Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    e pa momci, svama nema smisla argumentisati, chim nesto neodgovara oma se nemoze uporedjivati.
    Jos vam stavim za primer 3,5L BMW motor, kojim se diche sa duplim Nm u odnosu na standardni benzin turbo 2,3L koji ide jednako kao i ovaj "JACHI".

    BTW: U mom zivotu i stvarnosti je vecina voznog parka TURBO BENZIN!!!

    Ajd, sipajte tu naftu u pec i ugrejte se malo

    over&out
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • LazaNS
      CBC Član
      • 24.12.2006
      • 93
      • NS

      #32
      Onda nisi citao prethodne postove, rekao sam da je obrtni moment manje vise nebitan i da to nije valjan argument za hvaljenje dizela.
      poz.

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #33
        @Lazo,

        ja pojma nemam fiziku ali znam da auto pokreće moment, a moment je produkt utrošene snage (ks) za neko vreme vremenu (rpm) i uopšte ne vidim što to ne bi zvali rad, jer koliko ja znam, rad jeste utrošak snage u nekom vremenu...

        E sad bitno je ono što se uvek se uvek izrodi iz priče o dizelima , a to je da svi krenu o performansama, a onda se dokaže da dizeli ne mogu da se mere po performansama, onda se sve vrati na niži nivo "uobičajene vožnje, bez naglih promena" i sa vama se slažem ... Dizeli imaju svoje mesto pod suncem, ali ne na trkačkim stazama i u garažama ljubitelja vožnje, već kao flota poslovnih automobila neke komanije ili kao porodični automobili za prevoz od A do B ...

        Comment

        • LazaNS
          CBC Član
          • 24.12.2006
          • 93
          • NS

          #34
          Ne, nije tako, moment je sila puta krak i on nema nikakve direktne veze sa snagom, mozes ti imati ogroman obrtni moment a da snaga bude nula ukoliko se osovina ne okrece. I opet ponavljam, snaga je P=M*W ili ti M/W. Rad je snaga puta vreme, moment i rad dva potpuno raazlicita pojma.
          Slazem se da dizeli nisu za trke. A meni kod dizela fali samo zvuk snaznog rezanja benzinca a jesam veliki ljubitelj voznje i dobro cepam dizela. Takodje planiram da chipujem svog dizela, al ce to dobro da ide.

          Comment

          • Bane R
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2006
            • 1769
            • Beograd

            #35
            Originally posted by LazaNS
            moment je sila puta krak i on nema nikakve direktne veze sa snagom
            moment = snaga * 7121 / broj obrtaja

            snaga = moment * broj obrtaja / 7121

            PS. Ovo je u merama koje mi koristimo konjska snaga i njutn-metar...

            Comment

            • Kabi
              CBC Veteran
              • 22.08.2006
              • 113
              • Novi Sad

              #36
              Zasto su dizeli skuplji od benzinaca? Zbog proizvodnje ili...?

              Comment

              • Bane R
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2006
                • 1769
                • Beograd

                #37
                Imaju turbine i intercoolere koje NA benzinci nemaju, imaju skuplje pumpe za gorivo, astronomski skupe dizne, prililčno skuplje katalizatore... lako se nakupi 1000-2000 eur više...

                Comment

                • monkey
                  CBC Senator
                  • 14.11.2006
                  • 286
                  • Porec, Hrvatska

                  #38
                  @boost: svaki tehnicki argument je dobrodoso, i mislim da niko ovdje ne porice nadmoc turbo benzinca nad svim ostalim izvedbama, ali nazalost, na brdovitom balkanu je realnost da je takvih motora malo, i zato pricamo o atmo benzincima i turbo dieselima... isto tako se slazem da dieselima nije mjesto na trkacoj stazi, ali u svakodnevnom zivotu prosjecnog vozaca mislim da su bolji izbor od atmo benzinca zbog opustenije i laganije voznje.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #39
                    Pa budite onda korektniji i poredite ****vce protiv ****vaca i predatore protiv predatora..

                    Nemozete da se zakljucate na overload diesel protiv NA nezinaca.

                    Onda to vec postaje anketa a ne poredjenje.
                    Poredjenje prema geografsko ekonomskim uslovima je vishe politika nego tehnika

                    Ima dobar primer kako je pokusano da se resi prestanda problematika na dieselima.

                    SAAB je pozajmio V6 diesel motor, na 3000ccm i bacio ga prvo u Ita trziste.
                    Smaljili hod klipa da bi gorivo stiglo da sagori.
                    Italijani, odusevljeni, voze ih samo tako (ima ih na Balkanu iz Italie) Mashina ide uporedo sa AERO modelom od 250KS .
                    Voze se kao benzinci, oveload ju tu sa VNT (pomenuto kao dobro, ustanovljeno kao lose, kosk zaglavljuje mehanizam VNTa, prljavo gorivo koje sipate neide mu u prilog) + da nijedan od tih motora nije presao 100.000km bez da se raspao!!!

                    Tako to biva kad vozaci nesvataju da je u srcu diesel proces sa sve masama koje takav motor nosi i bori se protiv njih.
                    Ubacivanje balansnih osovina je standard u diesel motore u zadnjoj deceniji.
                    Sta se u stvari uradilo?
                    Geometriskom postavkom osovina, dobilo se da su vibracije nestale van kruga geometrije motora.

                    Spomenuto u tekstu ranije kako nevibriraju.. ILUZIJA.
                    Sve vibracije IDALJE POSTOJE interno u motoru i samo ih NESVESNO kidate kad mislite da su napravili revoluciju.

                    Dakle, elektronika i razna tehnicka resenja su napravila iluziju da je to dobro, nije otklonjen problem, samo je zamaskiran.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • LazaNS
                      CBC Član
                      • 24.12.2006
                      • 93
                      • NS

                      #40
                      @ Bane
                      Mozda sam se malo lose izrazio, hteo sam reci da su to dve potpuno razlicite velicine i da nikako nisu povezane preko vremena kao sto si tvrdio. Ove dve formule koje si napisao sam vec odavno izneo, a sad cu i da pokazem odakle onih 7100 u tvojoj racunici.
                      Znaci P=M*W
                      W=2*Pi*RPM/60=2*3.14*RPM/60 sa 60 se deli jer je RPM broj obrtaja po u minuti a nama treba u sekundi, a jedan obrtaj je 2*pi radijana.
                      Pa je w=0.10467*RPM
                      Odatle je P(KW)=M*0.10467*RPM
                      Zatim posto je ovde snaga iskazana u kilovatima a mi pricamo o konjskim snagama vazi 1KS=1000/1.35W(otprilike, al jako, jako blizu) pa sledi da sve treba podeliti sa 1000/1.35.
                      Pa sledi P(Ks)=M*0.10467*1.35/1000=M*0.1413/1000=M/7077.
                      eto nema lazi nema prevare, sad se zna i odakle 7077
                      Ne znam ni zasto sam sad ovo izveo, uvek mi je bio zanimljiv ovaj deo fizike pa da se malo podsetim i pokazem odakle svi ti brojevi i kako su povezani snaga i obrtni moment.
                      Ajd u zdravlju, nadam se da cemo uskoro svi voziti turbo benzince.

                      Comment

                      • AreOut
                        CBC Senator XXL
                        • 22.07.2006
                        • 590
                        • Zabjelo

                        #41
                        Originally posted by monkey
                        mislim da je svako ko tvrdi da dieseli nisu elasticni zadnji put vozio diesela u golf dvojci... vozi se ultra komotno od 1800 do nekih 3300 rpm bez nikavnih vibracija,
                        I po tebi je elasticnost raspon od 1.500 obrtaja?! Pa eto Honda S2000 ima 80% obrtnog u rasponu od 7.000 obrtaja, to ja zovem elasticnost, recimo u sestoj ce od 80-120 da dobije Vipera sa cetiri puta vecom zapreminom jer taj isti Viper ima ultra dugu sestu (ja mislim da mu je 80 oko 1000 rpm) i opet da trosi manje goriva od njega
                        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                        Comment

                        • monkey
                          CBC Senator
                          • 14.11.2006
                          • 286
                          • Porec, Hrvatska

                          #42
                          hehe... bez uvrede al uzeo si primjer koji ti apsolutno ne ide na ruku... honda s2000, 217ks na 8300rpm i 190 Nm na 7500 rpm?!? 7500!!! na 5000 rpm razvija 100 ks, otprilike toliko razvija i svaki 1,6 noviji na tim okretajima... vozio sam se u njoj, auto stvarno ide ko bijesan, a i da ne ide dosta mi je zvuk za uzivat , ali treba tjerat u ultra visoke okretaje za nesto izvuci iz njega, sistem kao stare 2-tkatne 125-ice (motoristi znaju o cemu pricam), ako zelis da ide treba tjerat ultra visoko i tek u zadnjih 1500 rpm se moze reci da ide... uglavnom ,atuo je stvarno remek djelo, bomba, ali elastican nije sigurno...

                          Comment

                          • AreOut
                            CBC Senator XXL
                            • 22.07.2006
                            • 590
                            • Zabjelo

                            #43
                            Na 5000 rpm ima bar 120 KS a toliko nema nijedan 1.6 atmo, a definitivno nijedan 1.6 turbodizel (ako uopste moze i da se zavrti na 5000).

                            Sto se elasticnosti tice spreman sam da se kladim da ce sestom da povuce bolje sa 30 km/h od bilo kog modernog turbodizela...kome je to 500 rpm
                            http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                            Comment

                            • Car
                              CBC Senator XXL
                              • 07.07.2005
                              • 900
                              • Beograd

                              #44
                              Bezveze sta se sve poredi, pa naravno da dizel nije za razvaljivanje, to je valjda svima jasno....
                              Kad bi isao u neko detaljnije razmatranje dosao bi do toga da nema logike uopste kupovati modernog dizela jer je (turbo) benzinac na svakom polju superiorniji.
                              Samo, poenta je da vecina ljudi ne ide toliko duboko u razloge i tumacenja sta je bolje kupiti ovo ili ono. To jednostavno razdvaja obicnog korisnika, i zahtevnije korisnike... Neko ce otici da kupi monitor bez mnogo razmisljanja, a neko ce mesec dana merkati koji da uzme.

                              Evo, npr. moj ćale jednostavno voli dizel mašine, uopšte ne želi benzinca za porodični auto, koliko god se vozio u nekim dobrim benzincima ili turbo benzincima, on će opet kupiti dizel. Koliko god ja njemu (ili neko drugi) argumentovano objašnjavao da je razumnija varijanta kupiti benzinca, on će opet kupiti dizel.
                              I šta sad, imamo lagunu II dci koja do sad savršeno odrađuje to za šta je kupljena, ćaletu koji to sve finansira ne smetaju astronomske cifre odrzavanja ili potencijalnih problema, itd.

                              Navodim ovo kao primer, jer kad bi se toliko detaljno obrazlagalo da je dizel inferiorniji (jer je manje pouzdan, manje izdrzljiv, u poredjenju sa plinom ekonomski inferioran itd, ekološki gledano bolje je voziti benzinca s plinom itd. ) onda bi mogao da da dovedeš u pitanje uopšte proizvodnju tj. postojanje dizel automobila. A to ipak nije slučaj, jer oni i dalje nalaze svoje kupce.
                              A nalaze ih zato što dobar deo ljudi takva duboka razmatranja ne interesuju, jer ako mu npr. treba auto da ga vozi od A do B, i ako mu dizel to pristojno odradjuje uopšte se neće zamarati daljim sitničarenjem šta je bolje...
                              Drugo su ljubitelji automobila, drugo su ljudi koji dolaze na cannon kojima je automobil vazan deo zivota, itd.


                              @BOOST
                              Zanimljiva informacija. Bas sam razmisljao o tome da postavim ovde pitanje oko tog (sad vidim prividnog) smanjenja vibracija kod modernijih dizela..

                              Comment

                              • monkey
                                CBC Senator
                                • 14.11.2006
                                • 286
                                • Porec, Hrvatska

                                #45

                                evo, ima oko 120, ali i dalje stoji da ga treba vrtiti u beskonacnost da bi se nesto desavalo. [/url]

                                Comment

                                Working...
                                X