Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LazaNS
    CBC Član
    • 24.12.2006
    • 93
    • NS

    Ovo stvarno vec polako postaje besmisleno, jedni u klin drugi u plocu. Ovi sto hvale benzince se uporno prave ludi i teraju pricu o turbo benzincimai kad im se kaze da niko i ne spori da su turbo benzinci nadmocni oni opet trube o turbo benzincima i tako u krug. Znaci dizel fanovi ovde zele jedino da dokazu da je savremen turbo dizel bolji od obicnog benzinca, i ako se vecina slaze sa tim onda je to super, a cini mi se da svi koji ovde staju na stranu dizela priznaju da je turbo benzinac daleko bolji po performansama i u teoriji(mislim po zakonima fizike) turbo dizel ga nikada nece moci stici.
    Kada sam izneo misljenje da je za mali auto bolji benzinac to sam rekao jer sam do sada od malih dizela vozio samo one 1.9d a prednost benzincima bih dao jer je po meni mali auto gradski auto pa nije toliko bitno kako se ponasa na 120km/h, u gradu se cesto prelaze male relacije a benzinci se brze zagreju...al rekoh nisam imao prilike da vozim nekog novog malog dizela tipa clio 1.5dci i sl.
    Citao sam danas o novom Mitsubishi EVO X joj, voda mi krenula na usta, neverovatno koliko mi se svidja, i da u pitanju je turbo benzinac.

    Comment

    • TAZZ
      Banovan
      • 30.05.2005
      • 1409
      • NBGD,SERBIA

      SKY...
      Ne preteruj NE TAKVA EGZOTIKA...
      Daj neshto manje od 500 KS...
      NEcemo se sad chiji je veci...

      Ja samo kazem...
      Sa 2.0 MOTOROM i Standardnom transmisijom ima da pokidam i tog 330d i shta god...

      A kad se setim da sam govorio BMW je BMW i tachka...

      Ali neko mi reche tada... BEEN THERE, DONE THAT, NEVER MORE...
      Sad ja ISTU DEVIZU...

      Joj shto je lepo videti LICE lika koji vozi BMW M Power onako izbezumljenog... kad ga kida Neugledni i Matoriji i Ruzniji i LOSHIJI SAAB 9000...

      Comment

      • jevtic
        CBC Senator XXL
        • 26.11.2006
        • 729
        • beograd

        da ponovim u skracenim crtama.

        high performance je benzin i to je to.


        ako se kupuje auto za every day (znaci neki prosecan, ne neka exotika) za oko 2k evra vise se u proseku dobija dizel (turbo naravno) koji je po performansama jednak benzincu slicne zapremine. mnogima se cini da dizeli mnogo bolje idu (iako ti ima i dosta subjektivnog osecaja zbog onog prvog pocetnog udara). takodje mnogi smatraju da dizeli veoma brzo ostaju bez daha, sto je istina. recimo moj suto lepo krece da vuce tek oko 2k rpm pa sve negde do 4rpm. vec na 4,5k rpm totalno nestane bez snage.. cene odrzavanja su slicne ili eventualno malo skuplje za dizela (ali ne mnogo kako neki smatraju)
        ex - fabia 1.9 tdi
        golf 2.0 tfsi

        Comment

        • TAZZ
          Banovan
          • 30.05.2005
          • 1409
          • NBGD,SERBIA

          Pa JBT da li ste vi normalni...

          SAVREMENI TURBO DIZEL.... pa SAVREMENI TURBO DIZEL....


          PA MATORI TURBO BENZINAC!!!

          Bespredmetno!!!

          Morate shvatiti Over LOAD je Over LOAD!!!

          Nemoze se meriti sa NA motorima!!!
          Shvatite...

          Ja bih ovde turio TuRbo LOKOT shto bi rekao Dr. DORA.

          I otkljuchao 2008!
          Da bude SAVREMENI TuRbo Benzinac! U masovnoj proizvodnji... Jeftiniji od TuRbo Diesela ili po istoj ceni...
          TuRbo+Direktno Ubrizgavanje+Direktno paljenje... idi bre... 1500ccm Troshe 5-7 litara a imaju po 180 KS...

          Comment

          • Car
            CBC Senator XXL
            • 07.07.2005
            • 900
            • Beograd

            Sad odjednom ispada da obican korisnik koji kupuje prevozno sredstvo a ne masinu za ulicne trke treba jedino da gleda da li je benzinac ili dizel, i da slusa price kako dizel ima veliki obrtni momenat ali mu je dzabe sto ga ima kad ne moze da razvuce to kroz ceo opseg obrtaja... Besmislena rasprava zato sto obicnom korisniku (a takvih je najvise) uglavnom i ne znace preterano takva zapazanja.

            Izmedju tih rasprava da li je bolja honda ova, ili opel onaj meni licno je prihvatljiviji onaj koji je bezbedniji, bio to dizel ili benzinac.


            Mislim, uopste nije postavljen ozbiljni kriterijum koji malo suzava raspravu, ovako se ide preterano u sirinu.
            Dakle, da li se ovde prica o obicnim korisnicima (koji vecinom ne znaju ni sta je turbo, a kamoli nesto drugo) ili ljudima koji vole brzu, sportsku kakvu god voznju?

            Bas se otislo u sirinu, i evo da ponovim svoje misljenje. TURBO BENZINAC je SUPERIORNIJI u svakom smislu, i to je svakako izbor onih koji znaju nesto o automobilima, koji uzivaju u voznji itd. sta god sve tu moze da se doda.
            Ali je besmisleno porediti takvog jednog kupca automobila i nekog kome treba auto za svaki dan, da se vozi do posla bezbedno i udobno i da do sutra ne razmislja o automobilu. Jednostavno je besmisleno.

            Comment

            • Car
              CBC Senator XXL
              • 07.07.2005
              • 900
              • Beograd

              I evo da rezimiran sve sto se pricalo pa da se zatvara tema.



              Ako se poredi turbo dizel ne moze se porediti sa benzincem, vec uvek sa turbo benzincem. U toj prici turbo dizel gubi (a gubi objektivno u dosta slucajeva i po skoro svim tackama i kad je rec o benzincu bez turba).

              Eto, to je to. Zatvarajte temu.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                A sta mislite da sad u temu ubacimo i elektricna kola? kako ona tek imaju dobro rasporedjen obrtni moment salim se narvno.
                pa ona su najbolja, po perfomansama.
                daleko je bolji elektro motor od bilo kog ikada napravljenog turbo dizela ( i turbo benzinca takodje).

                bez sale
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Skyline GT-R
                  CBC Senator XXL
                  • 13.02.2005
                  • 806
                  • Chicago - My Kind Of Town

                  Originally posted by LazaNS
                  Ovi sto hvale benzince se uporno prave ludi i teraju pricu o turbo benzincimai kad im se kaze da niko i ne spori da su turbo benzinci nadmocni oni opet trube o turbo benzincima i tako u krug.
                  A vi se uporno pravite lood-i kad vam se kroz 100 postova objasnilo da se BAE i ZABE ne porede, pa sta cemo.Vi opet terate Turbo vs NA.I ko je onda lood
                  Ti si @LAZO nov na forumu...a mi apsolvirali kroz 50 tema (izmedju ostalog nekoliko bas diesel vs benzin) da TURBO motor NE MOZE da se poredi sa atmosferskim.Objasnjeno i ZASTO.E sad vi novi dolazite...i pocinjete opet istu pricu (turbo vs NA)...

                  Lepo vam je receno sta moze jedan sta drugi..gde se stiglo sa jednim gde sa drugim..gde je limit jednog gde drugog..mane jednog mane drugog...Sve napisano i objasnjeno...e sad...neko ne cita i samo tera svoje.Zato i stigosmo po 10x do 7. strane na istu temu...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    A poredjenje je jednostavno - sedi u benzinca od 100ks pa u TD varijantu od 100ks pa mi reci koji ide bolje
                    a jel važi proba TD od 130 KS i TB od 130 KS-
                    evo probao, bolje ide TB u svakom režimu rada motora, u svim obrtajima.
                    razbija TD od najmanjih obrtaja.
                    vu?e ko blesav od 1200-13000 rpm gde je TD još naveliko mrtav.

                    pri tome jeTB ?ak LPT tehnika, jedva primetan rad turbine za razliku od napumpane turbine kod dizela.

                    TB se prave i kupuju u svetu u milionskim tiražima, i pojavili su pre pojave uopšte turbo dizel motora u putni?kim vozilima.

                    osim Saaba evo da malo proširim spisak, Volvo je imao TB 2100 u redovnoj ponudi od 1981. godine.
                    prvi TD se u Volvou pojavio 1983. godine, 2400 ccm poreklom iz VWa.
                    treba li da navodim perfomanse manjeg TB po zapremini i sa 2 cilindra manje od tada najmodernijeg TD.


                    ok, danas je 25 godina kasnije.

                    želimo da poredimo stanje danas...
                    ok imamo TD 2400 ccm sa svojih 180KS, imamo 2300 TB sa svojih 300KS.
                    isto Volvo.

                    ho?emo li primer VWa kao najve?e evropske firme mas produkcije-

                    imamo 1.4 TD sa svojih 75-90KS imamo 1.4TB sa svojih 140KS.

                    ja ne znam kako nije o?igledna razlika u osobinama, u perfomansama samim po sebi nastalim iz termodinamike koje ne zavise od proizvodja?a.

                    prosto, benzinac ima ve?i obrtni momenat, za isti pritisak u****nog vazduha,
                    to je naro?ito izraženo u NA verziji gde svaki NA benzinac razbija svaki NA dizel u svakom pogledu.
                    i po max snazi i po max momentu.

                    e sad ako krenemo da poredimo dizel od 4000 kubika i benzinac od 25000 kubika naravno da ?e ve?i motor imati i ve?u snagu i ve?i momenat.
                    to je prosto zakonitost termodinamike.

                    ali, koliko takvo poredjenje koje se forsira, Turbo vs Atmo, ima zaista smisla u bilo ?emu osim po ceni utrošenog goriva.

                    to da je današnji turbo dizel dostigao minimalne potrebe prose?nog voza?a koje odli?no ispunjava nema nikakve dileme.
                    uopšte današnji auti svih kategorija su odavno prevazišli snagom motora potrebe za prose?nu vožnju prose?nog voza?a, pogotovu za gradske uslove.
                    limit u gradu je 60km-h i želeo bih da ?ujem koliko je konji?a potrebno da bi se auto mogao voziti i ubrzati do te brzine.
                    ili 80km-h.

                    ja mislim da mi ne pri?amo usko gledano o tome da neki motor može da zadovolji minimum potreba, može po meni svaki današnji aktuelni novi model bilo atmo bilo turbo bilo benzin bilo dizel, ve? da pri?amo o poredjenju jabuke vs jabuka, kruške vs kruške i poredjenju realnih merivih osobina koje predstavljaju ?injeni?ne brojke.
                    o ukusima ne vredi, kao i potrebama.

                    i ja bih za ve?inu potreba mogao glatko da vozim dizela, nezgoda za moj ukus je što taj dizel koji je uporediv sa benzincem znatno više troška iziskuje za iste perfomanse u startu.


                    dizeli su veoma mnogo napredovali zadnjih 10tak godina, i postali su ozbiljna alternativa benzincima jer su prešli onaj minimalni prag poterbnih perfomansi za glatku vožnju.
                    onoga što benzinci imaju ve? 40tak godina za date kubikaže.
                    a da ne pominjemo turbo benzince koji su 2 klase iznad bilo kogo dizela po osobinama u vožnji.

                    da nisu ?esti, pogotovu kod nas nisu.
                    kao što su i dizeli kod nas bili vrlo retki do po?etka 90tih godina.

                    hipoteti?ki, treba da kupim gradski auto, i imam u ponudi jedna model auta sa 2 motora-
                    turbo dizel klase 1300-1400 kubika i 70-90KS
                    turbo benzin klase 1400 kubika snage 100-140KS.
                    turbo LPG klase 1400 kubika snage 100-140KS
                    hibridni turbo benzin elektro snage 70-200 KS kombinovano.

                    prva 3 koštaju isto, ili prakti?no isto +- 10%, ?etvrti tip motora je danas još uvke nešto skuplji.

                    atmo benzinski motor je izumro, ako gledamo da kupujemo auto koji ?e se u narednim godinama voziti , tj kupovati da bi se vozio u budu?nosti.


                    ja sam uverenja da se dizeli danas forsiraju zbog profita svih u lancu, od fabrika do servisera uklju?uju?i i naftnu industriju (koja prodaje slabo rafinisano gorivo po ceni gotovo istoj kao i više rafiinisano ?itati skuplje gorvio tj benzin).

                    uglavnom svi zaradjuju više što je više dizela u upotrebi, i krug interesa se zatvara.

                    pri tome dizeli sa 6 cilindara koji su koliko toliko po komforu vožnje uporedivi sa benzincima su jako retka ponuda i nimalo jeftina.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      Pogledaj malo vozila distributera po svetu koji imaju ogroman br km po vozilu to jest komercijalisti
                      to i jeste poenta, upravo pokazuje koja je namena dizela.
                      da se vozi extremen kilometraže da bi kroz uštedu na gorivu mogla da se opravda investicija.
                      što ve?a kilometraža to efikasniji finansijski dizel motor.
                      prose?na kilometraža prose?nog vlasnika (privatni auto) i ekonomi?nost dizel apostaje veoma upitna.
                      ?ak vrlo je verovatno da je dizel ve?i trošak u vožnji od benzinca iste kubikaže i snage-momenta.


                      kao što i kamioni i autobusi i gredjevinske mašine jesu dizeli, i nikome ne pada da u takva sredstva rada koja ostvaruju profit ubacuju benzince.
                      uz krupnu sitnicu da ta sredstva rada imaju 24 sata upotrebu, sa retkim pauzama za smenu voza?a.

                      privatni putni?ki auto se koristi jako malo, skoro pa zanemarljivo u poredjenju sa takvim obimom upotrebe.
                      u proseku ne verujem da privatni auto provede više od 40tak minuta u vožnji, ili 0.6 sati što je približno 30-40 puta manja upotreba.


                      kod god prelazi puno km godišnje uopšte se ne postavlja dilema, dizel je za to namenjen.

                      samo komercijalisti nisu potroša?i komfora, brzine, perfomansi, oni jure zaradu kroz najjeftiniji mogu?i prevozni trošak.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        Znaci dizel fanovi ovde zele jedino da dokazu da je savremen turbo dizel bolji od obicnog benzinca, i ako se vecina slaze sa tim
                        to je nesporno, svaki pa i nemoderni turbo motor je bolji od svakog atmo motora.

                        u tome gorivo uopšte ne igra ulogu, ?ista termodinamika usled razli?ite zapremine u****nog oskidansa-kioseonika.

                        ?ista hemija i fizika.

                        to se ne dokazuje, apriori je tako po navedenim naukama sa sve detaljno opisanim razlozima u knjigama.

                        a šta je poenta tog dokazivanja, da ve?i motor što jeste turbo je bolji od manjeg motora što je atmo ?
                        pri tome da ne bude zabune, ve?i i manji se odnose na masu kiseonika, vazduha a koja direktno zavisi od radnog pritiska u****.

                        to je kao kada bi dokazivali da je turbo dizel zapremine 4000 kubika ja?i od turbo dizela 1500 kubika.
                        besmisleno, IMHO.

                        ja bih da pitam TD fun club, da li se odustalo (je) od navodjenja perfomansi TD motora kao ne?ega što je prednost dizela kao goriva i takvih motora ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Dakle, da li se ovde prica o obicnim korisnicima (koji vecinom ne znaju ni sta je turbo, a kamoli nesto drugo) ili ljudima koji vole brzu, sportsku kakvu god voznju?
                          uopšteno...

                          u tome i jeste kvaka, u pri?u su uvedeni turbo motori kao potrebni obi?nim korisnicima umesto atmo dizela.

                          obi?nom korisniku treba turbo motor za šta, za vožnju po gradu ?

                          zašto su gotovo izumrli dizeli atmo ako je dizel tako dobar izbora ?

                          ako je za što jeftiniju upotrebu turbina je poveliki trošak i pri kupovini novog auta i pri održavanju, šta ?e turbina obi?nom voza?u obi?nih potreba.
                          toj nekoj ve?ini korisnika ?


                          meni se ?ini da pomalo zaobilazimo suštinu, ljudima i to najprose?nijima se smu?io dizel kao takav i traže dosta više nego što dizel -atmo- može da pruži.
                          traže nešto nalik na perfomanse benzina ali nemaju para ili ne žele da troše pare na pravi turbo benzin efekat.
                          benzin se više troši, turbo još dodaje na potrošnju i to je prosto tako.

                          ovako, ispada da se ljudi navuku da kao imaju sportsku mašinu jer imaju turbinu na dizelu, po?inju da se ponašaju u vožnji kao da voze u najmanju ruju trka?ki auto jer im je to neka skrivena želja, i onda po?ne pri?a o neprevazidjenim perfomansama dizela, kako su najbrži na putu, najbolja ubrzanja na svetu, pa medjuubrzanja, pa ovo pa ono...

                          a kada se pogledaju brojke i suva realnost sve se ti ose?aju istope i ne ostane ništa, bar ne posebno da bi se toliko pri?alo.

                          ostaje iluzija da se za malo para dobije upravo sve suprotno od osobina pomenutog u prvoj re?enici citata, obi?no prose?nog korisnika.

                          onda se postavlja pitanje, zašto taj obi?an korisnik kome ne trebaju osobine brze sportske vožnje baš treba turbo motor...

                          npr jedan taxista, šta je njemu važnije turbo motor ili atmo koji je u svakom pogledu jeftiniji i ekonomi?niji u održavanju a daleko pouzdaniji (turbina nije ve?ita, pre ili kasnije).

                          ali na atmo dizelima, nema neke posebne zarade, oni mogu da idu milione km, mogu da se jeftino voze, troše jeftino gorivo aka ložak, i gotovo su nepokvarljivi jer im ne treba nužno gomila upravlja?ke elektronike.


                          ali, marketing nas je ubedio turbo motor pa dizel ili ništa
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • LazaNS
                            CBC Član
                            • 24.12.2006
                            • 93
                            • NS

                            Brick. Upravo tako, to je ono sto tvrdimo da je TD bolji od obicnog B prema tome nista nerealno. Razlog sto poredim jedan sa turbom a drugi bez je sto se upravo ta kola voze kod nas u Srbiji i kad neko kaze benzinac misli benzinac a kad kaze dizel podrazumeva se da je turbo. Isto tako naravno da ne tvrdim da je dizel gorivo bolje za performanse, nije, benzin je.
                            Nisam se ni ja salio kad sam rekao da elektromotor ima najbolji raspored obrtnog momenta, konstantan, nego reoko ako sad i njih ubacimo u polemiku bice svasta.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              90% dizelskog voznog parka u Srbiji je bez TuRba!!!! , sem ako neracunas kamione na ispomoc

                              A sto se elektromotora tiche, nema razloga za obilaziti ih, vec su stvarnost i sve ce ih vishe i biti. Da li kao pogon koristili baterije sa konvertorima ili vodonicni fuelcell nebitno, uglavnom vec su prisutni cak i kao trakciona pomoc baznom motoru (SUS).
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • monkey
                                CBC Senator
                                • 14.11.2006
                                • 286
                                • Porec, Hrvatska





                                obratite pozornost na natpis na zadnjem kraju... sportski kupe...

                                Comment

                                Working...
                                X