Baš zbog tog "bolje raspoređenog" obrtnog momemnta ja premrem od straha svaki put kada sa dizelom poželim da obiđem nekoga. Svaki dizel koji sam probao je tragičan posle 3000rpm. Motor se raspada od vibracija i buke preko tog broja obrtaja, što može da se preživi, ali sramotno je to što auto jednostavno ne idi posle 3000rpm... Instiktivno reagujem da ne menjam brzinu kada nekoga obilazim i da držim gas do daske... ne zna se šta gore prihvata bilo koji dizel motor. Dizel motori su toliko neelastični, da moram da planiram svaki potez sa njima pola kilometra unapred.
Za ljude kojima je do glatke vožnje i koji ne bi da menjaju brzine, izmišljen je automatski menjač - ne šalim se, ozbiljan sam...
Mnogo momenta na malim obrtajima znači da se koristi malo snage za puno vremena. Da bi se na velikim obrtajima dobio veliki moment i snaga mora da bude velika. Moment pokreće auto, ali je moment produkt snage i vremena, a ako je vreme fiksni činilac, dolazimo do toga da snaga pravi moment i na kraju krajeva pokreće sve.
Moment bez snage jeste bezvredan moment (to su momenti na niskim obrtajima), a takvi su momenti na svim dizelima.
Da li treba u svakom topicu da pišem da IMT traktor ima par hiljada NM na 500rpm, a da je sporiji od trotineta?
Maksimalan obrtni moment je sam po sebi nebitan podatak, kao i to da li je ovoliki ili onoliki na ovoliko ili onoliko obrtaja. Samo CEO raspon momenta od najnižih do najviših obrtaja jeste relevantan podatak i jedino što jeste da ta linija momenta bude ravna - čim odskače od toga, znači da inženjeri nisu bili najbolji u svom poslu.
Obzirom da je linija momenta na dizelima kao rezultat EKG-a, jasne su lošije performanse dizela.
Kada se na to doda da je dizel auto teži od ekvivalentnog benzinca, što sa sobom povlači i lošiji raspored težina, vidi se još jedan razlog zašto je dizel teži/lošiji za vožnju.
To da su dizeli lakši i elastičniji za vožnju jeste subjektivan osećaj sa kojim nikako ne mogu da se složim...
Za ljude kojima je do glatke vožnje i koji ne bi da menjaju brzine, izmišljen je automatski menjač - ne šalim se, ozbiljan sam...
Mnogo momenta na malim obrtajima znači da se koristi malo snage za puno vremena. Da bi se na velikim obrtajima dobio veliki moment i snaga mora da bude velika. Moment pokreće auto, ali je moment produkt snage i vremena, a ako je vreme fiksni činilac, dolazimo do toga da snaga pravi moment i na kraju krajeva pokreće sve.
Moment bez snage jeste bezvredan moment (to su momenti na niskim obrtajima), a takvi su momenti na svim dizelima.
Da li treba u svakom topicu da pišem da IMT traktor ima par hiljada NM na 500rpm, a da je sporiji od trotineta?
Maksimalan obrtni moment je sam po sebi nebitan podatak, kao i to da li je ovoliki ili onoliki na ovoliko ili onoliko obrtaja. Samo CEO raspon momenta od najnižih do najviših obrtaja jeste relevantan podatak i jedino što jeste da ta linija momenta bude ravna - čim odskače od toga, znači da inženjeri nisu bili najbolji u svom poslu.
Obzirom da je linija momenta na dizelima kao rezultat EKG-a, jasne su lošije performanse dizela.
Kada se na to doda da je dizel auto teži od ekvivalentnog benzinca, što sa sobom povlači i lošiji raspored težina, vidi se još jedan razlog zašto je dizel teži/lošiji za vožnju.
To da su dizeli lakši i elastičniji za vožnju jeste subjektivan osećaj sa kojim nikako ne mogu da se složim...
Comment