Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vlad77
    CBC Početnik
    • 02.01.2017
    • 7
    • Srem
    • Golf 2

    Sinoc 12,35 V a u zoru rano napon 12,27 (bez palenja u medjuvremenu)

    Na unimeru podeoci su bili juce, vi cete bolje razumeti
    200M, = 01.1 (valjda mikroamper) ovo "m" nemam na tastaturi
    2M= .011 (miliamper?)
    20M = 0.11
    200M = 01.1
    10A = 0.11

    Zurim na posao vec kasnim, procitacu detaljno sta ste napisali veceras. hvala

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      ?!
      Znači ne znamo (zapravo) koliku struju "vuče" (kako se već (nepravilno) kaže) kad je isključen.
      Pazi, ovako (nisam elektroničar ali koristim uređaje ... najčeće nešto drugačijeg tipa, ali u principu istu vrstu):
      Ne možeš samo da menjaš "podeoke" ... Unimeri imaju (najčešće) 3 ili 5 ulaza, razmotriću one sa tri jer su takvi svi uređaji jeftiniji od 100€ (kućni, hobi, polu-profi, profi manji i manjih opsega). Obično se za maksimalnu (jačina) struje mora koristiti poseban ulaz (označeno), a za manje drugi (označeno).
      E tek onda možeš da se "igraš".
      Počneš od max. opsega (10A, po pravilu, profi uređaji obično 2 ili 3A), i onda 0,11 (odnosno 0.11) označava 0,11A ili 110 mA.
      Preciznije merenje bi moglo da se izverši još samo opsegom 200M (do 200 mA), kod digitalaca očitati cifru.
      Ono što si napisao nije logično i nemam (više) pojma šta si merio i koliko je zaista (najverovatnije, ipak 0,11A ili 110 mA).
      To je više od dozvoljenog ali nedovoljno da za 3-4 dana isprazni (makar i napola napunjen) akumulator.
      Najbolji savet što ćeš dobiti na ovu temu je:
      Odi lepo do auto-električara (profesionalca) da proveri "elektriku" (el. instalaciju i sve u vezi toga). Ako je nešto od elektro komponenti neispravno (a verovatno jeste, veća verovatnoća bar 5:1 jer su uzeo nov akumulator) neće pomoći ni atomski reaktor a ako nije, onda (lepo) pa reklamiraj akumulator.
      Ende
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • vlad77
        CBC Početnik
        • 02.01.2017
        • 7
        • Srem
        • Golf 2

        U pravu ste. Najbolje ce biti da mi auto pogleda auto-elektricar. Vec sam ga kontaktirao i za koji dan cu do njega. Ja ovako amaterski sam pokusao cisto iz radoznalosti a i vama hvala na pomoci pa cu da javim raport sta mi je elektricar ustanovio.

        Comment

        • rmarko
          CBC Član
          • 13.03.2012
          • 36
          • Ruma

          Mozes pokusati meriti pad napona na osiguracima.
          meris napon u milivoltima imaju i tabele na internetu kolika je amperaza naspram napona koji meris na osiguracu.

          Nesto u vezi toga na https://www.youtube.com/watch?v=JB3IQ3JVDs4

          Comment

          • vlad77
            CBC Početnik
            • 02.01.2017
            • 7
            • Srem
            • Golf 2

            Po vasem misljenju koliko sme maksimalno da padne napon na akumulatoru u stanju mirovanja recimo u periodu 24h.

            Comment

            • rmarko
              CBC Član
              • 13.03.2012
              • 36
              • Ruma

              Sad sam merio kod mene na autu 12.47V posle 4 dana stajanja. nije to toliko tacno posto sam otvarao vrata da otvorim haubu pri tome se palila neka svetla...
              minimum neki ti pise u onoj knjizici koju dobijes kad kupujes akumulator. nekome treba i manje ko lako pali. zavisi i cime meris napon.
              trebalo bih da trosi tokom noci do max 50mA (nekim modulima treba neko vreme da odu u sleep pa moras sacekati neko vreme kad ugasis auto pre merenja) ako imas vise imas neki problem. imas onu opciju da meris milivolte na osiguracima i da pronadjes deo koji ti stvara problem.
              Last edited by rmarko; 12.03.2017, 18:54.

              Comment

              • st15i
                CBC Član
                • 31.01.2014
                • 32
                • UE
                • 106

                Ne znam da li ima ovde iko ko moze da mi pomogne. Hteo sam da pitam Misa Jovanovica, ali je on izgleda batalio svoj blog. Poprilicno sam siguran da mi nesto brljavi u elektro sistemu. Desava mi se da odem do grada, ugasim auto na 5-10 minuta. Kad krenem da upalim tada ni da zavergla. Oterao sam auto kod elektricara pre neki dan. On je samo konstatovao da regler puni previse, negde oko 15,5V, mozda bi i vise, nebitno. To je sredio, ali glavni problem je i dalje tu. Bas prekjuce nasuh gorivo. Al kad krenuh da upalim, krene malo da vergla, ali nedovoljno. Na kraju sam upalio na gurku. Kad sam dosao kuci namerno nisam hteo da punim akumulator. Sacekao 10 minuta i upalio ko mina. Ok, mozda je povrsinska napunjenost, mada nije bas realno. Onda sam raskacio negativnu klemu i ostavio tako do sutradan. Pogadjajte opet upalio. Sada sam uveren da nije akumulator otisao iako je dosta star. Napon mu je 12,65 posle 24 sata mirovanja. Znaci nije ni blizu prazan. Da li ima neko ideju sta bi mogao da bude problem. Ja imam neku ideju da mozda anlaser nesto brljavi.

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  anlaser najverovatnije,proveri mu i ocisti mase.a najlakse da probas sa nekim drugim akumulatorom. moze i do akumulatora da je.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Istog sam mišljenja (bar akumulator može da se pozajmi (npr. vikendom) na dan ili dva).
                    Ne bih isključio akumulator (napon otvorenog kola je "kilavi" parametar napunjenosti akumulatora ... lično sam teško prihvatio isti ... o.k. u 95%+ (možda i 99%) jeste dovoljno pouzdano, ali možda je ovo jedan od "izuzetaka" (koji čak ne potvrđuje pravilo)).
                    Treba izmeriti napon nakon 24h pod (makar nekim) opterećenjem (upaliti svetla, ako ništa drugo). Napon će pasti (sa npr. 12,65V na 12,4V) ali taj pad ne sme da bude značajan). Npr. sa dugim svetlima (pa tako bar minut) morao bi da ostane na oko 12,3V na oko 15 cel. (tj. sad kad je toplo na oko 12,5V), da ne bude (tek) prividno "pun".
                    Hoću reći, kod (naročito) starih akum. bat. može da se desi da "imaju napon" (napunjeni su) ali nemaju (više) kapacitet (dovoljno skladištene energije) ... iz raznih razloga (da ne dužim).
                    Dakle, liči da je alnaser, ali prvo proveri akumulator (ne treba ti majstor). MOže i obrnuto, no već si dao pare za auto električara ("dobar dan" je verovatno 10-tak evra).
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • st15i
                      CBC Član
                      • 31.01.2014
                      • 32
                      • UE
                      • 106

                      Pozdrav, Stevo, Stalkeru . Jesi li mozda u kontaktu sa Misom, znas li sta je sa njim? Znam da napon ume da zavara zbog povrsinske napunjenosti, ali ja sam to merio posle 24 sata naravno. Moguce je i da je akumulator izgubio dosta na kapacitetu. Stavise, to je svakako u velikoj meri slucaj. Star je vise od 7 i po godina, ne moze biti kao nov nikako. Provericu ovo za svetla... Primetio sam danas jos jednu stvar. Nisam bas strucan, nzm za ostale. Ali kada se upale grejaci, napon pada ispod 10V. Nedugo zatim skoci na 11,45, pa padne na 10,6. I tako u krug ide dok ne vratim kljuc u prvobitni polozaj. To po meni i nije bas normalno da napon toliko padne i da se grejaci ne gase uopste.

                      PS: U pravu si za elektricara. Ovaj dere. 3000 mi je uzeo samo sto je cackao malo oko reglera i sredio struju punjenja.

                      Comment

                      • vujke
                        Admin
                        • 29.09.2004
                        • 1673
                        • Mladenovac
                        • Daewoo Lanos 1.5SX

                        Ako ispod 10V pada napon sa ukljucenim grejacem stakla taj accu je gotov, toliko ne treba da padne ni prilikom verglanja.

                        Sent from my MI 5s using Tapatalk
                        while(!asleep()) {sheep++;}

                        Comment

                        • st15i
                          CBC Član
                          • 31.01.2014
                          • 32
                          • UE
                          • 106

                          Dobro, za verglanje je 9,6V ako se ne varam. Ali opet, ovo jeste mnogo za grejace, sad sam kod brata proverio. Njemu ne skine ni 0,03. Dakle, ili stvarno grejaci vuku toliku struju ili je akumulator totalno gecrkt. Samo nzm kako uopste pali kad ga sami grejaci toliko opterete.

                          PS: Nije grejac stakala, vec motora. Dizel je, pa se pale grejaci automatski...

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Menjaj akumulator, nema druge. Nema "duše" u njemu.
                            Ovo su katastrofalno loši podaci, nema od njega ništa (zato i čas ovako, čas onako). Ne čekaj zimu sa istim, imaćeš problema "do 101 i nazad".
                            Kada sam pričao da dobar napon (bez opterećenja ("otvorenog kola", skoro) i posle 24h NIJE pouzdan parametar ionako mi niste verovali, evo (ne baš čestog doduše) tipičnog primera.

                            Problem rešen. Akumulator "kaput".

                            Btw. u kontaktu sam sa Mišom (mada manje nego pre), mislim da je zauzet poslom i da je (skoro) potpuno batalio blog.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • rmarko
                              CBC Član
                              • 13.03.2012
                              • 36
                              • Ruma

                              Moze da padne i ispod 10V zavisi koliki mi je akumulator (Ah). Ja izvadim i napunim akumulator pa ga testiram tako sto spojim perforiranu traku na njega (opterecenje 200-300A) i gledam pad napona u trajanju od 10 sec. odradim to napolju traka se greje, varnica...
                              Ovako bih trebalo to kulturno da izgleda dobijes i papir, mozda mu jos nesto na autu povuce vecu struju...

                              Comment

                              • st15i
                                CBC Član
                                • 31.01.2014
                                • 32
                                • UE
                                • 106

                                Pa, nije bas da sam negirao to za napon Napon je vise indikator napunjenosti, a kapacitet akumulatora svakako ne moze da pokaze. U principu sam i pretpostavljao da ce tesko izgurati sledecu zimu jer sam vec dva puta imao slucaj parazitske struje koja ga je totalno ispraznila. Tako da sam imao svakako u planu pre zime preventivno da ga promenim, da me ne bi iznenadio kad ne treba. Ali nije mi palo na pamet da ce ovako leti da se muci. Ali cini mi se ipak da je ovde u pitanju kombinacija slab akumulator i jos nesto, verovatno anlaser. Nekako mi nije logicno da odjednom nece ni da zavergla, a posto ga upalim na gur, startujem motor 10ak puta bez problema nekoliko narednih dana. Kontam, da je samo akumulator problematican, ako nema dovoljno struje ni za verglanje, onda ne moze ni da ima dovoljno da pali 5, 6 dana. Pritom su to kratke gradske voznje, a nisam ga ni stavljao na punjac. Znam par ljudi koji imaju problema sa anlaserom. Kada nece da vergla, oni ga lupnu stanglom ili kljucem. Tako i ja nesto razmisljam da je i kod mene kad sam ga upalio na gur, trznulo jako i cetkice u anlaseru dobile kontakt. Pa je zato palio kako treba. Voleo bih da gresim, i da ce promena akumulatora resiti problem.

                                Comment

                                Working...
                                X