Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Evo jednog dobrog zapažanja.
Ovo sam par puta pomenuo (i ovde ali više na blogu). Shell priča je nekako najtransparentnija. Uglavnom su kod nas (ne sva ali dobar deo) ulja koja imaju jednu specifikaciju manje nego na zapadu. Uz ovaj detalj koji treba zagledati nema razloga za brigu. Ulja na Zapadu su očigledno bolja ali sve lepo piše a ko ne čita njegov problem. Naravno ovo budi i sumnju da se prodaju stara ulja. No i ovo može da se proveri. Ako nije starije od 4 godina (5 max. ali najbolje ne više od 3) onda nema problema.
Taze ulje sa jednom specifikacijom manje (a ima i toga) je objašnjenje zašto je recimo Shell ili neko drugo ulje negde bolje a negde lošije.
Ne bi bilo loše (kad već nisam zagledao u Tempu i Metrou) da neko ko koristi Shell javi ove podatke.
Ne kažem da je tako ali mi se čini. To samo znači da se u nekim rafinerijama proizvodi novija verzija a u nekim starija pa kao takva ide na manje bogata tržišta. Ipak ovo je sasvim legalno i ne vidim ništa loše u tome. Shell kao najveći i jedan od najboljih je i tako prilično skup za nas (kako se već gleda) te bi još veća cena još više odvratila kupaca. Naravno neka od ulja koja se kod nas uvoze (čak dobar deo) ima specifikacije "kao na sajtu" te samo treba malo zagledati. Uzgred evidentno je i osustvo nekih specifičnijih Shell ulja kod nas ali ne treba kriviti uvoznika već je to realnost. Novih automobila nema u većem broju da bi se isplatio uvoz.
Shell ima rafinerije i blenderice širom sveta (i Evrope) ali unutar specifikacija ne verujem da su razlike velike već zanemarljive. Starije verzije su samo to, starije. Tako da ulje proizvedeno negde na Istoku ima isti kvalitet ulja koje se pre par godina proizvodilo na Zapadu. Ništa loše.
Shell proizvodi za ovaj region (Srbija i okolina) se verovatno dovoze iz pogona u Poljskoj. Možda skuplje serije i iz Austrije, ali ovo potpuno neprovereno i po sećanju.
U svakom slučaju dobar tekst, sve pohvale. Evo pravog toka za bližu budućnost teme.
Evo jednog dobrog zapažanja.
Ovo sam par puta pomenuo (i ovde ali više na blogu). Shell priča je nekako najtransparentnija. Uglavnom su kod nas (ne sva ali dobar deo) ulja koja imaju jednu specifikaciju manje nego na zapadu. Uz ovaj detalj koji treba zagledati nema razloga za brigu. Ulja na Zapadu su očigledno bolja ali sve lepo piše a ko ne čita njegov problem. Naravno ovo budi i sumnju da se prodaju stara ulja. No i ovo može da se proveri. Ako nije starije od 4 godina (5 max. ali najbolje ne više od 3) onda nema problema.
Taze ulje sa jednom specifikacijom manje (a ima i toga) je objašnjenje zašto je recimo Shell ili neko drugo ulje negde bolje a negde lošije.
Ne bi bilo loše (kad već nisam zagledao u Tempu i Metrou) da neko ko koristi Shell javi ove podatke.
Ne kažem da je tako ali mi se čini. To samo znači da se u nekim rafinerijama proizvodi novija verzija a u nekim starija pa kao takva ide na manje bogata tržišta. Ipak ovo je sasvim legalno i ne vidim ništa loše u tome. Shell kao najveći i jedan od najboljih je i tako prilično skup za nas (kako se već gleda) te bi još veća cena još više odvratila kupaca. Naravno neka od ulja koja se kod nas uvoze (čak dobar deo) ima specifikacije "kao na sajtu" te samo treba malo zagledati. Uzgred evidentno je i osustvo nekih specifičnijih Shell ulja kod nas ali ne treba kriviti uvoznika već je to realnost. Novih automobila nema u većem broju da bi se isplatio uvoz.
Shell ima rafinerije i blenderice širom sveta (i Evrope) ali unutar specifikacija ne verujem da su razlike velike već zanemarljive. Starije verzije su samo to, starije. Tako da ulje proizvedeno negde na Istoku ima isti kvalitet ulja koje se pre par godina proizvodilo na Zapadu. Ništa loše.
Shell proizvodi za ovaj region (Srbija i okolina) se verovatno dovoze iz pogona u Poljskoj. Možda skuplje serije i iz Austrije, ali ovo potpuno neprovereno i po sećanju.
U svakom slučaju dobar tekst, sve pohvale. Evo pravog toka za bližu budućnost teme.
Comment