ogromna je razlika u ponasanju u voznji dizela i turbo dizela.
ko nije probao, tesko je opisivati.
zasto se vise ne prave atmo dizeli, ako je dizel tako dobar
turbo benzinci su potpuno isti kao i turbo dizeli, svuda oko nas.
prave se redje, tacno, a razlozi za tako nesto su netehnicke prirode.
daleko je veci profit na (turbo) dizelima, i to se naravno stoga i forsira.
plus, ono sto je najvaznije- visestruko je skuplje redovno odrzavanje turbo dizela.
u bogatom svetu gro ljudi odrzava auto u zvanicnom servisu, i to odrzavanje placa adektavno.
za nase pojmove, extremno mnogo, nekoliko prosecnih balkanskih plata kosta najobicniji redovni godisnji servis sto se troska tice.
veliki deo tih troskova se ponovo sliva u kasu proizvodjaca, krug profta se zatvara.
i svi zadovoljni, narocito o****ni kupci sa praznijim novcanikom sa svakim novim modelom ultra super kalafrazdilistiekspijalidousn modelom motora
svaki turbo je bolji od svakog atmo iste/ uporedive zapremine na svako moguce pogonsko gorivo.
to je prosto fizika, i nije nista novo.
svako poredjenje snaznijeg turbo i slabijeg atmo motora, uvek daje iste rezulutujuce efekte.
dakle, ako se drzimo cinjenica na bazi tehnike, jedino relevantno poredjenje je isti tip motora.
bilo atmo vs atmo, bilo turbo vs turbo bilo elektro vs elektro, itd.
ako cemo da poredimo po ceni kostanja, da turbi dizeli su mas produkcija i po predjenom km su najjeftinije prevozno sredstvo na fosilna goriva.
ali, tek posle nekoliko desetina ili stotina hiljada predjenih km, zavisno od modela, marke, zapremine, klase motora i auta.
prema zahtevima vozaca, prosecnog vozaca, benzinic pogotovu u turbo varijanti su daleko najudobniji za voznju.
sasvim je druga stvar da li je uopste u danasnjem gustom saobracaju, i za grad bas potrebno 100, 200, 400 ili xx KS bilo da se radi o dizelu bilo o benzincu.
uvek se zapitam a kako su se vozili ( i ja vozio) mnogi automobili sa 30-40-50 KS a gde je 90KS bilo extra jako.
dizel kao dizel ima ogromne mane u svemu osim u ceni goriva/potrosnji.
deo tih mana je upotrebom turbine, elektronskom navigacijom procesa detonacije i drugim metodima poprilicno ublazen do te mere da vise nije veliki napor voziti dizela.
danasnji turbo dizeli su se priblizili osobinama atmo benzinaca od pre 30tak godina.
turbo benzinci su jos uvek daleko nedostizni za vecinu obicnih presecnih turbo dizela.
ima i extra dobrih turbo dizela, samo takvi su i extra skupi i jos vise extra retki u saobracaju. (tipa V10 TDI koji je sasvim ok dizel po perfomansama za sve primene).
turbo benzinci slave 30 godina uspesnog rada.
prvi turbo dizel je ugledao svetlo dana u Volvo kamionima polovinom prosloga vekam prvi turbo benzinac (koji je funkcionisao u autu( je bio Saab auto.
to je bilo 70tih godina.
tada je benzinac od 2000 kubika (taj Saab) imao 145 KS, dizel od 2000 kubika (Mercedes 55KS, Pezo dizel od 2300 kubika, 71KS).
to su bili tada najjaci putnicki dizeli koji su se mogli kupiti.
poredjenje perfomansi je totalno bespredmetno.
danas, postoje u ponudi i turbo dizeli i turbo benzinci.
ima i malih turbo benzinaca, od 700 kubika pa navise.
ali, uvek ce benzinci vise trositi, prosto imaju vise snage, takav je Otto ciklus, i tu magije nema.
dakle, dizel turbo je jeftiniji sa gorivom i losiji po perfomansama motora.
benzin turbo je skuplji sa gorivom i bolji u perfomansama.
svako ima izbor, tj kompromis zelja vs novcanik.
a na ulicama ce uvek biti vise onoga sto je jeftinije, tj dizela u svrhu prevoza A-B u odnosu na (turbo) benzince.
kao sto ce uvek biti vise onih koji se jeftinije voze u javnom gradskom busu nego onih koji se voze privatnim autom sami.
o cemu mi pricamo, o tehnici ili o finansijama
ko nije probao, tesko je opisivati.
zasto se vise ne prave atmo dizeli, ako je dizel tako dobar

turbo benzinci su potpuno isti kao i turbo dizeli, svuda oko nas.
prave se redje, tacno, a razlozi za tako nesto su netehnicke prirode.
daleko je veci profit na (turbo) dizelima, i to se naravno stoga i forsira.
plus, ono sto je najvaznije- visestruko je skuplje redovno odrzavanje turbo dizela.
u bogatom svetu gro ljudi odrzava auto u zvanicnom servisu, i to odrzavanje placa adektavno.
za nase pojmove, extremno mnogo, nekoliko prosecnih balkanskih plata kosta najobicniji redovni godisnji servis sto se troska tice.
veliki deo tih troskova se ponovo sliva u kasu proizvodjaca, krug profta se zatvara.
i svi zadovoljni, narocito o****ni kupci sa praznijim novcanikom sa svakim novim modelom ultra super kalafrazdilistiekspijalidousn modelom motora

svaki turbo je bolji od svakog atmo iste/ uporedive zapremine na svako moguce pogonsko gorivo.
to je prosto fizika, i nije nista novo.
svako poredjenje snaznijeg turbo i slabijeg atmo motora, uvek daje iste rezulutujuce efekte.
dakle, ako se drzimo cinjenica na bazi tehnike, jedino relevantno poredjenje je isti tip motora.
bilo atmo vs atmo, bilo turbo vs turbo bilo elektro vs elektro, itd.
ako cemo da poredimo po ceni kostanja, da turbi dizeli su mas produkcija i po predjenom km su najjeftinije prevozno sredstvo na fosilna goriva.
ali, tek posle nekoliko desetina ili stotina hiljada predjenih km, zavisno od modela, marke, zapremine, klase motora i auta.
prema zahtevima vozaca, prosecnog vozaca, benzinic pogotovu u turbo varijanti su daleko najudobniji za voznju.
sasvim je druga stvar da li je uopste u danasnjem gustom saobracaju, i za grad bas potrebno 100, 200, 400 ili xx KS bilo da se radi o dizelu bilo o benzincu.
uvek se zapitam a kako su se vozili ( i ja vozio) mnogi automobili sa 30-40-50 KS a gde je 90KS bilo extra jako.
dizel kao dizel ima ogromne mane u svemu osim u ceni goriva/potrosnji.
deo tih mana je upotrebom turbine, elektronskom navigacijom procesa detonacije i drugim metodima poprilicno ublazen do te mere da vise nije veliki napor voziti dizela.
danasnji turbo dizeli su se priblizili osobinama atmo benzinaca od pre 30tak godina.
turbo benzinci su jos uvek daleko nedostizni za vecinu obicnih presecnih turbo dizela.
ima i extra dobrih turbo dizela, samo takvi su i extra skupi i jos vise extra retki u saobracaju. (tipa V10 TDI koji je sasvim ok dizel po perfomansama za sve primene).
turbo benzinci slave 30 godina uspesnog rada.
prvi turbo dizel je ugledao svetlo dana u Volvo kamionima polovinom prosloga vekam prvi turbo benzinac (koji je funkcionisao u autu( je bio Saab auto.
to je bilo 70tih godina.
tada je benzinac od 2000 kubika (taj Saab) imao 145 KS, dizel od 2000 kubika (Mercedes 55KS, Pezo dizel od 2300 kubika, 71KS).
to su bili tada najjaci putnicki dizeli koji su se mogli kupiti.
poredjenje perfomansi je totalno bespredmetno.
danas, postoje u ponudi i turbo dizeli i turbo benzinci.
ima i malih turbo benzinaca, od 700 kubika pa navise.
ali, uvek ce benzinci vise trositi, prosto imaju vise snage, takav je Otto ciklus, i tu magije nema.
dakle, dizel turbo je jeftiniji sa gorivom i losiji po perfomansama motora.
benzin turbo je skuplji sa gorivom i bolji u perfomansama.
svako ima izbor, tj kompromis zelja vs novcanik.
a na ulicama ce uvek biti vise onoga sto je jeftinije, tj dizela u svrhu prevoza A-B u odnosu na (turbo) benzince.
kao sto ce uvek biti vise onih koji se jeftinije voze u javnom gradskom busu nego onih koji se voze privatnim autom sami.
o cemu mi pricamo, o tehnici ili o finansijama

Comment