Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    ogromna je razlika u ponasanju u voznji dizela i turbo dizela.
    ko nije probao, tesko je opisivati.

    zasto se vise ne prave atmo dizeli, ako je dizel tako dobar

    turbo benzinci su potpuno isti kao i turbo dizeli, svuda oko nas.

    prave se redje, tacno, a razlozi za tako nesto su netehnicke prirode.
    daleko je veci profit na (turbo) dizelima, i to se naravno stoga i forsira.

    plus, ono sto je najvaznije- visestruko je skuplje redovno odrzavanje turbo dizela.
    u bogatom svetu gro ljudi odrzava auto u zvanicnom servisu, i to odrzavanje placa adektavno.
    za nase pojmove, extremno mnogo, nekoliko prosecnih balkanskih plata kosta najobicniji redovni godisnji servis sto se troska tice.

    veliki deo tih troskova se ponovo sliva u kasu proizvodjaca, krug profta se zatvara.
    i svi zadovoljni, narocito o****ni kupci sa praznijim novcanikom sa svakim novim modelom ultra super kalafrazdilistiekspijalidousn modelom motora

    svaki turbo je bolji od svakog atmo iste/ uporedive zapremine na svako moguce pogonsko gorivo.
    to je prosto fizika, i nije nista novo.

    svako poredjenje snaznijeg turbo i slabijeg atmo motora, uvek daje iste rezulutujuce efekte.

    dakle, ako se drzimo cinjenica na bazi tehnike, jedino relevantno poredjenje je isti tip motora.
    bilo atmo vs atmo, bilo turbo vs turbo bilo elektro vs elektro, itd.

    ako cemo da poredimo po ceni kostanja, da turbi dizeli su mas produkcija i po predjenom km su najjeftinije prevozno sredstvo na fosilna goriva.

    ali, tek posle nekoliko desetina ili stotina hiljada predjenih km, zavisno od modela, marke, zapremine, klase motora i auta.

    prema zahtevima vozaca, prosecnog vozaca, benzinic pogotovu u turbo varijanti su daleko najudobniji za voznju.

    sasvim je druga stvar da li je uopste u danasnjem gustom saobracaju, i za grad bas potrebno 100, 200, 400 ili xx KS bilo da se radi o dizelu bilo o benzincu.
    uvek se zapitam a kako su se vozili ( i ja vozio) mnogi automobili sa 30-40-50 KS a gde je 90KS bilo extra jako.

    dizel kao dizel ima ogromne mane u svemu osim u ceni goriva/potrosnji.
    deo tih mana je upotrebom turbine, elektronskom navigacijom procesa detonacije i drugim metodima poprilicno ublazen do te mere da vise nije veliki napor voziti dizela.

    danasnji turbo dizeli su se priblizili osobinama atmo benzinaca od pre 30tak godina.
    turbo benzinci su jos uvek daleko nedostizni za vecinu obicnih presecnih turbo dizela.
    ima i extra dobrih turbo dizela, samo takvi su i extra skupi i jos vise extra retki u saobracaju. (tipa V10 TDI koji je sasvim ok dizel po perfomansama za sve primene).

    turbo benzinci slave 30 godina uspesnog rada.

    prvi turbo dizel je ugledao svetlo dana u Volvo kamionima polovinom prosloga vekam prvi turbo benzinac (koji je funkcionisao u autu( je bio Saab auto.
    to je bilo 70tih godina.
    tada je benzinac od 2000 kubika (taj Saab) imao 145 KS, dizel od 2000 kubika (Mercedes 55KS, Pezo dizel od 2300 kubika, 71KS).

    to su bili tada najjaci putnicki dizeli koji su se mogli kupiti.

    poredjenje perfomansi je totalno bespredmetno.

    danas, postoje u ponudi i turbo dizeli i turbo benzinci.

    ima i malih turbo benzinaca, od 700 kubika pa navise.
    ali, uvek ce benzinci vise trositi, prosto imaju vise snage, takav je Otto ciklus, i tu magije nema.

    dakle, dizel turbo je jeftiniji sa gorivom i losiji po perfomansama motora.
    benzin turbo je skuplji sa gorivom i bolji u perfomansama.

    svako ima izbor, tj kompromis zelja vs novcanik.

    a na ulicama ce uvek biti vise onoga sto je jeftinije, tj dizela u svrhu prevoza A-B u odnosu na (turbo) benzince.

    kao sto ce uvek biti vise onih koji se jeftinije voze u javnom gradskom busu nego onih koji se voze privatnim autom sami.

    o cemu mi pricamo, o tehnici ili o finansijama
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • monkey
      CBC Senator
      • 14.11.2006
      • 286
      • Porec, Hrvatska

      #62
      nisam znao da poklopac glave motora od saab-a pase na bmw-ove motore...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        2002 turbo je davno bio, striktno sam se ogranicio na - ne pravi- sto podrazumeva sadasnjost, imajuci u vidu da se pominje citanje nekog skorasnjeg poredjenja (a skorasnje posto turbo dizel nije postojao kod BMW u doba 2002 i uopste 02 serije).

        da, cuveni auto za trkanje iz 70tih, 2002TI.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #64
          Originally posted by monkey
          nisam znao da poklopac glave motora od saab-a pase na bmw-ove motore...


          a sto je najgore da i glava od SAABa pase na saabov blok montirano oko SAAB klipova, i onda chovek poche da pravi BMW 2002Tiii oko motora
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Rendjo
            CBC Senator XXL
            • 26.06.2006
            • 340
            • Zadar HR

            #65
            Vozim mercedes e270cdi i ne ide loše ali ronda ko traktor.Jednostavno se čuje isti onaj stari tupi mercedesov dieselski zvuk.Nema tu govora o uglađenosti rada.Troši stvarno malo i kolko sam ja primjetio kad ga vozim na otvorenoj do 180 troši stvarno malo(oko 8-9l) i prede nečujno.Izgleda da je najsretniji na tim brzinama dok prede bez vibracija i grgljanja.Da je benzinac ne bi mu bilo premca po udobnosti.Ovaj CDI motor kolko god ga hvalili stvarno je galamđija.Moram ga voziti non stop preko 120 na otvorenoj cesti da ga utišam.Mercedesovi dieseli su dosta kvalitetni a ovaj nije previše jak tako da ne trga transmisiju.Dosta mojih poznanika koji voze te super snažne mercedesove diesele imaju problema sa transmisijom.Sreća njihova da su im se mjenjači svima pokvarili pod garancijom Čim istekne garancija svi ih prodaju i bježe od njih ko vrag od tamjana

            Comment

            • ToNcA
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2006
              • 868
              • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
              • Mazda 6 2.0d

              #66
              Originally posted by monkey
              mislim da je svako ko tvrdi da dieseli nisu elasticni zadnji put vozio diesela u golf dvojci... vozi se ultra komotno od 1800 do nekih 3300 rpm bez nikavnih vibracija, bez prevelike buke i bez "planiranja svakog poteza po pola kilometra unapred"... zaboravljate da se prica o svakodnevnom zivotu, di su turbo benzinci rijetkost i luksuz, a turbo-dieseli svakodnevica. iz licnog iskustva, evo, pred mjesec dana vozio sam vektru prethodne generacije sa 2,2 ecotec benzincem, i nisam mogo vjerovat kako motor jednostavno ne funkcionara na malim okretajima, a to je za mene nedostatka elasticnosti... zna se na sta vecina nas misli kad rece da je motor elastican, vuce iz niskih okretaja bez potrebe za tjeranje u visoke. nisam pristasa diesela, i sam sam imao neprezaljenog benzinca s mehanickim kompresorom, ali niej uredu da se benzinci s 520 ks i 600+Nm usporeduju s svakodnevnim dieselasima...
              a sta se tice uskog broja obrtaja, kad govorimo o svakodnevnoj voznji, bas me zanima ko svog benzinca stalno drzi izmedu 4000 i 6000 rpm...
              Onaj ko zeli da ostane bez usiju

              Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #67
                Ma dajte bre ljudi, na 6000rpm se tek daje gas, to je samo poviseni ler
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • ToNcA
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2006
                  • 868
                  • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                  • Mazda 6 2.0d

                  #68
                  Meni jeste ali vecini vozaca je preko 3K - buka.

                  A sto se ove rasprave tice - cini mi se da je otisla stranputicom. Jer koliko sam hvatio porede se "normalni" modeli a ne "GT" .

                  Jepo samo stavite na papir sta je isplativije voziti i dobije se - diesel+turbo. Benzinci sa turbom su tako retki da ih ne vredi komentarisati "cast izuzecima - Saab-u" mada Saab bar u Srbiji ne voze sigurno obicni smrtnici.

                  A sto se cene odrzavanja tice - ni to ne pije vodu. Na primer kada uporedim cenu redovnog servisa za Reanult Megane 1.5 dci 2005. i Opel Vectra 1.8 2005. cena je drasticno razlicita. Opelov servis je oko 3000 dinara skuplji (bar ja tako placam) a poredjenje "pije vodu" iz prostog razloga sto smatram da su te dve marke u istom rangu (sad ce se u OPC klubu naci uvredjenim, sorry).

                  A sto se tice "elasticnosti" Vectra sa svojih 122ks i 1.8 motorom u"uz Bubanj Potok" ne moze da parira daleko slabijem Megane-u (100ks, 1.5 motor) - jednostavno naftarica bolje povuce i to je tako. Naravno mogu uvek Vectru da teram u vise obrtaje ali kada izlazim uz uzbrdicu sa 100km/h u petoj u Megane-u nemam uopste osecaj "gusenja" dok se u Vectri itekako oseca. A potrosnju ne vredi ni komentarisati - Megane ne uspe ni u gradu po najvecoj guzvi da potrosi onoliko koliko Vectru uspem da "izmolim" na auto-putu (tempomat na 120km/h i bez pipanja gasa). A pri "przenju" da ne pricam.

                  Kada sam Megane bas izmucio do Nisa i izmerio potrosnju bila je dosta ispod 6l (punjenje u BG-u dio cepa i u Nisu do cepa) a to je bilo sa 3 osobe unutra i pun gepek stvari. A vectra pod istim uslovima ubije 12 bez pardona.

                  Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                  Comment

                  • Bane R
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2006
                    • 1769
                    • Beograd

                    #69
                    Moram opet da ponovim, ko ne želi da koristi ručicu menjača i kvačilo, može da kupi auto sa automatskim menjačem.

                    A Megan i Vectra nisu ista klasa i zbog toga je redovan servis za Megana manji, koji je niža klasa.

                    Što se ostalog tiče, slažem se (osim onoga da je elastičnost motora da li vuče petom uzbrdo - ali svako ima svoje mišljenje).

                    Interesuje me samo kako je ta Vectra uspela da troši 12l? Jesi li šlepovao tenk na gusenicama? Ukoliko nisi, taj auto je ili neispravan ili teško smeće.

                    Comment

                    • ToNcA
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2006
                      • 868
                      • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                      • Mazda 6 2.0d

                      #70
                      Pa na primer uhvatio sam posle naplatne rampe 170 i nisam spustao ispod 15o do Naisa - trosila je verovatno i vise jer nisam merio ali po proceni (kazaljka i board computer) bilo je oko 12, mada nesto vise od 12.

                      Sta da ti pricam kada sam uspeo da Corollu 2003. 1.4 vvt-i ubedim da po**** skoro ceo rezervoar (ako se ne varam od 45l) od Naisa do Bubanj Potoka. U principu bilo je oko 17l ali je bilo - papucica u pod na naisu i nism pustio do BG-a. JBG Rent-a-car (inace je auto bio totalno ispravan).

                      Probaj to sa bilo kojim autom pa mi reci koliko trosi .

                      A sto se troskova odrzavanja za razlicite klase automobila tice - mene su u servisu pitali "koji motor" a ne koji automobil. Koliko sam video za 1.9dci je ista cena bilo da je u pitanju Laguna ili Megane.

                      Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                      Comment

                      • Bane R
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2006
                        • 1769
                        • Beograd

                        #71
                        Ne znam, moj auto troši 10l pri 200

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #72
                          10 i kod mene do max 11 na 200
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            auti o kojima pricamo su pravljeni gde i za koga.
                            EU, za EU potrosace.
                            ajde da pogledamo koliko tamo kosta servis (kostace i kod nas za 3-4godine samo da se malo stabilizujemo).

                            a ti troskovi, znaci redovni, za jedan prosecni dizel tipa 4 cilindra, 2000 kubika i 120-150KS iznose oko 400- 600 evra godisnje.
                            +- zavisno od marke, modela itd.

                            ako je kupljen novi auto, onda on mora pod pretnjom gubitka garancije strogo da posecuje fabricke servise.
                            pa i za takve stvari kao sto je kontrolni pregled (oko 300 eura) i zamena ulja i pratecih filtera (150-300 evra).

                            kod nas su naravno cene manje, bitno je manja prosecna kupovna moc a novih automobila je srazmerno jako malo u upotrebi pa bi fabricki servisi bili prazni uz takve (evro) cene rada.

                            dizel + turbina jeste GT model, napumpan, nasviran, nazvati po zelji, koliko je moguce kao reprezent mogucnosti doticne fabrike.

                            i kosta obicno najskuplje po kW koji proizvede motor kada se kupuju kao nov.

                            nema dileme da dizel potrosi manje grama po kWh goriva, po tome jeste ekonomicniji.
                            osnovna prednost dizela jeste ekonomija voznje, perfomanse udobnost vozljivost buka/ tisina i drugo ne govore bas u prilog dizelima.

                            sa druge strane, to se odnosi na dizele sa 4 cilindra a takvi su u ogromnoj vecini.

                            dizeli sa 6cilindara, pogotovu redni, pa jos sa turbinom su sasvim druga prica i mnogo su udobniji za voznju.

                            ali, nesto srecu kvari.

                            turbo dizeli sa6 rednih cilindara su skoro odumrli, kostaju poprilicno u svakom pogledu a onda ostane samo e od ekonomije.

                            6cilindara dizele su pravili Nisan, VW, Mercedes i BMW bilo kao atmo bilo kao turbo verzije. ne secam se jos neke firme da je imala 6cilindara u redu dizele.

                            a danas, Mercedes je napustio (skupo im), VW takodje, Nisan je pod Renoom a tu jeftinoca igra glavnu rec, ostao je samo BMW koji pravi komforni dizel.

                            a cena, tog dizela sestaka je sve samo ne jeftina ni za kupovinu ni za odrzavanje.

                            6 cilindara i 4 cilindara dizeli su ko nebo i zemlja, na stetu 4 cilindara.
                            jedino cena.

                            i opet se vracamo zasto su dizeli danas popularni- cena eksploatacije koja je to povoljnija sto se vise km vozi.

                            benzin + elektro danas je standardna ponuda, i sasvim su resene tehnoloske zamke.
                            dizel+ elektro, ima li toga u serijskoj produkciji negde na svetu ?
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              @tonca, ako mogu da se osvrnem sa tehnicke strane Vectra atmo benzin vs. Megane turbo dizel.

                              Vectra je veci auto, ima vece otpore kretanja i time zahteva vise snage za istu brzinu. pogotovu uzbrdo (masa koja se vuce).

                              sa druge strane pogresno pretpostavljas da je Vectra jaceg motora, naprotiv Meganov 1.5 je jaci motor po snazi od 1.8Vectrinog.

                              sve i da zanemarimo koje je gorivo u pitanju, uzrok je turbina.

                              efekat turbine je uporediv sa povecanjem zapremine.
                              tako da tih 1.5 Megana su zapravo 2.4 litra atmo.

                              tako postavljeno, poredjenje 2.4 u manjem autu vs. 1.8 u vecem autu neminovno ce pokazati rezultate.
                              upravo ono sto navodis.

                              da ne bude zabune, Vectra nema 122KS u motoru.
                              preciznije ima u samo jednom jedinom rezimu rada koji ti i ne dostignes pri toj voznji petom uzbrdo.
                              samo na max obrtajima se razvije tih 122KS inace je bitno manje.

                              u proseku oko 60-80 KS je na raspolaganju.

                              prednpst turbine je sto po potrebi efektivno povecava zapreminu motora (jaci overload = veca zapremina vazduha-> veca kubikaza motora).

                              probaj taj isti Megan sa iskljucenom turbinom da provozas u petoj uzbrdo.
                              efekat i osecaj bitno drugaciji ce biti, mogu da opkladim.

                              sa tih svojih 1500 kubika i masom Megana ako bez turbine dizel predje 70km/h u bilo kojoj brzini bice cudo. i to sa zaletom pre uspona na Bubanj Potok.

                              razlog- pa bez turbine taj 1.5 bi razvio u proseku u toj voznji petom oko 30tak KS. a to je malo, jako malo da bi auto lepo isao.

                              zato se i atmo dizel gotovo izgubio kao pojam, dizel je zestoko inferioran kada se svede na istu/ uporedivu kubikazu sa benzincem.

                              naravno, atmo benzinac jos nije odumro, ipak je upotebljiv i bez turbine u mnogo slucajeva
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • TAZZ
                                Banovan
                                • 30.05.2005
                                • 1409
                                • NBGD,SERBIA

                                #75
                                Brick Enciklopedio...



                                BTW...
                                Kad je neko rekao da su TuRbo Benzinci za Snobove ili kako god...

                                Pa vozio sam i imao jedno vreme 2 TuRbo Benzinca... sad samo jednog... pa cu opet 2, i tako...
                                U pitanju SAAB 9000 2.0 T16V... i SAAB 9000 CSE...
                                Auta su sve samo ne skupa, i veeeeoma su upravljiva, i zanimljiva za voziti i nijedan Turbo Diesel mi ne moze prici... bar ne ovi do 2003. godishta...
                                A Raspolozivost MOMENTA
                                Pa sa CSE-om ... oko 250 NM pri 2200, 370 pri 3400, pa sve do 4800-5000 rpm. gde padne na oko 330 NM.

                                Da da da... DIESEL...
                                Ako poredite ... ondak Turbo VS Turbo...
                                Atmo VS Atmo...

                                Comment

                                Working...
                                X