
F1 2014
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lotus od naredne godine prelazi na Mercedesove motore
Nemački dobavljač od naredne sezone snadbevaće tim iz Enstona.
Lotus i Mercedes sa ponosom objavljuju da su sklopili dugoročni ugovor gde će nemački gigant isporučivati agregate ovom timu. Početak saradnje zakazan je za 2015. godinu a jedinice će dolaziti iz fabrike u Briksfordu.
Pored toga Lotus će koristiti Petronas gorivo ali će tim idalje sam dizajnirati svoju menjačku kutiju.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Massa: Trka u Japanu bila je najgora u mom zivotu
Felipe Massa je nedavnu trku na Suzuki opisao kao najgore životno iskustvo.
Iskusni Brazilac opisao je nesreću Julesa Bianchia na Suzuki prije par dana, kao najgore iskusutvo u svom zivotu, čak i gore od, po njegov zivot opasne, trke u Mađarskoj 2009 godine.
Felipe je tada zadobio frakturu lobanje, kada ga je opruga sa bolida Brawn GP-a, njegovog zemljaka Rubensa Barrichella pogodila direktno u kacigu. Massa danas tvrdi da se radi toga uopšte ne sjeca tog dana, niti same trke. Bianchi je pretrpio teške ostećenja mozga u sudaru sa vozliom za iznošenje. Desilo se to prilikom akvaplaninga njegovog bolida, u uslovima koji su bili takvi,da je Felipe Masa u radio vezu vrištao čitavo vrijeme da se trka prekine.
U toku tmurne i nevesele konferencije za novinare uoči trke u Sočiju, za VN Rusije, Brazilac je novinarima prenio svoje iskustvo:
"Smatram da je to najgora trka u mom životu. Bila je to jako losa trka i puno gora od trke u kojoj sam povrijeđen, jer se te trke i onako ne mogu sjetiti."
"Taj dan je bio jako tezak za sve nas. Sutradan je vec mozda bilo malo bolje, jer zauzeti ste poslom, radite i odmah i svoje misli makar malo skrenete sa Julesove nesreće." kazao je Massa.
Uprkos ovom dogadaju, Brazilac je objasnio zasto ima žarku želju da se trka i ovaj vikend u Sociju:
"Ono što ja volim je trkanje, ono što volim raditi to je nadmetanje. Tako osjećam zadovoljstvo i tako se osjećam srećnim. Mi znamo da je ovo sto radimo ogroman rizik, ali to je ono sto volimo da radimo. Mene čini srećnim i daje mi veliku motivaciju i na kraju krajeva,ovo je moj posao."
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Kobayashi zadržao mesto u timu i za VN Rusije
Pored toga još nije poznato da li će Marussija na ovom vikendu učestvovati sa dva bolida.
Kamui Kobayashi ostaće sa timom Caterhama i tokom vikenda za VN Rusije. Japancu trkačko mesto u ovom timu nije sigurno od VN Belgije kada ga je na toj trci zamenio Andre Alotterrer.
Sa druge strane još nije poznata odluka Marussije da li će zbog udesa Julesa Bianciha na ovoj trci učestovati sa oba bolida. Danas i juče moglo se videti da mehaničari rade na oba bolida, ali kako se priča Julesov deo garaže zatražio je od tima da na učestvuje na ovoj trci.
Kao moguća zamena spominje se Alexander Rossi koji je u sredu doputovao u Rusiju.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Svi vozači pružaju podršku Julesu Bianchiju u Rusiji
F1, GP2 i GP3 vozači nosiće stikere na svojim kacigama u znak podrške svom kolegi.
Ovu akciju pokrenuo je Jean-Eric Vergne koji je pozvao sve vozače koji će učestvovati na VN Rusije da zalepe stikere na svojim kacigama. Poruka "Tous avec Jules" što znači "Uz tebe smo Jules" biće izlepljena na svim kacigama svih vozača.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Rosberg najbrži na prvom treningu u Sočiju
Vozači Mercedesa su imali najbolja vremena na uvodnoj sesiji u Rusiji.
Vozače je u Sočiju dočekalo idealno vreme i po početku sesije je odmah veliki broj njih izašao na stazu da odradi prve instalacione krugove. Prvo mereno vreme na novoj stazi je zabeležio Rosberg koji je vozio 1m49s. Pored njega je krugove na vreme u tim trenucima vozio samo još Hamilton i oni su iz kruga u krug popravljali rezultate. Nešto kasnije su im se na stazi pridružili i ostali, a na čelu su se pored vozača Mercedesa smenjivali i Alonso, Button i Bottas.
Upravo je Britanac iz McLarena na kraju prvih stintova bio taj koji je imao najbolje vreme od 1m42.507s, dok su iza njega bili Bottas i Alonso sa sekundom zaostatka.
Raosberg i Hamilton su preuzeli prve dve pozicije u drugom stintu, a Nemac je bio najbrži sa vremenom 1m42.311s.
Button tokom drugog izlaska na stazu nije uspeo da popravi svoje vreme, dok je Alonso uspeo da se približi Mercedesima na četiri desetinke i skoči na četvrto mesto.
Do kraja sesije se uglavnom radilo na podešavanjima bolida i dugim stintovima pa je poredak prvih deset bio Rosberg, Hamilton, Button, Alonso, Magnussen, Perez, Kvyat, Raikkonen, Vergne i Bottas.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Izjave pred trku
Izjave vozača Red Bulla pred trku za VN Rusije
Sebastian Vettel: „Trka je jedinstvena jer je jedina u kalendaru koja je locirana u Olimpijskom parku. Što se staze tiče, ima sličnosti sa ostalim stazama, možda je najsličnija Singapuru. Ali za razliku od Singapura, mnogo je „tečnija“ za vožnju, pa će biti i mnogo brža. Neki sektori me podsećaju na Južnu Koreju ili Abu Dhabi. Generalno, mislim da ima veoma uspešanu mešavinu krivina, sa različitim karakteristikama, neke od njih će biti veoma teške, a to je ono što i želimo kao vozači. Biće veoma klizava na početku vikenda i očekujem nekoliko vozačkih grešaka, ne samo zbog toga što je staza nova za sve nas, nego i što je površina staze veoma prljava. Znači, proćiće malo vremena dok se naviknemo na stazu.“
Daniel Ricciardo: „Mislim da je veoma uzbudljivo ići na novu stazu. Za vozača je uvek lepo to kada imamo nešto novo i sveže, a očigledno nam Rusija daje novu stazu. Već sam vozio nekoliko krugova u simulatoru i mislim da će biti interesantna. Uvek je drugačije kada je vozite uživo, ali se nadam da će biti zabavna. Mislim da to nećemo znati dok ne stignemo tamo, ali nadamo se da će biti pravi izazov za nas.“
Izjave vozača Force Indije pred trku za VN Rusije
Nico Hulkenberg: "Uvek je lepo istražiti nova mesta, a ovo će biti moja prva poseta Rusiji. Do sada sam video nekoliko fotografija padoka i staze, tako da idem tamo sa otvorenim umom i otvorenim očekivanjima. Imam velika očekivanja, jer znam da su se organizatori namučili kako bi ceo kompleks izgledao najbolje moguće, kao i da žele uspeh na svojoj inaguralnoj trci. Teško je gledati stazu na papiru i odmah je razumeti, teško je reći kakva će biti za vožnju. Ja više volim da pričam o iskustvu kada prvo pogledam stazu uživo i odvezem nekoliko krugova. Zbog toga je za mene teško da procenim stazu i njene karakteristike, kao i da je uporedjujem sa nekom drugom stazom. Ono što je očigledno je da ima dosta brzih sekcija i dosta desnih krivina. Zanimljivo je kada učite novu stazu i zaista se radujem prvim krugovima. Posle desetak krugova već prestajete da učite i počinjete da se osećate dobro u bolidu. Nakon toga možete da se posvetite unapredjenju performansi bolida".
Sergio Perez: "Veoma se radujem odlasku u Sochi i mojoj prvoj poseti Rusiji. Osećam se kao turista koji ide da pogleda novu destinaciju na kojoj još nije bio. Lokacija staze koja je u Olimpijskom parku je neobična. Ako budem imao prilike sigurno ću obići mesto malo bolje. Sa slika koje sam video, mogu da zaključim da je ceo kompleks veoma impresivno uradjen. Ima dosta pravaca, brzih i uskih krivina, i mislim da ćemo imati osećaj ulične trke jer su zidovi veoma blizu staze na pojedinim mestima. Kako bi se pripremio za novu stazu prošetaću po njoj i odvoziću nekoliko krugova na bicikli. Kako bi u bolidu počeli da ocenjujete performanse, treba vam minimum desetak krugova. Niko od vozača ne zna stazu, tako da smo svi na istom nivou. Svi počinjemo od nule".
Izjava šefa Pirellija pred trku za VN Rusije
Paul Hembery: "Rusija je ključna teritorija za Pirelli, kao i za sve autokompanije u svetu, pa se zbog toga veoma radujemo inaguralnoj trci na Ruskom tlu. Sa perspektive guma, biće veoma zanimljivo i izazovno: imamo širok niz krivina koja će testirati performanse i bolida i guma. Kao što je to slučaj na većini trka, i na ovoj trci ćemo ciljati na dva ili tri zaustavljanja u boksu, a i naš izbor guma će tome doprineti. U pogledu potrošnje pneumaika,staza u Sochiu je u sredini, a prva merenja su pokazala da je asfalt slabo abrazivanŠto se tiče vremenske prognoze, prvi pokazatelji nam govore da bi trebalo biti umereno. Uvek je uzbudljivo kada idemo na novu stazu, a kao što je to bio slučaj i do sada, najbolje stanje stvari ćemo imati nakon prvih treninga, kada ćemo moći i nešto više i detaljnije da kažemo. Zbog toga, prvi treninzi će biti od velike važnosti za sve, i za timove i za nas".
Izjave vozača Lotusa pred trku za VN Rusije
Romain Grosjean: „Vozio sam na stazi Sochi u simulatoru. Nije izgledala seksi spolja, ali izgleda da je zabavna. Tu je odličan miks krivina a ima i neke veoma brze sekcije. Položaj staze je veoma impresivan sa novim zgradama, tu su i planine u blizini, a blizu smo i Crnog mora. Po meni je to veoma specijalna trka jer vozimo na delu gde su bile Olimpijske igre. Ja sam veliki fan Olimpijskih igara a posebno zimskih, jer se moj deda takmičio u skijanju 1948. i 1952. godine. Nadam se da će mi to doneti sreću. Takodje, lepo je ići u Rusiju. To je tako velika zemlja. Kada putujemo u Japan, veći deo leta vozimo se preko Rusije. Jednom sam bio u Sochiju 2009. godine zbog timskog dogadjaja i jedva čekam da vidim još nešto. Čak i bez simulatora imate početnu ideju kako staza izgleda. Simulator vam ubrzava proces i daje vam preliminarne ideje vezane za podešavanje bolida. Ono što simulator ne može da vam kaže, kada je nova staza u pitanju, je nivo prijanjanja jer to je površina na kojoj se nikada ranije niste trkali. Kao i sa svakom novom površinom, očekujemo da se nivo prijanjanja promeni tokom vikenda, tako da će to biti deo izazova. Svi ćemo imati isti izazov, ali sve se svodi na to koliko brzo se tim i vozač adaptiraju na stazu. Nadamo se da Sochi odgovara našem bolidu. To nećemo znati dok ne izadjemo na stazu tamo.“
Pastor Maldonado: „Pripremali smo se u simulatoru, i staza izgleda veoma interesantno. To je dugačak krug sa neobičnim krivinama. Uz pomoć simulatora ćemo otprilike znati gde su trkačke linije, a kada stignemo u četvrtak sve ćemo duplo proveriti. To je dobro. Srećan sam što idemo tamo. Uvek sam srećan kada F1 otvori vrata nekoj novoj zemlji. Gledao sam malo Olimpijske igre, ali nikada nisam bio u Rusiji, tako da je ovo moj prvi put. Sve je novo, a posebno površina staze, pa ne znamo kako će evoluirati tokom vikenda. Ranije smo imali situacije kao u Austinu gde je staza bila super klizava na početku a tokom vikenda smo napredovali po dve tri sekunde. Važno je sve maksimalno iskoristiti jer delovi set-upa koji su dobro radili mogu da vam stvore neprilike kada budete išli pet šest sekundi brže. Ništa ne smete da uzimate zdravo za gotovo, i morate da razmišljate tokom celog vikenda. To će za mene biti novo iskustvo, i to jedva čekam. Upoznao sam mnoge Ruse i znam da je to velika zemlja koja se dosta promenila u prethodnim decenijama pa jedva čekam da je i sam vidim.“
Izjave vozača McLarena pred trku za VN Rusije
Jenson Button: „Uvek je interesantno kada posećujemo novu stazu, zabavno je izaći i ispitivati njene konture, ivičnjake, oblasti za izletanje, nagibe – sve stvari koje ne možete da znate dok ne izadjete na tu stazu po prvi put. To će biti moj prioritet u četvrtak. Ono što sam do sada video, ona je mešavina krivina Valensije i Koreje – dosta dugačkih, brzih pravaca oivičene zidovima i visokim barijerama, i srednje brzih krivina koje su dizajnirane kao da žele da testiraju sposobnost vašeg bolida. Kao i sa svim novim stazama, sve počinje da bude jasno kada izadjete na stazu po prvi put. Nisam izgubio entuzijazam za novim stazama, i jedva čekam da izadjem tamo u petak i da je osetim.“
Kevin Magnussen: „Staza je slična Abu Dhabiju-ima ima zakrivljene pravce sa veoma preciznim uskim krivinama, koje dosta zahtevaju od bolida. Poput Yas Marine izgleda prilično ravno. Teško je prepoznati dobre tačke za preticanje-ne postoji posebno mesto za zaustavljanje ili prilika da bolid postavite sa unutrašnje strane. Krivina 11, desna krivina na kraju poslednjeg pravca, bi mogla da bude dobra za preticanje, a i krivina 13 bi mogla da bude jedna od opcija. Nova staza je uvek interesantan test. Kao novajlija, jedva čekam da uporedim sebe sa ostalim vozačima u skoro jednakim uslovima. Trebalo bi to da bude interesantan vikend.“
Izjave vozača Toro Rossa pred trku za VN Rusije
Jean-Eric Vergne: „Nikada nisam bio u Rusiji, pa jedva čekam ovaj put, jer uživam u novim zemljama. Staza izgleda interesantno, sa naznakom ulične staze, što bi trebalo da odgovara našem bolidu. To će biti novo iskustvo za sve nas, što znači da će biti pravi izazov za inženjere, koji će set-up za petak bazirati na podacima iz simulatora. Tu postoji elemenat iznenadjenja, posebno kada je u pitanju degradacija guma jer ne znamo šta da očekujemo od medium i soft guma na ovoj stazi. Uživam u tome da učim novu stazu i uglavnom smo na dobrom nivou posle prvog treninga i možemo da napredujemo u ostatku vikenda.“
Daniil Kvyat: „Vreme je za moju domaću trku i prvi GP u mojoj zemlju. Siguran sam da će biti mnogo pažnje usmereno ka meni, ali ja sam spreman na to i na neki način ću uživati u tome, pa ću samo raditi svoj posao najbolje kako umem. U suštini, nakon neverovatnih vesti da ću voziti za Red Bull sledeće godine, moj prioritet će biti da dam sve od sebe za Toro Rosso ovog vikenda i u preostale tri trke. Nemam prilike da često boravim u Rusiji, pa sam oduševljen domaćom trkom pred Ruskim fanovima. Siguran sam da će to biti veoma veliki i uzbudljiv dogadjaj. Što se staze tiče, ono što sam video u simulatoru, mogu da kažem da je to staza sa sporim i srednje brzim krivinama i sa komplikovanim sekcijama. Mogu da kažem da je polu-ulična staza, što predstavlja poseban izazov. Ima nekih moćnih sekcija, ali ne previše, pa bi trebalo da odgovara našem bolidu. Poruka za fanove? Dodjite i navijajte za mene i Scuderiu Toro Rosso.“
Izjave vozača Mercedesa pred trku za VN Rusije
Lewis Hamilton: „Teško je znati šta treba reći nakon onakvog vikenda u Japanu. Kada sam prošao cilj, bio sam zadovoljan što sam prvi put pobedio na Suzuki, ali čim sam se vratio u pit čuo sam šta se desilo sa Julesom i više mi ništa nije bilo važno. Moje misli i molitve su upućene njegovoj porodici i njemu. Ovaj vikend je novo iskustvo za Formulu 1 jer idemo u Rusiju prvi put. Volim izazov, a nova staza nam to uvek pruža.Naravno, odradili smo dosta krugova u simulatoru, ali ne možete tačno znati kakva će biti dok ne izadjete i ne osetite samu stazu. Jedva čekam da vidim kakva je i kako se naš bolid ponaša tamo. Bio je dobar u Japanu i siguran sam da će biti jak i u Sochiju, pa se nadam da nastavim sa ovim nizom rezultata koje sam imao u prethodnim trkama.“
Nico Rosberg: „Moje misli su sa Julesom i stvarno mu želim sve najbolje u ovom momentu, kao i njegovoj porodici i prijateljima. Vikend u Japanu je doneo dobar rezultat timu, ali sa trke smo otišli samo sa jednom mišlju a to je Jules Bianchi. Gledajući na ovaj vikend, uzbudljivo je ići na prvi Ruski GP. Formula 1 se nikada ranije nije trkala u Rusiji. Imali smo demo vožnju u Moskvi pre nekoliko godina, kada sam vozio oko Kremlja, što je bilo stvarno kul. Svi su se uneli u to, svi Ruski fanovi, pa zato mislim da će veliki broj ljudi doći da nas gleda. To je nova staza, pa smo dosta vremena proveli u simulatoru učeći je i vežbajući gde su sve najbolje linije i koje su najbolje brzine koje možemo da koristimo, što će biti veoma važno kada prvi put budemo izašli na stazu. Jedva čekam ovu prvu godinu Formule 1 u Rusiji za koju sam siguran da će da bude odlična.“
Izjave vozača Caterhama pred trku za VN Rusije
Kamui Kobayashi: „Uvek je veoma uzbudljivo kada se trkamo na novoj stazi-imao sam priliku da odvezem par krugova na ovoj stazi sa Codemastersom 2014 F1 igricom u Suzuki prošle nedelje, pa, iako je to samo video igrica, vidi se da je veoma interesantna zbog mešavine krivina, neke od njih su veoma uske, a i ima veoma brze sekcije. Jedva čekam da vozim tamo u stvarnom životu. To će da bude interesantan izazov za nas i daćemo sve od sebe. Mislimo na Julesa i njegovu familiju u ovom teškom momentu.“
Marcus Ericsson: „Kao prvo, još uvek mislim na Julesa i njegovu porodicu. Ovo će biti vikend izmešanih osećanja, ali biće interesantno ovde u Rusiji i to je trka koju jedva čekam. Ovo će biti moj prvi put da se trkam u ovoj zemlji i to je novo izgradjena staza. Izgleda poput ulične staze jer u nekim delovima zidovi su veoma blizu staze-volim takav tip staze i one mi odgovaraju. U Monaku sam odvezao najbolji rezultat tima, a u Singapuru sam odvezao svoj najbolji GP u F1, pa se nadam da ću i ovaj vikend da dodam na tu listu.“
Izjave vozača Williamsa pred trku za VN Rusije
Valtteri Bottas: „Rusija bi trebalo da bude interesantna. Ona je nova za sve nas tako da smo svi u istoj poziciji. Poseduje kombinaciju srednje brzih krivina i dugačkih pravaca, što bi trebalo da odgovara našem bolidu. Uvek je lepo imati novu stazu u kalendaru i jedva čekam da je vozim i da još nešto naučim o toj zemlji.“
Felipe Massa: „Rusija je uzbudljiv projekat, staza izgleda veoma lepo. Odvezao sam par krugova u simulatoru i to je dobra staza sa nekim dugačkim pravcima tako da bi trebalo da odgovara našem bolidu. Nije teško naučiti novu stazu, ali voziti je u bolidu je drugačije od vožnje u simulatoru. Nadam se dobroj trci i da ćemo prirediti dobar šou Ruskim fanovima.“
Preuzeto sa f1srbija.rsYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Nova staza, sta ocekivati?
Sochi Autodrom je nova staza, gradjena oko Olimpijskog parka Zimskih Olimpijskih igara u Sochiju 2014. U osnovi je ulična staza, kao one u Singapuru ili Valensiji na neki način iako sa brzim sekcijama i sa zaštitnim znakom levom krivinom u obliku potkovice, koje će dosta uticati na prednju desnu gumu.
Ovo je treći najduži krug ove godine nakon staza Spa i Silverstonea, ali sa 18 krivina i 12 zona kočenja, sistem povraćaja energije će funkcionisati na svom optimumu, bez problema sa punjenjem. Ovo je staza koja bi bila jedna od onih na kojoj se gorivo brzo troši u V8 eri, ali timovi će je lako pokriti sa 100 kg ili manje sa hibridnim turbo motorima.
Bez dugačke potkovica krivine 3/4, staza bi bila prosečna što se tiče degradacije guma, timovi će se potruditi da pokupe što je više podataka moguće na treninzima u petak kako bi utvrdili koorelaciju izmedju podataka sa staze i sa simulacija i da utvrde koliko će gume, posebno prednja desna, trajati u trci.
U Sochiju se očekuje prilično umereno i stabilno vreme i izgleda kao da će temperature biti oko 20°C. Medjutim, kao i u Austinu, hladno je noću, tako da će temperatura staze biti niska u prvom i trećem treningu. Još jedna stvar na koju treba obratiti pažnju će biti opadanje temperature kako trka bude odmicala, zbog kasnog starta u tri sata popodne. Prognoza je sunčano i toplo vreme sa jako malo šanse za kišu.
Pirelli je za ovu trku pripremio soft (žute) i medium (bele) po šesti put ove sezone, očekujući trku sa dva stajanja. Glavno pitanje je da li strategija sa tri stajanja može biti brža, uzimajući u obzir trajanje pit stopa od oko 21 sekunde. Ali ulazak u pit lane je vrlo uzak, tako da će biti vrlo važno skupiti podatke i o tome u treninzima.
Površina staze nije toliko abrazivna, ali će biti ulja na stazi što je normalno za svež asfalt i moglo bi biti vrlo klizavo na startu. Ovo će nestati tokom zime tako da će sledeće godine nivo prijanjanja biti veći. Gume će verovatno proklizavati na ovoj stazi i to će povećati pritisak na njima.
Razlika u performansama izmedju soft i medium je bila jedan od definišućih aspekata strategije ove godine sa ovom kombinacijom guma. Soft je bila 1.6 sekundi brža od medium gume poslednji put kada su korišćene u Belgiji i soft guma je bila glavna guma za trku, ali je to bio i duži krug i energetski nivoi su bili mnogo veći. Soft je trajala oko 16 krugova na stazi Spa, tako da će verovatno duže trajati u Sochiju. U Kini, sa dugačkim krivinama na stazi u Šangaju, medium je bila više korištena guma u trci.
Staza će tokom vikenda postati mnogo brža. Timovi će verovatno krenuti sa dosta downforcea i postepeno ga smanjivati kako staza bude postajala brža. To bi moglo da znači da bi razlika izmedju soft i medium gume u petak mogla biti veća od dve sekunde, tako da treba obratiti pažnju na to da će timovi pokušati što kasnije da odrade izlazak na medium gumama u drugom treningu kada je staza u najboljem stanju.
Sochi ima uzak ulazak u boks, što treba razumeti, ali simulacije govore da će stajanje trajati 17.5 sekundi plus vreme promene guma.
Broj i vreme pit stopova je teško predvideti dok se efekat svih gore navedenih slučajeva povodom guma bude poznat, ali verovatno treba očekivati 2 i 3 stajanja. Ako to bude trka sa 2 stajanja oni bi se mogli dogoditi oko 16. i 32. kruga.
Uzimajući u obzir da je staza okružena zidovima, što čini teškim za redare da očiste krhotine, može se očekivati da su šanse za pojavu Safety Cara vrlo visoke.
Tabela ispod pokazuje vremena stajanja na prošloj trci, od ulaza u pit lane do izlaska:
1. Red Bull 23.443 sekunde
2. Lotus 23.656
3. Mercedes 23.677
4. McLaren 23.701
5. Force India 23.878
6. Ferrari 24.173
7. Toro Rosso 24.222
8. Sauber 24.314
9. Williams 24.374
10. Caterham 24.907
11. Marussia 24.910
Preuzeto sa f1srbija.rsYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Perez napao FIA-u
Bianchijev udes je neprihvatljiv
Sergio Perez je oštro kritikovao FIA-u u Sochiju i kaže da je Bianchijev udes „neprihvatljiv“.
„Ono što se desilo u nedelju je totalno neprihvatljivo“, rekao je Perez: „Trebaju nam kompletni detalji i kompletan odgovor FIA-e, i to moramo zajedno da tražimo od njih.“
„Treba nam potpuno i jasno objašnjenje onoga što se desilo i šta će se ubuduće promeniti. FIA mora da nam da odgovore šta se to desilo u ovoj tragičnoj nesreći. Moramo da budemo sigurni da su nas čuli.“
Perez tvrdi da nikada nije osetio veći šok u životu.
„Bio je to jedan od „onih“ vikenda. Ovo nikada nisam osetio u svom životu. Potpuno sam na Julesovoj strani-i to je moglo da se izbegne.“
„Sad smo ovde, u Sochiju, na novoj stazi, na lepom mestu, ali samo razmišljamo i brinemo za Julesa. Stalno vrtim internet i razgovaram sa ljudima u padoku čekajući vesti o njemu. Ovo nije normalan vikend.“
Kada su ga pitali da li ima poverenje u sadašnji protokol vezan za vozilo bezbednosti, Perez je odgovorio: „Ne. Nemam. To je nešto što moramo da promenimo.“
„Kada u budućnosti budemo imali kran na stazi, mora da izadje i vozilo bezbednosti, bez obzira na uslove na stazi.“
„Uvek postoji rizik. Čak i kada je suvo, jer ugrožavate redare i veliki broj ljudi pored staze.“
„Možda ljudima otkažu kočnice? Postoji mnogo faktora koje ne očekujete, a kada imate kran na stazi, to postaje veliki problem.“
On je dodao da će se vozači sastati pre trke u nedelju, kako bi razgovarali o novonastaloj situaciji.
Preuzeto sa f1srbija.rsYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Alonso ocajnicki zeli u Mercedes
Massa tvrdi da Fernando Alonso jako želi da predje u Mercedes
Felipe Massa je iskoristio priliku u Rusiji da novinarima potvrdi da njegov bivši kolega, Fernando Alonso, očajnički traži načina da predje u Mercedes sledeće godine, jer će na njegovo mesto doći Sebastian Vettel, a pregovori sa McLarenom nisu baš najpozitivniji.
„Fernando želi da predje u Mercedes“, tvrdi Massa: „Daće sve od sebe da predje tamo, ali mislim da nema šanse da to uradi sledeće godine. I zato mislim da jedino može da predje u Mclaren.“
„Da budem iskren, McLaren se trenutno ne nalazi u svom najboljem periodu, i ne verujem da će Honda sledeće godine odmah doneti najbolji motor. Njima neće biti lako.“
„Znači, Fernando bi prešao u tim za koji uopšte nije siguran kakav će biti naredne godine.“
Da li će dvostruki šampion napraviti jednogodišnju pauzu?
„Nije prijatno provesti godinu bez mesta u F1, a to nije dobro ni za Formulu 1. On je odličan vozač, i veoma popularan. On je veoma važan za Formulu 1. Medjutim, ovo bi moglo da se desi jer ja odlično poznajem Fernanda, ali mislim da to ne bi bilo dobro ni za njega ni za F1.“
Preuzeto sa f1srbija.rsYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Hamilton ubedljiv na drugom treningu
Britanac je danas jedini vozio krug ispod 100 sekundi.
Na drugom treningu nije bilo čekanja i timovi su odmah poslali svoje vozače na stazu. Na vrhu su se u poretku menjali Button i Bottas, a vremena su već na samomstartu spuštena do 1m41s.
Vozači Mercedesa su nakon dvadesetak minuta skinuli Buttona sa vrha, a Hamilton je zabeležio najbolje vreme od 1m41.750s. Nico Rosberg je ubrzo odgovorio sa krugom 1m41.508s čime se našao na prvoj poziciji.
Pedesetak minuta pre kraja smo videli i prve krugove na mekoj gumi, a najveći napredak u početku je napravio Hulkenberg koji se probio na drugo mesto sa desetinkom ipo zaostatka. Vodeći su svoje krugove vozili nešto kasnije i Rosberg je ponovo imao najbolje vreme koje je ovoga puta iznosilo 1m41.027s. Ipak, Hamilton je malo kasnije odgovorio i on je bio prvi čovek koji je vozio ispod 100 sekundi. Nejgov krug od 1m39.630s je bio osam desetinki brži od Magnussenovog koji se u međuvremenu probio ispred Rosberga na drugo mesto. Button je držao četvrto mesto, dok su vozači Williamsa držali peto i šesto mesto.
Dvadesetak minuta pre kraja je po prvi put na mekim gumama na stazu izašao Alonso koji je uspeo da se probije na treće mesto i umeša se u borbu sa timovima koji koriste Mercedesove motore.
Do kraja su se svi uglavnom fokusitali na testiranje izdržljivosti guma u dugim stintovima tako da promena u vremenima nije bilo.
Hamilton je ostao najbrži, dok su iza njega u razmaku od jedne stotinke bili Magnussen i Alonso. Rosberg je bio četvrti, Bottas peti, Button šesti, Massa sedmi, Kvyat osmi, Vettel deveti, a Vergne deseti.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Hamilton: Danas nije bilo lako vratiti se u bolid
Britanac je i dalje pod utiskom nesreće koja je se dogodila Julesu Bianchiju pre nedelju dana na Suzuki.
„Moram reći da nije bilo lako vratiti se u bolid nakon svega što se izdešavalo u prethodnih pet dana. Ipak, kada uđete u ritam, osećate se malo opuštenije. Mislim da je sesija dobro prošla. Generalno se dobro osećam kada dođem na neku novu stazu. Učenje je naporno, ali situacija je ista za sve. Bolid se danas ponašao veoma dobro.
McLaren je imao odličan tempo danas. Napravili su napredak i videćemo kako će biti sutra“, izjavio je Hamilton.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Ricciardo predviđa tešku trku za Red Bull
Austrijski tim je imao veoma težak početak vikenda u Sočiju.
„Nismo u dobroj poziciji. Nisam ni siguran šta prvo treba da popravimo. Mislim da bi možda trebali da se fokusiramo na bolju maksimalnu brzinu kako bi smo mogli da napadamo u trci pošto trenutno deluje da nećemo biti blizu vrha u kvalifikacijama. Definitivno zaostajemo više nego što smo očekivali. Pokušavali smo različitim podešavanjima da poboljšamo bolid, ali još uvek nismo pronašli rešenje.
Večeras ćemo nastaviti sa analizama kako bi smo videli šta sutra možemo da probamo“, rekao je Ricciardo.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Dobar debi Sirotkina u Sauberu
Mladi Rus je jutros i zvanično debitovao u Formuli 1 kada je na prvom treningu vozio Gutierrezov Sauber i došao do sedamnaeste pozicije.
„Moram reći da sam iznenađen pošto je vožnja F1 bolida bila lakša nego što sam mislio. Mislim da sam potpuno spreman da zakoračim u ovaj svet, samo mi treba pružiti šansu. Automoto sport u Rusiji napreduje, a ovog vikenda će biti načinjen veliki korak u njegovoj popularizaciji. Radim na tome da dobijem angažman sledeće sezone. Za sada nemam šta da zvanično saopštim, ali radimo. Danas sam iskoristio vreme na početku da se polako prilagodim novim uslovima. Nisam pokušavao ništa rizično već sam želeo da polako i postepeno popravljam vremena. Na žalost, u poslednjem brzom krugu sam se našao u gužvi na stazi tako da mislim da sam možda mogao i bolje od ovoga“, izjavio je Sirotkin.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
Comment