Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bane R
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2006
    • 1769
    • Beograd

    #16
    Baš zbog tog "bolje raspoređenog" obrtnog momemnta ja premrem od straha svaki put kada sa dizelom poželim da obiđem nekoga. Svaki dizel koji sam probao je tragičan posle 3000rpm. Motor se raspada od vibracija i buke preko tog broja obrtaja, što može da se preživi, ali sramotno je to što auto jednostavno ne idi posle 3000rpm... Instiktivno reagujem da ne menjam brzinu kada nekoga obilazim i da držim gas do daske... ne zna se šta gore prihvata bilo koji dizel motor. Dizel motori su toliko neelastični, da moram da planiram svaki potez sa njima pola kilometra unapred.

    Za ljude kojima je do glatke vožnje i koji ne bi da menjaju brzine, izmišljen je automatski menjač - ne šalim se, ozbiljan sam...

    Mnogo momenta na malim obrtajima znači da se koristi malo snage za puno vremena. Da bi se na velikim obrtajima dobio veliki moment i snaga mora da bude velika. Moment pokreće auto, ali je moment produkt snage i vremena, a ako je vreme fiksni činilac, dolazimo do toga da snaga pravi moment i na kraju krajeva pokreće sve.

    Moment bez snage jeste bezvredan moment (to su momenti na niskim obrtajima), a takvi su momenti na svim dizelima.

    Da li treba u svakom topicu da pišem da IMT traktor ima par hiljada NM na 500rpm, a da je sporiji od trotineta?

    Maksimalan obrtni moment je sam po sebi nebitan podatak, kao i to da li je ovoliki ili onoliki na ovoliko ili onoliko obrtaja. Samo CEO raspon momenta od najnižih do najviših obrtaja jeste relevantan podatak i jedino što jeste da ta linija momenta bude ravna - čim odskače od toga, znači da inženjeri nisu bili najbolji u svom poslu.

    Obzirom da je linija momenta na dizelima kao rezultat EKG-a, jasne su lošije performanse dizela.

    Kada se na to doda da je dizel auto teži od ekvivalentnog benzinca, što sa sobom povlači i lošiji raspored težina, vidi se još jedan razlog zašto je dizel teži/lošiji za vožnju.

    To da su dizeli lakši i elastičniji za vožnju jeste subjektivan osećaj sa kojim nikako ne mogu da se složim...

    Comment

    • LazaNS
      CBC Član
      • 24.12.2006
      • 93
      • NS

      #17
      Moram da priznam da mi nikako nije jasno kako si povezao monent, snagu i vreme, vreme tu nema nikakve veze. Slazem se da snaga pokrece auto i pokusavao sam da objasnim da je ona zapravo i bitna, ali iz cinjenice da dizeli imaju bolje rasporedjen momenat direktno sledi i da imaju vecu snagu na manjim obrtajima(ukoliko je jednaka na vecim). Dalje, na osnovu tvoje price rekao bih da nisi vozio neki savremeni dizel jer ovo sto si napricao nikako nije tacno. Dizeli osetno gube snagu tek posle 4000 obrtaja i to iz nekih razloga koji se cipovanjem auta otkalnjaju pa vise nema ni tog naglog gubitka snage. Takodje manje moras da planiras unapred jer ne moras da spustas brzinu u manju kad zelis naglo da ubrzas. Dizeli sa varijabilnom geometrijom turbine, nisu vise mrtvi ni ispod 1800 obrtaja.
      Sto se linije momenta tice, evo linkova sa rezultatima dva slicna motora istog proizvodjaca, jedan dizel a drugi benzinac, pa sad reci cija linija izgleda kao EKG i pogledaj koliko je snaga bolje rasporedjena kod dizela.

      http://www.superchips.co.uk/curves/mond ... 0bhp-d.pdf
      Ovaj moj post nemoj nikako da shvatis kao neku krtitiku ili ne znam ni ja sta, cisto diskutujem i moram da iznesem da se ne slazem sa tobom, sve sto si rekao vazi za stare dizele za ove nove nikako. Uostalom i ja sam nekada pljuvao dizele.
      Pozdrav.[/quote]

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        Okki, evo ti jedan diesel san:



        2,3L turbo benzinac sa 200Nm od lera od 3000 rpm do 6000 rpm uvek preko 550Nm , max 600+ Nm
        Snaga 520ks na 5900 rpm 560KS peak

        Prirast snage i obrtnog momenta od 2000 - 3000 rpm gde je vec na preko 90% od max vrednosti je toliko brz da ni u 5 brzini nema problema da potegne kao zivotinja sa 2000 rpm ( od 3000 neznash sta te snashlo).

        Auto ide od 100-200km/h (1760Kg) sa ubrzanjem kroz 5 brzinu za 7,1 Sek. (1000 rpm-45km/h u 5-oj brzini.
        U 4-oj to isto radi za 6,2 sek.

        Ovo je samo misaona imenica za sve sto se diesel zove i tako ce ostati zauvek pa sve da se pumpa neznam kojim pritiskom atomizirano gorivo.

        Razlog, brzina sagorevanja diesela gde klip uspeva da je sustigne i tu je kraj.

        Tako da te price o obrtnim momentima i slicni nepiju vodu.

        Vozim i sam jednog zlocu na benzin sa 400+Nm od 1800 rpm i dieseli deluju totalno smesno u poredjenjima sa benzincima.
        Dao su uporedjenje Fordovih motora sto nema veze nisacim. Ima taman toliko koliko i ovaj dybo koji sam ja okacio.


        Pusti se diesela ovo je Cannon
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • ToNcA
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2006
          • 868
          • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
          • Mazda 6 2.0d

          #19
          Koliko znam dizele retko ko kupuje zbog performansi vec vise zbog niske potrosnje. Ja licno vozim i dizela i benzinca ali jednostavno - ne moze se uporediti. Dizela sam uzeo najvise zbog potrosnje (fino mi je da sipam jedan ili dva rezervoara mesecno) a i zbog "prodatljivosti" kao polovnog - treba razmisljati o tome da ucu za 5-6 godina sigurno menjati auto a kod prodaje je dizel u itekakvoj prednosti. Mada kada bolje razmislim (koliko ga vozim) bolje bi mi bilo da sam za iste pare uzeo nekog benzinca 2.0 i da me Bog vidi. Ja radije uvek sednem u Vectru (benzinac 1.8) i nju i mnogo vise vozim jer jednostavno - ne podnosim traktore i to je to.

          Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Hehe.. ovaj SAAB gore trosi na konstanoj brzini od 140km/h 7l/100km benzina.. (moj trosi 8 pod istim uslovima )
            PS: kao zao mi je te lite
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • LazaNS
              CBC Član
              • 24.12.2006
              • 93
              • NS

              #21
              OK, odustajem, nikada nisam ni rekao da dizel moze da se poredi sa turbo benzincem, govorio sa samo da dizel iste snage ide bolje od benzinca sa tom snagom. Forda sam dao jer vozim TDCI mondea.
              Uzivajte u benzincima, i ja planiram jednog dana da kupim turbo benzinca.
              Poz.

              Comment

              • Laki GSi
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2006
                • 2426
                • Beograd-Vozdovac

                #22
                Sta kaze te na ovako nesto?!



                Ovo je za sad prvi diesel motor u BOXTER varijanti i ko bi ga drugi izmislio no Japanci-Subaru. Jeste da su sami sebi pljunuli u lice ugradnjom dizel motora ali opet je to zadrzalo neku sportsku draz ,naime motor ima 2000ccm3 i razvija oko 180ks.
                Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                Comment

                • AreOut
                  CBC Senator XXL
                  • 22.07.2006
                  • 590
                  • Zabjelo

                  #23
                  Heh pa dobro sve se radi da se pridobije par procenata kupaca

                  Mada da sam Subaruov fan definitivno bih razmislio o ponovnoj kupovini jednog

                  A Boost malo ti ne vjerujem za tu potrosnju al dobro
                  http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                  Comment

                  • Bane R
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2006
                    • 1769
                    • Beograd

                    #24
                    Originally posted by LazaNS
                    OK, odustajem, nikada nisam ni rekao da dizel moze da se poredi sa turbo benzincem, govorio sa samo da dizel iste snage ide bolje od benzinca sa tom snagom. Forda sam dao jer vozim TDCI mondea.
                    Uzivajte u benzincima, i ja planiram jednog dana da kupim turbo benzinca.
                    Poz.
                    Vreme u celoj priči jesu obrtaji. Moment je rad, a snaga je snaga. Ako ti na 1000rpm napraviš jedan rad, snaga potrošena biće znatno manja, nego snaga potrošena za taj isti rad na 6000rpm.

                    Ne moraš da odustaješ, samo treba stvari da nazoveš pravim imenom. Razumemo šta ti hoćeš da kažeš.

                    A to je da generalno dizeli iste sange idu bolje samo u usko određenom broju obrtaja. U kojem većina ljudi vozi svoje automobile (nemam ideje zašto).

                    Zbog toga što dizel gori, a ne eksplodira, i zbog toga što su dizel motori grublji, teži, oni ne održavaju obrtaje i tu se moment (rad) ne prenese na točkove, nego ode u toplotu, buku, vibracije, mnogo gore nego kod benzinaca.

                    Baš zbog ovoga dizel motori su tweekovani da najbolje idu u jednom malo polju obrtaja, ali to meni nije dovoljno i zbog toga se zbunim kada god sednem u nekog dizela.

                    Ljudi često spominju, nažalost i u časopisima, neko ubrzanje od 70-90 km/h kao tobože "najčešće ubrzanje u saobraćaju" i kako tu dizel u petoj jede benzinca. Znam ja to, ali ne znam po čemu je to "najčešće ubrzanje u saobraćaju", moja ubrzanja su više 40-120-70-30-130-80 km/h ili nešto tako - probaj ovo sa dizelom, ne odvija se ni brzo, a koliko je neprijatno, ne mogu da opišem - koliko cimanja jadnog motora, menjača i što je najgore, vozača.

                    Comment

                    • monkey
                      CBC Senator
                      • 14.11.2006
                      • 286
                      • Porec, Hrvatska

                      #25
                      mislim da je svako ko tvrdi da dieseli nisu elasticni zadnji put vozio diesela u golf dvojci... vozi se ultra komotno od 1800 do nekih 3300 rpm bez nikavnih vibracija, bez prevelike buke i bez "planiranja svakog poteza po pola kilometra unapred"... zaboravljate da se prica o svakodnevnom zivotu, di su turbo benzinci rijetkost i luksuz, a turbo-dieseli svakodnevica. iz licnog iskustva, evo, pred mjesec dana vozio sam vektru prethodne generacije sa 2,2 ecotec benzincem, i nisam mogo vjerovat kako motor jednostavno ne funkcionara na malim okretajima, a to je za mene nedostatka elasticnosti... zna se na sta vecina nas misli kad rece da je motor elastican, vuce iz niskih okretaja bez potrebe za tjeranje u visoke. nisam pristasa diesela, i sam sam imao neprezaljenog benzinca s mehanickim kompresorom, ali niej uredu da se benzinci s 520 ks i 600+Nm usporeduju s svakodnevnim dieselasima...
                      a sta se tice uskog broja obrtaja, kad govorimo o svakodnevnoj voznji, bas me zanima ko svog benzinca stalno drzi izmedu 4000 i 6000 rpm...

                      Comment

                      • LazaNS
                        CBC Član
                        • 24.12.2006
                        • 93
                        • NS

                        #26
                        Pazi ovako, fiziku znam jako dobro, i moment nikako nije rad. Napisao sam gore, snaga=moment*ugaona brzina obrtanja, a snaga ne moze da se trosi, jer ona nije potrosna ili kvantitativna velicina, energija se trosi. Energija iliti rad je snaga puta vreme, odnosno ako ides preko obrtnog momenta, A=M*W*t. Zapravo sam i pokusavao da objasnim da veci obrtni moment uopste nije prava prednost i da je snaga bitna i ona je ta koju treba poredidti. Takodje, mislim da se dizeli manje greju! zato sto imaju veci koeficijent iskoriscenja nego benzinci a da su bucni, pa i nisu vise osim drndavog VW-ovog TDI motora, u mnogim novim dizelima motor se maltene i ne cuje.
                        Inace ako se ne varam Opel je prestavio dizel motor sa dve turbine (malom i velikom) koji iz 1.9 izvlaci 212ks. citao sam poredjenja BMW 2.0 benzin VS 2.0 dizel, svi su apsolutnu prednost dali dizelu.
                        Sta da ti kazem moj mondeo od 130ks(ili pak 150) nema nikakvih problema koje spominjes. Mogu direktno da ga uporedim sa predhodnom generacijom Mondea 2 sa benzinskim motorom 2.0 od 130ks kog sam vozio i direktno smo ih suprotstavljali na putu, objektivno, znaci i po recima vlasnika tog drugog mondea moj dizel ide osetno bolje.
                        Stvarno nemam nista protiv benzinaca, ali ne dam ni da mi pljuju dizele bezveze
                        Slobodno, nastavite da ih kudite, sad sam se zagrejao da ih branim
                        Poz.
                        P.S ulete prethodno post dok sam pisao, slazem se sa svime iz prethodnog posta.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #27
                          E, momci, ja sam samo nabacio podatke kako to izgleda kad se benzinski motor od 2300ccm ousti da radi bez ogranicenja.

                          Jasno je da fabrike ispustaju dnasnje benzice osakacene i ogranicene zbog ECO normi , i da kad se poskidaju sve blokada da je broj vozaca spremnih da vozi takve bolide minimalan, nema trzista dakle.

                          Dieseli uz sva pumpanja pomenutog Opela sa 2 punjacha jedva prelazi cifru od 100KS / 1000ccm

                          Benzincima je ta cifra pristupna i bez overloada.

                          Sa hodom klipa koji je klasichno dugacak kod diesela se postavlja granica gde klip dolazi u visoke brzine na relativno niskim obrtajima.

                          Benzinci sa kracim hodom mogu da imaju istu brzinu klipa na 6000 rpm kao diesel motori na 3000rpm.

                          Odatle je totalno suludo i spominjati kako se benzinci voze na visokim obrtajima.
                          3,5L BMW 535d, 560 Nm @ 1300-5000 rpm i 6,5 sekundi 0-100 km/h
                          2,3L SAAB 9000 Aero 340 Nm @ 1800- 4800 rpm i 6,8 sek 0-100 km/h

                          Sta ovde smrdi ?
                          Dakle teorija o performansama na racun zapremine motora i Nm pada u vodu kad se porede diesel i benzinac.
                          Opet i opet i opet, u pitanju je akseleracioni momenat klipa i brzina sagorevanja!!!
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • monkey
                            CBC Senator
                            • 14.11.2006
                            • 286
                            • Porec, Hrvatska

                            #28
                            zasto bi bilo suludo govoriti o viskom obrtajima kod benzinca?!? 4000rpm obrtaja je uvijek 4000rpm neovisno o brzini hoda klipa... trebalo bi probat nakon 5 ili 6 sati voznje vozacu benzinca koji je vozio auto na 6000rpm cjelo vrijeme objasnit da je imao istu brzinu hoda kilpa kao i onaj koji je diesela vozio na 3000rpm isto to vrijeme... mislim da bi zubima pocupao klip van...

                            Comment

                            • LazaNS
                              CBC Član
                              • 24.12.2006
                              • 93
                              • NS

                              #29
                              Ne znam stvarno sta da ti kazem, opet poredis turbo benzinca sa dizelom, to niko ne spori da bolje performanse ima turbo benzinac, raspravljamo Turbo Dizel VS obican benzinac jer su to kola koja se 99% voze.
                              P.S monkey, sledeci put kad pocnem da kucam post moracu uzeti u obzir da ce u medjuvremenu ponovo iskociti tvoj

                              Comment

                              • civi
                                CBC Senator XXL
                                • 26.07.2005
                                • 1492
                                • Pozarevac

                                #30
                                Brzina klipa i visoki obrtaji nisu isto
                                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                                - Kako to misliš, kočim?

                                Comment

                                Working...
                                X