Pitanja i zanimljivosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro_Touring_Mopar
    CBC Senator XXL
    • 13.11.2007
    • 684
    • Sabac

    Ajde kad smo vec pominjali Torino King Cobru, ja cu da napisem nesto o Chargeru Daytoni i Playmouth Superbird-u.

    Daytona je napravljen iz zelje da se poprave neki startni nedostaci i losa aerodinamika klasicnog Chargera, i samim tim da bude kompetativniji na NASCAR trkama. Model Charger 500 je prilicno popravio situaciju sto se tice aerodinamike, mada je na tom polju Fordova konkurencija, u vidu Torino Talladega i Mercury Cyclon Spoiler, i dalje bila bolja. Chrysler nije odustajao i uskoro ponudio fantasticno resenje - napred je dodat spicast i aerodinamican nos duzine 18 inca, napravljen od fiberglasa, dok je pozadi dodat veliki spojler, koji je "drzao" automobil na zemlji. Ovakva kombinacija je zestoko umanjila otpor vazduha, sto je uz mocni HEMI automatski znacilo neverovatan top speed potencijal. Aerodinamicki dodaci su povecali, vec prilicno masivne gabarite i tezinu Chargera, pa je na ulici Daytona bio nesto sporiji od klasicnog Chargera, medjutim, po izlasku na autoput, situacija se drasticno menja - Daytona je imala max. brzinu preko 200 mph (320 kmh). Te 1969. godine su oboreni mnogi rekordi, a medju poznatijima je svakako onaj gde je Bobby Isaac vozio na stazi Bonneville, brzinom od 217 mph (355 kmh). Daytona se nudila u 440 Six Pack i 426 HEMI varijantama, a napravljeno je 503 komada, od toga samo 70 sa HEMI motorom. Nazalost, 1969. je jedina godina koja je videla ovaj besmrtni model. Visoka cena ( za ono vreme ), kao i radikalan dizajn, pomesan sa izvesnom dozom straha kod kupaca, rezultiralo je da se vecina opredele za klasican Charger.





    Plymouth Superbird je predstavljen 1970. godine kao naslednik Daytone, napravljen u istu svrhu - pravi pravcati NASCAR automobil, dostupan kupcima kao street legal automobil. Mada su spolja izgledali jako slicno, u realnosti nije bilo bas tako. Superbird je napravljen na osnovi Roadrunner-a, a nos i spojler su bili drugaciji i nesto unapredjeniji u odnosu na Daytonu. Superbird je imao vise uspeha na NASCAR takmicenjima od Daytone, a za volanom je bio legendarni Richard Petty. Samim tim i prodaja Superbirda je bila mnogo uspesnija. Kupcima se nudio u 440+6 i 426 HEMI varijantama, a proizvedeno je 1920 komada.



    Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

    Comment

    • Pro_Touring_Mopar
      CBC Senator XXL
      • 13.11.2007
      • 684
      • Sabac

      Originally posted by Superbird
      Sabacki Firebird # 2
      Superbird, jesi ovo slikao u Masarikovoj?
      Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

      Comment

      • V-Tec
        CBC Senator XXL
        • 30.06.2006
        • 1615
        • Beograd
        • '89 Civic d16a6

        Cekajte, jel ovog Dodgea Daytona vozi Blade, crnog, samo bez ove spojlercine?


        shuto-expressway.com

        Comment

        • Pro_Touring_Mopar
          CBC Senator XXL
          • 13.11.2007
          • 684
          • Sabac

          Ja bih pre rekao da Blade vozi klasicnog '68 Chargera.



          Evo ti ga '68 Charger na mom avataru.
          Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

          Comment

          • V-Tec
            CBC Senator XXL
            • 30.06.2006
            • 1615
            • Beograd
            • '89 Civic d16a6

            Sta ovo vozi Madonna?

            shuto-expressway.com

            Comment

            • Horsepower
              CBC Senator XXL
              • 29.12.2005
              • 2000

              Ja bih spomenuo da je Superbird napravljen samo zbog Richard Petty. Petty je bio jako popularan vozac i kada je Chrysler predstavio Dodge Daytonu Petty je zeleo da je vozi. Medjutim, Chrysler je insistirao da Petty ostane u Plymouthu. U znak protesta, Petty napusta Plymouth i prelazi u tada veliki Holman Moody i Fordov dream team iz te sezone za koga su vec vozili David Pearson, Donnie Allison, Cale Yarborough i LeeRoy Yarbrough.
              Plymouth nije imao izbora i morao je da vrati Pettya tako sto je napravio Superbird.

              Nebi se slozio sa Moparom da je popularnost Superbirda bila veca od Daytone zato sto je bila uspesnija na stazi (Daytona je ipak osvojila titulu pre Superbirda) vec je razlog sledeci: za 1969. godinu pravila NASCAR su bila takva da je trebalo biti napravljeno 500 serijskih primeraka. Za 1970. godinu to pravilo je promenuto - Plymouth je morao da napravi 1 Superbird za svaki Plymouth diler u Americi (na kraju ih je napravljeno 1,920). Zato je Plymouth napravio toliko Superbirda - ne zato sto je hteo vec zato sto je morao. Prodaja je isla dosta sporo, a vec sredinom godine Plymouth dileri su skidali nos i rep sa Superbirda i prodavali automobile kao Road Runner.

              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                Originally posted by V-Tec
                1977 - 1981 Chevrolet Camaro.

                Comment

                • Superbird
                  CBC Senator XXL
                  • 06.02.2006
                  • 384
                  • Sabac ---> Novi Sad
                  • Audi 100 Typ 43

                  Zemljace, moras ovde mnogo vise da pazis, pogotovo sto jedan od clanova kao nick ima ime auta o kom pises

                  Originally posted by Pro_Touring_Mopar
                  Samim tim i prodaja Superbirda je bila mnogo uspesnija. Kupcima se nudio u 440+6 i 426 HEMI varijantama, a proizvedeno je 1920 komada.
                  Bio je i ovaj:



                  Originally posted by Pro_Touring_Mopar
                  Daytona se nudila u 440 Six Pack i 426 HEMI varijantama
                  Daytona nije imala 440+6, vec samo 440 Commando (4bbl, 375ks).

                  Comment

                  • HEMI 426
                    CBC Senator XXL
                    • 23.12.2005
                    • 1833
                    • Novi Sad -United States of Liman

                    Ajd jedno pitanjce...kako prepoznati Superbird kome je skinut nos i krilo a da mu se ne proverava VIN broj?

                    Comment

                    • Superbird
                      CBC Senator XXL
                      • 06.02.2006
                      • 384
                      • Sabac ---> Novi Sad
                      • Audi 100 Typ 43



                      Comment

                      • Superbird
                        CBC Senator XXL
                        • 06.02.2006
                        • 384
                        • Sabac ---> Novi Sad
                        • Audi 100 Typ 43

                        Takodje, Superbirdovo zadnje staklo je manje od onog na obicnom Roadrunneru.

                        Comment

                        • Horsepower
                          CBC Senator XXL
                          • 29.12.2005
                          • 2000

                          Upravo tako. Evo jednog primera.











                          Comment

                          • Pro_Touring_Mopar
                            CBC Senator XXL
                            • 13.11.2007
                            • 684
                            • Sabac

                            Originally posted by Superbird
                            Bio je i ovaj:
                            Tako je, zaboravio sam na Super Commando.


                            Originally posted by Superbird
                            Daytona nije imala 440+6, vec samo 440 Commando (4bbl, 375ks).
                            Ovo je novost za mene...

                            Mislim da se ime Commando koristilo samo kod Plymouth-a. Kod Dodge-a se ovaj motor zvao Magnum.

                            Evo sad gledam na Wikipediji, pise da su u opticaju bila sva tri motora: 440, 440+6 i HEMI.

                            Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

                            Comment

                            • Horsepower
                              CBC Senator XXL
                              • 29.12.2005
                              • 2000

                              Tacno, do 1971. godine 440 je bio Magnum kod Dodgea i Super Commando kod Plymoutha (i na kratko TNT kod Chryslera).

                              Comment

                              • Horsepower
                                CBC Senator XXL
                                • 29.12.2005
                                • 2000

                                Dok su Dodge Daytona, Plymouth Superbird, Ford Torino Talladega i Mercury Cyclone Spoiler II sigurno najpoznatiji Aero automobili - nisu jedini.

                                Nakon krize tokom 1970ih, Detroit je tokom 1980ih ponovo poceo da pravi Aero automobile za NASCAR. Za razliku od originalnih Aero, Aero iz 1980ih su jedino dizajnerski bili identicni onim na stazi.

                                Evo nekoliko primeraka.

                                Pre svega - 1983-1988 Ford Thunderbird. Ovaj automobil je imao veliku dominaciju tokom 1980ih na najvecim NASCAR stazama kao sto su Talladega, Daytona i Charlotte. Najpoznatiji od vozaca je svakako Bill Elliott mada nisu ni ostali zaostajali.

                                Stock verzija:



                                NASCAR verzija:

                                Comment

                                Working...
                                X