U Novom Sadu se od nedavno pojavila ova "novotarija" i to u nekoliko primeraka. Novosadjani, koji i inace imaju problema sa snalazenjem u saobracaju, voznjom, signalizacijom i ostalim, kruzni tok su docekali krajnje nespremno, pa tako svakodnevno imamo(po mojoj krajnje slobodnoj proceni) 20tak kriticnih situacija po kruznom toku a dobili smo ih 4... U Veterniku, za nekih mesec dana od pustanja u saobracaj vec je 3 puta isti ispravljen, iz pravca Futoga. Sva tri puta automobili su na brzinu popakovani u kesu za smece i odneseni.
da ne tupim previse:
Postupak savladjivanja regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja

Regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja se nalaze na mestima gde je veliki intenzitet saobracaja (ili su tu zbog vece bezbednosti), tu vozilo koje nailazi na raskrsnicu ima najcesce saobracajni znak ’’Ukrstanje sa putem sa prvenstvom prolaza’’.
Taj znak ’’govori’’ da se vozilo krece sporednim putem i da se taj sporedni put ukrsta sa glavnim putem (jednosmernom ulicom - ''kruznim tokom'') i vozila koja se krecu tom jednosmernom ulicomimaju prednost u odnosu na njega.
Pravilno kretanje kroz raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja podrazumeva:
1)
Pre ulaska u raskrsnicu sa kruznim tokom, ukoliko postoje vise saobracajnih traka, vozac se mora pravovremeno prestrojiti i biti u onoj saobracajnoj traci koja je za zeljeni smer, kako se ne bi nasao u konfliktnoj situaciji usled presecanja putanja ostalim vozilima. Zato je od velike vaznosti uociti znak obavestavanja pre ulaska u raskrsnicu i na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer.

Slika pokazuje kada vozac, nakon usporavanja, provere i najave zeljene radnje, nailazi na raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja koja je regulisana.
Vozac uocava znak i shvata da je njegov put sporedan, pogled usmerava u levu stranu da bi uocio vozila koja se krecu ’glavnim’ putem i imaju prednost u odnosu na njega. Ukoliko ima vozila, vozac mora zaustaviti vozilo. Da bi vozac sve ovo postigao mora se kretati minimalnom brzinom.
2)

Nakon provere u levu stranu vozac sa ukljucenim desnim pokazivacem pravca stupa na raskrsnicu krecuci se uz desnu ivicu kolovoza i zavrsava radnju.
da ne tupim previse:
Postupak savladjivanja regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja

Regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja se nalaze na mestima gde je veliki intenzitet saobracaja (ili su tu zbog vece bezbednosti), tu vozilo koje nailazi na raskrsnicu ima najcesce saobracajni znak ’’Ukrstanje sa putem sa prvenstvom prolaza’’.
Taj znak ’’govori’’ da se vozilo krece sporednim putem i da se taj sporedni put ukrsta sa glavnim putem (jednosmernom ulicom - ''kruznim tokom'') i vozila koja se krecu tom jednosmernom ulicomimaju prednost u odnosu na njega.
Pravilno kretanje kroz raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja podrazumeva:
1)
Pre ulaska u raskrsnicu sa kruznim tokom, ukoliko postoje vise saobracajnih traka, vozac se mora pravovremeno prestrojiti i biti u onoj saobracajnoj traci koja je za zeljeni smer, kako se ne bi nasao u konfliktnoj situaciji usled presecanja putanja ostalim vozilima. Zato je od velike vaznosti uociti znak obavestavanja pre ulaska u raskrsnicu i na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer.

Slika pokazuje kada vozac, nakon usporavanja, provere i najave zeljene radnje, nailazi na raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja koja je regulisana.
Vozac uocava znak i shvata da je njegov put sporedan, pogled usmerava u levu stranu da bi uocio vozila koja se krecu ’glavnim’ putem i imaju prednost u odnosu na njega. Ukoliko ima vozila, vozac mora zaustaviti vozilo. Da bi vozac sve ovo postigao mora se kretati minimalnom brzinom.
2)


Nakon provere u levu stranu vozac sa ukljucenim desnim pokazivacem pravca stupa na raskrsnicu krecuci se uz desnu ivicu kolovoza i zavrsava radnju.
Comment