Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #91
    Po vama je marketing ucinio svoje i ljudi uzaludno bacaju pare na TD masine...

    Recimo da je glupost kupiti 530D ili 535D, ali voznja u njemu skoro nimalo ne zaostaje za benzincima (a potrosnja je u rangu prosecnog benzinca od 2.0L bez turba).

    Ali ponavljam, ako nije ekonomija u pitanju, zasto ljudi kupuju dizele?!?!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • Rendjo
      CBC Senator XXL
      • 26.06.2006
      • 340
      • Zadar HR

      #92
      Originally posted by mirdza
      Originally posted by M-power
      Pa valjda tada trazi vrhunski konfor po svakom pitanju i ima u steku barem 10 soma narednih nekoliko godina za gorivo.
      u jednim PL novinama bilo poredjenje accorda type-S i 2.2cdti. diesel je skuplji nesto oko 8-9.000 euro (nije greska). da bi diesel poceo da se isplati treba da predje preko 80.000km (i sve to pri potrosnji type-S koja nije malena)
      Type s ne troši puno..to je jedan od ekonomičnijih motora te snage.Iznenadio bi se koliko malo može trošiti kad a se normalno vozi,a da ne spominjem mogučnost prebacivanja na plin..

      Comment

      • zola_
        CBC Senator XXL
        • 24.06.2006
        • 319
        • Novi Beograd

        #93
        Originally posted by mirdza
        Originally posted by M-power
        Pa valjda tada trazi vrhunski konfor po svakom pitanju i ima u steku barem 10 soma narednih nekoliko godina za gorivo.
        u jednim PL novinama bilo poredjenje accorda type-S i 2.2cdti. diesel je skuplji nesto oko 8-9.000 euro (nije greska). da bi diesel poceo da se isplati treba da predje preko 80.000km (i sve to pri potrosnji type-S koja nije malena)
        ne znam gde je tolika razlika u ceni, kod nas nije veca od 2000e, necu sada da branim dizele ali moj cale poseduje hondu accord 2.2 dizel, i presao je sa njom 90.000 za dve godine, naravno da nije imao nikakav kvar do sada i po svakoj racunici je ustedeo na gorivu, uostalom kupio je dizela zato sto odgovara njegovoj voznji, i uskoro ce da ga prodaje tj. menja za novu hondu, dakle koliko je platio vise za dizela u startu otprilike toliko ce vise dobiti kada bude prodavao, nije imao dodatne troskove za popravke i ustedeo je na gorivu pri cemu je uzivao u voznji na svoj nacin, dakle nemojte biti zatucani sto se tice dizela, jednostavno ljudi to vole i to je to

        Comment

        • Bane R
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2006
          • 1769
          • Beograd

          #94
          Originally posted by Eon
          Ali ponavljam, ako nije ekonomija u pitanju, zasto ljudi kupuju dizele?!?!
          Zato što dizel ide bolje 1500-2500rpm, a ljudi tako voze auto... (misleći da motor tako manje troši i duže traje) slušam to svakodnevno...

          Comment

          • Car
            CBC Senator XXL
            • 07.07.2005
            • 900
            • Beograd

            #95
            Ih sad, pa nije to razlog sto se kupuju dizeli

            Comment

            • Vladd
              CBC Senator XXL
              • 09.07.2006
              • 581
              • NBG

              #96
              Pa to je bas veliki razlog.

              Posto je stednja diskutabilna.

              Mnogi ne vole da im je motor na visokoj turazi, neki se plase, a nekima je neozbiljno, ne zele da budu "ficfirici" koji djebraju kola

              Comment

              • Bane R
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2006
                • 1769
                • Beograd

                #97
                Pa nije, ima još. Kao to da je ljudima usađeno u glavama vreme golfa 1 dizela kada je dizel bio duplo jeftiniji od benzina.

                Sada je ta razlika 10%, a pitam se da li se iko od kupca dizela malo raspitao kakva je budućnost proizvodnje dizel goriva.

                Da li iko od njih zna da je dizel samo nusprodukt proizvodnje benzina i da rafinerije nisu pravljene za proizvodnju dizela. Da se u vrlo skorijoj budućnosti očekuje da dizel postane skuplji od benzina, ako već i nije i da će cena dizela rasti više nego cena benzina. Sve zbog nestašice i na kraju će dizela ostati samo za transportnu industriju, ne i za one koji misle da benzinci ne idu uz Bubanj Potok. To *jesu* činjenice.

                Istina, sve može da se promeni i rešenje je u bio dizelu, ali o bio dizelu još uvek nema dovoljno činjenica (više plašenje mečke rešetom) kao što ima o nestašici dizela, koja ne da je pred nama, nego je već počela (što cene najbolje govore).

                Je l su dizeli skuplji - jesu i ostaće. Skuplji za održavanje - jesu i ostaće. Sporiji u vožnji - jesu i ostaće. Jeftiniji za gorivo po pređenom kilometru - jesu i ne zna se koliko će još biti.

                Ako neko želi da pita zašto se dolika prašina diže oko dizela ako oni vode u ćorsokak. Pa zato što se proizvođači trude da povećaju svoju zaradu, ne da nama poboljšaju život. U ekonomiji se prodaje novo, pre kvalitetnog.

                Brat je skoro kupio dizel - ima veliki osmeh na licu jer mu putni kompjuter pokazuje potrošnju od 6.5l. To što će dizel za godinu dana biti skuplji od benzina, što prelazi manje od 1000km mesečno i što je servis platio 25.000 din je potisnuo sa strane.

                To troši samo 6.5l i pošto je do sada vozio yuga, ovo ide četvrtom uzbrdo i on je sve svoje probleme rešio.

                Comment

                • jevtic
                  CBC Senator XXL
                  • 26.11.2006
                  • 729
                  • beograd

                  #98
                  ne znam kako je taj servis toliko skuplji za dizele.


                  ja vozim 1.9tdi i servis je oko 10k dinara u ovlascenom servisu. toliko je isto za bilo koji 2.0l novije generacije koji koristi sinteticko ulje. nije taj servis toliko skuplji koliko ga predstavljate. takodje do sada presao 95k i nikakav problem nije imao. ako se pazi kakvo se gorivo sipa nema problema. druga je prica stou nasu zemlju stizu razni primerci kao polovnjaci pa se jos u nedostatku para em lose odrzavaju em se sipa neadekvatno gorivo pa se desava da se neki primerci pokvare pa od skupih kvarova moderni dizeli dolaze na los glas.



                  poredite kola u slicnom cenovnom rangu pa cete videti da su dizeli skuplji u startu za oko 1-2k evra ali cu reci da pored jeftinije cene voznje pruzaju i veliko uzivanje u voznji i u dosta slucajeva su i brzi od benzinskih ekvivalenata ( mislim cenovno, ne turbo benzinskih ekvivalenata). aa razlika u ceni goriva je malo veca od 10% (negde oko 15%) a i sama potrosnja se bitno razlikuje i tako da smatram da kupci dizel vozila i te kako imaju racunicu kad kupuju auto i to samo u potrosnji naravno kasnija preprodaja je jos jedan plus na strani dizela.



                  uostalom ovo treba da sluzi za razmenu misljenja i nikako da jedni druge ubedjujemo sta je bolje ali ja bi preporucio da svako ko kupuje nova kola nek lepo sastavi racunicu sta mu se vise isplati ieventualno da zakaze voznju i benzinca i dizela pa mozda se iznenadi.
                  ex - fabia 1.9 tdi
                  golf 2.0 tfsi

                  Comment

                  • Bane R
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2006
                    • 1769
                    • Beograd

                    #99
                    Pa da, to je suština priče, svako iznosi svoja mišljenja.

                    Samo na osnovu čega kažeš da su dizeli brži od ekvivalentnih benzinaca?

                    I šta tačno misliš kada kažeš uživanje u vožnji? Nije mi jasno .

                    Comment

                    • jevtic
                      CBC Senator XXL
                      • 26.11.2006
                      • 729
                      • beograd

                      Radna zapremina, litara/cm3 2,0 / 1968 2,0 / 1984
                      Pre?nik cilindra/hod klipa, mm 81 / 95,5 82,5 / 92,8
                      Max. snaga, kW (ks) pri 1/min 103 (140) / 4000 110 (150) / 6000
                      Max. obrtni moment, Nm pri 1/min 320 / 1750 200 / 3500
                      Kompresija 18,5 11,5
                      Emisiona klasa EURO 4 EURO 4
                      Alternator/akumulator, A/(Ah)
                      Menja? 140 / 330 (61) 140 / 280 (60)
                      Automatski menja?/Tiptronic 180 / 330 (61) 140 / 280 (60)
                      Vrsta goriva Dizel Super benzin
                      Potrošnja goriva, ukupno, l/100 km
                      Menja? 5,9 - 6,0 8,2 - 8,4
                      Automatski menja?/Tiptronic 6,4 / 6,6 8,7 - 8,9
                      Zapremina rezervoara za gorivo, l ca. 70 ca. 70
                      Menja?, serijska oprema 6- stepeni manuelni 6- stepeni manuelni
                      CO2-emisija , g/km
                      Menja? 159 - 162 197 - 202
                      Automatski menja?/Tiptronic 173 - 178 209 - 214
                      Ubrzanje od 0-80 / 0-100 km/h, s
                      Menja? 5,8 / 5,9 6,4 / 9,4
                      Automatski menja?/Tiptronic 6,9 / 9,8 7,1 / 10,2
                      Max. brzina, km/h
                      Menja? 209 213
                      Automatski menja?/Tiptronic 206 208
                      Cena pocinje od 29122 27336



                      broj 1 je tdi a broj 2 fsi,

                      auto je vw passat. posebno obrstiti paznju na ubrzanje do 100.

                      kasnije cu dati jos nekih poredjenja novih automobila i cena....
                      ex - fabia 1.9 tdi
                      golf 2.0 tfsi

                      Comment

                      • Skyline GT-R
                        CBC Senator XXL
                        • 13.02.2005
                        • 806
                        • Chicago - My Kind Of Town

                        2L 140hp Diesel 5.9 od 0-100

                        Comment

                        • Bane R
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2006
                          • 1769
                          • Beograd

                          Ne bi da budem nepristojan, ali ova gomila slova govore šta?

                          Comment

                          • jevtic
                            CBC Senator XXL
                            • 26.11.2006
                            • 729
                            • beograd

                            bmw 530d



                            Performanse

                            Vu?a (cw) 0,28

                            Maksimalna brzina km/h 245

                            Ubrzanje 0-100 km/h (u s) 7,1

                            Ubrzanje 80-120 km/h (s) u 4-toj/5-toj 5,4/6,7


                            Potrošnja goriva

                            Grad (litara/100 km) 9,5

                            Otvoreni put (litara/100 km) 5,5

                            Kombinovano (litara/100 km) 6,9

                            Emisija CO2 (g/km) 184

                            Kapacitet rezervoara u litrima 70


                            cena pocinje od 49700 evra

                            530i

                            Performanse

                            Vu?a (cw) 0,28

                            Maksimalna brzina km/h 250

                            Ubrzanje 0-100 km/h (u s) 6,9

                            Ubrzanje 80-120 km/h (s) u 4-toj/5-toj 7,3/10,0


                            Potrošnja goriva

                            Grad (litara/100 km) 14,1

                            Otvoreni put (litara/100 km) 7,0

                            Kombinovano (litara/100 km) 9,5

                            Emisija CO2 (g/km) 231

                            Kapacitet rezervoara u litrima 70

                            cena pocinje od 48500 evra
                            ex - fabia 1.9 tdi
                            golf 2.0 tfsi

                            Comment

                            • jevtic
                              CBC Senator XXL
                              • 26.11.2006
                              • 729
                              • beograd

                              @skyline e stvarno ne znam tako pise a njihovom sajtu mora da je neka greska.


                              @bane
                              kako za koga odnosno neka poredjenja cena, performansi vozila, naravno novih i mozda govori da su novi dizeli skuplji za oko 2k evra ali da su po performansama jednaki benzincima koji su 2k evra jeftiniji ali zato pruzaju jeftnu vonju pa kome sta odgovara izbor je samo na kupcu.
                              ex - fabia 1.9 tdi
                              golf 2.0 tfsi

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                ja sam pri?ao o regularnoj ceni redovnog održavanja u Evropi, gde su i satnice adekvatne ceni novog automobila.

                                kod nas je rad još uvek bagatelno jeftin i podcenjen, i dok je tako treba koristiti tu prednost maksimalno.

                                nema spora da je dizel pogon jeftiniji od benzina, to se lako može ?injenicama potvrditi.

                                sporno je pominjanje komfora, ose?aja u vožnji, brzine, ubrzanja i sli?nih osobina kao neke posebne prednosti dizela generalno.

                                vozio sam dizel, atmosferski godinama, i to jeste takodje dizel.
                                o voznim osobinama i vožnji uz neko brdo ne bih.

                                sre?om takvi dizeli su odumrli...

                                svaki novo kupljeni dizel postane i polovan, to što se nije kao novi pokvario je sasvim normalno.
                                a šta ?e biti kada predje u vlasništvo drugog, tre?eg, ?etvrtog...kupca.
                                ho?e li i dalje današnji komplikovani turbo dizel raditi bez grešaka i kvarova i dalje kod novih vlasnika.

                                ciklus života jednog auto je veoma dug, ukupni trošak kada se sabere na duži rok dizela još je teško sagledati.
                                tek je 10tak godina kako je common rail ušao u upotrebu kod putni?kih dizela.

                                nemamo mnogo automobila iste marke za poredjenjeprema vrsti goriva, turbo benzinci su godinama bili na marginama auto industrije i malo se ulagalo u njihov razvoj.

                                možda može da se uporedi Smart turbo dizel vs turbo benzin, sli?ne zapremine a u istom vozilu, ista bazna cena servisa- norma sat.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X