Pozdrav svima...
Pochinjem polako da me frustrira skoro qpljeni auto, pa se nadam da cju ovde nacji neke odgovore, savete, utehu itd...
Ae da pochnem od pochetka...
Pre jedno mesec dana qpio sam auto iz naslova sa ugrađenim plinom. Pre nego što sam ga zapravo platio bio sam kod nekog majstora u Zemunu (po preporuci) da ga pregleda i da mi kaže u kakvom je stanju (pošto će sigurno bolje to pregledati nego ja...). Majstor pregleda, kaže da je sve OK i ja ga qpim.
Posle par dana, zbog te učinjene "usluge" odem ja kod njega da mi zameni filtere i ulje. On to radio (pred mojim ćaletom, jer sam ja bio na poslu tada) i pomučio se oko filtera za vazduh, tj. kada ga je stavio, auto se ugasi čim se prebaci na plin. On pošalje mog ćaleta da zameni taj filter u radnji, međutim isto i sa drugim, dok sa starim filterom radi?! Na kraju on mene pošalje kod majstora za plin, jer on se ne razume i plin i ne radi to.
Majstor za plin (neki na starom sajmištu) gurne ruku pod haubu i podesi da radi na plin za 2 minuta. Usput mi objasni, kako je novi filter za vazduh propuštao mnogo više vazduha od starog koji je bio prljav, pa je samo trebalo da se nešto malo zavrne kod tog uređaja za plin i takođe mi pomene da bi bilo dobro da odradim i redovni servis za plin (promena membrana i filtera za gas) i ja odlučim da uradim i to u narednih par dana kod njega... Kasnije još primetim malu izbočinu na haubi baš kod tog filtera za vazduh i pretpostavim da ovaj prvi majstor koji je to budžio je zalupio jako haubu, a nije bilo dobro namešteno pa mi je to napravio. (pošto sam skoro siguran da nije bilo te izbočine pre njega...) i tu sam se ja razočarao u tog majstora (i naravno zbog toga što nije znao da zavrne jedan ventil kada menja filter za vazduh...).
Posle dve potrošene plinske boce (60L), ja skontam da mi troši više nego što bi trebao... (prešao sam skoro 400km sa svakom bocom što je oko 15L na 100km, svi su me ubeđivali da je to mnogo, pritom sam normalno vozio, bez iživljavanja i to...)
Odem ja konačno kod tog majstora za plin, on zameni membrane i filter za gas, i pošto sam mu pomenuo visoku potrošnju, nakači me i na neki aparat da podesi potrošnju. Aparat očita broj 8, a on kaže "eto vidiš, normalno je da bude između 0,5 i 2" i on mi to podesi na "1,2" i obeća mi manju potrošnju.
3. boca plina (posle tog servisa) mi je trajala 360km, što znači da mi sada još više troši?! Pritom je takođe posle tog majstora za plin, počelo da mi se čuje zveckanje iz auspuha kada puštam gas, i neko zveckanje sa desne strane haube, zvuk deluje kao da se neki šraf kotrlja negde unutra i čuje se samo povremeno ali me nervira.
Odem ja kod majstora za auspuh da proverim da li je bušan, a tamo mi kažu da nije, kao nije to ništa strašno, samo ti vozi...
I tako se ja razočaram (po ko zna koji put) u Srbiju i majstore koji imaju dozvolu za rad. Ukratko, meni to sve izgleda ovako: Kupim auto, odem da zamenim filtere i ulje, tamo mi sjebu plin, odem kod majstora za plin, tamo mi sjebu auspuh i povećaju potrošnju, odem kod majstora za auspuh, tamo mi kažu "aj nemoj da se 3puješ"... I tako me vrte u krug...
Na kraju meni pukne film, napunim pun rezervoar benzina da vidim kolika mi je potrošnja benzina. To testiranje mi još uvek traje ali čini mi se da je oko 15L , a možda i malo jače (sudeći po kazaljci na pokazivaču za gorivo). Jedino oduševljenje je što sam imao osećaj kao da vozim drugi auto, jer je neuporedivo jači na benzinu.
Juche, ja slučajno vidim ispod haube, da mi je neko crevo ispod plinskog uređaja totalno puklo i odlučim da odem u neki ovlašćen servis za Nissan.
Od 3 za koje znam odlučim se za jedan (da ne pominjem sada, mogu na PM ako nekog zanima) i odem tamo. Oni uteraju kola u servis i meni kažu da sačekam u kancelariji. Prvo su me malo iznervirali jer u principu nisam stigao ni da im kažem koje probleme sam ja primetio i šta bih voleo da mi pogledaju, međutim mislim da su ispali korektni na kraju. Delovali su mi kulturniji i profesionalniji od majstora iz mojih prethodnih iskustava...
Uglavnom, besplatno su mi izvršili celokupan pregled auta i predložili su mi samo da zamenim svećice i gornje viljuške (i levu i desnu).
Te viljuške mi dosta povećavaju cenu tog servisa, pa sam pitao koliko mi je to hitno, a njihov odgovor je da što duže budem čekao kasnije će me više koštati jer od toga mogu da riknu i neke druge stvari... (nabrojali su mi nešto...)
Enivej, usput su mi se tamo iskenjali što uopšte imam plin ugrađen, tipa nissan i plin ne idu zajedno, imamo mnogo problema sa takvim slučajevima itd...
I pre toga ja sam se razmišljao da izvadim plinski uređaj, a sada se još ozbiljnije razmišljam.
Pomenuli su mi i da mogu da me nakače na kompjuter i da mi očitaju precizno celokupno stanje auta, a rekli su da ako izvadim plin, mogu da dođem kod njih i da mi sve vrate na fabrička podešavanja itd...
U svakom slučaju, nisu mogli juče da mi odrade taj servis (na kraju sam se odlučio samo za zamenu svećica i tog creva koje je puklo za sada) pa smo se dogovorili da dođem u sredu.
Trenutni "problemi" na autu koje sam ja primetio su:
- u leru radi nemirno, skače kazaljka za obrtaje, nebitno da li je na plinu ili benzinu (u nissan servisu su mi rekli da je to posledica toga što imam ugrađen plin i da to ne mogu da podese...)
- taj zvuk šrafa koji se kotrlja negde u haubi sam već pomenuo...
- zveckanje auspuha kada puštam gas (nebitno da li je na benzinu ili plinu)
- u poslednje vreme se ponekad oseća gorivo (nebitno da li je na benzinu ili plinu i nebitno da li je uključena ventilacija ili ne) u autu i oko njega
- visoka potrošnja (uglavnom me ubeđuju da moj auto ne bi smeo da troši 15+L benzina na 100km)
E sada, ja treba da napravim neki plan, a nisam baš upućen šta bi mi bilo najpametnije...
Stvarno se izvinjavam zbog dužine ovog posta, ali morao sam da sve izbacim iz sebe...
Ko je bio dovoljno strpljiv da pročita sve, značilo bi mi tuđe mišljenje, saveti itd...
Neka moja konkretna pitanja su:
- Da li da se odlučim za vađenje plinskog uređaja iz auta? Koliko je to rizičan potez? Da li mogu da prodam plinski uređaj sa bocom?
- Kako da znam da su te gornje viljuške zaista u lošem stanju i da treba da se menjaju? Da li to da uradim što pre?
- Ako ipak budem vadio plin, da li da me zakače na kompjuter pre ili posle tog procesa?
Bilo kakvi saveti u vezi gore pomenutih problema i mojih pitanja će mi značiti.
Moj trenutni plan je:
- da odem da mi zamene svećice i to crevo koje je puklo i da vidim da li će to možda smanjiti potrošnju (pošto su mi rekli da svećice mogu da utiču na to...)
- da odem kod plinaša da mi izvadi plinski uređaj koji bih voleo da prodam
- onda o5 u nissan servis, na kompjuter pa da mi očitaju sve i da ih iscimam da vrate sve na fabrička podešavanja (možda mi je velika potrošnja i zbog neke greške u softveru?)
- eventualno kasnije da zamenim i te prednje viljuške ako se uverim da je to stvarno potrebno.
I da se posle svega toga nadam da ću da budem miran neko vreme...
Uh... Još jednom izvinjenje za ovaj roman...
Pochinjem polako da me frustrira skoro qpljeni auto, pa se nadam da cju ovde nacji neke odgovore, savete, utehu itd...

Ae da pochnem od pochetka...
Pre jedno mesec dana qpio sam auto iz naslova sa ugrađenim plinom. Pre nego što sam ga zapravo platio bio sam kod nekog majstora u Zemunu (po preporuci) da ga pregleda i da mi kaže u kakvom je stanju (pošto će sigurno bolje to pregledati nego ja...). Majstor pregleda, kaže da je sve OK i ja ga qpim.
Posle par dana, zbog te učinjene "usluge" odem ja kod njega da mi zameni filtere i ulje. On to radio (pred mojim ćaletom, jer sam ja bio na poslu tada) i pomučio se oko filtera za vazduh, tj. kada ga je stavio, auto se ugasi čim se prebaci na plin. On pošalje mog ćaleta da zameni taj filter u radnji, međutim isto i sa drugim, dok sa starim filterom radi?! Na kraju on mene pošalje kod majstora za plin, jer on se ne razume i plin i ne radi to.
Majstor za plin (neki na starom sajmištu) gurne ruku pod haubu i podesi da radi na plin za 2 minuta. Usput mi objasni, kako je novi filter za vazduh propuštao mnogo više vazduha od starog koji je bio prljav, pa je samo trebalo da se nešto malo zavrne kod tog uređaja za plin i takođe mi pomene da bi bilo dobro da odradim i redovni servis za plin (promena membrana i filtera za gas) i ja odlučim da uradim i to u narednih par dana kod njega... Kasnije još primetim malu izbočinu na haubi baš kod tog filtera za vazduh i pretpostavim da ovaj prvi majstor koji je to budžio je zalupio jako haubu, a nije bilo dobro namešteno pa mi je to napravio. (pošto sam skoro siguran da nije bilo te izbočine pre njega...) i tu sam se ja razočarao u tog majstora (i naravno zbog toga što nije znao da zavrne jedan ventil kada menja filter za vazduh...).
Posle dve potrošene plinske boce (60L), ja skontam da mi troši više nego što bi trebao... (prešao sam skoro 400km sa svakom bocom što je oko 15L na 100km, svi su me ubeđivali da je to mnogo, pritom sam normalno vozio, bez iživljavanja i to...)
Odem ja konačno kod tog majstora za plin, on zameni membrane i filter za gas, i pošto sam mu pomenuo visoku potrošnju, nakači me i na neki aparat da podesi potrošnju. Aparat očita broj 8, a on kaže "eto vidiš, normalno je da bude između 0,5 i 2" i on mi to podesi na "1,2" i obeća mi manju potrošnju.
3. boca plina (posle tog servisa) mi je trajala 360km, što znači da mi sada još više troši?! Pritom je takođe posle tog majstora za plin, počelo da mi se čuje zveckanje iz auspuha kada puštam gas, i neko zveckanje sa desne strane haube, zvuk deluje kao da se neki šraf kotrlja negde unutra i čuje se samo povremeno ali me nervira.
Odem ja kod majstora za auspuh da proverim da li je bušan, a tamo mi kažu da nije, kao nije to ništa strašno, samo ti vozi...
I tako se ja razočaram (po ko zna koji put) u Srbiju i majstore koji imaju dozvolu za rad. Ukratko, meni to sve izgleda ovako: Kupim auto, odem da zamenim filtere i ulje, tamo mi sjebu plin, odem kod majstora za plin, tamo mi sjebu auspuh i povećaju potrošnju, odem kod majstora za auspuh, tamo mi kažu "aj nemoj da se 3puješ"... I tako me vrte u krug...
Na kraju meni pukne film, napunim pun rezervoar benzina da vidim kolika mi je potrošnja benzina. To testiranje mi još uvek traje ali čini mi se da je oko 15L , a možda i malo jače (sudeći po kazaljci na pokazivaču za gorivo). Jedino oduševljenje je što sam imao osećaj kao da vozim drugi auto, jer je neuporedivo jači na benzinu.
Juche, ja slučajno vidim ispod haube, da mi je neko crevo ispod plinskog uređaja totalno puklo i odlučim da odem u neki ovlašćen servis za Nissan.
Od 3 za koje znam odlučim se za jedan (da ne pominjem sada, mogu na PM ako nekog zanima) i odem tamo. Oni uteraju kola u servis i meni kažu da sačekam u kancelariji. Prvo su me malo iznervirali jer u principu nisam stigao ni da im kažem koje probleme sam ja primetio i šta bih voleo da mi pogledaju, međutim mislim da su ispali korektni na kraju. Delovali su mi kulturniji i profesionalniji od majstora iz mojih prethodnih iskustava...
Uglavnom, besplatno su mi izvršili celokupan pregled auta i predložili su mi samo da zamenim svećice i gornje viljuške (i levu i desnu).
Te viljuške mi dosta povećavaju cenu tog servisa, pa sam pitao koliko mi je to hitno, a njihov odgovor je da što duže budem čekao kasnije će me više koštati jer od toga mogu da riknu i neke druge stvari... (nabrojali su mi nešto...)
Enivej, usput su mi se tamo iskenjali što uopšte imam plin ugrađen, tipa nissan i plin ne idu zajedno, imamo mnogo problema sa takvim slučajevima itd...
I pre toga ja sam se razmišljao da izvadim plinski uređaj, a sada se još ozbiljnije razmišljam.
Pomenuli su mi i da mogu da me nakače na kompjuter i da mi očitaju precizno celokupno stanje auta, a rekli su da ako izvadim plin, mogu da dođem kod njih i da mi sve vrate na fabrička podešavanja itd...
U svakom slučaju, nisu mogli juče da mi odrade taj servis (na kraju sam se odlučio samo za zamenu svećica i tog creva koje je puklo za sada) pa smo se dogovorili da dođem u sredu.
Trenutni "problemi" na autu koje sam ja primetio su:
- u leru radi nemirno, skače kazaljka za obrtaje, nebitno da li je na plinu ili benzinu (u nissan servisu su mi rekli da je to posledica toga što imam ugrađen plin i da to ne mogu da podese...)
- taj zvuk šrafa koji se kotrlja negde u haubi sam već pomenuo...
- zveckanje auspuha kada puštam gas (nebitno da li je na benzinu ili plinu)
- u poslednje vreme se ponekad oseća gorivo (nebitno da li je na benzinu ili plinu i nebitno da li je uključena ventilacija ili ne) u autu i oko njega
- visoka potrošnja (uglavnom me ubeđuju da moj auto ne bi smeo da troši 15+L benzina na 100km)
E sada, ja treba da napravim neki plan, a nisam baš upućen šta bi mi bilo najpametnije...
Stvarno se izvinjavam zbog dužine ovog posta, ali morao sam da sve izbacim iz sebe...

Ko je bio dovoljno strpljiv da pročita sve, značilo bi mi tuđe mišljenje, saveti itd...
Neka moja konkretna pitanja su:
- Da li da se odlučim za vađenje plinskog uređaja iz auta? Koliko je to rizičan potez? Da li mogu da prodam plinski uređaj sa bocom?
- Kako da znam da su te gornje viljuške zaista u lošem stanju i da treba da se menjaju? Da li to da uradim što pre?
- Ako ipak budem vadio plin, da li da me zakače na kompjuter pre ili posle tog procesa?
Bilo kakvi saveti u vezi gore pomenutih problema i mojih pitanja će mi značiti.
Moj trenutni plan je:
- da odem da mi zamene svećice i to crevo koje je puklo i da vidim da li će to možda smanjiti potrošnju (pošto su mi rekli da svećice mogu da utiču na to...)
- da odem kod plinaša da mi izvadi plinski uređaj koji bih voleo da prodam
- onda o5 u nissan servis, na kompjuter pa da mi očitaju sve i da ih iscimam da vrate sve na fabrička podešavanja (možda mi je velika potrošnja i zbog neke greške u softveru?)
- eventualno kasnije da zamenim i te prednje viljuške ako se uverim da je to stvarno potrebno.
I da se posle svega toga nadam da ću da budem miran neko vreme...
Uh... Još jednom izvinjenje za ovaj roman...

Comment