F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Permane: Renaultovo odlaganje kupovine ugrožava naš razvoj


    Alan Permane izjavio je da je njegov tim probio svaki mogući rok u dizajniranju novog bolida.



    Tim iz Enstona već uveliko očekuje da se u njihovu kuću useli Renault, kako bi ova postava posle dužeg vremena mogla da ponese titulu fabričkog tima. A ako se to desi Lotus mora da prilagodi svoj dizajn bolida novoj Renaultovoj pogonskoj jedinici.

    Permane je priznao za Auto Motor Sport da su za sada probijeni svi mogući rokovi: "Kao inženjer, uvek želite da ranije znate sa čime raspolažete. Od kada vam bolid počne stabilno raditi onda određena grupa ljudi krene sa radom na novom projektu. Ali, sada šta je tu je."
    "Videli smo da je Brawn GP to uspeo da uradi iako je to bilo mnogo lakše sa V8 motorima. Sada imamo mnogo više elemenata koje morao da uračunamo. To znači da kada kasnije dobijete motor onda morate da bude spremni na dosta kompromisa."
    Upravo ovo kašnjenje može čak poremetiti i test program tima a sa istom sudbinom suočava se i Red Bull.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Marko: Voleli bi smo da znamo našu situaciju pre VN SAD


      Jedan od vodećih ljudi Red Bulla nada se da njegov tim uskoro naći rešenje oko situacije sa motorom.



      Tim iz Milton Kinsa trenutno se razvodi od svog dugogodišnjeg dobavljača motora, ali za sada Red Bull nije uspeo da nađe alternativu, pošto su saradnju odbili Ferrari i Mercedes.

      "U ovom trenutku ništa nije odlučeno, ali se nadam da ćemo pre VN SAD znati kojim putem ćemo ići." kazao je Marko.
      Pritom Red Bullu ide na ruku da je odbačeno pravilo da naredne sezone proizvođači svojim klijentima moraju da ponude motore A specifikacije, pa tako Ferrarijeva ponuda o snadbevanju ovogodišnjih agregata za 2016. sezonu ostaje kao opcija za tim iz Milton Kinsa.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Horner: Još ništa nije gotovo sa Renaultom


        Red Bull i Renault izgleda da su sve bliži razvodu, ali sa druge strane možda pomirenje visi u vazduhu.



        To je pre svega moguće zbog činjenice da su Mercedes i Ferrari odbili Red Bull u nameri da ovaj tim snadbevaju motorima, pa je tako popravljanje odnosa sa francuskim proizvođačem možda i jedini spas za opstanak tima. Sa druge strane italijanski mediji navode da je Renault odbio moguće pomirenje sve dok se tim iz Milton Kinsa javno ne izvini zbog svih upućenih komentara o ovom proizvođaču agregata.

        Zbog toga postoje određene sumnje da bi Red Bull i Renault mogli pokopati ratne sekire. Zajedno ova dva giganta osvojili su osam titula od 2010. do 2013. ali je tim energetskog pića nekoliko puta javno kritikovao performanse agregata koji su napravljeni u Viru.
        "Zvanično, još ništa nije završeno sa Renaultom. Teško je bilo šta predvideti ali ništa nije nemoguće. Sve je još otvoreno." kazao je Horner.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Cowell: Dodatna izduvna cev doneće jači zvuk motora


          Mercedesov šef odeljka za motore uveren je da će nova pravila oko izduvnog sistema poboljšati sam zvuk agregata.



          Formula 1 je od pošle godine naišla na dosta negativnih komentara kada su u šampionat uvedeni V6 turbo motori, koji su u odnosu na njihove predhodnike ispuštali dosta slabiji zvuk.

          Isto mišljenje deli i Max Mosley koji je kazao da je Formula 1 izgubila svo uzbuđenje koje je krasilo ovaj šamionat tokom svih predhodnih decenija.
          "Nedavno sam provozao stari BRM iz 1970. u Meksiku, i zvuk tog motora mi je ostao u krvi. Ti zvukovi su zaštitni deo Formule 1." kazao je Sergio Perez.
          Zbog toga FIA je odlučila da od naredne sezone u izduvnom sistemu agregata doda još jednu cev, kako bi pojačao samu buku.
          "To će podići zvuk za nekoliko decibela, ali će i povećati i sam kvalitet buke." kazao je šef Mercedesovog odeljka za agregate Andy Cowell.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Renault napokon trošio tokene


            Za Francuze proteklih dana kruže kontradiktorne informacije, neko kaže doneće novu specifikaciju u Ostin dok drugi govore kako se to ipak neće desiti.



            Zbog ogromnih problema sa pouzdanošću agregata, taktika francuskog proizvođača bila je takva da većinu nadogradnji donese sada, pred kraj sezone, kako bi maksimalno smanjio i onako ogromnu nepouzdanost.

            Elem, za novu specifikaciju svoje pogonske jedinice, Renault je potrošio 11 od raspoloživih 12 tokena. Ovu izvedbu motora Renault će ponuditi Red Bullu za VN SAD ove sedmice. Ostaje samo pitanje, hoće li Bikovi i izvesti bolid sa takvim motorom u Teksasu.

            Razloga je više, a osnovni, šta Red Bull dobija sa takvom postavkom. Ako motor strada, sigurne su kazne pomeranja za oba vozača a to im sigurno i ne ide u prilog. Pregovori dve strane su u toku i iako je specifikacija dobila zeleno svetlo inženjera iz Vira, nije sigurno da će motor debitovati u Austinu.

            Sa druge strane, desi li se kvar i odrade li kaznu u Teksasu, Red Bullovi vozači onda imaju priliku da u tri zadnje trke sezone sa pouzdanim motorom naprave nešto više, naravno ako je to moguće u ovoj konstalaciji snaga na stazi. Sa novom nadogradnjom povećana je i snaga i efikasnost motora, a do kraja sezone francuzima je ostao još jedan token za trošenje.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Marko: Verujem da ćemo naći rešenje sa Renaultom


              Helmut Marko uveren je da će se uskoro reši kriza oko snadbevanja motora.



              Još pre početka VN SAD, jedan od vodećih ljudi Red Bulla Dietrich Mateschitz kazao je da bi njegov tim trebao uskoro da reši krizu oko odabira agregata za narednu sezonu. Mercedes i Ferrari prvo su odbili tim iz Milton Kinsa dok im sada jedina opcija ostaje pomirenje odnosa sa Renaultom.

              Kako pojedini mediji navode, situaciju komplikuje činjenica da Red Bull želi da od 2018. godine saradnju nastavi sa Audijem, ali je sada VW grupu zahvatio problem sa skandalom oko emisije gasa. Sada u teoriji timu iz Milton Kinsa ostaje da izgladi odnose sa francuskim proizvođačem.
              "Biće određenih sastanaka u Ostinu. Uveren sam da ćemo naći rešenje." kazao je Helmut Marko.
              Pored ovoga dosta se priča da bi Red Bull produžio poslovanje sa Renaultom dok bi se Toro Rosso prebacio na Ferrarijeve agregate iz ove godine.




              P.S. ispljuvase se pre nekog vremena samo tako....sada ce sve da polizu pa opet ispocetka...kakvi ljudi
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ferrari u Ostin dolazi bez novih poboljšanja na motoru


                Šef tima Ferrarija priznao je da je bilo moguće da se na VN SAD u njihovim bolidima pojavi na nova specifikacija motora.



                Za ovu verziju se priča da bi ona mogla da bude baza za pogonsku jedinicu koja dolazi naredne sezone, koja bi dosta smanjila debljinu zadnjeg dela bolida.

                "Znamo kolika je razlika za Mercedesom ove sezone. Sada nam ostaje do tokom zime pronađemo i dodatnih osam desetinki." kazao je tehnički direktor James Allison.
                To znači da bi vozači Ferrarija, ukoliko bi želeli da imaju novu specifikaciju agregata u Ostinu morali da snose oređene kazne. Pošto Vettel još ni matematički nije ispao iz borbe za titulu, onda bi se nova pogonska jedinica našla u Raikkonenovom bolidu.
                "Nama je ostalo još četiri tokena, pa tako gledamo razne opcije i mogućnosti kako da ih potrošimo, odnosno da razvijemo ovogodišnji agregat a da nam oni ujedno služe i na motoru za narednu godinu." kazao je Lorenzo Sassi, šef odeljenja za motore.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Evo kako Hamilton može do titule u Ostinu


                  Lewis Hamilton već na VN SAD može da dođe do svoje treće titule šampiona Formule 1.



                  Već posle trke u Ostinu Lewis Hamilton može doći do nove titule šampiona, pa je ovo bio povod da upalimo digitrone i sagledamo pojedine opcije:



                  Ukoliko Hamilton dobije trku u Ostinu:
                  - Onda Vettel treba trku da završi na trećem mesti ili niže


                  Ukoliko Hamilton završi kao drugi:
                  - Onda Vettel treba da bude na šestom mestu i da Nico Rosberg trku završi na trećoj poziciji ili niže


                  Ukoliko Hamilton završi na trećoj poziciji
                  - Onda Vettel treba da bude sedmi a Rosberg četvrti ili niže


                  Ukoliko Hamilton završi na četvrtom mestu
                  - Onda Vettel treba da bude deveti a Rosberg peti ili niže


                  Ukoliko Hamilton završi na petom mestu
                  - Onda Vettel treba da bude deseti a Rosberg šesti ili niže


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Vettel i Raikkonen dobijaju nove motore i kazne


                    Ferrari se ipak odlučio da svojim vozačim da nove verzije V6 agregata.



                    Ova vozača su već iskoristila sva 4 dozvoljena motora za ovu sezonu, pa je tim zato odlučio da u završnici sezone ima više snage u agregatu sa novom verzijom motora. Zbog toga će Vettel i Raikkonen dobiti kazne od 10. mesta na gridu.

                    "To je od samog početka bio plan, to nije bila tajna. Ni to nije iznenađenje za nas. Mi smo oduvek želeli da imamo što jači motor na rasploaganju i mislim da su naši inženjeri odradili odličan posao. To za nas nije problem. Ustvari, to je jako pozitivno jer mi u svakom trenutku dajemo sve od sebe, kako bi napravili što veće korake u našim poboljšanjima." kazao je Sebastian Vettel.
                    Za novu verziju motora nisu iskorišćeni nikakvi tokeni.
                    "Ako pogledate samo ovu trku, onda naša situacija i nije tako sjajna, ali sako se uzme u obzir finiš sezone onda je to pravi potez. Kao što sam rekao, nama je cilj da na svakoj trci imamo što jači motor. Za sada sve ide kako treba." dodao je Nemac.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Alonso veruje da će McLaren preko zime nadoknaditi 2.5 sekunde


                      Španac je izjavio da je realna situacija da njegov tim preko zime nadoknadi zaostatak od 2.5 sekunde za Mercedesom.



                      Fernando Alonso će ujedno na VN SAD biti jedini vozač McLarena koji će dobiti najnoviju verziju Hondinog motora. Zbog toga Španac veruje da ja njegov tim zajedno sa japanskim dobavljačem ove godine naučio jednu značajnu lekciju.

                      "Dva i po sekunde. Ako to nadoknadimo tokom zime onda imamo šanse za pobedu." kazao je Alonso. On je na pitanje novinara da li su ove šanse realne odgovorio: "Da".
                      "Puno kombinacija treba da se poklopi da bi smo dobili pobednički bolid. Mi to razumemo i dajemo sve od sebe. To je veoma veliki zaostatak. Takođe, trebamo da popravimo našu pouzdanost, jer ne smemo da zaboravimo da smo do sada potrošili 11 agregata. Zbog toga treba dosta stvari da se poklope, tim je napravio određene poteze i logično je da iz toga vidimo napredak."
                      On je dodao da će zimski rad za ceo tim biti pravi izazov.
                      "Pobeđivanje je za nas sasvim drugi korak. Uraditi to i pobediti Mercedes, jer vidimo da još neki timovi to ne mogu da urade, pa je zato sve to za nas težak zadatak. Honda naporno radi na agregatu. Oni još ništa ne obećavaju, jer mnogo stvari je potrebo da se reši, ali su veoma optimistični o motoru za narednu sezonu. Ove godine su naučili dosta i o onim stvarima za koje nisu verovali da im se mogu desiti. Mislim da će naši koraci biti mnogo veći jer svi ostali timovi su uradili ono što se od njih očekuje. Za nas je svaki krug nova informacija koju moramo da uzmemo u obzir za novu sezonu." dodao je Alonso.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Rosberg najbrži na kišnom treningu u Ostinu


                        Nico Rosberg zabeležio je prvo vreme na treningu koji je vožen po vlažnim uslovima.



                        Pred početak treninga na stazi su vladali kišni uslovi. Pista je bila mokra a temperatura vazduha bila je 25 a staze samo 26 stepeni. U timu Saubera imesto Felipe Nasr našao se Raffaele Marciello dok je Alexander Rossi ponovo seo u bolid Manora.

                        Prvo vreme po ovim uslovima postavio je Marcus Ericsson koji je stazu obišao za 2m01.702s na kišnim gumama. Posle 20 minuta od početka na stazi se okrenuo Felipe Massa ali je uspeo da se varti u trkački ritam. Nico Rosberg je u tim trenucima postavio najbrži krug od 1m55.102s.
                        Valtteri Bottas imao je manjih problema kada je proklizao prilkom ulaska u boks i tada umalo nije pokupio svoje mehaničare. Kako je vreme prolazilo staza se polako sušila pa je tako Rosberg popravio svoje vreme na 1m53.989s.
                        Timovi su polako radili na taktikama sa intermidijat gumama, što nešto nije menjalo poredak na tabeli. Nico Rosberg zadržao je prvo mesto ispred Danila Kvyata i Daniela Ricciarda, dok je Carlos Sainz bio četvrti. Iza njih sledili su Hamilton, Vettel, Verstappen, Raikkonen, Alonso i Bottas koji su zaokružili spisak prvih deset vozača.




                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Red Bull sve bliži dogovoru sa Hondom?


                          Izgleda da drama oko motora i Red Bulla može dobiti sasvim novi epilog.



                          Kako prenosi Auto Motor und Sport, Red Bull bi mogao da naredne godine koristi Hondine motore dok bi Toro Rosso koristio ovogodišnju specifikaciju Ferrarijevih agregata. Izgleda da i Bernie Ecclestone kumuje ovom dogovoru, što je možda najavio i na VN Rusije.

                          "Naredne godne imaćemo 22 bolida na startu. Red Bull i Toro Rosso dobiće svoje motore." kazao je prvi čovek Formule 1.
                          Na vodu ovoj piči ide i činjenica da Red Bull neće koristiti novu verziju Renaultovog motora ni u Ostinu pa čak ni u Meksiku. Sa druge strane špekuliše se da je McLaren sa Hondom samo prve godine imao ugovor o ekskluzivnom snadbevanju, pa tako da je sada moguća opcija da Japanci svoje motore daju još nekom timu. Sa druge strane japanski proizvođač bi mogao da dobije više tokena tokom zime za razvoj svoje pogonske jedinice, odnsono sa 25 na 32.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Drugi trening u Ostinu otkazan zbog oluje


                            Jake padavine su stvorile nemoguće uslove na stazi, a situacija se tokom sat vremena nije ni malo popravila.



                            Uslovi na stazi u Ostinu su se do početka drugog treninga dodatno pogoršali pošto je nad stazom bila prava oluja. Intenzitet padavina bio izuzetno veliki, duvao je jak vetar, a na video bimovima oko staze su bile ispisane poruke upozorenja za oluju za fanove. Vozilo bezbednosti i medicinski automobil su povremeno izlazili na stazu i proveravali stanje staze, a nebo je uskoro postalo potpuno crno od gustih oblaka koji su se nadvili na stazom. Situacija se nije bitnije menjala, a direktor trke Charlie Whiting je imao konsultacije sa Bernijem Ecclestoneom oko toga šta da rade dalje i kako da se organizuju pošto ni prognoze za subotu nisu obećavajuće.

                            Direkcija trke je konačno nakon sat vremena donela odluku da se sesija otkaže, pošto se uslovi ni malo nisu popravili. Tako će timovi dočekati subotu sa veoma malo relevantnih krugova, a veliko je pitanje da li će i sutra imati prilike da nauče nešto novo.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Palmer novi vozač Lotusa za 2016. godinu


                              Jolyon Palmer naredne sezone će uz Pastora Maldonada činiti postavu Lotusovog tima.



                              Palmer je 2014. godine osvojio GP2 titulu i ove godine držao je poziciju trećeg vozača tima, gde se pojavljivao na nekoliko treninga.

                              "Oduševljen sam što ću moći da naredne sezone vozim u Formuli 1. Lotus mi je dao veliku priliku, i želim da im se zahvalim na svemu što su do sada uradili za mene. Uživao sam u radu kao treći vozač i jedva čekam narednu sezonu gde ću imati prilike da se trkam." kazao je Palmer.
                              I šef tima Gerard Lopez imao je samo reči hvale za svog novog vozača.
                              "Videli smo koliko naporno Jolyon ume da radi, kao i da je izuzetno talentovan. Potpuno ozbiljno je pristupio ulozi trećeg vozača, što mu se sada veoma isplatilo. Sa njim imaćemo lepu budućnost, jer je on veoma inteligentan."


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Williams: Ništa konkretno nismo zaključili


                                Bottas i Massa nisu mogli mnogo toga da nauče iz krugova koje su vozili u petak.



                                „Malo smo vozili jutros i isprobavali smo različita podešavanja sa oba bolida. Dosta smo se mučili sa prednjim gumama i bilo bi lepo da smo imali priliku da izađemo ponovo i probamo nešto drugo. Još uvek imamo puno posla, ali situacija je ista za sve“, izjavio je Bottas.

                                „Danas nije bilo puno dešavanja. Vozili smo nekoliko krugova na prvom treningu i dobili smo određene ideje u vezi podešavanja. Drugi trening je bio potpuno izgubljen i videćemo da li ćemo i sutra moći da vozimo. Nadam se da će se situacija popraviti“, rekao je Massa.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X