Jedno je sigurno, a to, da niko nije izašao sa rezltatima, koji su bili usko vezani za uredbu o svetlima, i to pod uslovom da se nastavilo primenjivanje starih zakona na istom nivou. Tek tada bi se videlo pravo činjenično stanje te uredbe
ipak, Kanada, Svedska i jos neke zemlje jesu pratili i imaju konkretne rezultate, te koje ti pominjes.
i rezultati su uglavnom pozitivni u svim slucajevima smanjene vidljivosti.
a to je ipak i nekako logicno.
a treba imati i u vidu da npr Kanada i Svedska su najveci period vremena tokom godine u mraku ili polumraku, odnosno da imaju sasvim drugaciju klimu od jedne Spanije, Grcke, Srbije ili slicnog podrucja.
osnovna ispitivanja svetala po danu su dala rezultat da je najvece povecanje po bezbednost primeceno u pesackom saobracaju.
pesaci su ti koji cesto ne vide na vreme auto po danu, i izlete na kolovoz.
a ako i vide auto u pokretu, nisu u stanju da sa razumnom dozom preciznosti procene rastojanje i brzinu kretanja celog vozila.
kada se fokusiraju na same farove deo (?) pesaka uspeva da prevazidje taj problem i pocinje da jasnije raspoznaje osobine dinamike kretanja vozila odnosno rastojanje i brzinu kojom nailazi.
Austrija je zemlja koja zakonski ukida, bese za 2 meseca, upotrebu svetala po danu.
nisu ni sva svetla ista, postoje svetla za voznju/ oborena/ nocu i postoje svetla (zasebna sijalica i zasebna optika) za voznju po danu.
neke fabrike automobila usled stednje koriste samo oborena svetla i po danu, i time skracuju radni vek osnovnog sistema nocnog osvetljenja odnosno povecavaju verovatnocu otkaza svetlosnog sistema vozila u kracem roku.
ako sijalicu moze zameniti na terenu sam vozac, za recimo 15 sekundi onda to i nije problem.
kod vozila gde pokvarena sijalica zahteva servis i maltene remont, to je nedopustivo na duzi rok.
itd, tema je nasiroko obradjena po raznim univerzetima, radovima studenata, a i NHTSA kao institucija ima adekvatnu statistiku kroz istrazivanja realnog stanja tokom godina.
dnevno svetlo moze da ima dobrih posledica, ali ni priblizno nije magicno sredstvo za ukidanje mogucnosti da nastane nesreca kao sto se ponekada cuje/ procita u propagandnim nastupima drzavnih sluzbenika ponekada.
misljenja su podeljena jos uvek naglobalnom nivou...
Comment