RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VlastaT
    CBC Član
    • 11.08.2013
    • 18
    • Sremska Mitrovica
    • Laguna2 1.9DCi,120ks

    Franjo,pre svega,zahvaljujem se na pomoci!
    Razgovarao sam nedavno sa mojim "lokalnim" majstorom na ovu temu.I ja sam mislio da kompjuter ne dobija prave informacije,npr. o brzini.Na osnovu toga on koriguje osetljivost serva.Medjutim,objasnjeno mi je da upravljacka jedinica ima ovu funkciju samo za progresivni servo.
    A moj auto nema progresivni servo,nego obican.To sam saznao na osnovu podataka na B-stubu.Ako sam razumeo,kod obicnog serva promena u intezitetu servo asistencije se desava zbog geometrije tockova.Sa povecanjem brzine i volan postaje tvrdji,ali samo zahvaljujuci podesenosti tockova.
    I taj moj majstor kaze da nema sta da podesava oko serva na dijagnostici.Mada,gresio je vise puta,moguce je da i ovo ne zna.
    Sta je UCH?

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      UCH je takođe kompjuter, koji sadrži više uređaja, od kojih najčešće spominjana "centrala" i imobilajzer.

      Comment

      • mupe
        CBC Senator XXL
        • 05.10.2006
        • 822
        • bg
        • Laguna 3 GT 2.0T 205

        Franjo, laguna ima mehanički (hidraulični) servo, koji pri tome nije progresivan.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          Originally posted by VlastaT View Post
          I, ja sam mislio, da kompjuter ne dobija prave informacije, npr. o brzini. Na osnovu toga, on koriguje osetljivost serva. Medjutim, objašnjeno mi je, da upravljačka jedinica, ima ovu funkciju samo za progresivni servo.

          I, taj moj majstor kaže, da nema šta da podešava oko serva na dijagnostici...
          I za običan (simple) i za progresivni servo uređaj, osnovna informacija je brzina! S tim, da kod progresivnog, ima postavljena (memorisana) matrica, tzv. strategija, za različite "stilove" vožnje, označene brojevima od 0 do 7. Default (fabrička postavka) je "1". I, to je jedina stvar, koja se može podešavati (menjati) na dijagnostici.

          Međutim, funkcionalnost servo uređaja, može se tačno ispitati samo dijagnostikom i to u vožnji. Osim toga, dijagnostikom je moguće otkriti greške na instalaciji i greške u komunikaciji, između UCH i ecu.

          Comment

          • hope
            CBC Senator
            • 03.06.2010
            • 212
            • ca

            imam utisak u zadnje vreme da mi je volan malo tezi pa ako neko zna koja je to oznaka za varijabilni servo na b stubu neka napise.
            savet za sve sa dpf filterom da obavezno redovno menjaju ulje I da ulje bude iskljucivo 5w30 za dpf,I mnogo manje ce imati problem sa paljenjem greske na ubrizgavanju koja povlaci zapusenost filtera.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              Ne treba ti nikakav podatak, osim ako ideš na dijagnostiku. Do otežalog "tvrdog" volana, dolazi uglavnom, usled neispravnog senzora brzine, ili problema sa pumpom.

              Nema nikakve razlike u principu funkcionisanja servo volana, između običnog i progresivnog. Razlika je samo u implementaciji strategije u UCH, kod progresivnog serva:



              Ako ti je ulje negde na sredini posude, proveru pumpe treba izvršiti merenjem pritiska:

              Comment

              • mupe
                CBC Senator XXL
                • 05.10.2006
                • 822
                • bg
                • Laguna 3 GT 2.0T 205

                Franjo, laguna NEMA električnu pumpu za servo.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  Ma ajde, gde sam to napisao? Ako ne znaš engleski, kaži da ti prevedem!

                  Kod lagune II, svi modeli su opremljeni servo volanom, a zavisno od opreme, UCH višeg (top), ili nižeg ranga. U nižem rangu, serva nema, jer ecu upravlja samo na osnovu senzora brzine. U višem rangu, implementirana je strategija i dijagnostikom se bira odgovarajuća "mapa", koja odgovara stilu vožnje.

                  Comment

                  • VlastaT
                    CBC Član
                    • 11.08.2013
                    • 18
                    • Sremska Mitrovica
                    • Laguna2 1.9DCi,120ks

                    Originally posted by Franjo View Post

                    U nižem rangu, serva nema, jer ecu upravlja samo na osnovu senzora brzine.
                    Nije mi jasno ovo da nema serva?
                    U onom vasem prilogu gore,pretpostavljam da je iz nekog radionickog prirucnika,ne pise da "jednostavna" servo asistencija upravljaca ima veze sa senzorom brzine.Pise samo da sva vozila imaju najmanje takav servo.
                    U ovoj drugoj recenici stoji da varijabilni servo pojacava dejstvo sa smanjenjem brzine.

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      Originally posted by VlastaT View Post
                      Nije mi jasno ovo da nema serva?

                      U ovoj drugoj rečenici stoji, da varijabilni servo pojačava dejstvo sa smanjenjem brzine.
                      Upravo tako, što je i razumljivo, jer je maksimalno dejstvo (100%) pri brzini vozila od 0-30 kmč, a minimalno (0%) pri brzini 200 kmč. Sa varijabilnim servom, može se u UCH izabrati druga matrica (strategija), da se minimalno dejstvo pomeri na niže. Fabrika je ugradila taj program u memoriju UCH i dijagnostikom se samo vrši izbor strategije, bez mogućnosti korekcije.

                      Kad sam naveo, da u UCH za niži rang opreme nema serva, to je tačno, jer običan servo ne zahteva nikakva podešavanja. Zamenite li UCH na vozilu sa varijabilnim servom sa onim UCH nižeg ranga, servo neće funkcionisati, kako je predviđeno.

                      Drugo je pitanje, da li običan servo ima actuator, elektromotorni ventil, kojim se "dozira" pomoć, smanjenjem pritiska. Ono, što mupe naziva električna pumpa, što je dovelo do nesporazuma. Sve lagune, koje sam video (popriličan broj) imale su ABS/ESP i servo, koji je tako funkcionisao. Povećanjem brzine, smanjuje se snaga i upravljač postaje tvrđi ("direktniji").

                      Ukoliko ne poseduje, značilo bi, da je asistencija pri svim brzinama maksimalna!

                      Comment

                      • markofpi
                        CBC Senator XXL
                        • 27.07.2006
                        • 1552
                        • Bezanijska Kosa

                        Zna li neko na pamet koji je precnik zadnjih diskova!? Da li postoje razlike u precniku izmedju paketa opreme i verzije pre i posle restyling-a!?

                        Comment

                        • mupe
                          CBC Senator XXL
                          • 05.10.2006
                          • 822
                          • bg
                          • Laguna 3 GT 2.0T 205

                          @Franjo - sve lagune koje sam ja video imaju na nalepnici na B stubu oznaku koja odgovara običnom servu. To su ona slova koja su na ogromnoj većini ovih automobila "ACHK NRTW". Ako dobro pamtim, a ne da mi se sad da pokrećem dialogys, N označava običan servo, a laguna sa M na toj poziciji bi imala progresivan. Kolege sa foruma mogu sami da pogledaju svoju oznaku i da jave da li neko ima bilo koju drugu kombinaciju slova.

                          Comment

                          • VlastaT
                            CBC Član
                            • 11.08.2013
                            • 18
                            • Sremska Mitrovica
                            • Laguna2 1.9DCi,120ks

                            Sto se tice progresivnog(varijabilnog) serva sve je tu kristalno jasno.Nema potrebe da polemisemo oko toga.
                            Kod mene je definitivno obican servo.Dvojica majstora mi je reklo da nemaju bilo sta na dijagnostici vezano za ovaj servo.Kazem,nisu mi bas pouzdani,pa ostavljam mogucnost da grese.
                            Koliko sam ja saznao na internetu,a dosta sam pretrazivao,zato sto sam vrlo zainteresovan da resim ovaj problem,obican servo nema elektronsku kontrolu.Gore sam vec pisao o tome.Zbog geometrije tockova vozilo uvek tezi da zadrzi pravolinijsko kretanje.Tako kada skrenete na raskrsnici,i pustite volan,sam ce se vratiti u centralni polozaj.Sa povecanjem brzine i ta "teznja" ka pravolinijskom kretanju je jaca,pa je sve teze pomerati volan.Tako sam ja to shvatio,a mozda i nisam u pravu.
                            Sredio sam sve na trapu sto ima veze sa upravljanjem,uradio reglazu,i opet volan sa povecanjem brzine ide lakse.Cak koliko ide lagano na vecim brzinama stekao sam utisak i da ima lufta na uravljacu.Medjutim,juce sam probao u mestu da cimam volan,i tockovi se pomeraju na najmanji pokret.Izgleda da i nema lufta.
                            Ovi majstori,gore spomenuti,nemaju objasnjenje za ovaj problem.Zato Franjina tvrdnja da i obican servo ima neku kotrolu od strane ecu ima logike.Ako ecu kontrolise servo na osnovu informacija sa senzora brzine,i nema ispravnu tu informaciju,mogao bi se desavati ovakav problem.Ali da senzor brzine brljavi,i informacije na instrument tabli vezane za brzinu bi bile lose.A tu je sve u redu.
                            Da sam ove probleme imao pre 20ak godina,ne bih se mnogo uzbudjivao.Bilo je vazno samo da se kotrlja.Sad,kad imam ekipu na zadnjoj klupi,bitna mi je najveca moguca bezbednost.A to nije slucaj trenutno.
                            Last edited by VlastaT; 30.11.2013, 21:13.

                            Comment

                            • mupe
                              CBC Senator XXL
                              • 05.10.2006
                              • 822
                              • bg
                              • Laguna 3 GT 2.0T 205

                              Prvo, ispravka mog prethodnog posta. Slovo P označava varijabilni servo, a ne M.

                              Da li je neko od majstora proveravao pritisak pumpe servo upravljača? Kada je volan na sredini i niko ga ne pomera, pritisak treba da bude između 0 i 5 bara, a kada je upravljač potpuno zakrenut treba da bude između 96 i 103 bara, za F9Q (1.9dCi) motor.

                              I jedno glupo pitanje - Imaš li mogućnost da probaš neku drugu lagunu? Možda uopšte nemaš problem...

                              Comment

                              • VlastaT
                                CBC Član
                                • 11.08.2013
                                • 18
                                • Sremska Mitrovica
                                • Laguna2 1.9DCi,120ks

                                Nije proveravan pritisak.Da nije dobar,verovatno bi servo pravio problem u gradskoj voznji,ali tu funkcionise odlicno.I u mestu,kad motam,ide lagano.Mogu to napomenuti majstoru.
                                A ovo drugo,nije glupo pitanje.Samo sto ja ovu lagunu vozim skoro 8 godina,i znam da je pre bilo drugacije.Sve mi se promenilo kada sam kupio nove letnje gume.Sve je to po malo stradavalo sa starim gumama,pa sam se valjda navikavao.Kad sam stavio nove,odjednm se pojavilo nekoliko problema.E sad,stavio sam pre par dana zimske gume,pa cu videti ima li razlike.
                                Mupe,pogledaj u PP,poslao sam poruku pre neki dan..

                                Comment

                                Working...
                                X