Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke
U pitanju je DPF filter (Diesel Particulate Filter, ili tako nekako) - iliti po naski "filter krutih cestica"
Sluzi da bi se na njemu skupljale cestice iz izduvnih gasova koje bi inace zagadile cistu nam okolinu.
Kada se njih (cestica) dovoljno nakupi, pokrece se sagorevanje.
Posto se prilikom sagorevanja postizu visoke temperature (oko 700-800 stepeni), to se obicno automatski desava kada racunar skonta da se auto krece na otvorenom putu (u User manualu kaze voziti oko 20 minuta brzinom ne manjom od 80kmh).
Medjutim, to se ume desiti i prilikom gradske voznje.
Problem nastaje kada se prilikom gradske vozenje prekine sagorevanje "odredjen" broj puta (krenes s posla, pokrene se sagorevanje a ti trebas da gasis auto jer si stigao kuci).
Ako dovoljno dugo vozite Lagunu sa DPF filterom, umete da primetite kada je pocelo sagorevanje po dubljem zvuku motora u leru.
Dakle, da sumiram - DPF filter = ekologija i mnogo potencijalnih zezancija
U pitanju je DPF filter (Diesel Particulate Filter, ili tako nekako) - iliti po naski "filter krutih cestica"
Sluzi da bi se na njemu skupljale cestice iz izduvnih gasova koje bi inace zagadile cistu nam okolinu.
Kada se njih (cestica) dovoljno nakupi, pokrece se sagorevanje.
Posto se prilikom sagorevanja postizu visoke temperature (oko 700-800 stepeni), to se obicno automatski desava kada racunar skonta da se auto krece na otvorenom putu (u User manualu kaze voziti oko 20 minuta brzinom ne manjom od 80kmh).
Medjutim, to se ume desiti i prilikom gradske voznje.
Problem nastaje kada se prilikom gradske vozenje prekine sagorevanje "odredjen" broj puta (krenes s posla, pokrene se sagorevanje a ti trebas da gasis auto jer si stigao kuci).
Ako dovoljno dugo vozite Lagunu sa DPF filterom, umete da primetite kada je pocelo sagorevanje po dubljem zvuku motora u leru.
Dakle, da sumiram - DPF filter = ekologija i mnogo potencijalnih zezancija

Comment