Pravila voznje u kruznom toku

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stevak
    CBC Senator XXL
    • 31.05.2009
    • 1215
    • Zemun
    • Saab 9000 cs 2.0T

    #16
    Odg: Pravila voznje u kruznom toku

    Originally posted by doc View Post
    slazem se sa teorijom, praksa se pokazala da prednost uvek ima onaj koji je blizi centru kruznog toka.
    Upravo zato sam u dve rečenice i ukazao na nelogičnost propisa: " Iz svega gore prikazanog se nameće zaključak da kroz kružni tok treba ići najkraćom putanjom. Ako je tako, onda zeleni auto vozi nepravilno jer se iz njegovog kretanja vidi da je vozio spoljnim obodom raskrsnice umesto najkraćom putanjom."

    Čini mi se da je ovo još jedna nedoslednost u nizu nedoslednosti zakonodavca.
    ex SAABotražitelj

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #17
      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

      Originally posted by doc View Post
      ... zato se uvek trudim da budem sto je moguce blize sredini kruznog toka, ako ni zbog cega drugog, zbog preglednosti situacije; moram da pazim samo na ludake koji mi dolaze sa desne strane
      Dok se ne promeni ZOBS! I ne radi se ni o teoriji, ni praksi, već o Zakonu. Gde ste našli propis, da se vozilo kreće najkraćim putem? Moderator je objasnio, kako je zakonom propisano:

      Vozilo koje se krece "unutrasnjom trakom", mora da propusti vozilo koje se krece "spoljnom" trakom jer se ipak to vozilo prestrojava (menja saobracajne trake) i posto u raskrsnicama sa kruznim tokom saobracaja VAZE OPSTA pravila saobracaja - tako da se VOZILO PRESTROJAVA samo ukoliko je ta radnja bezbedna po njega i ostale ucesnike u saobracaju...

      Tako, da "zeleni" auto ima pravo prvenstva i u slučaju nezgode, ne treba ništa da dokazuje. Kome nije jasno, neka pročita odredbe ZOBS.

      Comment

      • stevak
        CBC Senator XXL
        • 31.05.2009
        • 1215
        • Zemun
        • Saab 9000 cs 2.0T

        #18
        Odg: Pravila voznje u kruznom toku

        Originally posted by Franjo View Post
        Gde ste našli propis, da se vozilo kreće najkraćim putem?
        Ja sam polupismen pa sam više gledao one slike i to od početka posta, a tek ponešto sam i čitao. Gledajući te slike i upoređujući sa napisanim sam i došao do nekih zaključaka koje sam već izneo, a sve zbog ovih rečenica:
        "Zato je od velike vaznosti uociti znak obavestavanja pre ulaska u raskrsnicu i na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer." Zeleni auto na slici to nije uradio.
        "Vozac svoje kretanje u raskrsnici treba da izvede tako da se krece najkracim putem. Sto znaci da nakon stupanja na raskrsnicu, vozac se prestrojava u saobracajnu traku blize centru raskrsnice."
        Zeleni auto na slici nije uradio ni ovo.

        Zbog navedenog sam i napisao da je propis nejasan, a pravne nedorečenosti koštaju i para i živaca.
        Last edited by stevak; 12.01.2012, 04:59.
        ex SAABotražitelj

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #19
          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

          Znam, na šta misliš, ali kad bolje proučiš, vidiš, da nema nedorečenosti. To je moderator objasnio: iako, zeleni auto, na izgled preseca put smeđem, stvarno smeđi namerava da se prestroji u traku, kojom vozi zeleni i da se isključi sa kružnog toka na sledećem skretanju. Po opštim propisima, mora da propusti vozilo, koje mu dolazi s desne strane.

          Nadam se, da će nam moderator objasniti, izvor ovih Pravila dobre vožnje, koja su u svemu u skladu sa ZOBS i imaju odobrenje nadležnog ministarstva. I sam imam (negde zatureno) CD za obuku vozača, sa testovima za polaganje ispita, sa istim, ili sličnim primerima.

          Kad sam napisao, da obično vozim krajnjom desnom trakom na kružnom toku kod Opštine NBG, nije daleko od istine, jer ustvari vozim pola-pola, da me neki nasilnik ne udari, pri sledećem uključenju.

          Raskrsnica ima tri trake, pa srednjom vozim samo kada vršim skretanje pod 270*, kao u drugom primeru (navedeno kao skretanje pod 90*). Krajnjom levom (unutrašnjom trakom), retko ko vozi. Ona je pogodna za polukružno okretanje oko ostrva. Naravno i kružno, ako ste zalutali, ili uživate u panorami!

          Kako se vozi u navedenoj i sličnim raskrsnicama, s obzirom na brzinu, istina je, da se samo pri uključenju (znak opasnosti) ima vremena gledati levo, a u raskrsnici teško, osim jednim okom na vozilo ispred, a drugim na vozila, koja dolaze s desna. Jer uvek ima nestrpljivih, ili pogrešno procene vaše rastojanje (i brzinu), pa "uskoče" ispred vas.

          Comment

          • stevak
            CBC Senator XXL
            • 31.05.2009
            • 1215
            • Zemun
            • Saab 9000 cs 2.0T

            #20
            Odg: Pravila voznje u kruznom toku

            Ovo mi sve više liči na raspravu da li je starija kokoška ili jaje mada, lično, nemam dilemu, bar kad je ova tema u pitanju. Ali, hajemo još jednom redom.
            Dakle, da pojednostavim stvar.
            Prvo pitanje je da li je ovaj navod tačan - "Vozac svoje kretanje u raskrsnici treba da izvede tako da se krece najkracim putem. Sto znaci da nakon stupanja na raskrsnicu, vozac se prestrojava u saobracajnu traku blize centru raskrsnice."


            Dalje- ako jeste tačan (a jeste), onda zeleni auto nije postupio po pravilu jer se nije prestrojio da bi išao najkraćim putem. A ako se nije prestrojio, onda je napravio prekršaj (jer je prekršaj svako postupanje mimo pravila).
            Kao podrška ovome stoji i rečenica
            "... na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer."
            i opet vezano za prethodnu koja kaže da treba da se kreće najkraćim putem.
            Dalje, iz toga sledi da onaj ko postupa po pravilu treba da prepusti prednost onome ko je načinio prekršaj!

            To što u ZOBS-u piše da u kružnom toku važe opšti propisi, ne znači da je njihov stav i ispravan a ja tu dilemu i pokušavam da razrešim. Ima u ZOBS- još gluposti koje je takođe aminovalo ministarstvo, pa će ga zato i menjati.
            Bilo bi dobro da se još neko uključi sa svojim viđenjem konkretne situacije.
            ex SAABotražitelj

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #21
              Re: Pravila voznje u kruznom toku

              znaci, da je slikar naslikao zeleni auto sa ****tom zabacenim u desno za 10 stepeni, ne bi bilo dileme.
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #22
                Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                Originally posted by stevak View Post
                Prvo pitanje je da li je ovaj navod tačan - "Vozac svoje kretanje u raskrsnici treba da izvede tako da se krece najkracim putem."

                Navod je tačan, ali nije pravilo (propis-zakon). Chubs je lepo objasnio i ilustrovao postupak.

                Sto znaci da nakon stupanja na raskrsnicu, vozac se prestrojava u saobracajnu traku blize centru raskrsnice.
                Zavisno, od raskrsnice i namere kako da je "savlada" (za dobar broj vozača, upravo se radi o tome, kako savladati tog bauka), tu radnju treba da izvrše pre stupanja na raskrsnicu. Ponovo primer NBG, gde su svi ulazi i izlazi sa 2, ili tri saobraćajne trake.

                Vozilo, koje vrši skretanje pod 90*, normalno će koristiti krajnju desnu traku, jer mu je to najkraći put. Ako produžava do drugog, trećeg izlaza, ili do četvrtog, trebalo bi, da koristi unutrašnju traku, ili trake, ako ih je tri, ili više. I u tom slučaju, vožnja krajnjom desnom trakom nije prekršaj.

                "... na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer."


                U ovom slučaju, ne radi se o obavezujućem pravilu, kao u običnoj raskrsnici sa dve tri trake u jednom smeru, gde je na primer, traka za kretanje vozila, koja skreću u levo odvojena punom linijom. Kako vozimo u tom slučaju i kako se prestrojavamo, to je posebna priča i o njoj je bilo u ovom forumu.

                To što u ZOBS-u piše da u kružnom toku važe opšti propisi, ne znači da je njihov stav i ispravan a ja tu dilemu i pokušavam da razrešim.
                Svaki propis je bolji od nepostojećeg propisa! Gledamo primere takve situacije iz nekih zemalja (Turska, Indija...). Kakav haos bi zavladao kod nas, kad se zbog nepoštivanja propisa, svakodnevno dešavaju nezgode sa manjom, ili većom štetom.

                Saobraćaj u raskrsnici sa kružnim tokom, kao što je moderator naveo, nije posebno regulisan i važe opšta pravila. Kao što je navedeno, treba je posmatrati kao jednosmernu ulicu (beskonačnu), sa dozvoljenim skretanjem u desno. Saobraćaj je regulisan vertikalnom, a često i horizontalnom signalizacijom. Isprekidana linija dozvoljava i preticanje, ali pod navedenim uslovima o bezbednosti saobraćaja, što samo ubrzava protok vozila kroz raskrsnicu. Obaveza davanja svetlosnih signala o promeni pravca, uglavnom se, po običaju kod nas ne poštuje. Za razliku od pomenutih zvučnih, a ponekad i verbalnih.

                Comment

                • stevak
                  CBC Senator XXL
                  • 31.05.2009
                  • 1215
                  • Zemun
                  • Saab 9000 cs 2.0T

                  #23
                  Odg: Re: Pravila voznje u kruznom toku

                  Originally posted by Chubbs View Post
                  znaci, da je slikar naslikao zeleni auto sa ****tom zabacenim u desno za 10 stepeni, ne bi bilo dileme.
                  Ma jok! Da je pomerio **** za 90 stepeni, onda bi situacija bila jasna i ne bi bilo ove priče.
                  Samo pokušavam da sa pravne strane smisleno ukažem na besmisao nekog propisa.
                  ex SAABotražitelj

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                    Kako god se okreneš guza ti je otpozadi... kako god se gleda, spolnji auto je sa desne strane....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • stevak
                      CBC Senator XXL
                      • 31.05.2009
                      • 1215
                      • Zemun
                      • Saab 9000 cs 2.0T

                      #25
                      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                      Originally posted by Franjo View Post
                      Navod je tačan, ali nije pravilo (propis-zakon). Chubs je lepo objasnio i ilustrovao postupak.
                      Da li to znači da su ove rečenice suvišne u propisu?

                      "nakon stupanja na raskrsnicu, vozac se prestrojava u saobracajnu traku blize centru raskrsnice."

                      "... na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer."

                      Možda je bolje pitanje: Da li su obavezujuće? Ako nisu, onda im nije mesto u propisu. Ako jesu, onda dilema ostaje.


                      Čubsu svaka čast na trudu ali on nije pisao ovaj zakon ili propis, pa čak ni pravio ilustracije tako da njega ne bih stavljao u kontekst ove priče.
                      ex SAABotražitelj

                      Comment

                      • stevak
                        CBC Senator XXL
                        • 31.05.2009
                        • 1215
                        • Zemun
                        • Saab 9000 cs 2.0T

                        #26
                        Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                        Originally posted by Dora View Post
                        Kako god se okreneš guza ti je otpozadi... kako god se gleda, spolnji auto je sa desne strane....
                        Jeste Doro, ali pokušavam da raščivijam da li je on tamo po pravilu. Ne zbog sebe, jer vozim skoro 40 godina i ni jednom nisam imao problem na kružnom toku.
                        Već postajem sam sebi dosadan

                        p.s. bolje da mi nisi menjao nick, vi'š da sam se razulario
                        Last edited by stevak; 12.01.2012, 21:17.
                        ex SAABotražitelj

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #27
                          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                          Evo šta kaže ZOBS:
                          6. Skretanje

                          Član 46.

                          Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom saobraćajnom trakom koja se proteže uz desnu ivicu kolovoza, ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
                          * * *
                          Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da propusti vozilo koje se kreće sa njegove desne strane, saobraćajnom trakom za vozila javnog prevoza putnika.


                          7. Prvenstvo prolaza

                          Član 47.

                          Na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom, vozač je dužan da propusti vozilo koje dolazi sa njegove desne strane.
                          * * *
                          Vozač koji ulazi vozilom na put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.
                          8. Saobraćaj na raskrsnici

                          Član 48.

                          Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom pri kojoj može da se zaustavi i propusti vozila koja na raskrsnici imaju prvenstvo prolaza.

                          Vozač je dužan da, na dovoljnom odstojanju pred raskrsnicom, vozilom izvrši prestrojavanje i zauzme položaj na saobraćajnoj traci predviđenoj za prolazak kroz raskrsnicu u smeru u kojem želi nastaviti kretanje.


                          Član 49.

                          Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.
                          Da ne bih još više zamutio, izostavio sam odredbe o preticanju, a odnose se na tu radnju u raskrsnici.

                          Boldovani tekst, samo na izgled nije u skladu sa situacijom, kako stevak tumači.

                          E, sad, što se tiče grešaka, već sam naveo: crtač je verovatno pogrešio, nacrtavši zelenom autu upaljene leve migavce! Ipak i da nije greška, tj. da želi da izvrši prestrojavanje u levu traku, smeđi se nije na vreme prestrojio i dužan je, da ga propusti, ne zaustavljajući vozilo u raskrsnici!

                          Comment

                          • Darth Vader
                            CBC Senator
                            • 18.10.2007
                            • 280
                            • Backa Palanka

                            #28
                            Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                            prosle godine, dok jos u ns nije bilo kruznih tokova, bio sam u HR, borovo naselje, tamo je uradjen kruzni tok
                            dolaskom na isti, sa leve strane nisam imao auto i ulazim u kruzni
                            u tom momentu, sa moje desne strane, od pravca osijeka, stizu dva auta koji se zaustavljaju, i ja idem dalje, no, koji sec kasnije, kao da mi je neko naredio da zakocim, jer je lik iz prve trake ignorisao trokut, upozorenje da je na sporednom putu, pod gasom ulece u kruzni ispred mene.
                            da nisam stao, odneo bi mi prednji deo auta ladno.
                            lik gazi po gazu i ne obazire se na sirenu, ja polazim za njim i vidim NS tablica.
                            sustizem ga u paralelnoj voznji, sivram i kazem da se zaustavi, nasta lik jos brze vozi
                            steta sto nisam upisao tablicu, ali sam sretan sto sam ipak ostao citavog automobila
                            vozi se samo da se vidi da se vozi

                            Comment

                            • boban1982
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2010
                              • 1106
                              • Batajnica
                              • SAXO VTS-BIC

                              #29
                              Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                              Koliko je takvih!

                              Comment

                              • stevak
                                CBC Senator XXL
                                • 31.05.2009
                                • 1215
                                • Zemun
                                • Saab 9000 cs 2.0T

                                #30
                                Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                                Originally posted by Franjo View Post
                                smeđi se nije na vreme prestrojio i dužan je, da ga propusti, ne zaustavljajući vozilo u raskrsnici!
                                Moj mozak izgleda slabo radi i ne kapira najbolje. Ti tumačiš da je smeđi u prekršaju ako ne propusti zelenog. Ja sve vreme govorim da je zeleni prvi ušao u prekršaj jer nije postupio po ovome: "nakon stupanja na raskrsnicu, vozac se prestrojava u saobracajnu traku blize centru raskrsnice."

                                "... na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer."



                                Dakle, zeleni nije na vreme zauzeo odgovarajuću traku jer sudeći po slici, on se ne isključuje iz kružnog toka na izlazu koji je pred njim pa da bi zbog toga bio u desnoj traci, a bio je dužan da se prestroji u traku bliže raskrsnici ako nastavlja dalje. Znači- on nema šta da traži u desnoj traci. Tako bar kaže propis.

                                p.s. nisam mislio da nastavljam ovu priču ali ovi (nevaljali ) omladinci ponovo aktiviraše temu.
                                ex SAABotražitelj

                                Comment

                                Working...
                                X