jesu li vozaci u BG poludeli ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Nije poenta u odrzavanju brzine (jer tih 110 ne mogu samo Pegla i Trabant ) vec u ubrzanju, tj. izletanju ispred kolone i nemogucnosti da se dovoljno ubrza na vreme
    e tacno na to sam mislio.

    @miodrag,
    pa tesko da auti sa manjim motorima mogu da pri 100+km/h presaltaju u neku nizu brzinu u kojoj jos imaju nekog ubrzanja, recimo drugu.
    a i vecina tih auta tehnicki nije u stanju novoga...

    da budem precizan, vozim recimo 90km/h.
    sa desne trake vozi npr Jugo (primer jer je cest) vozi 50-60 km/h iza nekog vozila/ autobusa gradskog recimo.

    i ima recimo 30metara slobodnog prostora u koloni.

    nisam siguran da Jugo moze da se prebaci u drugu ili prvu brzinu i da za 15 do najvise 20metara promeni svoje kretanja sa 60 na 90km/h, da ubrza dovoljno da se uklopi u ritam saobracaja.
    Juga sam vozio i znam da u cetvrtoj a ni u trecoj jednostavno nema ubrzanja, sto je i razumljivo jer ima samo 30tak+ konja na raspolaganju pri 3500-4000 rpm kako se najcesce i vozi.

    i onda taj Jugo (stavi bilo koji tih kapaciteta ubrzanja) presece ko nozem kolonu i eto problema za 20, 30, 50 vozila koja su do tada bez problema formirala i vozila kolonu.

    da ne pricam, o padobrancima optimistima koji se ukljucuju sa bocnih ukrstanja sa 20km/h i ajde odmah u najbrzu traku, onako dijagonalno najgore moguce da bi posle 2000metara napustili auto put opet na nekom bocnom izlazu.

    nemam nista protiv voznje takvih auta niti takvih vozaca ali treba biti realan i prema mogucnostima auta prilagoditi i voznju.

    isto kao sto mi nikada nece biti jasno da neki kamion izadje na magistralni put i na nekoj uzbrdici nije u stanju da predje brzinu od 30tak km/h.

    to jednostavno po meni je kamion samo za po lokalu a ne za takve puteve gde se ocekuje znatno vise sposobnosti.

    nedavno sam cuo da dnevno u BGD je u saobracaju oko 600.000 vozila.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      jbg brick, sad ispada da 90% ljudi po tvom nesme da vozi svoje automobile,

      na pocetku price je bila rec o tome da je "opravdano" uletati, posto, zaboga, u BG nemozes drugacije, a sada to vec nije u redu, samo zato sto brza vozila nemogu da nastave svojom brzinom,
      ja nisam napisao to sto si ti naveo da jesam...

      poenta je da uletanje treba da se obavi sa smislom za vreme i prostor, da se uklopi u ostatak saobracaja.

      ako mozes u trenutni ritam saobracaja sa svojim vozilom odmaha da se uklopis nije problem.

      ako ne mozes da se uklopis u saobracaj vec nasilno menjas postojeci ritam i tok e to jeste problem, po meni.

      daleko od toga da 90% ljudi nije sposobno da proceni situaciju, da je tako pa dnevno bi bile hiljade nesreca po BGD a ne ovako jos uvek relativno malo tezih saobracajki.

      svaki auto je predvidjen za odredjenu namenu, nazalost to je vec unapred odredjeno konstrukcijom i samo se ocekuje od vozaca da spozna limite svog vozila i adekvatno tome upravlja njime.

      pre 30-40-50 godina kada su bile osnove konstruisanja tih vozila, bili su neki sasvim drugi uslovi jako retkog saobracaja..danas primenjivati standarde tog doba 70tih godina jednostavno nije prihvatljivo vecini populacije u saobracaju.

      koliko je meni poznato nema razlike izmedju brzih i sporijih vozila po slovu zakona, a na auto putevima brzina je ogranicena na 120 km/h, a ne obavezna kao krstareca
      u pravu si, pravne norme su takve kakve jesu ali realan zivot je nesto sasvim drugo, i odavno je prevazisao te norme od pre 50 godina.
      i nije problem u slovu zakona vec o malo svesti za vreme i prostor, za malo tolerancije za ostale koji voze oko nas.

      uvek moze taj neko sa sporijim vozilom da saceka 1-2-5 sekundi da prodje brze vozilo bez da ga ometa i onda nastavi svojim ritmom.

      za auto put se ne slazem, on je konstruisan i namenjen da brzina bas bude 120 km/h (130) odnosno za najbrzi put i najvece putne brzine.

      na autoputu uvek ima i traka u kojoj se moze voziti sporiji po zelji, bez ikakvog ometanja ovih sto zele da krstare sa 120 km/h.

      zar je to toliko tesko ispostovati, taj neki minimum svrsishodnosti izbora trake

      mozemo mi terati inat onima koji bi da voze nesto brze od nas, ali zasto...kakva korist od toga

      meni nikada ne smeta kada neko vozi brzo sve dok meni ne sece putanju kretanja, ili zlonamerno me tera na neke neplanirane manevre.
      cak stavise daleko manje strahujem od onih koji brzo voze jer ti obicno znaju da voze kontrolisano auto kroz prostor i vreme.


      i gledam da ga ne ometam, uopste ne ulazim u to zasto se njemu zuri sve dok je to bezbedno i za njega i za mene na datom prostoru.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Miodrag
        CBC Veteran
        • 31.08.2007
        • 184
        • Sremska Mitrovica

        e a pazi sada,... ja sa golfom bez problema mogu krstariti 120-130 pa i vise auto putem, ALI pri toj brzini krstarenja, koja je i max dozvoljena naidje mi u **** neko sa 200, ****s ga ja ne mogu toliko da krstarim pa bezim a to je veoma cest problem. Od ulaska u bg ogranicenje je 80 a ko to postuje, pa ni Yugici jadni koji se raspadaju pri 80 a zele da krstare...
        Dakle ja ipak ne mogu da ucestvujem u krstarenju, jer moj auto nije sposoban da trecom izvuce na >100 ali do 80 mogu bez razmisljanja,...
        U cemu je problem, u mom tehnicki i kako god vec hoces zastarelom autu ili...!

        Comment

        • Kenno
          CBC Senator XXL
          • 21.08.2006
          • 460
          • Zenica, BiH

          Ipak mislim da su glavni problem na ovdasnjim cestama prebrzi i prespori auti i vozaci koji ne mogu dobro procijeniti situaciju oko preticanja, bez obzira na konkretnu situaciju.
          Vrsiti etikete po tipovima automobila nije ok.
          Uostalom navodite primjer za yugo, a po vasem primjeru(medjuubrzanje) losije performanse ce pokazati atmosferski diesel motori 1.6 i 1.9. Znam jer vozim yugo i golf 3 1.9d istim dionicama...
          za 15-20 metara mozda bolid formule 1 uspije napraviti nesto, prosjecna auta na balkanu(golf 2, yugo i dr.) sumnjam.

          Comment

          • veljko
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2006
            • 476
            • Backi Jarak, NS
            • Volvo V50 DRIVe

            sto se tice ogranicenja od 120 km/h, u okruzenju je oko 130, a samo u nemackoj je off, al i to nesto spominju da ce da ogranice al ko zna, neverujem u takve vesti

            i mislim da to nema veze sa starim pravilima, pre ce biti o bezbednosti, no nema ni veze, tako nam je kako je

            kao sto rekoh, a i svi pricamo istu pricu, ipak je problem u vozacima koji nemaju osecaj za voznju - u svom automobilu

            e da
            ovi kuriri u kombijima- verujem da zure, al da mi padne u sake taj zvekan kad me isece
            Bolje biti sretan nego pametan

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210

              Generalno, u BG je najvaznija snalazljivost i neko "umereno" nepostovanje propisa da bi ostao ziv i stigao negde u nekom normalnom terminu.
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                kao sto rekoh, a i svi pricamo istu pricu, ipak je problem u vozacima koji nemaju osecaj za voznju - u svom automobilu

                ...

                @keno, ja sam naveo Juga samo kao primer mogucnosti, nema veze marka.
                da slazem se da prosecan auto star 20tak-30tak godina ( po osobinama, konstrukciji, nebitno kada je fakticki taj primerak proizveden) je najcesci tip/vrsta vozila kod nas.

                ali ako je vec prosecan onda je meni nekako logicno i da se vozi prosecno, tj u srednjoj od 3 kolovozne trake a ne bas u najbrzoj.

                i opet, nije auto kriv vec vozac koji se ne uklopi u saobracajne trenutne zahteve.

                nazalost, tu gde je jako gust saobracaj ubrzanje je kljucan faktor pri promeni kolovoznih traka, pri ukljucivanju sa sporednih/bocnih ulica.

                sama maxi brzina nije toliko bitna jer je ionako uglavnom u 99.99% nedostizna na javnom putu, pogotovu unutar gustog gradskog saobracaja ikada.

                pre 10 godina kada je ovde u BGD bilo poluprazno na ulicama, kada je auta bilo jedva da se prebroji u voznji van samoga spica citao sam kako u Kaliforniji, recimo LA metropoliten zona, gledaju kako da pojacaju aute sa 200+ KS jer su " neprilagodjeno slabasna".
                to mi tada priznajem nije bilo jasno, a danas je takvo stanje u BGD...prosto nema mesta za polagano hvatanje ritma i dostizanje neke brzine natenane.

                ako ide saobracaj u 3 trake od 80-120 km/h sa kolonom od recimo 2-3km duzine u kontinuitetu vrlo je tesko pronaci "rupu" dovoljne velicine da se polaganim tempom udene auta.
                prosto, mora se brzo reagovati, gas do poda, angazovati komplet konjica i ima se 3-4 sekunde za ukljucenje u tok saobracaja.

                vec 5 sekundi je postalo luksuz.
                ponekad i sam sebe nadjem u problemu da ne mogu dovoljno brzo da se ukljucim, onih pola sekunde mi oduzme automatik menjac dok se ne optereti konverter momenta i jos pola sekunde dok se zavrti motor cini mi se kao vecnost.

                pre samo par godina ne bi ni razmisljao /primecivao takav "problem", uslovno receno, u Bgd.
                a zapravo samo se promenilo to sto je potrebno upecati koji metar prostora u saobracaju koji nije vec popunjen, i tu se kako smo nazvali udenuti.


                taj ritam, ta brzina trenutnog saobracajnog odlucivanja, hitrost u reakciji nekako iznenadi vozace koji su navikli na sredine sa manje gustim saobracajem, to prosto nema veze sa samim autom vec navikama.

                prolazak kroz raskrsnice, kruzni tok, semafor...neke situacije kada se prepozna vozac nenaviknut na gradski nesto ubrzaniji ritam.

                ako nemas ispravnu sirenu u BGD, imas hendikep kvar na autu

                meni se desava redovno kada odem recimo na odmor u manje mesto, pa se parkiram tako da zauzmem sto manje mesta, trudim se, manevrisem ako treba i 2 puta, itd a domaci mestani me gledaju cudno tipa " pa vidi ga kolika mu je ulica da moze nasred da parkira a on blesanko se gura uz samu ivicu".

                ili kada natrcim na domace koji stanu na sred ulice, otvore prozor i cavrljaju sa prolaznikom/ poznanikom na trotoaru, onako mrtvi ladni blokirajucu saobracaj....meni totalno nepoznato iskustvo/ pojava.

                ako oces da pricas, lepo se parkiras sa strane, izadjes iz auta- barem je tako u gradovima.

                itd, itd dajem samo primere razlicitosti osecaja, i prilagodjavanja ponasanja okolnostima mesta gde se nalazi vozac.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Miodrag
                  CBC Veteran
                  • 31.08.2007
                  • 184
                  • Sremska Mitrovica

                  necu nikome da oponiram ali iako relativno iskusan vozac koji je zgazio dosta km smatram da je voznja sa ubacivanjem u 3 metra prostora totalno riskantna i bezobrazna voznja... mozda ne treba da te cudi kada onaj ispred koga si se tako ubacio malo stisne kocnicu.
                  nikako to ne znaci da ne treba biti brzih refleksa, brzih i razumnih odluka itd. pa i bezobrazan malo...
                  Pa i kada vidis nekog seljaka koji se izgubio u bg pomozi mu da sto sigurnije odatle izadje a ****s trubu tada... ko neki mazgovi kada legnu na istu sto sam video mnogo puta...
                  pozz i bez ljutnje drugari

                  Comment

                  • mishkom
                    CBC Senator XXL
                    • 07.08.2007
                    • 591
                    • N/A
                    • N/A

                    Originally posted by g60
                    Gde moze yugo da ide 110-130 km/h.... Ajte molim vas...
                    Ehhhh, pa de nemoze, ubrzanje mu jeste, ali do 70,80ima nekako, posle toga nista se ne desava. Ja to radim po sistemu u 3oj do 90-95(tako sam ga naucio) , pa u 5tu

                    Moze Yugo toliko da ide,za 55pricam, ja sam vozio opterecen sa 5osoba, u proseku75kg 130-135 bez problema, bez zagrevanja motora. A jedanput sam 140, nizbrdo 150 , ali tu vec pocinje da se greje i previse, preko pola. . .

                    Moze da ide, ali sve brzine za taj auto preko 100su nepodnosljivo neprijatne, na 90 kada je nov asvaltiran put je najprijatnije putovati i tada je motor najtisi!

                    Ali ovi sto ja vozim su u tip-top stanju, tako da, za ostale "bezbedne"lade i ostale krseve koje ganjaju do 150, ne mogu da tvrdim.

                    Comment

                    • zola_
                      CBC Senator XXL
                      • 24.06.2006
                      • 319
                      • Novi Beograd

                      pre neki dan me vozi drugar u kolima i ukljucujemo se na gazelu sa novog beograda i ogromna je guzva, bukvalno stajanje i neka zena u golfu2 legla na trubu i ne skida se, ja posle par minuta izlazim iz kola i dolazim do nje i reko gde zuris, svi ostali cekaju isto sto i ti, a ona na to kaze pa ja ovde cekam vec 35 minuta, ja reko dobro ali nema potrebe da trubis toliko kada nista neces promeniti i ona onako nadrkano kaze ajde vrati se ti tvom drustvancetu tamo!!!! ja se okrenem i krenem ka kolima i ona opet na trubu...

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        Zasto si se zamarao da izlazis iz kola ?

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          Bilo mu dosadno u kolima, da se malo protegne, zato je izlazio.
                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            Ta zena u golfu garant nema bar tri generacije rodjenje u Beogradu. Koliko vidim da bi se dobro vozilo po Beogradu potrebno je da ti je u porodicnoj istori bar cukundeda vozio fijaker ili najmanje konjsku zapregu po terazijama .
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • zola_
                              CBC Senator XXL
                              • 24.06.2006
                              • 319
                              • Novi Beograd

                              zato sto nisam mogao da pricam sa ljudima u kolima

                              Comment

                              • veljko
                                CBC Senator XXL
                                • 30.01.2006
                                • 476
                                • Backi Jarak, NS
                                • Volvo V50 DRIVe

                                primecujem nekakvu netrpeljivost prema vlastitom narodu koji je zbog nekih razloga dosao u beograd;
                                koji opet nije znao sa svom svojom kulturom ili strpljenjem, da napravi jos koji most preko vode

                                Bolje biti sretan nego pametan

                                Comment

                                Working...
                                X