Formula 1 planira dalje smanjenje troškova
Novi predlog sadrži plan o snadbevanju motorima privatnih timova kao i zabranu korišćenja vazdušnog tunela.
Veliki broj timova trenutno troši 19 do 26 miliona dolara godišnje za korišćenje novih pogonskih jedinica, što je previše u odnosu na sumu koju su davali za V8 agregate, gde je svaki tim morao da izdvoji oko 9 miliona zelenih novčanica.
U cilju smanjenja troškova, dat je predlog da nova specifikacija motora košta oko 12 miliona dolara, dok će slabija, odnosno starija verzija od godinu dana istog motora koštati oko 8 miliona. Za sada postoji određena diskusija oko zabrane korišćenja vazdušnog tunela, ali stavovi timova su dosta neujednačeni.
Takođe, biće ograničenje cena menjačkih kutija, gde je granica postavljena na oko 2 miliona dolara, što trenutno donosi 50% uštede. Sve ove mere po prvim procenama trebalo bi da timovima sačuvaju oko 18 do 24 miliona dolara, a da bi do njih došlo treba da ih odbori Svetski Savet Motor Sporta koji će zasedati 30. spetembra u Parizu.

Novi predlog sadrži plan o snadbevanju motorima privatnih timova kao i zabranu korišćenja vazdušnog tunela.
Veliki broj timova trenutno troši 19 do 26 miliona dolara godišnje za korišćenje novih pogonskih jedinica, što je previše u odnosu na sumu koju su davali za V8 agregate, gde je svaki tim morao da izdvoji oko 9 miliona zelenih novčanica.
U cilju smanjenja troškova, dat je predlog da nova specifikacija motora košta oko 12 miliona dolara, dok će slabija, odnosno starija verzija od godinu dana istog motora koštati oko 8 miliona. Za sada postoji određena diskusija oko zabrane korišćenja vazdušnog tunela, ali stavovi timova su dosta neujednačeni.
Takođe, biće ograničenje cena menjačkih kutija, gde je granica postavljena na oko 2 miliona dolara, što trenutno donosi 50% uštede. Sve ove mere po prvim procenama trebalo bi da timovima sačuvaju oko 18 do 24 miliona dolara, a da bi do njih došlo treba da ih odbori Svetski Savet Motor Sporta koji će zasedati 30. spetembra u Parizu.

Comment