska iz tima koji ima sve šanse da isporuči mnogo poboljšan automobil sledeće sezone. To će biti prvi bolid koji nadgleda James Allison - kome je Mattiacci dao odrešene ruke za sve što mu treba - mala digresija - Allison je Ferrijevo dete to svi znaju učio je od Todta, Byrnea, Brona, Matinellija, sve samih top of the top ljudi mašinerije koja je bila uz Schumachera.

            Veliki napredak u nepohodnom poboljšanju motora je lako za postignuti, jer je ovaj motor bio namerno - ali pogrešno odrađen - napravljen oko ekstremnog rešenja minimalizacije gubljena toplote, na račun snage. To če biti auto koji če sasvim biti dovoljno dobar za Vettela da pobeđuje - sa predpostavkom da će Seb uraditi ono što Alonso nije mogao.

            Fernando u međuvremenu ima opciju da ode u McLaren, sa svojim starim savetnikom - Ronom Dennisom - čudno šta sve takmičarska priroda može da oprosti, na obe strane. Za vreme pisanja ovoga ugovor još nije potpisan. Ali je spremljen.

            Kako god Alonsova statistika karijere bude krenula, njegov neverovatni talenat će biti za kratko prodan. Ali će taj talenat da se odrazi na kombinaciju sa nedostatkom nijansi u njegovom razmišljanu, njegovom jednodimenzionalnom načinu na koji daje svoje zahteve. To dosta nervira one koji mogu da utiču na njegovu sudbinu - a to nije pametno.







            Preuzeto sa f1srbija.rs
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Sky: Bianchi je u kritičnom stanju


              Sky Sport tvrdi drugačije od dosadašnjih informacija.



              Naime, Sky Sport zavnično tvrdi da Jules Bianchi nije u dobrom stanju poslije operacije, kako je sinoć prenijela većina svjetskih medija, već da je sasvim suprotno.
              Mladi Francuz je i dalje kritično, te ne diše samostalno već pomoću respiratora na koji je priključen.
              Tu informaciju za Sky je iz Japana prenio njihov novinar i reporter Craig Slater i iako nisu službeno verifikovane, u Sky TV tvrde da su stoprocentno istinite jer su ih dobili u bolnici, na licu mjesta. Druge operacije, o kojoj su juče i sinoć pisali francuski mediji, nije ni bilo, tvrdi ovaj izvor.
              Tim Marusije će javnost informisati službenim putem tek poslije dolaska Žilove porodice u Japan i nakon dogovora sa njima. Do tada neće biti službenih obavjestenja.







              Preuzeto sa f1-serbia.com
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Jules Bianchi-udes

                Jules Bianchi
                Last edited by Pro FX-Sniper; 06.10.2014, 20:14.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • sri98
                  Admin od Trpeze
                  • 24.10.2004
                  • 7262
                  • Republic of Konjarnik
                  • Toyota Corolla E 210

                  jbt, pomerio traktorce. ovde se vidi koliko su u stvari bolidi bezbedni
                  Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    uufff....ne znam sta da ti kazem.
                    Da li biti optimista nakon ovakvog udarca?

                    Secam se da je Ralf Sumaher (ne znam koje godine) udario u zid pri brzini od 290km/h i da je povredio ledja.
                    Oporavio se veoma brzo.

                    Ali ovo.....hmmm...
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • sri98
                      Admin od Trpeze
                      • 24.10.2004
                      • 7262
                      • Republic of Konjarnik
                      • Toyota Corolla E 210

                      mislis na udarac u indianapolisu? razlika je sto je ovde podvlacenje, pa su takve posledice, kao u filmu kada od limuzine nastane kabrio.
                      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        da...bas tako Sri.
                        Ne znam.....sve mi to deluje bas ozbiljno.
                        Jesam optimista...uvek, ali ovaj udarac....mpffff....ne znam.
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          ostaje samo cekanje
                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            ...i nadanje...
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Honda predstavila zvuk svog motora


                              Japanski proizvođač obelodanio je zvuk svog agregata.



                              Honda je u kratkom klipu preko svog YouTube kanala predstavila zvuk svog motora označivši ovu eru kao nov početak. Za sada usluge ovog agregata u narednoj sezoni moćiće da koristi samo McLaren koji bi po završetku tekuće sezone trebali da testiraju ovu pogonsku jedinicu u Abi Dabiju.






                              Preuzeto sa f1-serbia.com
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Villeneuve trazi promene u pravilima


                                Bivši šampion traži promene u pravilima oko izlaska vozila bezbednosti


                                Bivši svetski šampion, Jacques Villeneuve, smatra da Formula 1 mora da promeni protokol oko izlaska vozila bezbednosti, koje mora da izadje na stazu svaki put kada se desi neki incident.

                                Iako je Adrian Sutil izleteo sa staze i završio u zaštitnoj ogradi, vozilo bezbednosti je izašlo tek kada se Jules Bianchi „zakucao“ u kran koji se nalazio pored staze kako bi uklonio Sutilovo vozilo.

                                „Pravilo oko izlaska bezbednosnog vozila mora da se promeni. Kada sam se ja trkao, i nakon toga, uvek sam govorio da vozilo bezbednosti mora da izadje na stazu kad god se desi neki incident.“







                                Preuzeto sa f1srbija.rs
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X