F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Button: Nerviraju me radio poruke


    Buttona nerviraju radio poruke mladim vozačima


    FIA je pre trke u Singapuru izdala direktivu u kojoj je zabranila radio poruke koje se tiču performansi vozača ili vozila tokom svih sesija trkačkog vikenda, ali je tu direktivu delimično povukla pred samu trku, kako bi omogućila timovima da se pripreme za njeno kompletno uvodjenje od 2015.

    Šampion iz 2009. godine smatra da je FIA na pravom putu i podržava ukidanje radio komunikacije.

    „Ako u novim pravilima bude ograničanje radio poruka u smislu da ne smete ništa da kažete, onda tako i treba da bude“, kaže Button.

    „Mi treba da odradimo naš domaći zadatak i da se unapred spremimo. I mislim da su iskusniji vozači bokji u tome.“

    „Novim momcima se govori kada da voze brže, kada da koče, koliko da zagreju bolid, koliko goriva da koriste-to je nešto što me strašno nervira.“

    „I meni je tim pomagao tokom godina, ali o tome se ovde i radi-učite stvari, pravite greške pa zbog toga i napredujete kao vozač i kao čovek.“

    „Za mene, način na koji sam ja učio je najbolji način.“








    Preuzeto sa f1srbija.rs
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Plomba kriva za grejanje kokpita


      McLaren potvrdio kvar na Magnussenovom bolidu


      McLaren je juče potvrdio da je polomnjena plomba na radijatoru Magnussenovog bolida dovela do toga da topao vazduh udje u kokpit bolida i dovede do pregrevanja sedišta.

      Magnussen je tokom trke u Singapuru morao da se izbori sa pregrevanjem kokpita i tečnosti za piće, a nakon trke je morao da poseti lokalni medicinski centar kako bi sanirao manje opekotine nastale zbog navedenog problema.

      U početku McLaren nije znao u čemu je bio problem, ali sad su sigurni da je polomnjena plomba kriva za to.

      „To je već popravljeno, tako da se to više neće desiti“, rekao je Eric Boullier.

      On je dodao da McLaren još uvek čeka na Mercedesov odgovor na pitanje: zbog čega je Button morao da se povuče iz trke, iako je dodao da je to bilo „zbog problema sa elektronikom iz pogonske kutije.“







      Preuzeto sa f1srbija.rs
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Prost zeli pristojnu Formulu 1


        Četvorostruki prvak Formule 1 je izjavio da su današnji bolidi veoma laki za vožnju.



        Ova Prostova tvrdnja zasnovana je na nizu tehničkih inovacija koje sada vozačima olakšavaju život tokom vožnje na stazi. Upravo ovakav razvoj događaja omogućio je Maxu Verstappenu da se uskoro nađe u najbržem cirkusu.

        "Ja stvarno ne znam šta će da se desi sa Maxom, ali sam siguran da će moći da vozi bolid bez problema. U moje vreme to nije bilo moguće, bolidi su bili teži za vožnju. Svake godine mi smo testirali u Portugalu, gde smo znali da ostanemo i po mesec dana. Ali u prvim danima nismo mogli da kompletiramo dan bez problema. To je psihički bilo zaista teško."
        "To ništa ne mora da znači, sada su bolidi drugačiji, ali po pitanju brzine i prijanjanja oni nisu ništa posebno. Malo su sporiji i mislim da nama treba pristojnija Formula 1." kazao je Alain Prost.







        Preuzeto sa f1-serbia.com
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Rosberg odustao zbog „nepoznate supstance


          Mercedes utvrdio zbog čega je nastao problem na Rosbergovom bolidu


          Nakon detaljnog ispitivanja letve volana na Rosbergovom bolidu, nakon trke u Singapuru, Mercedes je došao do šokantnog saznanja da je „nepoznata tečnost“ izazvala kontaminaciju elektronike.

          „Forenzička analiza je pokazala da su električna kola na volanu kontaminirana nepoznatom supstancom“, pisalo je na Twitteru Mercedesa.

          „Kontaminacija nije bila vidljiva i nije se manifestovala sve do nedelje kada je Nico izašao na grid“, dodao je tim: „Rezultat toga je bio isprekidan kratki spoj u elektronskim kolima Nicovog bolida zbog kojih nije mogao da komanduje kvačilom ili podešavanjima motora.“

          „Novi delovi će biti korišćeni na predstojećim trkama. Naš naporan rad na procesu stabilnosti će se nastaviti na istom intezivnom nivou.“

          Mercedes je kasnije na svom Twitteru dodao da je kontaminat zapravo bila „supstanca koja se koristi u normalnom servisiranju komponenti pre korišćenja.“







          Preuzeto sa f1srbija.rs
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            VN Japana






            Satnica:


            petak 03.10.2014.

            1.trening: 03:00 – 04:30
            2.trening: 07:00 – 08:30


            subota 04.10.2014.


            3.trening: 04:00 – 05:00
            kvalifikacije: 07:00


            nedelja 05.10.2014.

            trka: 08:00



            Pol pozicija: sa leve strane staze

            Maksimalna
            brzina: 314 km/h

            Razdaljina od grida do prve krivine:
            545m

            Punim gasom:
            70% kruga

            Najduža sekcija pod punim gasom:
            994m

            Nivo downforcea:
            srednji

            Promena brzine u jednom krugu:
            48

            Količina goriva po krugu:
            2.8kg

            Gubitak vremena po krugu zbog količine goriva:
            0.112s

            Gume:
            hard (narandžaste) i medium (bele)



            Preuzeto sa f1srbija.rs

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Force Indija i Caterham koriste Toyotin vazdušni tunel


              Pojedini timovi punom parom se spremaju za narednu sezonu.



              Pre samo nekog vremena postrojenja ovog japanskog proizvođača koristio je i Ferrari u vreme kada je imao velikih problema sa svojim vazdušnim tunelom.

              "Mi skoro nismo koristili Toyotin tunel u Kelnu." kazao je tehnički direktor James Alison.

              Kako navodi Auto Motor und Sport, McLaren ustupa svoj tunel Marussiji dok tim iz Vokinga takođe koristi usluge Toyote. Takođe, i Force Indija je počela da posećuje Keln.
              "Naš vazdušni tunel napravljen je za modele od 30%, tako da mi nemamo prostora za makete od 50%." kazao je Andy Green.
              Od sledeće sezone na snagu stupa pravilo korišćenja jednog tunela po sezoni, pa je tako Force Indija nominovala tunel u Kelnu. Kako se navodi Toyota za jednu nedelju svojih usluga naplaćuje do 100 hiljada evra.







              Preuzeto sa f1-serbia.com
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ferrari izgubio pravni spor sa Stevom Clarkom


                Clark je još 2012. godine prešao iz Merecdesa u Ferrari.



                Pre samo nekoliko meseci bio je saopšteno da će Steve Clark postati šef trkačkih inženjera Ferrarija, ali izgleda da se to neće desiti. Kako navode Autosprint i La Gazzetta dello Sport, Clark je kasnije posle ove objave bio bačen na Ferrarijev projekat koji nema veze sa Formulom 1 a to je uključivalo i rad na dizajnu boba za olimpijski tim.

                Zbog toga je ovaj Britanac odlučio da tuži tim lokalnom sudu u Modeni zbog štete koja mu je naneta na njegovom poslu. Sudija se složio sa Clarkovom konstatacijom i oslobodio ga njegovog ugovora sa Ferrarijem. Prema nekim izveštajima tim iz Maranela ima rok od 48 sati da vrati Britanca na njegovu poziciju koja mu je garantovana u ugovoru ili će ovaj dokument prestati da važi.






                Preuzeto sa f1-serbia.com

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Najmanje tri tima se bore za opstanak u Formuli 1


                  Za sada još su neizvesne sudbine Caterhama, Marussije i Saubera.



                  Finansijsko stanje ova tri tima je odavno poznato pa je zbog toga vladajuće telo Formule 1 odlučio da počne ideju sa tri bolidima po jednom timu. Prema navodima na tankom ledu je Caterham koji je ostao bez podrške Tonya Fernandesa, pa tako ovaj tim umalo nije došao na VN Velike Britanije. Za sada u upravi tima iz Lifilda stoje anonimni konzorcijum iz Švajcarske i Abu Dabija koji se idalje bori sa novčanim problemima. Ipak, šef Caterhama gaji nade da će se oni naredne sezone naći na gridu.

                  "Mi trenutno radimo na bolidu za narednu sezonu u Toyotinom vazdušnom tunelu. To znači da samo potpuno posvećeni narednoj godini." kazao je šef tima Manfredi Ravetto.
                  I njihov najveći rival Marussija gaji iste nade.
                  "Mi za sada ne želimo da damo pogrešne informacije da kod nas stvari funkionišu u najboljem redu, ali to je jedan izazov. Formula 1 je veliki trend i mi verujemo da uvek možemo izaći na kraj sa time." kazao je Graeme Lowdon.
                  Kao treći ugroženi tim jeste Sauber za koga se veruje da je u probelme upao posle razlaska sa BMW-om. Priča se da Peter polaže velike nade u dogovor sa Rusima gde bi Sergey Sirotkin dobio mesto u timu.
                  "Po mojim procenama šanse su nam 50-50." kazao je Oleg Sirotkin na pitanje da li njegov sin može da se naredne godine nađe u Formuli 1."Trenutno ima puno problema i timovi nisu u najboljem stanju. Čak se i ne zna koliko će timova biti na gridu naredne sezone. Mi trenutno sarađujemo sa Sauberom ali su oni u velikim problemima."







                  Preuzeto sa f1-serbia.com
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Verstappen: Ne idem na Suzuku da rušim rekorde


                    Max Verstappen će postati najmlađi vozač koji se vozio F1 bolid na zvaničnom vikendu.



                    Trenutno ovaj rekord drži aktuelni šampion Sebastian Vettel, koji je 2006. godine sa BMW-om debitovao na treningu za VN Turske. Tada je Nemac imao samo 19 godina i 53 dana. Ipak, Toro Rosso je u ponedeljak objavio da će Verstappen i zvanično učestvovati na VN Japana a gde je pritom u septembru dobio svoju super licencu.

                    "Ovo je dobra priprema za narednu godinu i pre samo nekoliko meseci se nisam nadao ovakvom razvoju događaja. Učestovati na treningu biće ostvarenje mog sna." kazao je Verstappen.
                    On je dodao da je puno vremena proveo u silumatoru.
                    "Moj otac je puno puta vozio na Suzuki rekao mi je da staza nije nimalo laka. Nije mi cilj da srušim neke rekorde, samo želim da zaradim neko iskustvo. U Japanu imamo sat i po da uradim šta mogu a nadam se da će rezultat biti pozitivan."







                    Preuzeto sa f1-serbia.com
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Honda u problemima, Alonso se premišlja?


                      Uzrok neizvesnosti oko Alonsovog budućeg angažmana u Formuli 1 su problemi u kojima se našla Honda pri razvoju svojih V6 turbo motora.



                      Prema pisanju lista Corriere dello Sport, glavna prepreka u Alonsovom prelasku u McLaren je Honda koja je zapala u velike probleme sa razvojem svojih motora. Honda navodno kasni tri meseca sa razvojem, a problemi se opisuju kao veći od onih u kojima se našao Renault početkom ove godine.

                      Izvori lista Autosprint otkrivaju da Hondini motori trenutno troše previše goriva, a proizvode premalo snage. Japanski proizvođač navodno trenutno investira veliku količinu resursa u motor i mobilizuje ljudstvo i firme u Japanu koji bi mogli da budu od pomoći.








                      Preuzeto sa f1-serbia.com
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Honda otkrila svoj adut


                        Japanski proizvođač je i zvanicno prikazao svoju pogonsku jedinicu.



                        Jutros je Honda prikazala prvu fotografiju svog novog agregata za 2015. sezonu. Naime,Honda se vraca u F1 naredne godine i motorima ce snadbjevati tim McLarena. Ovog vikenda u Suzuki ce izloziti audio i video prikaz svog V6 motora po prvi put. McLaren je izjavio da bi njegov bolid mogao biti pokrenut sa Hondinim motorom i prije predsezonskog testiranja iduce godine,ali nisu naveli tacan datum.

                        "Razvoj nase pogonske jedinice ulazi u premijernu fazu, u nasoj R-D fabrici u Sakuri(Tocigi,Japan) a tamo smo ranije ove godine prebacili nase odjeljenje za razvoj motosporta." rekao je Jasuhisa Arai, viši direktor za upravljanje u Hondi.
                        "Osim sprovodenja simulacije, prelazimo vec na sljedecu fazu kada cemo spojiti Turbo punjac i ERS sistem, te ispitati rezultate. U meduvremenu naš tim za trkacke operacije u Milton Kejnsu je postao potpuno operativan, i u ovom trenutku čitav taj tim je koncentrisan na razvoj nove pogonske jedinice".






                        Preuzeto sa f1-serbia.com
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Kobayashi vozi za Caterham i u Japanu


                          Japanac je uspeo da ostane u timu i za svoju domaću trku.



                          Mesto Kamuia Kobayashija u timu Caterhama nije sigurno još od VN Belgijie kada je on zamenjen Andre Lottererom. Ipak, japanski vozač uspeo je da ostane u kabini tima i za svoju domaću trku.

                          "Veoma sam uzbuđen što ću imati priliku da vozi na mojoj domaćoj trci. Ovu trku čekao sam cele godine. Imam pozitivan osećaj u vezi sa ovim događajem. Nažalost ove sezone se ne borim za podijum, ali daću sve od sebe kako bi mogao da usrećim domaće fanove." kazao je Kobayashi.

                          Tim je takođe potvrdio da će njegovo mesto na prvom treningu zauzeti mladi Roberto Merhi.








                          Preuzeto sa f1-serbia.com
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Renault spreman za uvodenje šeste jedinice


                            Remi Taffin kazao je da je Renault svjestan ovih problema.



                            Danil Kvjat dobio je u Singapuru kaznu od deset mjesta pomjeranja na startu trke, jer je prvi vozac koji je koristio šesti komplet agregata umesto pet dozvoljenih. Više od pola grida iskoristilo je pet kompleta najmanje jednog od pet elemenata, tako da se uskoro ocekuje i više kazni.

                            Renaultov šef trkackih operacija Remi Taffin kaze da je su oni spremani za ovu situaciju i da je spreman limitirati svoje timove kako bi spasili pogonske jedinice u toku trkackog vikenda. Nije objasnio na koji nacin.
                            "Sa obzirom na pritisak u svakom dijelu mi ćemo, gdje god je to moguće, uvesti u upotrebu nove dijelove. Od sada ce pouzdanost početi da igra jako bitnu ulogu i mi smo spremni za to. Šta vise, mogli smo vidjeti timove ove godine kako voze sto manje kilometara na treninzima da bi sacuvali motore. Kod nas to nije slucaj."
                            "Mi smo ipak prilično opusteni na tom planu, jer smo odlucili uvesti šesti motor bez oklijevanja, gdje god je to potrebno. Slika je sad puno jasnija, i iako nije jednostavno uvesti nove dijelove i dobiti kaznu, mi cemo to uraditi na trkama gdje ce posljedice biti najmanje. Vjerujemo da ce Suzuka biti dobar izazov, ali mi gledamo naprijed i nemamo briga" kazao je Taffin.







                            Preuzeto sa f1-serbia.com
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Raikkonen: Napokon se dobro osećam u bolidu


                              Finac je potvrdio da se posle dužeg vremena odlično oseća u Ferrarijevom bolidu.



                              "U Singapuru smo napokon uspeli da brzinu povežemo zajedno sa tempom u kvalifikacijama, što nije bio slučaj tokom sezone. Šteta je što nismo uspeli da unovčimo sve to, jer sam imao problema pred moj završni krug u kvalifikacijama. Na kraju to se odrazlo i na moju trku. Ipak, za mene to je bio pozitivan vikend i napokon sam se dobro osećao u bolidu." kazao je Raikkonen.

                              Finac se okrenuo na predstojeći vikend u Japanu, gde je otkrio da mu je staza u Suzuki jedna od omiljenih.
                              "To je veoma teška staza i jedva čekam prvi trening. Obožavam Suzuku. To je staza iz stare škole i verujem da je ovde najbolje trkanje. Moja omiljena je Spa ali je Suzuka odmah pored nje. Moju prvu trku u Japanu vozio sam za Sauber gde sam imao sudar sa Alesiem. Od tada sam uspeo da završim svaku VN Japana gde sam imao čak uspeo da pobedim 2005. godine." dodao je Raikkonen.







                              Preuzeto sa f1-serbia.com


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Jedna DRS zona na Suzuki


                                FIA je odlučila da postavi samo jednu zonu na VN Japana.



                                Vladajuće telo u Formuli 1 odlučilo je da postavi samo jednu DRS zonu na ovogodišnjoj VN Japana. Ona će se nalaziti na startno-ciljnom pravcu dok će se zona detekcije vršiti ipsred 16. krivine.








                                Preuzeto sa f1-serbia.com
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X