F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Van der Garde ispao iz Caterhama?


    Caterham uklonio van der Gardeove sponzore


    Caterham je jedini tim na gridu koji još uvek nije potvrdio svoju vozačku postavu, a uveliko se priča o tome da će ovaj tim, drugi put zaredom, imati kompletno nove vozače i to iskusnog Kamui Kobayashija, koji je uz pomoć fanova sakupio novčana sredstva za kupovinu mesta u timu, i mladog Marcus Ericssona, koji iza sebe ima veoma bogate sponzore.

    Te spekulacije je dodatno podgrejala informacija da je Caterham danas sa svog sajta uklonio sve logotipe van der Gardeovih sponzora: McGregora, Beelen.nl-a i Regusa.

    Iako još uvek ne postoji zvanična potvrda o tome, i potparol tima „nije mogao to da prokomentariše“, ovaj potez može da se protumači kao „šut-karta“ za Giedo van der Gardea, koga je ove sezone, u plasmanu vozača, pobedio timski kolega, Charles Pic.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lotus i McLaren u svadji?


      McLaren i Lotus bore se oko sponzora


      Nakon što je potvrdjeno da Eric Boullier odlazi iz Lotusa, počele su spekulacije u kojima se govori o tome da je on sledeći šef McLaren F1 tima, a da će Martin Whitmarsh doći u Enstone na Boullierovo mesto.

      Medjutim, to je samo početak priče, jer kako navode dobro obavešteni izvori Formule 1, McLaren i Lotus imaju još jedan veliki problem, a to je glavni sponzor.

      Naime, priča se o tome da su oba tima u pregovorima sa jednim istim velikim sponzorom, mada niko ne sme da potvrdi o kom je sponzoru reč.

      Ali, šapuće se da je u pitanju Sony, koji bi trebalo da postane glavni sponzor jednog od ova dva tima.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Martini se vraca u F1


        Priča se da se Martini vraća u F1 sa Williamsom


        Priča se o tome da će se jedan od ikonskih brendova motorsporta, Martini, vratiti u Formulu 1 i to sa istorijskim F1 timom Franka Williamsa, a sve u cilju proslave 150-godišnjice postojanja vermut kompanije Martini i Rossi, čiji su logotipi označili istorijski deo ovog sporta.

        Kako navodi Brazilski novinar, Americo Teixeira Jr., ovaj ugovor će biti potpisan pre predstavljanja Williamsovog FW36, 28. januara.

        Martini Racing je logo koji se pojavio kasnih 60-tih godina u Endurance šampionatu, na automobilima Porschea. 1972. godine brend dolazi u Formulu 1 sa Technoima, sve dok 1975. nije prešao na Brabhamove bolide sa kojima su postigli i svoju prvu pobedu na VN Brazila. Tu su ostali sve do 1979.godine, kada su prešli u Lotus, i to na samo jednu sezonu.

        80-tih godina su potpisali sa Lanciom, gde su krasili automobile u Endurance i Rally šampionatima, a krajnje diskretan povratak u Formulu 1 su imali sa Ferrarijem u prošloj deceniji, gde su ostali sve do 2008. godine.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Perez imao operaciju kolena


          Kako je otkrio, Sergio je imao operaciju kolena tokom zimskog perioda


          Meksikanac je priznao da prelazak iz McLarena u Force Indiju nije jedini veliki događaj u njegovom životu, nakon kraja sezone 2013.

          "Imao sam operaciju kolena, od koje sam se potpuno oporavio," rekao je 23-godišnjak, koji će ove godine voziti u tandemu sa Nicom Hulkenbergom.

          "Kod kuće sam radio sa svojim trenerima. Došli su u Meksiko i odradili smo i rehabilitaciju i dosta fizičkog treninga, da bih bio potpuno spreman za prvi dan testiranja."

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lauda posetio Maranello


            Lauda sinoć stigao u Maranello i biće na predstavljanju F14T bolida


            Sinoć je u Maranello stigao Niki Lauda, šampion Ferrarija koji je titule osvojio 1975. i 1977. godine, a danas je izvršni direktor Mercedesovog F1 tima.

            Danas se Lauda sastao sa bivšim menadžerom, a sada predsednikom Ferrarija Lucom di Montezemolom, koji je imao veliku ulogu u svim pobedama koje je Lauda ostvario za Ferrari.

            Iako su danas rivali na stazi, to nije sprečilo Laudu da dodje u Maranello, gde će biti prisutan na predstavljanju novog Ferrarijevog bolida ovog popodneva.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Britanci opsedaju Ferrari


              Britanski studenti na putu sa Maranello


              Tim Ferrarija je poznat po tome da retko zapošljava ljude van Italije, ali s vremena na vreme i to se desi. U skorije vreme jedan od najpoznatijih likova u Ferrariju je i Massin trkački inženjer Rob Smedley. Ovaj Britanac je doneo Ferrariju neverovatnu dozu smeha tokom razgovora sa svojim vozačem preko timskog radija.

              Sada novi talas Britanskih diplomaca će dobiti šansu da živi i radi u jednoj od najprestižnijih auto kompanija na svetu. Od 5000 primljenih CV-ja, 96 je pozvano na video interviju, a čak 18 njih je iz Velike Britanije. Britanci dolaze iz raznih oblasti i sa raznim opredeljenjima. Medju njima su i diplomci Cranfield instituta za tehnologiju, LSE, UCL, kao i sa Oxforda i Cambridga. Nakon video intervijua, polovina njih će biti izabrana i biće pozvana na sastanak u Maranello.
              Nakon toga 5 će biti izabrano i počeće sa radom u fabrici Ferrarija na raznim pozicijama u trajanju od šest meseci, a neki od njih će posle šest meseci dobiti i otvoren ugovor za nastavak rada u Maranellu.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Caterham napusta F1?


                Caterham napušta Formulu 1 posle 2014.


                Tony Fernandes tvrdi da će njegov tim napustiti F1 ukoliko ne budu konkurentni ove godine.

                „Ako ne budemo konkurentni, onda stvarno treba da ispitamo naše prioritete i da se upitamo: ima li ovo smisla?“, rekao je Fernandes: „Moja poruka svim zaposlenima u Leafiledu, a ima ih 250, glasi: ove godine moramo da imamo rezultate. To je to-ovo je poslednja šansa.“

                „Dajemo vam najbolju infrastrukturu, najbolje potencijalne vozače, ali sve ostalo je na vama-vi to morate da uradite.“

                „Ako opet ostanemo na zadnjem delu grida, onda neću da nastavljam. Ništa nije večno, ali pet godina bez ijednog poena je krajnja granica svačijeg strpljenja, novca i motivacije, tako da je ovo važna godina.“

                Nakon 77 GP-a, Caterham još uvek nema nijedan osvojen poen, a Vitaly Petrovo 11. mesto na VN Brazila 2012. je najbolji timski rezultat.

                Od kako su ušli u F1, 2010. godine (prvo kao Team Lotus) oni su bili najbolji novi tim na grdiu. Prve tri godine su završavali na 10. mestu na listi konstruktora, ali im je prošle godine to mesto oduzela Marussia.

                Ukoliko Fernandes napusti F1, verovatno će se skoncentrisati na avionsku kompaniju AirAsia ili Engleski šampionski klub QPR, koji je takodje u njegovom vlasništvu.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ferrarijev motor jaci od Renaultovog?


                  Da li je Renaultov motor najslabiji na gridu?


                  Od kako je sezona 2013. završena sve više je priče na temu da Mercedesov motor ima najviše KS, pojedini izveštaji su navodili da ima čak 100ks više i od Renaulta i od Ferrarija.

                  Sada, Italijanska La Stampa tvrdi da Ferrarijev novi V6 turbo motor oslobadja 650 ks, a kombinovano sa ERS-om imaće 810 ks, što je za 50 ks više od novog Renaultovog V6 motora.

                  Iako ovi navodi nemaju čvrstu potporu, niti je potvrdjeno od strane Ferrarija, mnogi analitičari F1 veruju da će Ferrarijev motor imati najveći obrtni moment, što bi, prema njihovim rečima trebalo da bude mnogo bitnije nego sama snaga motora.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Stefan GP-Treca sreca


                    Tri tima pokušavaju da udju u Formulu 1 od 2015. godine


                    Formula 1 je u krizi. Najmanje pet, od jedanaest timova ima ozbiljne finansijske probleme i postavlja se pitanje da li će se oni naći na gridu sledeće godine.

                    Kako bi popunili grid za sledeću godinu, FIA je otvorila konkurs za još tri nova tima, a do kraja ferbruara će se znati koji će timovi ući u F1.

                    Do sada, za ta mesta su se prijavili američki Haas Racing tim, neimenovani tim bivšeg šefa HRT-a Colina Kollesa i srpski Stefan GP tim.

                    Najinteresantniji je svakako Haas Racing tim koji je u vlasništvu Genea Haasa. On je veoma poznat u NASCAR seriji gde vodi tim i veoma dobro zna šta je potrebno za ulazak u svet najbržeg cirkusa. On nije samo najveći proizvodjač CNC mašina već poseduje i vazdušni tunel u Konkordu, Severna Karolina, koji je jedan od najbolji aerotunela na svetu. Haas bi ušao u svet Formule 1 2015. godine sa svojim timom – Haas Racingom čije bi bolide, u početku, dizajnirala Dallara, a motore i menjače bi kupovali od Ferrarija. Pošto Haas voli da upravlja timom iz pozadine, ulogu vodje tima bi dobio bivši Red Bullov menadžer, Guenter Steiner.

                    Trocifrena milionska cifra se pominje kao garantovani budžet ovog tima sa najsavremenijom opremom u Severnoj Karolini. To je garancija da se neće desiti ono što se desilo sa USF1 i Stefan GP timom 2010. godine.

                    Colin Kolles je u periodu od 2005. do 2009. godine vodio timove: Midland, Spyker i Force Indiu, a onda je prešao na čelo HRT tima. Još uvek je veoma aktivan u DTM i LeMans seriji.

                    Stefan GP se se dva puta prijavljivao za licencu, 2010. i 2011. godine, ali je nije dobio. Srpski biznismen, Zoran Jovanović je navodno kupio Toyotin F1 tim, nakon njihovog povlačenja iz sporta 2009. ali nikada nije ušao u Formulu 1.

                    Koliko je ovo istina, potvrdio je i Bernie Ecclestone koji je izjavio da F1 pregovara sa dva ozbiljna kandidata za mesto na gridu Formule 1 od 2015. godine, i da oba kandidata nisu proizvodjači automobila.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ecclestone zeli bodove na poslednje tri trke


                      Ecclestone traži reviziju novog pravila o bodovima


                      Bernie Ecclestone poslao je pismo svim timovima F1 sa pitanjem da li su za promenu pravila o duplim bodovima. Naime, šef F1 je originalno mislio da se dupli bodovi dodeljuju na poslednje tri trke sezone, a ne samo na poslednjoj kako je usvojeno ranije ovog meseca.

                      Ecclestone ne odustaje od svoje ideje, i ovoga puta je poslao pismo direktno timovima, jer pošto je pravilo o duplim bodovima na poslednjoj trci već usvojeno, da bi se promenilo, to zahteva jednoglasnu odluku svih timova na gridu. Kako Auto Motor und Sport prenosi, Ecclestone je timovima poslao pismo u kome traži da se dupli bodovi dodeljuju ne samo u Abu Dhabiu nego i na trkama u Brazilu i Americi.

                      Medjutim, najveća prepreka u Ecclestonovoj zamisli bi mogao biti njegov prijatelj i "saveznik" Christian Horner, koji je ranije izjavio da bi "dupli bodovi na poslednje tri trke pretvorili šampionat u lutriju".

                      Pored toga, i mali timovi su skeptični oko tog pravila, jer bi takav razvoj dogadjaja doveo do dodatnih troškova razvoja bolida pred kraj sezone. Četvorostruki šampion Sebastian Vettel je nedavno duple bodove nazvao "******štinom".

                      "Zamislite kakav bi uticaj ovo pravilo imalo na fudbal, kada bi neko rekao da gol u poslednjih pet minuta utakmice važi duplo. Niko ne može da smisli nešto bizarno kao što je ovo pravilo", dodao je Vettel.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Lotus kontaktirao Whitmarsha?


                        Da li Martin Whitmarsh ide u Lotus?


                        Kako navode nepotvrdjeni izvori, Martin Whitmarsh prelazi u tim iz Enstonea.

                        Bivši Lotusov šef, Eric Boullier je prvi na listi da zameni Martina Whitmarsha u McLarenu, iako ovaj tim to negira.

                        „Nov bolid, ali ne i šef“, pisalo je na naslovnoj strani Diario Sporta.

                        Potparol tima je citiran od strane nemačkog Die Welta: „Trenutno ne pričamo o našem vodećem menadžmentu.“

                        Sa druge strane, Lotusov vlasnik tima, Gerard Lopez je izjavio da će on zameniti Erica Boulliera, ali mnogi su počeli da preispituju njegovu posvećenost Formuli 1.

                        Na primer, on je samo nekoliko puta, tokom 2013., vidjen u padoku Formule 1.

                        „Da ne zalazim u detalje, imao sam veoma ozbiljne zdravstvene probleme“, pravdao se Lopez.

                        „Ne želim da pričam o privatnim stvarima, ali me je povredilo to što se moje odsustvo sa padoka povezuje sa mojom nezainteresovanošću Formulom 1, dok sam zapravo bio u bolesničkoj postelji.“

                        „Ali, ovo je svet Formule 1, gde ne želimo da razumemo, već želimo da osudjujemo.“

                        Bez obzira na to, sve se više priča da je Martin Whitmarsh glavni kandidat za mesto Erica Boulliera.

                        „Kontaktirali su Martina“, rekao je izvor veoma blizak Lotus F1 timu: „On nije jedini koga su kontaktirali. Postoje možda tri kandidata, ali on je najzvučniji, zbog svog iskustva sa McLarenom.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Renaultov motor ne odgovara svima


                          Renaultovi timovi nisu imali previše uspeha tokom prva dva dana u Jerezu


                          Renaultov nov Energy F1 je ostavio timove koje ga koriste u metežu, nakon sto je pokazao znake bolesti u šasijama u kojima je postavljen.

                          Prema izvorima u padoku u Jerezu, motor koji je predstavljen javnosti nije ni malo slican onome koji se koristi u bolidima koje pokreće.

                          Takodje, Lotus, koji pored finansijskih problema, spekuliše se da je upravo sličan problem razlog zasto tim ne učestvuje na testovima u Jerezu koji se održavaju ova četiri dana.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Lotus jos nije platio FIA-i


                            Lotus tek treba da plati registraciju za šampionat 2014.


                            Kao što već znamo, Formula 1 timovi moraju da plate godišnje takse za učestvovanje u šampionatu. Svaki tim treba da plati početnih 508.000 dolara plus 5.080 dolara za svaki osvojeni poen u prethodnom šampionatu.

                            Samo šampionski tim mora da plati 6.096 dolara za svaki osvojeni poen u prethodnoj sezoni.

                            Prema tome, Red Bull treba da plati cifru od 4 miliona dolara (ili 4.141.216 dolara, da budemo precizniji), zatim Mercedes - 2.336.800 dolara, Ferrari - 2.306.320 dolara, Lotus - 2.108.200 dolara i McLaren - 1.127.760 dolara.

                            Kako navode glasine, samo Lotus još uvek nije platio svoje zaduženje FIA-i i zbog toga su, za sada, dobili samo privremenu registraciju za sezonu 2014. To je samo još jedan loš znak da novac još uvek nije stigao u Enstone.

                            Što se ostalih timova tiče oni su platili: Force India – 899.160 dolara, Sauber – 797.560 dolara, Toro Rosso – 675.640 dolara i Williams – 533.400 dolara.

                            Marussia i Caterham su platili samo osnovnu taksu od 508.000 dolara.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Lotus sa novim sponzorom u 2014.


                              YotaPhone će sponzorisati Lotus F1 tim tokom 2014. sezone


                              Prvi svetski dual-screen smartphone logo će se naći na ovogodišnjim bolidima i odelima Lotus F1 tima, jer su potpisali novi ugovor sa YotaPhone kompanijom. Obe kompanije će takodje saradjivati i na razvoju tehnologije i proizvoda.

                              „Saradnja sa Lotus F1 timom omogućava Yoti da promoviše svoje proizvode i da pronadje nova rešenja za sledeću generaciju uredjaja koji se oslanjaju na inovativne tehnologije i inženjerstvo“, rekao je generalni direktor Yota Device-a, Vlad Martynov.

                              „Formula 1 je najkonkurentniji svetski šampionat koji kombinuje brzinu, preciznu tehnologiju i inženjering na stalnom putu da uradi nemoguće.“

                              Lotusov predsednik, Gerard Lopez je dodao: „Lotus F1 tim nikada nije mirovao i ulazimo u ono što bi trebalo da bude uzbudljiva 2014. sezona sa potpuno novim bolidom, novim partnerima i novim menadžmentom. Zbog toga smo ponosni što možemo da objavimo da smo zaključili sporazum sa YotaPhoneom i njihovi akcionari će postati veoma važni partneri i sponzori Lotus F1 tima.“

                              Osim YotaPhonea, Lotus sponzorišu: PDVSA, Renault, Microsoft Dynamics, Total, Pirelli itd. Ove godine, Coca-Cola, sa svojim Burn-om nije sponzor Lotus F1 tima.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Erik Boullier napustio Lotus, mozda prelazi u McLaren?


                                Eric Boulier napustio Lotus, mozda postane sef McLarena


                                Kako prenosi Autosport, Eric Boullier je napustio Lotus i postoji mogućnost da preuzme mesto šefa tima od Martina Whitmarsha.
                                Autosport navodi da je Boullierova ostavka trenutna i da će tim Lotus od sada voditi vlasnik Gerard Lopez zajedno sa Endrijem Ruanom.
                                Francuz koji je imao impresivan učinak u Lotusu i pored finansijskih problema, sada je najbolja prilika za takvo mesto.
                                McLarenb danas predstavlja svoj MP4-29 ali nema najave da će promovisati Boulliera u svog novog šefa tima.

                                Povodom odlaska Erica Bouliera, vlasnik tima Gerard Lopez je izjavio:"Lotus je tim koji nikad nije stajao u mestu, i ulazimo u novu sezonu koja obećava, i sezonu koja će biti puna iznenadjenja, sa novim bolidima, i novim pravilima. Takodje, tim će imati novi menadžment".

                                "Odlične stvari su se dešavale tokom proteklihnekoliko godina i nadamo se da ćemo zadržati takav nivo i u novoj sezoni. Želimo da se zahvalimo Ericu na njegovom dosadašnjem napornom radu u Enstonu koji je trajao pune četiri godine, a mi ćemo nastaviti da se borimo na najvišem nivou i ove sezone", izjavio je Lopez.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X