F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Da li je u pitanju propust redara ili organizatora na VN Japana?


    Danas se svetska moto javnost pita da li se nesreća mladog Bianchia mogla izbeci.



    Snimak gledaoca na kojem se jasno vidi trenutak podletanja nesretnog Bianchia pod traktor za iznosenje. U oči je svima upao redar koji uporno maše zelenom zastavom.

    Svi znamo šta ona znači, ali je pitanje da li je trebala da bude tu,na jedan-dva metra od izletelog Sutila. Takode da kazemo, snimak koji je obelodanio sve već zabranjen od strane FOM-a i oni tvrde da se taj prikaz mozda slabe organizacije, više neće pojavljivati u javnosti. Medutim, snimak su ipak vidjeli mnogi a jedan od njih je i višestruki svjetski prvak Alan Prost. On je bio konkretan:
    "Očigledno je napravljen veliki propust. Čiji? To ne znam, ali bi se moralo utvrditi. Ta zelena zastava, ona je trebala biti najmanje sto metara dalje od tog mesta."
    Sa druge strane vozac-sudija na Suzuki je bio Mika Salo i on ima svoju stranu price:
    "Jednostavno, Jules Bianchi je vozio prebrzo u tom sektoru pod zutim zastavama. Svaki vozač mora usporiti u određenom sektoru kada vidi žute zastave. On je bio prebrz. Takođe, odluka da se na stazu ne pošalje sigurnosni auto bila je potpuno ispravna."
    Sa njegovim stavom odmah se nije slozio Martin Brandl, bivši vozac F1 i čovek koji je na istom zavoju doživeo slicnu nesreću i to 1994. godine. Proklizao je po vodenoj podlozi na mokroj stazi i zamalo izbegao traktor koji je bio pored staze.
    "Ja sam zamalo izgubio život zbog tog traktora. Mnogo puta sam rekao da treba preispitati njhiovo korišćenje u trkačkoj zoni. Jednostavno rečeno, oni su previsoki a vozač sedi prenisko. Prosudite sami. I još nesto, kažu oko vidljivosti. Ja tog dana na Suzuki nisam vidio vlastiti volan ispred sebe."








    Preuzeto sa f1-serbia.com
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Red Bull misli da je Alonso McLarenov


      Helmut Marko veruje da Alonso ide u McLaren


      Kada je Sebastian Vettel šokirao svet F1 time što je napustio Red Bull i prešao u Ferrari, mnogi su bili iznenadjeni činjenicom da Alonso neće doći na njegovo mesto.

      Razočarani Španac je definitivno na izlaznim vratima Ferrarija, a Marko je izjavio da je "Alonso najsigurnija karta na koji se može igrati".

      "Ipak, onda bi naša akademija bila apsurdna", dodao je Marko, i objasnio da je zbog toga Kvyat njihova prva opcija.

      Sa druge strane, Nemački list Auto Motor und Sport piše da je Alonso bio prvi i jedini izbor Adriana Neweya nakon odlaska Sebastiana Vettela.

      Postoje i drugi razlozi zašto Red Bull nije potpisao sa Alonsom. Moguće da je to zbog činjenice da je njegova destinacija već odlučena.

      "O Alonsovim kvalitetima ne treba trošiti reči", izjavio je Marko za Austrijsku Servus televiziju,"ali prema našim informacijama, desio se već veoma jasan i jak pristup od strane McLarena", dodaje Marko.






      Preuzeto sa f1srbija.rs
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Denis: Bilo bi nemoguce pobediti sa Mercedesovim motorima


        Ron Denis smatra da u budućnosti ne bi imali nikakve koristi od Mecedesovih motora.



        Meklaren F1 Tim će za iduću godinu imati ekskluzivno pravo upotrebe Hondinih motora i to u sklopu ugovora kojim je prekinuto 20-godišnje partnesrtvo sa Mercedesom.

        Sa pogonskom jedinicom koja se sastoji od motora, ERS sistema i sistema za skladištenje energije, Denis očekuje i ravnopravnu borbu sa Mercedesom u narednoj sezoni. Do sada se to nije moglo očekivati radi korištenja jedinice istog proizvodaca. Po njegovim riječima jedan od glavnih problema u takvim uslovima korištenja je taj što fabricki tim uvijek dobije kvalitetniji motor od drugih timova, koji koriste istu jedinicu pogona.
        "Jedina stvar koju smo mogli vidjeti da raste ove godine u kvalifikacijama jeste razlika između Mercedesa i ostalih timova koji koriste njegov motor. Generalno, moderni Gran Pri nije samo puka snaga.Tu je proces obrade energije i kontrola samog procesa. Morate imati izvorni kod svega. Bez toga nema ni uspjeha."
        Ovim je šef Meklarena aludirao na izvornu prednost Mercedesa radi same proizvodnje motora.
        Takođe, Ron je otkrio da tim iz Vokinga već ima dizajniranu šasiju i kućiste za novi Hondin motor. Kodnog naziva MP4-29H, prilagođena je potpuno novom motoru i iako bi cjelina mogla biti spremna i prije, iz poštovanja prema Mercedesu, testovi sa ovim bolidom neće se obavljati prije Velike Nagrade Abu Dabija ove godine.







        Preuzeto sa f1-serbia.com
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Baku: Izvršena prezentacija F1 staze


          Zvanično je izvršena prezentacija izgleda nove F1 staze u Azerbejdžanu.



          Trka koja je na programu kalendara od 2016. godine zvanično će se zvati "Baku Evropski Gran Pri". Prezentaciju su u ovom glavnom gradu izvršili gazda F1 Berni Eklston i ministar Azerbejdžana za sport i omladinu, gospodin Azad Rahimov.Trka će se i zvanično održati na gradskim ulicama.

          Staza sa smjerom obrnutim od kretanja kazaljke na satu ima mnoge osobine ulične staze, kao sto su desni lakat zavoji, ali takođe ima i zavojiti dio u starom dijelu grada, kao i vrlo dugu ultra modernu ravnu dionicu na završetku kruga.
          "Baku je posljednji dodatak F1 kalendaru i drago mi je vidjeti da su dizajnirali inovativnu uličnu stazu", rekao je Berni Eklston.
          Dizajner staze, čuveni Herman Tilke, naglasio je sa svoje strane:
          "Stvorili smo izazovnu stazu u smislu inzinjeringa i dizajna i u njoj smo spojili vrlo atraktivnu kombinaciju istorije i stila 21 vijeka. Inače,ulične staze predstavljaju niz izazova u smislu dizajna. Mi smo u ovu ugradili neke specifične elemente."
          "Na primjer imamo vrlo usku, zavojitu sekciju, koja se oštro penje prema gradskim zidinama, a sa druge strane kao potpunu krajnost imamo 2.2 kilometra dugu dionicu koja je potpuno ravna i kao takva omogućava maksimalna ubrzanja bolida."
          Za kraj intervjua Ministar Rahimov je rekao:
          "Sad je pred nama sljedeća faza radova. Znamo da će biti veliki izazov, ali uz pomoć gospode Eklstona i Tilkea kao i svih zaposlenih na ovom projektu, siguran sam da ćemo 2016. u Bakuu održati spektakularnu trku za VN Azerbejdžana."







          Preuzeto sa f1-serbia.com
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Pregovori između Alonsa i McLarena idu dosta teško?


            Dosta se priča da je Španac već sa jednom nogom ponovo u Vokingu.



            Iako je takođe dosta špekuliše da je Sebastian Vettel već vićen u Ferrariju, sve su šanse da je ista stvar moguća i sa Alonsom i McLarenom. Ipak, kako španski mediji navode Alonso se nadao da bih njegovo mesto u Ferrariju mogao da dođe Lewis Hamilton kako bi on mogao da se prebaci u Mercedes.

            Sa druge strane Red Bull je i javno rekao da nisu zainteresovani za usluge Ferrarijevog vozača i već su na Vettelovo mesto rasporedili Danila Kvyata.
            Sada Fernando Alonso ima samo dva izbora za narednu sezonu. Jedan je da uzme godinu dana slobodno van Formule 1 dok bi druga opcija bila prelazak u McLaren-Hondu. Ipak, kako navodi Luis Vasconcelos, novinar finskog lista Turun Sanomat, ovi pregovori idu dosta teško i za sada niko ne zna njihov ishod.
            "Španski vozač zahteva jednogodišnji ugovor dok McLaren insistira na bar dve godine." piše o ovom listu.






            Preuzeto sa f1-serbia.com
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Dve DRS zone u Sočiju


              Prva trka za VN Rusije imaće dve DRS zone.



              Prva zona za ovaj sistem smešetna je odmah posle startno-ciljnog pravca na krivini 1, odkle se proteže još jedan dugačak pravac sve do šikane i drugog zavoja. Vozači će imati priliku da dva puta upotrebe ovaj sistem a drugu priliku za to imaće izmežu 10. i 11. krivine na još jednom dugačkom kosom pravcu.









              Preuzeto sa f1-serbia.com
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ferrarijev niz osvajanja bodova došao do kraja


                Sve dobre stvari se jednom završe


                Ferrarijeva sezona je na VN Japana prešla sa lošeg na gore, pošto je prvi put u poslednje 4 godine tim iz Maranella završio izvan top 10, i nije uspeo da osvoji bodove. Poslednji put se to desilo na VN Velike Britanije 2010 godine.

                Ferrari je postavio novi rekord po broju uzastopnih trka na kojima je makar je dan vozač osvajao bodove. Tim iz Maranela je završio u bodovima 81 put uzastopno i tako oborio rekord koji je do sada držao McLaren sa 64 uzastopne trke u bodovima.

                Takodje, u Japanu nijedan bolid koga ponogni Ferrarijev agregat nija završio u bodovima, što se poslednji put desilo na VN Singapura 2009 godine.







                Preuzeto sa f1srbija.rs
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Sainz u Toro Rossu?


                  Carlos Sainz jr bi mogao da zameni Daniila Kvyata


                  Poslednjih nekoliko sati sve se vrti oko Red Bullovih timova jer je Sebastian Vettel potvrdio da odlazi iz svog tima, a Red Bull je odmah objavio da će njegovo mesto zauzeti mladi Daniil Kvyat, koji trenutno vozi u Toro Rossu.

                  To znači da u mladjem Red Bullovom timu ostaje prazno mesto pored Maxa Vertsappena, koji će sledeće godine voziti umesto Jean-Eric Vergnea.

                  Previše transfera odjednom, zar ne?

                  E sad, postavlja se pitanje ko će zameniti Kvyata u Toro Rossu.

                  Glavni favorit za to mesto je Carlos Sainz jr, koji će krajem meseca poneti titulu šampiona u Formuli Renault 3.5 seriji.

                  „Videćemo šta će biti sa Carlosom“, rekao je Christian Horner: „To je nešto o čemu treba da razgovaramo.“

                  „Uvek posmatramo talente i pokušavamo da donesemo pravu odluku.“








                  Preuzeto sa f1srbija.rs
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso pregovara sa Ferrarijem


                    Alonso sve bliži odlasku iz Maranella


                    Kako potvrdjuju raznorazni izvori iz Suzuke, Fernando Alonso i Ferrari će uskoro objaviti svoj prekid saradnje, bez obzira što Španac ima ugovor za naredne dve godine.

                    Španska publikacija, Cope, napisala je da su se obe strane saglasile da prekinu saradnju, i da je McLaren ponudio Špancu 50 miliona eura godišnje.

                    „U ovom momentu, Alonso pregovara o svojoj budućnosti sa Ferrarijem“, potvrdio je Luca di Montezemolo, tokom intervjua na Pariskom motorshowu.

                    „Siguran sam da ćemo naći najbolje rešenje za njega i za Ferrari, bez obzira o kakvom se rešenju radi.“

                    „Ja moram da se zahvalim Alonsu“, nastavio je Montezemolo: „jer bez obzira da li ide ili ostaje, on je uradio puno toga za Ferrari.“

                    „Mi imamo ugovor i narednih nekoliko dana ćemo doneti konačnu odluku.“

                    „Ako kaže da će da ostane, mi ćemo biti srećni. Ako zajednički odlučimo da prekinemo saradnju, to će biti na najbolji mogući način.“

                    Tom prilikom, Marchionne je nagovestio da će uskoro prekinuti saradnju sa Alonsom.

                    „Ferrari je bitniji od bilo kog partnera. Naši prioriteti su jasni: kompanija i brend su iznad svih ljudi.“










                    Preuzeto sa f1srbija.rs
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Bianchijeva budućnost neizvesna


                      Gde će mladi i talentovani Francuz sledeće godine?



                      Jules Bianchi je ove nedelje bio u poseti Formuli Renault 3.5 u Madjarskoj i tom prilikom je priznao da je njegova budućnost u Formuli 1 neizvesna. Iako ga Ferrari još uvek podržava, to ne znači da može da zadrži svoje mesto u Marussiji 2015. godine.

                      „Nemam pojma šta ću raditi sledeće godine i za koji tim ću da vozim. Voleo bih da mi to bude jasnije, ali trenutno ništa ne znam za sigurno“, rekao je Bianchi.

                      „Pokušavamo da nadjemo najbolju opciju za mene, moj menadžer radi na tome tako da ja mogu da se skoncentrišem na ove poslednje trke u sezoni.“

                      Uprkos snažnim vezama Ferrarija sa Marussijom, ruski tim bi mogao da se odluči za još jednog plaćenog vozača (pored Maxa Chiltona).

                      Zašto onda sada ne prebaciti Bianchija u Ferrari? To se pita bivši vozač F1 Allan McNish.

                      „Raikkonen je već rekao da će najverovatnije napustiti F1 kada mu istekne trenutni ugovor. Pa se svi pitamo koju motivaciju ima ako takve stvari priča za javnost. Da ja vodim Ferrari, tražio bih bolje rezultate od njega do kraja ove godine ili bih pronovo razmotrio svoje opcije.“

                      U Marrusiji tvrde da žele da zadrže Bianchija, ali šef tima, John Booth, ne želi da komentariše o finansijama tima.

                      „Ne mogu o tome da pričam“, odgovorio je Booth kada su ga pitali kakve garancije tim ima od svojih investitora za 2015. godinu: „To su poverljive stvari o kojima se samo interno razgovara.“

                      Marrussija je zapravo više vezana za proizvodjače automobila sa istim imenom, ali Booth i dalje računa na njegovu finansijsku podršku.

                      „Ponosni smo što predstavljamo F1 Marussiju i Andrea Cheglakova (šefa). Znam da njegov projekat super automobila još nije gotov, ali se nadam da će biti u budućnosti.“

                      Što se Bianchija tiče „očigledno je da smo zadovoljni njegovim radom i da želimo da ga zadržimo za 2015. Sada, ako ga Ferrari želi, očigledno je da on pripada njima. Mi volimo da radimo sa porodicom Ferrari i naš odnos je veoma dobar.“

                      „Mi razgovaramo sa našim vozačima, ali saopštenje ćemo izdati najverovatnije u decembru“, potvrdio je Booth.







                      Preuzeto sa f1srbija.rs
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Mattiacci potvrdio postavu za 2015.


                        Ferrari će zadržati Alonsa i Raikkonena i sledeće godine


                        U razgovoru sa Martinom Brundleom, šef Ferrarija, Marco Mattiaci je potvrdio da će Ferrari zadržati istu vozačku postavu i sledeće godine.

                        Na Brundleovo pitanje: da li ćete i sledeće godine imati istu vozačku postavu, Mattiacci je odgovorio: „Da“.

                        Martin Brundle je nastavio: u to nema sumnje?, na šta je Mattiacci odgovorio: „Ne“.

                        Kada ga je pitao šta će biti 2016. godine, Mattiacci je odgovorio: „Moram da razmišljam o sutrašnjoj trci a ne o 2016. godini.“

                        „Kao što sam već rekao, imamo dva odlična vozača. Moj fokus je da napravim dobru strategiju i da se potrudim da ceo tim deli istu viziju i želju za uspehom u okruženju koje im pruža uslove da se vrate na vrh i da svi budu motivisani u ovom momentu koji definitivno nije lak za Ferrari.“







                        Preuzeto sa f1srbija.rs
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Alonso poriče da je razgovarao sa Dennisom


                          "Ne on me nije zvao, to 100% nije istina"


                          Fernando Alonso negira da je bio u kontaktu sa glavom McLarena Ronom Dennisom.

                          Dennis nije krio da zeli da dovede vozača kalibra španca ili Sebastiena Vettela koji će voditi projekat sa Hondom od 2015.

                          Telegraph novine su čak prenele da Dennis, uprkos neuspehu sa Alonsom 2007, "je razgovarao" sa ovim visoko cenjenim vozačem skoro usred govorkanja o ponudi od Ferrarija od 32 miliona dolara po sezoni.

                          Ali u utorak, Alonso je je osporio bilo kakvu vezu sa McLareno insistirajući da sada nije njegova namera da menja mesto.

                          U isto vreme španski izvori navode Alonsove reči da nije bilo kontakta sa Dennisom.

                          "Ne, on me nije zvao, to je 100% neistina," citiraju novine Alonsa.

                          Ali je priznao da su njegove nade za 2014. sada nestale i da mora da gleda u budućnost i nadase boljim vremenima.

                          "Očigledno ove godine, sa sedam trka do kraja koje su ostale, malo će se promeniti - nada ostaje za sledeću godinu i za budućnost. Nadam se da ćemo se približiti Mercedesu koji ima preveliku prednost."


                          "Istina je da u ovim godinama u Ferraiju nisam osvajao titule, ali dva puta je to bilo sve do poslednje trke i pobeđivao sam u nekim fantastičnim trkama."

                          "Mislim da su to bile lepe godine iz kojih imam te uspomene ali u budućnosti želim da definitivno osvojim titulu," dodaje Alonso.

                          Još kaže:"Nikada nisam zažalio što sam došao u Ferrari, jer na kraju dana to je najvažniji tim."

                          "Los Anđeles Lakersi ili Real Madrid takože ne pobeđuju stalno ali se takmiče i to je važno."

                          Na kraju Alonso je jos odbacio mogućnost da će Ferrari u Monci ovog vikenda objaviti da če se u tim vratiti Ross Brawn.

                          "Mislim da neće biti nikakvih objava niti bilo šta za objaviti," kaže Alonso.

                          "Moramo da verujemo u Mattiaccija i da zne koje će odluke doneti. Promene koje je izvršio su 100% urađene da bi se tim poboljšao."






                          Preuzeto sa f1srbija.rs
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Pirelli odabrao gume za poslednje trke


                            Pirelli je potvrdio koje će gume timovi koristiti u poslednjim trkama


                            Pirelli je danas objavio koje će gume timovi imati priliku da koriste na poslednja tri GP-a u 2014. godini.

                            Za VN Amerike, Pirelli je spremio soft i medium komponente, za Brazil – medium i hard, a za poslednju trku u Abi Dhabiju, koja ove godine nosi duple poene-soft i supersoft gume.

                            Naravno, gume za kišu su sastavni deo Pirellijevog programa za skoro svaku trku.








                            Preuzeto sa f1srbija.rs
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Šefovi žele noćnu VN Rusije


                              Šefovi ove staze žele noćnu trku


                              Ove nedelje se vozi prva VN Rusije u Sochiju, a promoteri trke su već izrazli želju da, od sledeće godine, budu domaćini noćne trke, koja počinje u sumrak.

                              Naravno, Bernie Ecclestone u potpunosti podržava tu ideju, a šefovi staze su već potvrdili da osvetljenje može da bude spremno za sledeću godinu, pa se sad čeka samo na zvanično odobrenje FIA-e.

                              „To bi moglo da bude veoma brzo završeno, već za narednu godinu“, rekao je Richard Cregan, konsultant VN Rusije: „Već postoji infrastruktura koja može da podrži sistem osvetljenja i to smo već sve proverili.“

                              „Čeka se samo zeleno svetlo. Videli ste koliko je brzo Bahrein instalirao taj sistem, i to može da bude spremno i u Sochiju sledeće godine.“

                              On je dodao da je pozadina VN Rusije – Olimpijski park, idealan za noćnu trku, ali dodaje da postoje sitni problemi kao što je vreme održavanja trke, jer je period sumraka u Rusiji mnogo duži nego u Abu Dhabiju.

                              „Objekti koji se nalaze oko staze su neverovatni, to su najmoderniji sistemi osvetljenja. Kada ih gledate noću, oni su prelepi.“

                              „Ali moramo da obratimo pažnju na naš sumrak. On je drugačiji nego na primer u Singapuru, Abu Dhabiju ili Bahreinu, gde ste bliži ekvatoru i brzo padne mrak, pa je sumrak kraći.“

                              „Zato mi želimo da startujemo sa kasnijim sumrakom i da završimo u potpunom mraku.“

                              „O tome se već pregovara neko vreme. Mislim da je to stvar pregovora i da će se desiti.

                              Iako se VN Rusije održava u oktobru, Cregan tvrdi da bi prihvatio ponudu da se trka pomeri za maj mesec.

                              „Bilo je razgovora o tome da se trka vozi u maju, jer u maju su ovde veliki odmori.“

                              „Sa dodatom trkom u kalendaru videćemo kako će se to isplatiti i kakve će nam se prilike pružiti.“

                              „Ali moramo da budemo realni, mi smo nova trka i ispunićemo sve ono što smo na početku rekli.“

                              „Za nas bi maj bio idealan, a za Abu Dhabi je idealan kraj godine.“








                              Preuzeto sa f1srbija.rs
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Zatvoreni kokpiti – za ili protiv?


                                Zatvoreni kokpiti i nisu baš idealno rešenje



                                Nakon udesa Julesa Bianchija u završnici VN Japana, mnogi su počeli da razmišljaju o tome kako da ubuduće spreče ovakve nesreće.


                                F1 je najbezbedniji motorsport


                                Bezbednost je oduvek bila na vrhu liste prioriteta FIA-e i naporno su radili na tome da spreče ovakve nesreće. Istina je da je sport imao veliki broj ovakvih nesreća, sa još gorim ishodom, u dalekoj prošlosti ali baš iz tih nesreća nastali su neki od najboljih bezbednosnih protokola u današnjoj Formuli 1. Nakon smrti „besmrtnog“ Ayrtona Senne, sport je uspeo da sakupi najbolje svetske inžinjere i da Formulu 1 učini bezbednijom za sve učesnike.

                                Formula 1 je, zbog dvadeset godina bez fatalnih nesreća, postala najbezbedniji motorsport na svetu. Iako ne postoji način da se kompletno isključi opasnost po život, frekvencija u kojima se dešavaju takvi incidenti i sveukupna mogućnost da se oni dese su smanjeni do minimuma.


                                Ne mogu se ukloniti svi rizici


                                Bez obzira na sav uložen napor i želje, nemoguće je ukloniti sve faktore rizika iz motorsporta. Svaki put kada vozač udje u bolid, on stavlja svoj život na kocku, bez obzira koliko se bezbedno oseća. To je rizik koji oni svesno prihvataju zbog sporta koji vole najviše na svetu. Senna je objasnio koliko mu ovaj sport znači: „Trkanje, takmičenje, to mi je u krvi. To je deo mene, to je deo mog života; to radim ceo život i to je iznad svega ostalog u mom životu.“

                                I? Šta može da se uradi kako bi se sprečili incidenti poput onoga koji je doživeo Jules Bianchi?


                                Zatvoreni kokpiti? Oni donose više štete nego koristi.


                                U nedavnim medijima, različiti izveštaji su podržali uvodjenje zatvorenih kokpita. Postoje dva osnovna dizajna zatvorenih kokpita: prvi, standardni čvrst krov iznad regularnog kokpita. Drugi, korišćenje čvrste providne zaštite postavljene direktno ispred vozača (poput vetrobrana), koja služi za zaštitu glave vozača u direktnom sudaru. Medjutim, upotreba ovakvih dodataka može doneti više štete nego koristi.

                                Ako pričamo o kompletnom krovu iznad kokpita, taj dodatak bi potencijalno mogao da uspori vozača prilikom brzog iskakanja iz bolida (zbog raznoraznih drugih incidenata i problema). Ukoliko dodje do većeg udarca u krov, krov može da se spusti, ili sravni sa bolidom što bi dovelo do još većih povreda vozača ili sprečavanja da na vreme iskoči iz kokpita.

                                Ako govorimo o zaštiti koja se nalazi samo ispred glava vozača (vetrobran), ovaj dodatak bi mogao da zaklanja pogled vozaču, a u slučaju da se otkači od bolida (zbog udesa, otpora vazduha ili nečeg trećeg) mogao bi da postane veoma oštar i brz projektil koji bi mogao da udari u glavu vozača i dovede do katastrofalnih povreda.

                                Nakon mnogo razmišljanja o tome, jasno je da zatvoreni, ili poluotvoreni kokpiti donose više štete nego koristi.


                                Kako da poboljšamo bezbednost?


                                Ako zatvoreni kokpiti nisu opcija za F1, šta možemo da uradimo da bi sprečili još jednu ovako tešku nesreću?

                                Po mom mišljenju, ovaj sport je dotakao sam vrhunac kada je bezbednost u pitanju. Svaka promena bi mogla da kompromituje tu bezbednost ili da postane potencijalno pogrešan korak u suprotnom smeru od onoga što su bolidi Formule 1 oduvek bili. Suština je da se ovakvi incidenti ne mogu predvideti. Bolid koji otpozadi udara u kran ili opruga koja udara u glavu vozača ... Nemoguće je boriti se protiv tako bizarnih situacija.

                                Ne možete da zaštitite vozače od nesreća koje niko ne može da predvidi. Dodavajući nove mere bezbednosti na bolide, možete stvoriti nove rizike, kao što smo već pomenuli u dizajnu zatvorenih kokpita. To je ideja koja ima pozitivnih, ali i veliki broj negativnih strana.


                                Realan odgovor na Binachijevu nesreću


                                Naravno, kao i kod svake druge nesreće, postoji nešto što možemo naučiti iz Bianchijevog udesa i možemo modifikovati neka pravila kako bi se sprečili takve stvari u budućnosti. Stvari kao što su preispitivanje količine kiše koja sme biti na stazi pre nego što se trka zaustavi, izlazak vozila bezbednosti svaki put kada je kran ili traktor na stazi, proširenje zone upozorenja pod žutim zastavama ili čak dodavanje redara bezbednosti u vozilima bezbednosti koji će sprečiti da se dese incidenti poput Bianchijevog. To je samo nekoliko ideja koje su se pojavile u zadnjih par dana.


                                Niko nije kriv


                                Što se tiče Vas koji uporno tražite krivca za Bianchijevu nezgodu, nemojte da se trudite. To što ćete nekoga optužiti neće pomoći mladom Julesu niti poništiti ovu nesreću. Šta je bilo, bilo je. Jedino što možemo da uradimo je da što više naučimo o faktorima koji su doveli do ove nesreće i da izmenimo propise kako bi sprečili da se ovako nešto opet desi. Formula 1 će uvek nositi rizik sa sobom, a smrt u motorsportu je neizbežna.

                                Možemo smanjiti rizik, ali nikada nećemo biti u mogućnosti da ga potpuno eliminišemo. Što se tiče Julesa Bianchija, želimo mu potpun i brz oporavak. Želeo bih da njemu, njegovoj porodici, prijateljima i najbližima poželim sve najbolje, jer se sada nalaze u veoma teškoj situaciji. Želeo bih da podsetim članove Formula 1 zajednice da poštuju njihovu privatnost i da ne iznose pretpostavke, optužbe ili lažne izjave dok se Jules bori za svoj život. Razmišljajte o njemu, pričajte o njemu, molite se za njega. On može da se izvuče iz ovoga.






                                Preuzeto sa f1srbija.rs
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X