RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrsale
    CBC Član
    • 03.11.2012
    • 23
    • Sivac
    • Laguna II 1.8 16V

    Svaka cast Franjo na veoma korisnim informacijama!
    Pomenuti relej nije imao dobar kontakt pa sam isprskao kontakt spejom i dobio napon od cak 18,5V!?
    Da li je to normalno? No medjutim motor (zadnjeg brisaca) radi ali jako sporo,tj.nema dovoljno snage.
    Skinuo sam plocu (bela ploca koja povezuje struju na motor) tu je valjda neki kvar ili su losi kontakti pa cu da pronam da zalemim kontakte radi bolje provodljivosti.
    E sad da li je moguce da je motor oslabio?
    I da li je normalan napon od 18.5V?

    Comment

    • mrsale
      CBC Član
      • 03.11.2012
      • 23
      • Sivac
      • Laguna II 1.8 16V

      Namestio sam sve da radi,motor(zadnjeg brisaca) je vrteo jedno vreme ali jako polako uz veoma cujno krcanje ili zuljalje i posle malo vremena je crkao.... Kada sam rasklopio elektro- motor video sam da je u katastrofalnom stanju,cetkice se raspale kao i deo na koji oni nalezu...
      Sve u svemu mora novi.
      Da li je napon od 18v ok?
      Hvala Franji na pomoci!

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        Originally posted by mrsale View Post
        ... da li je normalan napon od 18.5V?
        Kad montiraš novi motor, pozicioniraj metlicu na 5 mm od okvira stakla, pa proveri, da li ti svaki put na tom mestu "parkira". Tome služi srednji izvod (2) na konektoru motora, jer preko njega UCH upravlja radom motora.

        Napon +18.5V nije normalan! Ako si pravilno merio sa ispravnim instrumentom. Izmeri napon na accu pri upaljenom motoru.Probaj, pri tom, da turiraš i pratiš situaciju. Moguće, da ti je neispravan regler.

        Without consumers:
        regulated voltage > 14.8 V ⇒ regulator faulty,
        – (regulated voltage, no load < 13.2 V) or (charging current < 2A) ⇒ charging fault.
        With consumers:
        regulated voltage > 14.8 V ⇒ regulator faulty,
        – regulated voltage < 12.7 V ⇒ it is necessary to check the alternator output against its specification

        Kao što se vidi, izmeren napon na accu, veći od 14.8 V, u oba slučaja (bez potrošača i sa uključenim potrošačima), ukazuje na neispravan regler (regulator napona)!!!

        Tako voziti, stradat će elektronika, u najboljem slučaju, stabilizator napona za osetljiva el. kola ecu. U krajnjem, moguće uništenje compa!
        Last edited by Franjo; 10.12.2012, 18:39.

        Comment

        • mrsale
          CBC Član
          • 03.11.2012
          • 23
          • Sivac
          • Laguna II 1.8 16V

          Sad sam merio napon na accu mi je 15,8V.
          Otici cu sutra kod elektricara da mi izmeri napon drugim unimerom, nesto sumnjam da ovaj moj laze...
          Malo sam se isprepadao sa ovim informacijama ali Bolje spreciti nego leciti!

          Comment

          • mrnesha
            CBC Početnik
            • 11.12.2012
            • 8
            • Sarajevo

            Evo da vas pozdravim sve na forumu i jako mi je drago da se može učestvovati ovde i razmjeniti iskustva sa različitih strana. Ukratko vozim Lagunu II 1,8 16V 2001 god. i imam isti ili sličan problem sa zadnjim brisačem kao i kolega mrsale. Probao sam ove savjete koje je rekao Franjo ali tek mi sad nije ništa jasno.
            Mjerio sam napon na zadnjem konektoru i našao da imam samo napon na srednjem tj poziciji 2 od 11,4V? Da li je to uredu ili nije?
            Kad pritisnem prekidac na rucici da upalim zadnji brisac cuje se cak negdje oko osiguraca pa pretpostavljam da se javi relej?
            Probao sam i drugi motor ispravan ali ne radi. Čak sam i u kutiji u motoru gledao releje i osigurace ali ne mogu da pronađem uzrok?
            Zna li neko još neki način da se utvrdi kvar. Pitao sam majstora on kaže da bi trebalo raskopati instalaciju da se pregleda kabal do zadnjeg motora i da je to posao za koji mu treba dosta vremena.
            Eto mog problema ukratko.

            Comment

            • mrsale
              CBC Član
              • 03.11.2012
              • 23
              • Sivac
              • Laguna II 1.8 16V

              Bio sa danas kod elekticara da mi izmeri napon.
              Izvadi covek neku spravu ko fiskalna kasa,ukuca paremetre i napon bez upaljenog motora +12,5 a sa upaljenim 14V.
              A rece mi da na digitalnom unimeru baterije moraju da budu pune da bi pokazivao tacne podatke,naravno ja moje nisam menjao od kada sam kupio unimer.
              Cim kupim elektro-motor brisaca montiram pa javljam kakvo je stanje. Pozdrav!

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                Originally posted by mrnesha View Post
                Čak sam i u kutiji u motoru gledao releje i osigurace ali ne mogu da pronađem uzrok?
                Treba proveriti ispravnost releja, jer su oni najčešći uzrok problema. Prekid kabla je na poslednjem mestu i najlakše se ispita: ako na jednom kraju imaš napon, a na drugom nemaš - u prekidu je! S druge strane, često je u pitanju loš kontakt u konektorima releja i motora. Kao u slučaju mrsale.

                U slučaju prekida kabla, ako je na lako dostupnom (vidljvom) delu, prespoji se. Na nedostupnom delu, najlakše je provuči novu žicu.

                Zavisno od opreme vozila, moguće je, da je ugrađen poseban relej (R17) za motor zadnjeg brisača. Kao na primer karavan verzija.

                Comment

                • mrnesha
                  CBC Početnik
                  • 11.12.2012
                  • 8
                  • Sarajevo

                  Hmm... danas nisam stigao da pogledam da li imam taj relej R17 jer je kod mene karavan (to sam zaboravio reći i oprema je privilege). Sutra ću pogledati da li imam taj relej i moram se raspitati kako da provjerim ispravnost releja?
                  Večeras sam uspiješno zamijenio led sijalice na prekidačima za stakla. Jeftine led diode(3mm) i otpornici 10+10 komada (2.60KM), ali je zamjena trajala dobra 2 sata. Nažalost elektronika mi nije bolja strana .
                  Sutra nastavljam zamjenu led sijalica na ostalim vratima jer si i one nažalost pregorile a takođe ću da vidim i taj relej.
                  Hvala puno na savjetu !

                  Comment

                  • mrnesha
                    CBC Početnik
                    • 11.12.2012
                    • 8
                    • Sarajevo

                    Nisam našao taj relej R17 na ploči ispod haube? Je li ima taj relej na onoj ploči u kabini pored vrata gdje su osigurači?
                    Ima li neko šemu tj pozicije tih releja gdje se nalaze i koji je za zadnji motor brisača?

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      Na standardnom panelu pored vrata imas gnezdo za R17. U verziji, kad je taj relej u sklopu R10 (svetlo+brisac), to mesto je prazno. Isto, ako je R17 dodan box-u u motornom prostoru.

                      Znaci, ako nemas R17, ispitaj R10. Trece nema, osim, ako neko nije menjao shemu.



                      Last edited by Franjo; 13.12.2012, 00:56.

                      Comment

                      • mrsale
                        CBC Član
                        • 03.11.2012
                        • 23
                        • Sivac
                        • Laguna II 1.8 16V

                        Franjo mislim da nisi u pravu. Negde sam procitao da se relej zadnjeg brisaca kod lagune nalazi u boxu na poziciji R11, kod mene ga nema. a sema koju si postavio cini mi se da nije od lagune II ,moj box izgleda skroz drugacije,kod mene (u panelu pored vrata) nema mesta za releje ,tu su samo osiguraci. Pozzz
                        Last edited by mrsale; 13.12.2012, 01:12.

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          U pravu si, pogrešio sam u prvom postu, jer je R11 za svetla i zadnji brisač:

                          U motornom prostoru (zavisno od verzije) u box-u sa relejima imaš releje brisača: 9 i 10 - vetrobranskog stakla, i 11 - svetla za hod u nazad i zadnjeg brisača!

                          Ali, prikazani box sa R17, nalazi se ispod UCH i to je posao za autoelektričara.

                          Comment

                          • savidsi
                            CBC Član
                            • 12.01.2010
                            • 90
                            • km

                            Za mrsale i mrnesha,

                            Pogledajte ove seme. Obratite paznju na konektore R15 i R297. Desava se da na njima izgubi kontakt. Konektoru R15 prilazite iz gepeka, a konektoru R297 iza vozaca u podu. Za R297 slobodno skinite plastične lajnse na pragu i stubu vozaca.
                            Ja sam imao problem sa zadnjim bočnim vazdusnim jastukom (zavesa) i problem je bio u konektoru R297, kod mog brata nije radila zadnja desna pozicija i problem je na istom mestu. Jednostavno u kabini vremenom dolazi do kondenzacije, ostalo zakljucite sami.





                            Na trecoj slici imate komplet semu , tacno br. pina na konektoru , a boje su VI-ljubicasta, MA-smedja, BA-bela za vas slucaj (zadnji brisac).
                            Pronadjite moje odgovore na forumu i videcete o kom se programu radi, pisao sam samo u ovoj temi.
                            Pokusajte ovo nista vas ne kosta, a mozda pomogne. U svakom slucaju javite da li je bar malo pomoglo.

                            pozdrav

                            Comment

                            • mrnesha
                              CBC Početnik
                              • 11.12.2012
                              • 8
                              • Sarajevo

                              Originally posted by Franjo View Post
                              Na standardnom panelu pored vrata imas gnezdo za R17. U verziji, kad je taj relej u sklopu R10 (svetlo+brisac), to mesto je prazno. Isto, ako je R17 dodan box-u u motornom prostoru.

                              Znaci, ako nemas R17, ispitaj R10. Trece nema, osim, ako neko nije menjao shemu.




                              Došao sam do ove table tako što sam skinuo onaj panel sa zvucnikom za obavještenja i onim osvijetljenjem kabine (mrsale moras to skinuti jer se ova šema nalazi iza osiguraca).
                              E sad po ovoj šemi ja imam prazno mjesto na R17 i probao sam da ubodem relej iz R7 ali nema žabica u gnijezdu R17 tako da on samo uđe u prazne rupe. Tu je nastala opet konfuzija??? Inače na ovom panelu imam ubodene R7 i R21 relej (mislim na crne manje releje)
                              Ispod haube nemam R11 releja nego samo R8, R9 i R10.
                              Nemam pojma gdje mu je relej za zadnji brisač?

                              Comment

                              • mrsale
                                CBC Član
                                • 03.11.2012
                                • 23
                                • Sivac
                                • Laguna II 1.8 16V

                                mrnesa

                                koliko sam ja shvatio ako nemas taj R17 onda je R10 za zadnji brisac.

                                nije mi bas jasno kako si dosao do tog panela,da li si morao da skidas i tablu sa osiguracima?
                                Da li ti rade rikverc svetla? ako ne rade onda je verovatno(u tvom slucaju) crkao relej.
                                R10 je za rikverc svetla i zadnji brisac. -dosao do zakljucka iz franjinih postova-
                                ako ti rade rikverc svetla onda je nije dobra veza izmedju konektora, kao sto je savdisi naveo,
                                ili kod stuba ili u gepeku -sto je kod mene bio slucaj.
                                Last edited by mrsale; 13.12.2012, 23:25.

                                Comment

                                Working...
                                X