F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Horner: Naš bolid za 2015. još uvek nije spreman


    Novi RB11 je još uvek u procesu proizvodnje samo pet dana pre početka prvog testa.



    Ekipa je odlučila da ovoga puta ne održi javno predstavljanje kako bi dobili još malo vremena za pripremu, a šef ekipe Christian Horner je potvrdio da bolid još uvek nije kompletan.

    „Ulažemo sve napore da završimo bolid na vreme. Ovo je verovatno najkraći period u kome smo trebali da sastavimo novi bolid u poslednjih deset godina. Novi bolid je evolucija prošlogodišnjeg. Šasija se nije mnogo menjala, a naravno najveći fokus je bio na motoru. S obzirom da su unapređenja na agregatu dozvoljena tokom sezone, moraćemo da napravimo dobru strategiju i u pogledu tog razvoja. Mercedes je svakako i dalje neko sa kime ćemo morati da se poredimo. Imali su ogromnu prednost u 2014. i teško je verovati da će je izgubiti za samo par meseci“, rekao je Horner.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Renault: Novi motor je potpuno drugačiji od prošlogodišnjeg


      Vođstvo tima tvrdi da će njihov ovogodišnji agregat biti radikalno drugačiji


      Renault tvrdi da je iskoristio zimu kako bi izvršio "fundamentalne promene"na svom agregatu za 2015.a što ima za cilj smanjiti zaostatak za Mercedesom.
      "Mi smo napravili temeljne promene za poboljšanje performansi i same pouzdanosti motora,"kaže tehnički direktor Rob White.
      "Nadogradili smo svaki sistem i podsistem,sa stavkama koje će glavnu ulogu dati performansama motora. Najvažnije promene tiču se samog motora,turbo-punjača,i na kraju, baterije."
      "Naš ICE će imati novu komoru za sagorevanje, novi koncept izduvnog sistema i drugačiji sistem varijabilne grane, a što je sve dopušteno promenjivim pravilima za 2015. Takođe,kompresor je efikasniji,a sistem povrata energije sada ima dosta veci stepen iskorištenja," dodao je White.
      "Jedinica iz 2014. je već bila dobro balansirana u bolidu,ali, mi smo ipak naglasak stavili na samu integraciju u kućište bolida. Sem toga,većina sistema je izmenjena radi lakše ugradnje sa pogonskom jedinicom. Ukratko,postoji vrlo malo sličnih ili istih delova na jedinici za 2015. od one proslogodišnje."
      Šef trkačkih operacija Remi Taffin je rekao:
      "Neću ulaziti u pojedinosti o promenjenim delovima,ali je činjenica da ćemo u Melburn doći sa potpuno drugačijim motorom,nego li prošle sezone.Svi znate da ove godine koristimo 32. tokena,a mi veći deo planiramo potrošiti do Australije. Neke ćemo sačuvati za ostatak sezone,da bismo imali fleksibilnost jedinice."
      White se nadovezao:
      "Koristili smo većinu tokena za prvu trku i naša potrosnja tokom sezone će biti relativno skromna. To će biti stvar strategije, u svakom timu posebno.Mi smatramo da je najbitniji osnovni razvoj motora , i da posle teško nešto značajno može da se promeni u samim performansama bolida."
      Direktor menadžmenta Renault F1 Cyril Abiteboul ima i svoje mišljenje o svemu:
      "Znali smo šta moramo učiniti tokom zime,a znamo šta smo postigli. Verujem da smo napravili veliki korak u konstrukciji i da ćemo biti dosta konkurentniji vodećim ove sezone. Naš glavni cilj bio je što konkurentnijim učiniti Red Bull i Toro Rosso, nezavisno o njihovim karakteristikama i osetljivosti samog bolida.Naš zadatak je pogonska jedinica."


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        McLaren sa crnim bojama nastupa na testu u Herezu


        Kako prenosi španska Marca, McLaren se sprema da se u crnom boji pojavi na prvom testu.



        Tokom jučerašnjeg dana na Tviteru pojavila se fotografija Fernanda Alonsa koji se zajedno sa Jensonom Buttonom odradio snimanje mulitimedijalnog materijala za McLaren-Hondu. Na prvi mah dalo se primetiti da na vozačkom kombinezonu nema više obeležja Hugo Bossa i Santandera.

        Ipak, Autosprint nagadja da tim je tim iz Vokinga ostavio nešto u svom rukavu. Pojedini izvori kažu da će tim imati dva predstavljanja bolida, gde će McLaren 30. januara predstaviti bolid u drugim bojama, dok bi na drugoj prezentaciji tim pred početak sezone prikazao i zvaničnu kolor šemu gde bi najverovatnije bila odbačena siva boja.
        Španska Marca prenosi informaciju da će McLaren u Herezu nastupiti u crnoj boji.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Force India preskace prvi predsezonski test


          Indijski tim je potvrdio da se neće pojavljivati u Herezu.



          Oni su prošle nedelje predstavili nove boje i novi dizajn nosa, a plan je bio da se u Herezu pojave sa prošlogodišnjim bolidom, dok će novi biti predstavljen na testu u Barseloni.

          Ipak, tim je juče potvrdio da je promenio planove i da neće putovati na prvi test kako bi se skoncentrisali na pripremanje nove šasije za Barselonu gde probne vožnje kreću od 19. februara.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Force Indija demantovala finansijske probleme


            Tim je objasnio svoje razloge zbog čega ne ide na prvi test u Herezu.



            Iako je Force Indija pre samo nekoliko dana u Meksiku prezentovala svoju novu kolor šemu, tim je objasnio da će njihov VJM08 svetlost dana po prvi put ugledati na testu u Barseloni. Zbog toga pojavili su se navodi da je tim u finansijskoj krizi ali sa druge strane odmah je došlo do dematovanja ove informacije.

            Sportski direktor Otmar Szafnauer kazao je da je njihov bolid 90% spreman i da će biti na drugom testu. Kako je on naveo tim je imao nameru da se nađe na prvom testu sa starim bolidom i test vozačem. Ipak su na kraju odustali od ove solucije.
            "Mi ćemo uštedeti 500 000 funti ako ne odemo. Trebamo da platimo menjač i motor a mi mislimo da na tom mestu nećemo da naučimo puno toga." kazao je Szafnauer.
            Kako se navodi kašnjenje sa razvojem bolida dešava se iz dva razloga. Prvi je taj što je tim promenio proizvođača šasije a da je stari dobavljač ostao neisplaćen a drugi razlog je to što je Force Indija počela da koristi Toyotin vazdušni tunel. Tim iz Silverstona je još u novembru počela sa radom u Kelnu ali sa modelom veličine od 50% pa su zbog toga prvih par testova bila izvedena zbog kalibracija dok se na bolidu tek moglo raditi početkom januara.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              McLaren-Honda prikazala novi bolid MP4-30


              Tim iz Vokinga je danas preko interneta prikazao svoj novi automobil.


              McLaren je danas preko svog Tviter i Jutub profila predstavio novi bolid sa oznakom MP4-30. Ovo je prvi automobil posle 1992. godine koje je ovaj tim sagradio zajedo sa Hondom.


              Ovaj bolid kreacija je bivšeg aero šefa Red Bulla Petera Prodromoua koji se krajem prošle godine vratio u Voking. Vodeću ulogu odigrali su i tehnički direktor Tim Goss, Matt Morris i Neil Oatley.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Alonso i Button nikada motivisaniji


                McLarenovi vozači sa velikim nestrpljenjem očekuju početak predsezonskih testiranja.



                Fernando Alonso:

                “Zimski period je obično vreme kada se relaksiramo i odmaramo od trkanja, ali moja motivacija je na najvišljem nivou. Dosta sam trenirao i fizički sam potpuno spreman. Nikada se nisam osećao bolje i spremnije pred početak neke sezone.”

                “Naravno, tim je spreman i čeka nas mnogo posla. Imamo da naučimo mnogo stvari o novom bolidu i motoru, ali svu u McLarenu i Hondi su spremni na izazov. Moj cilj je da pomognem timu da ispiše nove uspešne stranice istorije. Znamo da će biti neophodno mnogo truga da vratimo McLaren Hondu tamo gde pripada, i svi su fokusirani na ostvarenje tog cilja.”
                “Naš prvi zadatak je da se tokom testova što bolje upoznamo sa bolidom tokom predsezonskih testova i vidimo koliko performansi možemo da izvučemoiz paketa. Sigurno će biti poteškoća, ali spremni smo. McLaren je uvek važio za tim koji brzo razvija bolid i konstantno donosi unapređenja što bi trebalo da nam ide na ruku ove godine. Biće mi čast što ću prvi voziti novi bolid u Herezu i jedva čekam da počnemo sa radom.”
                “Na kraju, jako sam uzbuđen što ću ove godine voziti uz Jensona Buttona koji iza sebe ima veliko iskustvo. Zajedno ćemo dati sve od sebe gurati tim napred i trudićemo se da postignemo najbolji mogući rezultat. Spremni smo za novu eru.”



                Jenson Button:

                “Zima je bila veoma zanimljiva za mene. Potpisao sam novi ugovor sa ekipom, oženio sam se, a sada započinje novo važno poglavlje u svojoj karijeri – McLarenovo partnerstvo sa Hondom. Dosta sam trenirao tokom pauze i jedva čekam da se nađem za volanom novog bolida.”
                “Bilo je zanimljivo u fabrici u prethodnih nekoliko nedelja. Svi su veoma pozitivni i optimistični. Tim nikada nije bio motivisaniji da uspe i svi žele da se novi bolid dobro pokaže u Herezu. Ipak, svima nam je potpuno jasno da neće biti lako. Moramo da obavimo ogroman posao ako želimo da stignemo rivale, ali spremni smo. Pred kraj prošle godine smo napravili jasan napredak i nadam se da će se to nastaviti i u 2015.”
                “Takođe jedva čekam da počnem da radim sa novim timskim kolegom Fernandom Alonsom i verujem da će naše zajedničko iskustvo pomoći ekipi da se što pre nađe na vrhu. Jako sam motivisan da ispišem nove stranice istorije u ovoj novoj eri McLarena i Honde.”

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Mercedes provozao svoj W06 na Silverstonu


                  Nemački tim po prvi put je pokrenuo svoj novi bolid.



                  Nico Rosberg i Lewis Hamilton imali su prilike da iskuse užitak vozeći novi bolid za ovu sezonu. W06 zvanično će biti predstavljen 1. februara pre početka testa u Herezu a tim je preko Tvitera prikazao prve slike automobila.



                  Rosberg je danas oko 13.13h po prvi put izvezao bolid na stazu a kasnije priliku je dobio i Lewis Hamilton. Zbog lošeg vremena novi Mercedes je imao priliku da odradi samo 18 krugova.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Pirelli spremio novu super meku gumu


                    Italijanski proizvođač naredne sezone imaće sasvim novu najmekšu komponentu.



                    Jedan od vodećih ljudi u Pirelliju Paul Hembery kazao je da i pored toga što će bolidi bitni znatno brži, struktura pneumatika za narednu sezonu se naće znatno menjati.

                    "Ove godine gume će biti evolicuja iz prošle sezone, odnosno samo ćemo doneti jednu novu komponentu a to je super meka. Ona će imati sasvim novu konstrukciju." kazao je Hembery.
                    Timovi će već u nedelju imati priliku da isprobaju nove pneumatike jer tada počinju i zvanična zimska testiranja.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Sauber predstavio C34


                      Švajcarski tim je jutros objavio prve fotografije svog bolida za 2015.



                      Sauber prošle godine po prvi put u svojoj istoriji nije uspeo da osvoji ni bod zbog čega su šampionat završili na tek desetom mestu, samo ispred Caterhama.

                      „Ekipa je danas prikazala nove boje, a najveći uticaj na novu kombinaciju su imali sponzori dva glavna vozača tima Marcusa Ericssona i Felipea Nasra. Treći vozač ekipe će biti mladi član Ferrarijeve akademije Raffaele Maricello.



                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Ericsson i Nasr spremni na izazov


                        Vozači Saubera su blago optimistični pred novu sezonu.



                        Marcus Ericsson:



                        „Srećan sam što sam član Sauber F1 tima. Želimo da krenemo napred nakon izuzetno teške sezone i da vratimo tim tamo gde pripada. Ja lično želim da nastavim da učim i da se dokazujem u Formuli 1 i imam osećaj da je ovo pravo okruženje za mene. Rezultati u Formuli 1 dosta zavise od kompletnog paketa i jasno je da želimo da se borimo za bodove.“


                        Felipe Nasr:



                        Ovo će biti moja prva sezona u Formuli 1 i imam mnogo toga da naučim, ali spreman sam na izazov. Ono što je dobro je da sam prošle godine bio dosta uključen u svaki trkački vikend sa Williamsom, a u par navrata sam imao priliku i da vozim na slobodnim treninzima. Ovo je sledeći veliki korak u mojoj karijeri i želim da obogatim svoje znanje koje sam stekao u 2014.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Ferrari prikazao SF15-T u Maranellu


                          Italijanski tim je predstavio bolid kojim će ove godine upravljati Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.



                          SF15-T je dizajnirao James Allison i ovo je prvi Ferrarijev bolid nakon obilnih kadrovskih promena koje su se dogodile u prethodnih nekoliko meseci.

                          Ovo će ujedno biti i prva godina u kojoj je na čelu Ferrarija Sergio Marchionne koji je zamenio Lucu di Montezemola. Mesto šefa tima preuzima Maurizio Arrivabene koji je na toj poziciji zamenio Marca Mattiaccija koji je napustio tim u novembru. Dosadašnji dizajneri Nicolas Tombazis i Pat Fry su takođe napustili ekipu.
                          Novi bolid će svoj debi imati u nedelju u Herezu kada će se za volanom naći četvorostruki šampion sveta Sebastian Vettel.






                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Vettel i Raikkonen: Bicemo strpljivi sa SF15-T


                            Vozači Ferrarija spremno dočekuju izazove sa kojima će se suočiti u 2015.



                            Sebastian Vettel:

                            „U Ferrariju se dogodilo mnogo promena, novi ljudi su na novim pozicijama, a među njima sam i ja. Uvek je potrebno malo vremena da se potpuno osećate kao kod kuće, nakon čega počinjete da pravite pravi napredak. Siguran sam da idemo u dobrom pravcu, ali mislim da ne možemo odmah da očekujemo vrhunske rezultate. Prošle godine smo imali jedan tim koji je dominirao i biće teško nositi se sa najboljima od samog početka. Glavni cilj nam je da počnemo da funkcionišemo kao tim i pravimo napredak. Samo tako ćemo moći da smanjujemo zaostatak tokom sezone. Mislim da bi smo bili zadovoljni i sa samo jednom pobedom, ali možda možemo i više. Ipak, moramo biti realistični. Najvažnije je da dobro odradimo testove i brzo se prilagodimo novom bolidu. Ako situacija bude slična onoj kao prošle godine, biće nam teško da se borimo za pobede. Ipak, naš cilj su pobede i nismo ovde da završavamo na drugom mestu.“


                            Kimi Raikkonen:

                            „Naravno, želimo da budemo što jači, ali je još uvek rano za procene. Ako se budemo trudili 100% i ako svi u timu budemo dobro sarađivali, mislim da će rezultati doći. Još uvek nisam zacrtao ciljeve. Čekam da krenu testovi pa ćemo onda videti. Biće zanimljivo raditi sa Vettelom i mislim da dobro razumemo jedan drugoga. Želimo da poguramo tim napred, a onda i da se međusobno borimo na stazi, u pozitivnom smislu. Mislim da smo razumeli probleme iz 2014. i da imamo neophodne resurse da preokrenemo situaciju u našu korist.“


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Ferrari: Znamo sve slabosti prošlog motora


                              U Ferrariju su ubijeđeni u veliki napredak pogonske jedinice u odnosu na prošlogodišnju.


                              Ferrari je ubeđen da će imati evidentan napredak u performansama pogonske jedinice uoči prve trke ove sezone. Takođe, tvrdi se da će imati velike i značajna poboljšanja kasnije tokom sezone, kako ona bude odmicala.

                              Vodeći čovek Ferrarijevog odjela za pogonsku jedinicu, Mattia Binotto, rekao je da će poboljšanja biti jasno vidljiva na prvoj trci u Australiji:

                              "Agregat će u Melburnu pokazati veliki napredak, ali ćemo imati još značajnih nadogradnji tokom sezone." kaže on.
                              "Sa druge strane, što se tiče tokena i njihove potrošnje, naš cilj je postepeno trošenje. Znači, jedan manji dio na početku, a onda kroz sezonu konstantna nadogradnja sistema bolida. To je strategija već sad suprotna nekim timovima, konkretno Lotusu. Razlog je vidljiv-naš agregat već pokazuje ogroman rast performansi u odnosu na prošlu godinu i mislimo da možemo sebi dopustiti ovakav način rada sa tokenima i da tako treba."rekao je Binotto.
                              Tehnički direktor James Allison kaže da je glavno područje rada bila pogonska jedinica i njeno maksimalno unapređenje:
                              "Imali smo duži niz pitanja bez konkretnih odgovora što se tiče isporuke snage na prošlom motoru, gde ona nije bila dovoljno sofisticirana i vozači jednostavno rečeno, pritiskom na papučicu gasa nisu dobijali onoliko snage koliko je trebalo. To je vec poboljšano na više načina sada smo nastavili raditi na SF15-T."

                              "Definitivno, najveća slabost prošle jedinice bila je ta da količina proizvedene elektro-energije nija bila na vrhunskom nivou tokom trke. Nismo mogli održati jednak konkurentan nivo snage motora i nismo imali dovoljno snage u motoru tokom čitave trke. Odatle dosta bolje predstave bolida u kvalifkacijama prošle sezone, nego li na trkama. Zato smo sada promenili arhitekturu motora, da bi dobili kompromis snage i konstante."


                              Allison za kraj kaže:


                              "Plan je jednostavan: isporuciti što vise konjskih snaga u što pouzdaniji motor. To je recept za uspeh."



                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                McLaren: Imamo još dosta posla za uraditi


                                U britanskom timu su svesni obima posla koji je još pred njima do početka sezone.



                                Tim iz Vokinga priznaje da ima još mnogo posla da bi se uspeli vratiti na vrh grida, gde po njihovim rečima pripadaju.

                                Honda se ove godine vraća u F1, a ambicije su velike-osvojiti prvenstvo u narednim sezonama. Tehnički direktor Jonathan Neale ubeđuje u suprotno i tvrdi da je prioritet da bolid postane pouzdan i konstantan:

                                "Što se tiče 2015. godine, naše ambicije su da nastavimo sa razvojem bolida koji smo uspešno počeli još 2014. Naravno, još mnogo moramo raditi kako bismo se vratili na vrh grida." veli Neale.

                                "Svakako moramo stabilizovati veoma složenu tehnologiju koju smo razvili u saradnji sa Hondom i onda kad jednom dobijemo pouzdan i konstantan auto, mi možemo početi gledati gde smo u odnosu na ostatak konkurencije i početi tražiti ubrzanje i dosta bolje karakteristike samog bolida."

                                "Imamo skromne ciljeve za prvi test koji će nam prvenstveno služiti da pretresemo svu tehnologiju na bolidu. Posle toga, tu su vozači koje treba proveriti da li se osećaju ugodno u svom radnom okruženju i naravno na samom kraju proveriti možda i najvažniju stvar samu tehnologiju bolida."

                                "Ta tehnologija za novu sezonu je totalno redizajnirana, pa imamo novi ERS paket sa sistemom litijum-jonske baterije, zatim novu elektroniku pogonske jedinice. Naravno tu je i potpuno nova i pogonske jedinica, kompletno nova hidraulika, menjač i ima mnogo toga za proveriti, da sve funkcioniše baš kako treba,"kaže Jonathan.

                                Za kraj, on kaze da Honda ima velika očekivanja od ovog projekta u skoroj buducnosti:
                                "I McLaren i Honda puno očekuju, ali moramo biti realni. Honda je imala pola vremena za razvoj pogonske jedinice u odnosu na ostale proizvođače. To je samo jedan od faktora koji otežavaju napredak. Ipak, naš cilj, objektivan u narednom periodu jeste stabilizovati ovaj trkački projekat i posle toga tražiti pobede u sezoni."

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X