F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Zasto bi Rosberg mogao da pobedi Hamiltona ove godine?


    Da li je Rosberg dovoljno dobar da pobedi Hamiltona za titulu?


    Ako ćemo verovati predsezonskim testovima, onda je Mercedes tim koji treba pobediti. I dok je to veoma jasno postalo posle testova, ostaje nejasno pitanje ko bi od Mercedesovih vozača mogao na kraju godine biti na vrhu. Neki bi rekli da je sigurna opklada Lewis Hamilton, koji već ima titulu iza sebe, ali evo nekoliko razloga zašto ne bi trebalo otpisivati Nica Rosberga.

    Rosberg je pobedio Schumachera

    Kada je objavljeno da će Schumacher biti na gridu 2010 godine sa Mercedesom, mnogi su Rosberga stavili na poziciju 2 u timu. Medjutim, nakon tri godine zajedno u timu, Rosberg je konstantno bio bolji od Schumachera. On je takodje doneo i timu prvu pobedu, i dodao 4 podijuma. Schumacher je za to vreme imao smao jedan podijum, na VN Evrope, kada je nekoliko glavnih kadidata odustalo iz trke.

    "Zar Michael Schumacher nije pravi pokazatelj. On je jedan od najboljih vozača u istoriji. Tačka" - Nico Rosberg oktobar 2012.


    Rosberg ima nešto da dokaže protiv Hamiltona

    Kao što je dokazao sa Schumacherom, Rosberg je nastavio da se bori i sa Hamiltonom tokom sezone 2013. Kao i sa Schumacherom, i Hamilton je pre sezone imao nepostojeći status broj 1 vozača u Mercedesu. I dok je Hamilton "uživao" u statusu br.1 vozača, Rosberg je ponovo bio u senci svog timskog kolege - još jednog svetskog šampiona. Jedini odgovor je mogao doći na samoj stazi.

    "Nisam srećan, ali sam zadovoljan sa ovom sezonom. Sa boljom sledećom seonom želim da budem ispred timskog kolege u bodovima" - Nico Rosberg, novembar 2013.


    Hamiltonov lični život

    Dok se Rosberg sprema da se oženi svojom dugogodišnjom devojkom, Hamilton iza sebe ima veoma burnu vezu punu uspona i padova sa devojkom Nicole Scherzinger. Nihov odnos (nekad su u vezi, pa raskinu, pa su ponovo u vezi) je definitivno uticao na šampiona iz 2008 godine, jer je Hamilton prihvatio život jedne zvezde, a mnogi kritičari veruju da je upravo taj status kriv za njegove loše performanse.

    "Da vam kažem, kad vidim njega sa "njegovm devojkom iz Hollywooda", zapitam se šta on radi. On leti do Hollywooda da bi je video, a onda leti nazad, i ako je ne vidi onda je frustriran. Ne znam zašto jednostavno ne izadje sa devojkom sa sela, koja nema nikakvu karijeru niti je poznata svetu" - Niki Lauda 2008.


    Nova pravila

    Hamilton je, po čistoj brzini, verovatno najbrži vozač na gridu. Medjutim, on to neće moći da iskoristi ove godine jer nova pravila nalažu da svaki vozač ima odredjenu količinu goriva tokom trke, pa će pametna vožnja biti potrebna. Hamilton je neko ko voli jednostavne stvari, i zato ne čudi činjenica da je tražio na svom volanu manje dugmića kako ne bi izgubio fokus od trkanja. Rosberg sa druge strane nema problem sa dugmićima na volanu i prihvatio je volan kakav mu je dat na prvom testu, bez pogovora.

    "Vozač je totalno pao u drugi plan zarad tehnologije. Ušli smo u eru kada se samo bolidi računaju, i njihova tehnologija. Sada vozač ne može da se oslanja na svoj instinkt kada napada drugog vozača jer je on samo jedan mali deo celokupne mašene" - Jean Alesi.







    Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • Zašto bi Rosberg mogao da pobedi Hamiltona ove godine
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Heidfeld: Bolidi treba da "idu na dijetu", a ne vozaci


      Bivši vozač Formule 1 kritikovao nova pravila.


      Iako nemački as nije na startnom gridu od 2011-te, želeo je da prokomentariše težinu novih bolida. On smatra da moderna Formula 1 ne ide u dobrom pravcu jer, kako kaže, bolidi treba da budu lakši, a ne teži. Cilj je da se dobije na brzini, a ne da se trke usporavaju par sekundi po krugu. Međutim, po najavama čelnika Formule 1, težina bolida će se povećavati i dalje.

      “U moje vreme, propisana težina je bila 600kg, a sada se stiglo skoro do 700kg. Tih 100kg razlike u trci znači 3-4 sekunde sporije krugove. To je protiv duha Formule1, jer bolide ne treba usporavati, naprotiv”, rekao je Heidfeld.

      Ni aktuelni vozači nisu oduševljeni zbog toga što su morali da budu na strogoj dijeti tokom zime.
      Nico Rosberg je smršao 3 kg, a njegov timski kolega Lewis Hamilton se nedavno požalio:
      “Izgubio sam 4kg, međutim, trebalo je da se rešim mišićne mase. Ispostavilo se da je teže izgubiti mišiće nego steći ih. Ovo je bila najteža zima u mom životu”, rekao je Hamilton.

      Novi vozač Red Bull ekipe Daniel Ricciardo je takođe oslabio 4kg, a Horner se nedavno našalio rekavši:
      “Ako biste pitali Adriana Neweya, on bi vam rekao da bi bilo idealno kada bi svako od njih oslabio 15kg”.

      Jedan od najsićušnijih vozača na gridu, Felipe Massa, je rekao da sada ima 58kg i dodao:
      “Nikada do sada nisam bio tako srećan zbog toga što sam sitne građe”.








      Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=6711
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Rosberg ubedljiv u Australiji


        Nico Rosberg je potvrdio moć Mercedesa i došao je do prve pobede u sezoni.



        Vremenske prilike na trci su prema ranijim najavama bile neizvesne. Bilo je izuzetno oblačno, a samo u par navrata se kroz guste oblake pojavljivalo sunce.
        Vozači su danas morali da voze dva instalaciona kruga pošto su bolidi Marussije u dva navrata imali problema da se pokrenu.
        Početak trke je obeležio katastrofalan start Hamiltona koji je pao na treće mesto, dok se Rosberg probio na prvo. Ricciardo je osatao drugi, a Magnussen se kasnije tokom kruga probio ispred Hamiltona. Sreće nije imao Felipe Massa na koga je već u prvoj krivini naleteo Kamui Kobayashi i njih dvojica su morali da odustanu sa trke. Odlično je krenuo Hulkenberg koji se u drugom krugu probio ispred Hamiltona na četvrto mesto, a Britanca je zadesio peh već u četvrtom krugu kada je morao da odustane. Bilo je jasno od starta da nešto nije u redu sa Hamiltonovim bolidom pošto je imao jako slab tempo.
        Samo krug kasnije je morao da odustane i Vettel koji se od samog početka žalio na nedostatak snage.
        Dosta je tokom uvodnih krugova napredovao Bottas koji je u osmom krugu obišao Raikkonena za šesto mesto, a onda je krenuo i u napad na Alonsa koji je bio peti. Međutim, pri izlasku na zadnji pravac, finac je dotakao zid i oštetio zadnju desnu gumu, zbog čega je morao u boks.
        Zbog ostataka na stazi, direkcija trke je na stazu poslala vozilo bezbednosti. Tokom tog perioda su svi otišli da promene gume.

        Najviše je profitirao Jenson Button koji je prvi bio u boksu što mu je omogućilo da napreduje na šesto mesto.
        Trka je nastavljena u 16. krugu, a Rosberg je nastavio da kontroliše situaciju. Ricciardo je držao drugo mesto , Magnussen treće. Svi troje su vozili svoj tempo i među njima se stvorila razlika od desetak sekundi. Iza njih se vodila borba za četvrto mesto između Hulkenberga, Alonsa, Buttona, Vergnea i Raikkonena, međutim u toj grupi nije bilo nekih većih duela.
        U međuvremenu smo imali još dva odustajanja i oba bolida su bila sa Renaultovim motorima, a probleme su imali Ericsson i Maldonado.
        Druga runda zamene pneumatika je krenula u 35. krugu, a najviše je profitirao Button koji je prvi promenio gume zahvaljujući čemu je preskočio Hulkenberga i Alonsa i došao do četvrtog mesta. Alonso je sa druge strane otišao u boks posle Hulkenberga, ali je odličnim tempom uspeo da nadoknadi vreme i preskoči Nemca u plasmanu. Drugih promena među vodećima nakon druge promene guma nije bilo.
        Grosjean je bio sledeći koji je morao da odustane, a njegov Lotus je izdržao desetak krugova više od Maldonadovog.
        Do kraja trke se sve svelo na kontrolu potrošnje goriva i vožnju do finiša bez većih rizika tako da je Rosberg lako došao do prve pobede u sezoni. Ricciardo je na svom debiju u Red Bullu došao do druge pozicije, dok je Magnussen na svojoj prvoj trci u Formuli 1 došao do podijuma. Button na kraju nije mogao da se umeša u borbu za podijum pa je morao da se zadovolji četvrtom pozicijom. Alonso nije previše rizikovao i on je došao do pete pozicije, dok je do šestog mesta herojskom vožnjom došao Bottas. Sedmi je na kraju bio Hulkenberg, osmi Raikkonen, deveti Vergne, a deseti njegov timski kolega Daniil Kvyat koji je došao do prvog boda na svojoj prvoj trci.




        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          Ricciardo nije ostao drugi, zbog nedozvoljenog protoka goriva na njegovom bolidu, diskfalifikovan je i bodovi su mu oduzeti.

          Tako je poredak sada:

          1. Rozberg

          2. Magnusen

          3. Baton

          4. Alonso

          5. Botas

          6. Hulkenberg

          7. Raikonen

          Last edited by Boki Ar; 17.03.2014, 16:15.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Wolff: Malo je falilo da Lowe zavrsi u Williamsu


            Mercedesov šef otkrio je da je vodio pregovore sa Paddyom Loweom o njegovom mogućem prelsku u Williams.



            U 2012. godini Toto Wolff je bio izvršni direktor Williamsa u kojem idalje ima određen deo akcija. On je za austrijski magazin Sportwoche kazao da je na predlog bivšeg vozača Williamsa i McLarena Alexa Wurca pokušao da te godine dovede Paddya Lowea u tim iz Grova.

            "Naš prvi sastanak bio je u Alexovoj kući u Monaku. Pregovori su dugo trajali. Želeo sam da ga dovedem u Williams ali stvari u tom trenutku se nisu odvijale kako smo želeli. Kada sam prešao u Mercedes, Paddy je imao želju da dođe." rekao je Wolff.





            Preuzeto sa Wolff: Malo je falilo da Lowe završi u Williamsu
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              De la Rosa zeli da napusti mesto predsednika u GPDA


              Pedro de la Rosa ima nameru da napusti udruženje vozača.



              Kako navodi Speed Week, rezervni vozač Ferrarija izjavio je tokom vikenda u Australiji da želi da napusti mesto predsednika u ovoj organizaciji i da će već u Maleziji biti imenovan njegov nalsednik. Najbliži de la Rosini saradnici bili su Jendon Button i Seastian Vettel.






              Preuzeto sa
              De la Rosa želi da napusti mesto predsednika u GPDA
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Vrucina u Maleziji bice pravi test za nove motore


                Prema Mercedesovim navodima hlađenje pogonske jedinice biće pravi izazov na stazi Sepang.



                Nemački tim dominirao je u Melburnu ali staza Sepang oduvek je predstavljala najveći izazov za sve vozače i timove. Nove pogonske jedinice se znatno više greju što može da timove dovede u veoma nezavidnu situaciju.

                "Nova trka donosi nove probleme. Trka u Maleziji biće mnogo teža od one u Australiji. Tamo je temperatura mnogo veća kao i vlažnost vazduha. Sumnjam da će se temperatura biti ispod 35 stepeni. U takvim uslovima hlađenje motora predstavljaće pravi problem, pa zato moramo da napravimo promene na bolidu kako bi to rešili." rekao je Niki Lauda.







                Preuzeto sa Vrućina u Maleziji biće pravi test za nove motore
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ayrton Senna 21.03.1960 – 01.05.1994


                  Da je i dalje živ ovaj legendarni vozač bi napunio 54 godine.



                  Ayrton Senna da Silva, kako je puno ime ovog vozača, rođen je 1960. godine u Sao Paulu.

                  U Formuli 1 takmičio se od 1984. do 1994. gde je vozio za četiri tima i osvojio tri titule šampiona. Zabeležio je 41. pobedu, 80 podijuma, 19 najbržih krugova kao i 65 pol pozicija. Važio je za jednog od najboljih vozača ikad viđenih u ovom sportu, što na stazi tako i van nje.
                  Tragično je nastradao 1. maja 1994. godine, kada je izgubio kontrolu nad svojim Williamsom i sa brzinom od preko 300km/h udario u zid u krivini Tamburelo na stazi u Imoli.








                  Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/danas-je-rodendan-ayrtonu-senni
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Red Bull: Mercedes ima jos trikova u svom rukavu


                    Mercedesova prednost na početku sezone možda je veća nego što se očekivalo.



                    Nico Rosberg je trku za VN Australije pobedio sa pola minute prednosti u odnosu na drugoplasiranog Kevina Magnussena. Fernando Alonso je posle trke izjavio da se nemački vozač poigrava sa svima na gridu, jer je svoj najbrži krug postavio u 19. krugu, kada je bolid bio sa više goriva.

                    Istu sumnju ima i šef Red Bulla Christian Horner.

                    "Mislim da Mercedes održava tempo i da još nije pokazao svoju punu snagu. Verovatno je da imaju još nekoliko trikova u rukavu, pa zato nas čeka naporan posao." kazao je on.

                    Horner veruje da je njegov tim u grupi koja se nalazi iza Mercedesa i da su po performansama bliži Ferrariju i McLarenu.
                    "90% naših problema jesu softver i ERS sistem, kao i njihov zajednički rad sa motorom." dodao je šef Red Bulla.






                    Preuzeto sa Red Bull: Mercedes ima još trikova u svom rukavu
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Grosjean: Lotus cilja na velika pobljsanja


                      Francuz je izjavio da njegov tim naporno radi na novoj šasiji bolida.



                      Lotus je preskočio prvi predsezonski test u Herezu i od tada mučio se sa pouzdanošću svog bolida. Na trci u Melburnu oba vozača morala su da odustanu zbog problema sa ERS-om.

                      I pored toga Roman Grosjean gaji veliki optimizam i nada se da će njegov tim na narednih nekoliko trka napraviti značajna poboljšanja.

                      "U bilo kojem trenutku kada rešimo ovaj problem, to će za nas biti veliki korak napred. Videli smo da se to dešavalo i ostalim timovima. Želimo da pored poboljšanja performansi poboljšamo i pouzdanost. Moramo naporno da radimo kako bi postigli taj rezultat.".

                      "Naši mehaničari su definitivno zaslužili odmor posle Australije. Puno su radili tokom celog vikenda a pritom su imali i najbrže pit-stopove. Imaju fantastičnu radnu etiku i nadam se da ćemo uskoro uspeti da u potpunosti iskoristimo potencijal E22 bolida." kazao je Grosjean.







                      Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/grosjean-lotus-cilja-na-velika-poboljsanja
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Saslusanje Red Bulla zakazano za 14. april


                        Red Bull tada imaće priliku da svoju žalbu o Ricciardovoj diskvalifikaciji izložiti pred Internacionalnim sudom.



                        Kao što je poznato Daniel Riccirdo je trku za VN Australije završio na drugom mestu ali je diskvalifikovan zbog nepravilne potrošnje goriva. FIA je ovakvu odluku donela naokon očitavanja svojih senzora za koje tim iz Milton Kinsa kaže da se ti rezultati ne poklapaju sa rezultatima dobijenih sa Red Bullovih senzora.

                        Saslušanje je zakazano za 14. april u Parizu sa početkom od 09:30h. To znači da rezultati sa trke u Melburnu neće biti potvrđeni ni posle VN Bahreina.







                        Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/saslusanje-red-bulla-zakazano-za-14-april
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Domenicali veruje da ce Ferrari reagovati kao tim


                          Stefano Domenicali veruje da će njegov tim imati pravu reakciju na Mercedesove dobre performanse.



                          Iako je Ferrari imao slodine performanse na zimskim testiranjima, prva trka za italijanski tim nije bila onoliko dobra kao što se to očekivalo. Fernando Alonso je trku završio na petom a Kimi Raikkonen na sedmom mestu.
                          Zbog toga Domenicali veruje da njegov tim može imati pravu rekaciju kako nadomestio svoje gubitke.
                          "Bitno je da svi dobro odrade svoj deo posla bez potrebe da jedan drugom prenose krivicu. Kao tim moramo da reagujemo zajedno i to je ono što tražim od mojih inženjera i ljudi." kazao je Domenicali.
                          Italijan je dodao da Ferrari takođe mora da poradi na svojoj pogonskoj jedinici.
                          "I to je oblast na kojoj moramo da poradimo. Kada imate što više snage, onda manje vremena provodite pod punim gasom što je dobro kada štedite gorivo." rekao je prvi čovek tima.






                          Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/domenicali-veruje-da-ce-ferrari-reagovati-kao-tim
                          Last edited by Pro FX-Sniper; 25.03.2014, 14:45.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Vettel: Red Bullov tempo je bolji nego sto sam ocekivao


                            Nemački vozač morao je da odustane od VN Australije zbog problema sa pogonskom jedinicom.



                            Iako za sada Red Bull je trku u Melburnu završio bez poena, zbog diskvalifikacije Daniela Ricciarda, tempo koji je RB10 pokazao zadovoljio je sve u timu. Australijanac je tom prilikom odvezao dosta dobru trku što daje na značaju svima u timu posle veoma teških zimskih testiranja.

                            "Očekuje nas još puno posla oko novog bolida, ali naš tempo u Australiji je bio bolji nego što smo očekivali. Nadam se da ćemo nastaviti sa tim trendom." kazao je Vettel.
                            Konfiguracija staze Sepang je veoma izazovna a pored toga tu je i problem sa visokim temperaturama.

                            "Na stazi postoje dva mesta za preticanje, a to su prva i zadnja krivina, koje u oba slučaja dolaze posle dugih pravaca. Moje omiljene krivine su peta i šesta. Pored zahteva staze tu je i važan faktor velikih vrućina, gde je vlažnost vazduha na visokih 90%." rekao je Nemac.
                            Prošle sezone trku za VN Malezije obeležila je afera "Multi 21", gde je Vettel ignorisao timsko naređenje i pretekao svog kolegu Marka Webbera.







                            Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/vettel-red-bullov-tempo-je-bolji-nego-sto-sam-ocekivao
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Ferrarijevi klijenti cekaju poboljsanja na motoru


                              Svi Ferrarijevi klijenti traže od svog dobavljača da popravi performanse agregata.



                              Šefica Saubera Monisha Kaltenborn rekla je za magazin Auto Bild da zna gde su slabosti njihovog bolida.

                              "Znamo na kojim oblastima trebamo da radimo. Takođe, očekujemo dodatna poboljšanja na našoj pogonskoj jedinici. Već smo preduzeli neke mere i očekujemo poboljšanja na naredne tri trke." kazala je ona.
                              U italijanskim medijima se dosta priča da je nova Ferrarijeva turbo jedinica teža u odnosu na Mercedesovu i Renaultovu kao i da proizvodi manju brzinu na pravcu.
                              I Stefano Domenicali je priznao ovaj problem: "Trenutno zaostajemo za ostalima u ovom elementu i još ne znamo vreme za koje možemo da rešimo ovaj problem.".








                              Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/ferrarijevi-klijenti-cekaju-poboljsanja-na-motoru
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Mateschitz: Zbog kontraverzi RB mozda napusti F1


                                Prema rečima jednog od prvog čoveka ove kompanije, Red Bull možda napusti Formulu 1 zbog sve većih kontraverzi u takmičenju.



                                Ovom prilikom ovaj milijarder kazao je da je njegova kompanija idalje u ovom sportu za koji veruje da više nije marketinški isplativ, kao i da je politika puno umešala svoje prste.

                                "Činjenica je da je FIA dostavila senzore koji su od početka zimskih testiranja davali netačne vrednosti. Mi možemo da dokažemo da smo sve odradili u dozvoljenim granicama. Ova situacija nema puno veze sa ekonomijom, već sa sportskim moralom i političkim uticajem." kazao je Mateschitz.

                                Takođe, on je dao svoje mišljenje o zvuku novih motora.
                                "Formula 1 treba da bude ono što je oduvek bila - najjača disciplina. Niko ne želi da postavi rekorde u štednji goriva a sada u padoku morate tiho da govorite jer vas neko može čuti. Mislim da je apsurdno to što smo za sekundu sporiji u odnosu na prošlu godinu i verujem da će GP2 bolidi na nekim stazama biti brži." rekao je prvi čovek Red Bulla.






                                Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/mateschitz-zbog-kontraverzi-red-bull-mozda-napusti-f1
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X