Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    to da se radi o sasvim drugom tipu motora podrazumeva se..
    ovo je bila mala sala na racun kvaliteta dizel motora...
    a to da se japanski motori vrte malo bolje od evropskih ,(izuzetci na stranu)i to je isto poznato...
    a sada da su dizeli tisi,pa basi ne bih rekao...
    poskidaj sve prigusivace na karoseriji na benzincu i dizelu pa napravi test..dizel je samo bolje zvucno izoliran..a zbog cega ?jer je po pirodi bucniji od benzinca...
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...

    Comment

    • Rendjo
      CBC Senator XXL
      • 26.06.2006
      • 340
      • Zadar HR

      Originally posted by mikimazda
      Originally posted by mirdza
      kad smo kod diesel-a i potrosnje - A4 1.9TDI quattro avant iz beca do gradiske za 2h55min - potrosnja 14l/100km
      Bec -Sabac audi a6 3.0 tdi tank oko 80l,razdaljina oko 570km
      rezervoar u novom sadu bio vec prazan
      Što vi to samo u prvoj brzini vozite?

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        Originally posted by mikimazda
        ma nemoj bre da mi diras audija i merdzu bre,nasu cigansku srecu bre ...
        interesuje me samo kad su tako dobri motori i tako kvalitetni sto se ni jedan ne proizvodi da bar ima 6000 obrtaja(sto svaki najobicniji benzinac ima)...
        termodinamika, diesel ciklus oksidacije.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Re: Turbo Benzinci - u cemu je problem ???

          Originally posted by low rider
          Mislio sam da pitanje postavim kao posebnu temu, ali posto vidim da se ovode opasno rasplamsalo na sve strane, taman ce da legne .

          Moje pitanje je sta je to sto sprecava siru implementaciju turbina u benzinske motore ??? U cemu je problem, za tehnologijiu turbo kompresora se zna decenijama, a opet turbo benzinci su jos uvek retki automobili. Turbine se uglavnom ugradjuju u motore vece kubikaze, i onda su oni oznaceni kao sportski. Sigurno bi svaki proizvodjac automobila prihvatio da za ne velike pare iz turbo motora od 1000cc izvuce istu snagu kao iz atmosferca od recimo 1400. Gde su turbine na motorima male zapremine ? Sta je to sto ogranicava njihovu uptrebu ?

          Kod dizela imamo situciju da su turbo motori uobicajeni, i ne pretstavljaju nikakvu egzotiku. Ne verujem da je cena dodatnog hardvera za T motore ogranicavajuci fator, kada fabrika kupuje na veliko to su smesne cene, a sigurno da bi i kupci voleli da imaju turbo motor i platili bi dodatno.

          Da li postoji problem u izvoru energije za okretanje turbine, mozda sa trajnosti/pouzdanosti ? Elektricna turbina bi sigurno resila neke od problema koje imaju danasnje turbine, zar ne ? A ne verujem da je veliki problem napraviti dodatnu elektricnu instalaciju...
          turbine su kod dizela ?ista egzotika, posmatrano istorijski zadnih par decenija.

          veoma veliki je problem napraviti elektri?nu instalaciju, ako pri tome misliš na elektri?i izvor, potrebne snage a to je reda 20.000 Wati.
          koooooošta jako puno.

          plus opet ti treba primarni izvor energije, a to bi bilo po tvojoj ideji šta ?

          turbo benzinci manjih zapremina se odavno prave, uopšte turbo benzinci su stariji od turbo dizela.

          praviti atmosferac je daleko jeftinije, na bilo koje gorivo.
          stoga je i ve?ina proizvedenih dizel automobila u svetu naveliko atmosferci.
          tek nedavno su po?eli turbo dizeli u ve?im brojkama da se pojavljuju na putevima na planeti.

          pod tim mislim na globalne brojke na planeti svih vozila, i novih i polovnih.

          atmo dizeli su napravljeni u desetine miliona komada i vozaju se još uvek kao polovni.

          sa druge strane, upravlja?ka elektronika je nešto što košta i materijala i znanja a to nije baš za mas produkciju i zaradu.
          naravno, zato su i turbo dizeli sa elektronskim upravljanjem tek nedavno po?eli da se prave, tešak su egzotika u ukupnom broju svih mogu?ih dizela na planeti i tek ?e im biti budu?nost naklonjena sa porastom cene goriva i manjim dostupnim koli?inama.

          turbo benzinci su postojali i u doba karburatora, pa ima i turbo karburatorskih (ako se ne varam Reno 5 od 1400 kubika je baš takav).

          drugi problem je trajnost ako se ofrlje uradi (jeftini materijali) ili štedi na izradi.

          sa druge strane pojam dizela je bila trajnost merena milionima kilometara što je vezivano za atmo dizel kao prednost dok turbo benzinci baš kao i danas turbo dizeli nisu baš za takve kilometraže.

          drugim re?ima, mane turbo benzinaca kao što su kompleksnost konstrukcije, cena izrade, skuplje održavanje, dugove?nost su prenete na današnje dizele tako da danas i nema neke bitne razlike u pouzdanosti i trajnosti.

          ?ak naprovti, turbo benzinci su postali izdržljiviji i dugove?niji od turbo dizela jer nemaju problema sa ?isto?om- prljavštinom goriva, sa prljanjem lopatica turbine, sa ekologijom ?vrstih ?estica, sa nasviravanjem na visoke pritiske turbine da bi se uopšte kretali itd.

          ono što ostaje mana je da turbo benzinac mora da troši više od turbo dizela mereno u gramima na kWh energije prosto zbog same termodinami?ke prirode Otto i Diesel ciklusa.

          to zna?i, ja?i udarac po nov?aniku a to prose?an kupac ne voli.

          sa druge strane turbo dizeli su jako postali komplikovani, a to košta i pri kupovini novog automobila i kasnije pri servisiranju kada nastane kvar.

          uopšte nije pitanje da li ?e se pokvariti sistem ubrizgavanja, upravljanja (AMM) ili turbina- samo je pitanje kada, posle kog vremena i km.

          ako se vozi jako puno kilometara dizel po troškovima je jeftinija opcija, ako se prose?no ili ispod toga vozi benzin je isplativiji za jedan prose?an radni vek jednog novog prose?nog automobila.

          prose?na evropska kilometraža svih privatnih vozila je beše oko 12.600 km.

          sa 25.000+ km godišnje dizel kao gorivo nema premca po isplativosti, ali malo ko privatno prelazi toliko km.
          za komercijalnu upotrebu auta dizel odavno se ne postavlja kao pitanje, podrazumeva se.

          budu?nost turbo benzinaca je isto kao i budu?nost turbo dizela, obezbedjena taksama na kubikažu, masu vozila i razne druge državne namete a i sve strožije ekološke norme.

          u krajnjem, turbo benzinac ?e se koristiti da proizvodi struju a to?kove ?e da okre?e elektro motor.

          ionako ?e i benzina i dizela za masovnu upotrebu biti još desetak do 15tak godina a tada ?e cena po decilitru (valjda ?e se tako prodavati) u flašicama biti glavni faktor pri izboru novog auta.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            ionako ?e i benzina i dizela za masovnu upotrebu biti još desetak do 15tak godina a tada ?e cena po decilitru (valjda ?e se tako prodavati) u flašicama biti glavni faktor pri izboru novog auta
            To je upravo i osnovni razlog zasto se prave TuRbo benzinci
            Napraviti motor sposoban da sagori 3+ l/min obecava ukrasti benzin od vikend vozaca koji ga inace trose na puzenju po ulicama
            Ionako voze bez dozivljaja i samo smetaju

            A i bolje ga je sagoreti u obliku benzina nego li u drobilici za kamen pod haubom
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              Originally posted by Rendjo
              Originally posted by mikimazda
              Originally posted by mirdza
              kad smo kod diesel-a i potrosnje - A4 1.9TDI quattro avant iz beca do gradiske za 2h55min - potrosnja 14l/100km
              Bec -Sabac audi a6 3.0 tdi tank oko 80l,razdaljina oko 570km
              rezervoar u novom sadu bio vec prazan
              Što vi to samo u prvoj brzini vozite?
              A?Postoji i druga brzina?
              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • AreOut
                CBC Senator XXL
                • 22.07.2006
                • 590
                • Zabjelo

                Originally posted by ToNcA
                Originally posted by mikimazda
                ma nemoj bre da mi diras audija i merdzu bre,nasu cigansku srecu bre ...
                interesuje me samo kad su tako dobri motori i tako kvalitetni sto se ni jedan ne proizvodi da bar ima 6000 obrtaja(sto svaki najobicniji benzinac ima)...
                Zato sto nema potrebe a i radi se o skroz drugom tipu motora.

                Onda mozemo i da krenemo dalje - evropski motori i nisu neki jer se ne vrte preko 7K koliko se vrti prosecni Japanac...

                A taj stereotip o dizelima kao bucnim i sporim - nema veze sa mozgom. U zadnje vreme bilo koji dizel koji sam vozio ili sam se vozio (sem TDI-ja) je bio tisi od benzinca u voznji a bucniji na leru.
                Jbg kazes tisi u voznji meni mnogo vise prija da slusam bucne Dire Straits nego tihu Cecu...
                http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                Comment

                • ToNcA
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2006
                  • 868
                  • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                  • Mazda 6 2.0d

                  To stoji. Ali stoji i to da je u gradu potrebno terati benzinski motor u vise obrtaje da bi se dobio efekat dok je kod dizela to dosta nize (govorim iz iskustva) a obicno volim visoke obrtaje mada se nekad desi i da mi nije da slusam rezanje motora iz bilo kog razloga a da ipak hocu da se prestrojim.

                  Ovde svi uporedjuju elasticnost na papiru - ovaj grafik ide ovako a onaj onako. Samo probajte da uporedo idete sa benzincem i dizelom slicne snage (na primer A3 2.0 FSI 150Ks i A4 2.0TDI 140 ili 160 ks) i vidite koji ce bolje da povuce kada se u istom trenutku papucica zvekne u pod.

                  Naravno o pratecim efektima kao sto je zvuk motora i te stvari necu govoriti (mada se ni FSI ne cuje nesto preterano dobro)

                  Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                  Comment

                  • Rendjo
                    CBC Senator XXL
                    • 26.06.2006
                    • 340
                    • Zadar HR

                    Jučer me fino namazao jedan 320d coupe novi..ja sam bio u laguni 1.6 al je odletio Nisam se htio utrkivati nego sam samo htio da ga stisne tj da vidim što ta makina može..Mogu misliti kako idu 330d(danas vidio i takvog) a kamoli 335d

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      Ovde svi uporedjuju elasticnost na papiru - ovaj grafik ide ovako a onaj onako. Samo probajte da uporedo idete sa benzincem i dizelom slicne snage (na primer A3 2.0 FSI 150Ks i A4 2.0TDI 140 ili 160 ks) i vidite koji ce bolje da povuce kada se u istom trenutku papucica zvekne u pod
                      ja sam baš naveo primer iz prakse, baš probao to što ti savetuješ.
                      turbo dizel 140KS i turbo benzinac 135KS dakle vrlo približen snage (tj maximuma).

                      iz iskustva, daleko bolje povla?i iz niskih obrtaja turbo benzinac, isto daleko bolje povla?i turbo benzinac kada se papu?ica odjednom zvekne u pod. prakti?no trenutno dok dizelu treba vremena da uopšte krene da puni turbina zna?ajnije, da se oseti.

                      pri brzinama koje su obi?no u fazi preticanja turbo dizel koliko toliko uspeva da prati trubo benzinca ali samo na kratko, mislim na brzine tipa 50-70 km-h.

                      ?im se dodje u zonu 110+ km-h i potrebe naglog preticanja turbo dizel ostaje u pozadini, nema trenutnog odziva.

                      dakle, poredim iste po snazi i iste po tipu motore samo, jedan na benzin jedan na dizel.
                      ista veli?ina, masa, kategorija opremljenosti vozila.

                      elasti?nost na papiru mora da se pokaže i u vožnji, brojke su neumoljive.
                      ili je neta?an papir (lažne brojke) ili je prestala da važi fizika sa svojim zakonitostima.
                      ja verujem da ako ima neslaganja prakse i brojki, da se radi o friziranju brojki.


                      btw, ne znam da li postoji uopšte Audi 2.0 FSI sa turbo motorom od 150KS, koji bi se uzeo za poredjenje papira i prakse.

                      znam da postoji verzija sa 200KS tog motora, sada da li ubacuju u Audi taj model nisam pratio.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        a tek 335 i

                        ostavlja sve te sa d iza sebe u daljini
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          A4, 1.8T ima oko 150KS. Ali to su irelevantne price. Kada se ovako iznesu detalji, da ne kazem argumenti, onda se baca svetlo na malu potrosnju.

                          Tako da sada sledi "usmeravanje" diskusije od strane "dizelasa"..

                          Dizeli su u trendu, zato sto kupcima marketing parcijalno iznese podatke, oni sami dovedu zakljucke "do kraja", a onda se ubede i u snagu i u malu potrosnju, odnosno stednju. Pa detalje "uzimaju", kako im koji zafali..

                          Bar kada bi jasno rekli sta zele, a sto se tice trgovine, sve moze, i malo da trosi i da stedi, i da dobro ide, kao pivo za 2 dinara .

                          Poz.

                          Comment

                          • boolero
                            CBC Veteran
                            • 07.10.2004
                            • 175
                            • Beograd

                            Originally posted by ToNcA
                            Ali stoji i to da je u gradu potrebno terati benzinski motor u vise obrtaje da bi se dobio efekat dok je kod dizela to dosta nize (govorim iz iskustva)
                            Stalno pominjesh jedno te isto...po tvojoj prici benzinca uopshte ne mozesh da vozish ispod 4000 obrtaja.
                            Kao da si od benzinaca vozio jedino one sa 1.1 motorom...
                            U kadetu sam imao 1.6 motor kome maximalni obrtni bio na 2500 obrtaja...aj mi ti objasni kako on moze na 2000 obrtaja da ne ide ???
                            Sad je 2.0 sa maximalnim obrtnim na 2600...jel i on proradi tek na viskom il mogu da ga vozim u 2-goj 5 km/h dam gas a on ubrzava normalno???
                            Jedino mi se Vectra muci na na niskim obrtajima,al ona ima 1400kg i 1.8 motor pa se muci i na visokim
                            OTS

                            Comment

                            • Vladd
                              CBC Senator XXL
                              • 09.07.2006
                              • 581
                              • NBG

                              Ukratko, veliki dizeli, mazu na hleb male benzince. Veliki benzinci deru sve, ali puno trose, pa otpadaju iz price. Ostaju srednji benzinci, oni malo bolje idu od dizela, ali ipak trose malo vise, i rezervoari su im za samo 400km, tako da su nepogodni, i eto zakljucka, snazni dizeli su bolji od benzinaca, svih.

                              Jos mi nije jasno kako se vozi ovoliko razlicitih modela automobila, recimo 1,9TDI je i u golfu, bubi i u bori, i u A4, A6....

                              Poz.

                              Comment

                              • jevtic
                                CBC Senator XXL
                                • 26.11.2006
                                • 729
                                • beograd

                                novi porche turbo ubrzanje od 40-60 mph za 1 sek. voleo bi da vidim da i jedan dizelas to uradi
                                ex - fabia 1.9 tdi
                                golf 2.0 tfsi

                                Comment

                                Working...
                                X