evo jedan svez utisak: juce bejah u selu Zubovac pored Ribarske Banje, do sela sneg jedino ciste traktori kad prodju, postari ne idu tamo uopste ni leti a kamoli zimi. Povrh svega, samo selo je u stvari jedna rupa, tj. dolina, i jedini put je mestimicno toliko strm da i po suvom covek mora da se drzi za neko drvo da se ne bi skotrljao u selo. Naravno da sam namestio lance i spustio se (znao sam da svi imaju traktore za zlu ne trebalo). I tamo sam se odusevio : svi Zubovcani voze bez lanaca tako sto voze unazad dok ne izbiju na ravno. Posto se svaki auto cuje dok prolazi, sledeci put cu da slikam da vidite kako Lada, Mazda 626, Vectra, ima cak i jedna Ascona, cepaju unazad bez problema.
Htedoh da kazem da mi "urbani" pravimo probleme oko gluposti, malo snega padne i svi se vucaramo 20km/h , a seljaci voze u neljudskim uslovima i 100x se bolje snalaze , samo treba ubaciti mozak u pravu brzinu...
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
Prosecan seljak je praktican covek , a ne pozer, oni ljudi kupuju auto da uvek upali i da ih nikad ne ostavi. A te BMW, mecke i ostale godzile koje sluze da plase decu ili da se skupljaju klinke ispred kafica ne drze vodu u tako specificnim uslovima
A i dok sam isao na tamo, neki ogroman bendza se vucarao i nisam mog'o da ga obidjem 1/2 sata. Sve vreme mi je mahao rukom (u smislu "izvini"), i na kraju je uspeo da stane na nekoj ravnici da me propusti...jadan covek, sigurno je dobio komplekse od opela starog skoro 20 god.
morao sam malkice da cacnem ove BMWejce, to mi nekako postao hobi , ne ljutite se
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
Pa naravno da se vozi nazad.
Za pentranje uzbrdo, idealno je da motor bude na pogonskoj osovini, a kako je uvek dobro da to bude ona pozadi, za penjanje uzbrdo je idealna kombinacija nazad i motor i pogon.
Znaci fica, buba, fica, porsche ...
U svakom slucaju, sto je brdo strmije, vise tezine ide na zadnju osovinu i pogon.
Za FWD sa prednjim motorm (90% danasnjih automobila) idealno je ici u rikverc, jer tako automobil postaje RWD sa "zadnjim" motorom
evo veceras Badnje vece i krenuo u Crkvu.ona je malo izvan grada,uglavnom velika je uzbrdica i tu je snijeg i led jer niko nije cistio,deca se sankaju.od nekih 15-ak auta koji su pokusali da izadu do gore(100-tinjak metara uzbrdice) uspjeli su samo opel corsa 1.0 12v,opel kadett koji sam ja vozio te sa lakocom uzasao i za divno cudo ford siera sa zadnjom vucom i punim gepekom te dobrim starim vozacom.
mnogi nasi vozaci ne znaju da voze po ledu i snijegu a pogotovo ne uzbrdo.
Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!
Inace, put do Sarajeva pa dalje Bjelasnica/Jahorina je sjajno odrzavan. Druge noci je sneg padao jako i dugo, ali su ekipe to odrzavale u skroz prohodnom stanju. Nema ni vecih uzbrdica niti jacih krivina pa je lagano i dosadno skroz do skijalista.
evo do aerodroma sad i nazad, i nista nije cisceno, video sam samo jedno vozilo koje cisti i baca rizlu.
btw svo vreme sam ziveo u totalnom ne znanju kako je lepo imati 4x4 suv gume su kumho univerzalne, ali vise mi deluju letnje/highway ali po snegu pun gas i teraj mada realno nije svejedno sa chime god da si kad vidis kako ljudi voze, nisam stigao da snimim kamion koji se zanosio zadnjim delom u obe trake kod autokomerca jeza gledati, ali tera po snegu 80-90
evo posto vidim da se tema zove voznja po snjegu pa me i zanima kako to treba voziti po snijegu?
recimo vecina njih kaze kada je snijeg i led da treba voziti u sto vecem stepenu prenosa npr 40 u 4. ili 5.(po ravnom terenu)
Originally posted by jevtic
voziš u većoj brzini na manjim obrtajima iz razloga što su na tim obrtajima manji obrtni momenat i snaga pa ako točkovi krenu da gube trakciju neće odmah krenuti da se vrte u mestu
Ovo za voznju u sto visem stepenu prenosa vazi iskljucivo za kretanje iz mesta ili na jakoj uzbrdici, radi sto bolje trakcije, odnosno lakse kontrole snage na tockovima i sprecavanja proklizavanja.
U svim ostalim slucajevima po snegu se vozi sto je moguce NIZIM stepenom prenosa, jer je potrebna malo veca snaga na tocku na snegu i/ili ledu da vas odrzi na pravcu, odnosno kada skrenete u krivinu - dzaba okrecete volan kad nema snage koja ce da povuce tocak i auto u zadatom pravcu.
Koga su ucili suprotno...pa, probajte sa jedno 60 na sat da okrenete i prodjete kroz krivinu u 5-toj sa 1000 obrtaja, pa vidite sta se desava.
The difference between men and boys is the price of their toys
I kosutnjak od jutros zavejan, uzbrdo kao da vozis kroz bajku... ja sam prosao sa winter1 bez ikakvih problema, mada i par vozila ispred mene (ne znam koje gume), od kojih je samo jedna astra direktno ispred mene uzasno gnjavila, valjda covek nema gume.
Dakle uzbrdice mi sa novim zimskim gumama nisu bile nikakav problem, ali zato ostrija skretanja jesu - ako se ne ide SKROZ polako, zadnji deo opasno kliza (kao da sam podigao rucnu) - jos jedan razlog zasto NE stavljati zimske gume napred, a letnje pozadi - izuzetno opasna kombinacija..
Life is a lesson - You learn it when you're through
Dodao bih samo da je veoma vazno da se u krivini ne oduzima niti dodaje gas. Najvise mislim na one serpentine izmedju Svrljiga i Kalne , mada ih ima i izmedju Brzeca i Kopa. Stos je da se ide polako da se izbegne proklizavanje i da se taj broj obrtaja odrzi i u krivini. A posto najveci broj nas sa FWD obicno kupi 2 nove (zimske ) gume, pa ih kulturno stavi napred, onda treba da budemo spremni i za brzo motanje volana u cilju zadrzavanja auta na putu.
A ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom) znajte da niste jedini - meni se to redovno desava
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
Comment