Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Evo jednog dobrog zapažanja.
    Ovo sam par puta pomenuo (i ovde ali više na blogu). Shell priča je nekako najtransparentnija. Uglavnom su kod nas (ne sva ali dobar deo) ulja koja imaju jednu specifikaciju manje nego na zapadu. Uz ovaj detalj koji treba zagledati nema razloga za brigu. Ulja na Zapadu su očigledno bolja ali sve lepo piše a ko ne čita njegov problem. Naravno ovo budi i sumnju da se prodaju stara ulja. No i ovo može da se proveri. Ako nije starije od 4 godina (5 max. ali najbolje ne više od 3) onda nema problema.
    Taze ulje sa jednom specifikacijom manje (a ima i toga) je objašnjenje zašto je recimo Shell ili neko drugo ulje negde bolje a negde lošije.
    Ne bi bilo loše (kad već nisam zagledao u Tempu i Metrou) da neko ko koristi Shell javi ove podatke.
    Ne kažem da je tako ali mi se čini. To samo znači da se u nekim rafinerijama proizvodi novija verzija a u nekim starija pa kao takva ide na manje bogata tržišta. Ipak ovo je sasvim legalno i ne vidim ništa loše u tome. Shell kao najveći i jedan od najboljih je i tako prilično skup za nas (kako se već gleda) te bi još veća cena još više odvratila kupaca. Naravno neka od ulja koja se kod nas uvoze (čak dobar deo) ima specifikacije "kao na sajtu" te samo treba malo zagledati. Uzgred evidentno je i osustvo nekih specifičnijih Shell ulja kod nas ali ne treba kriviti uvoznika već je to realnost. Novih automobila nema u većem broju da bi se isplatio uvoz.
    Shell ima rafinerije i blenderice širom sveta (i Evrope) ali unutar specifikacija ne verujem da su razlike velike već zanemarljive. Starije verzije su samo to, starije. Tako da ulje proizvedeno negde na Istoku ima isti kvalitet ulja koje se pre par godina proizvodilo na Zapadu. Ništa loše.
    Shell proizvodi za ovaj region (Srbija i okolina) se verovatno dovoze iz pogona u Poljskoj. Možda skuplje serije i iz Austrije, ali ovo potpuno neprovereno i po sećanju.
    U svakom slučaju dobar tekst, sve pohvale. Evo pravog toka za bližu budućnost teme.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Poštovani mb12,
      Slabo ti čitaš "opšte diskusije ..." imaš ceo podforum o motornim uljima
      Elem, ovo bi mogao i neko drugi (kristina990 sigurno neće posle onih kritika )
      Dakle, sa matorima nikad nešto dobro što su stariji sve veća sr.nj. prave. Eh za šta se ti nerviraš. Mom su makli veliku brusilicu iz dvorišta pre neki dan. Jeste stara (mada takve više ne prave ova je iz doba stre Juge) ali je pre svega full njegova pa sam
      Dakle, mislio sam da neću više ali izgleda bar još gugl puta:
      Kakvo ispiranje, kakvi bakrači. To ti ne treba - IČ. Nemoj da slušaš oni iz raznih magazina, pojma si nemaju ili su promašili vek.
      Dakle, šta mu to dođe? Corsa 1.6 benzinac?
      Pazi ako i promašim motor nije mnogo strašno slične su preporuke za 1.6 benzince iz tog perioda (početak devedesetih).
      Iako može i 5W-40 (duga priča) našao si pravu meru sa 10W-40. Još Optima HC ("ljubi te čika ragazzoni") šta ćeš više (po džepu ). Šta je sad pa to mineralno Gm, pitanje je sad? Verovatno 15W-40. Dobro, nije strašno, može što da ne može. Malo nezgodno pred zimu ali kako je počela ako bar delom nastavi neće biti ispod -10 pa ćeš još odlično da prođeš.
      A i ćale ti uštedeo 500 kinti Stvarno je uštedeo kao što je Đenka popravio, svaka mu čast!
      Dobro nemora se tako ljutiš. HC Power može i na 15k km (ako je TNG) inače na ovaj "benzin" ipak samo na 10k km.
      Ništa strašno promeni ulje na 7500km ili 6 meseci i teraj. "Ušteda" MINUS 500 dinara ali moglo je i gore (šta bi radio da je kupio Lukoil, ma zezam se, a ne bi trebao).
      Pazi: voziš Opel (znači GM) čovek lepo kupio GM ulje, jer može bolje?
      Ajd' sad ozbiljno: ništa strašno, ako udari jača zima dolivaj malo 10W-40 GM polu-sintetiku (ili HC Power, ako imaš živaca, može al' da objašnjavam ne mogu, imaš sve lepo na blogu pa čitaj (i uzmi godišnji ili bolovanje) ).
      E baš si me lepo nasmejao, pa i pored neodoljive želje da kidnem sa foruma, nisam odoleo da ti ne odgovorim!
      Pozdrav!
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • mb12
        CBC Senator XXL
        • 06.11.2006
        • 640
        • Vrbas
        • Mazda 626 2.0 TD

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        U pitanju je Astra iz 1992 godine ( matora konjina...al mi prirasla za srce zbog izdrzljivosti jes da nije startna, jes da nije lepa, al mi nikad nije zadala glavodolju po pitanju mehanike )

        Ma...u ponedeljak, ide lepo put pod noge u tu radnju i da ga vrati, eventualno da ga zameni za polusintetiku.

        E sada mi nije jasno da li je bila sprdnja po pitanju Modrica HC Optima, konstatacija da nije mogao bolji izbor po dzepu? Ili si mislio na kvalitet?

        Pozdrav!

        P.S.

        Nisam bio poucen mnogim njegovim ispadima po pitanju kupovine, ali ovo me je definitivno nacuilo za vjek, vjekova da mu vise nista ne poveravam po pitanju nabavki!

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Poštovani mb12,
          Nije bila sprdnja (izvinjavam se ako je tako zazvučalo) nego eho nekih ranijih polemika oko Modriča a posebno HC Power ulja.
          Svodi se na priču - da je dobro, ma odlično je, ali košta kao Mobil pa nikako "da ukapiramo u čemu je stvar".
          Uostalom skokni na www.motornaulja.blogspot.com gde imaš u tekstu "INA, RM i RNB - godišnji pregled (annual review)" od 12.11.2010. i (jako) kratak opis ovog ulja (i još par rečenica u originalnom tekstu o Modriča uljima iz septembra prošle godine.
          Za vaš motor su zaista 10W-40 polusintetike najbolji izbor. Ako ne troši ulje (ili tek neznatno više nego kad je bio nov) može i 5W-40 kao celugodišnje naročito ako se vozi oštro ili puno po gradu. Ako prelazite 20k km godišnje najbolja je kombinacija 15W-40 (ali kvalitetnog mineralnog, npr. Motul 4000 ili Total 5000 ili Liqui Moly Touring High Tech; ako imaš ugrađen TNG prva dva su dobar izbor a kod LM-a bi morao da ideš na Leichtlauf koji je 10W-40) i 10W-40. Veću viskoznost bi mogao da koristiš u periodu maj-septembar (manje od pola godine ali više se i vozi) a ostatak godine 10W-40. Naravno nema ništa loše ni ako ostaneš na HC-u cele godine (jednu ili dve izmene zavisno od pređenih km).
          Dakle još jednom: HC Power je ulje vrlo dobrog kvaliteta ali nema dobar odnos kvalitet/cena. To ne znači da je bacanje para već da se lako može napraviti isti ili bolji izbor. No, dobro iskustvo takođe vredi para. Uostalom baš je ragazzoni sa tim uljem u ladi (samari ako se dobro sećam) prelazio po 25 hiljada km (uz litar dolivanja) a auto je prešao mnogo (nije više ni bitno koliko) te bolje preporuke ne treba. On je čovek maš.ing. i zna o uljima a još više motorima tako da nema šta da brineš (načisto će zagineš, Šala).
          Pozdrav!
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • kristina990
            Banovan
            • 13.04.2009
            • 1066
            • Srbija

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            mb12 ako je ćale kupio ovo

            stavi slobodno,a može i ovo ako ne voziš mnogo kratke relacije 2,3 km

            u svakom slučaju sledeći put sam kupuj ulje

            Comment

            • mb12
              CBC Senator XXL
              • 06.11.2006
              • 640
              • Vrbas
              • Mazda 626 2.0 TD

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              @ expendable

              Hvala za odgovor. Danas sam krenuo da kupim Modricu HC Optima, jer sam caletovu kupovini tj tih 4 litra prodao coveku po ceni po kojoj sam je i kupio. I nije je ni na jednoj pumpi u Vrbasu bila, osim na NIS-ovoj prema Kuli i to samo 2 litra, tj dva komada od dva litra. Nedovoljno za zamenu, odustao sam. Prodavac me ubedjivao da uzmem Nisotec 10w40, ali laicki, nisam imao hrabrosti da ga uzmem. Inace sto se tice cene Modrice, na toj pumpi je bila 538 dinara za litar. Nisotec oko 410 dinara.

              OMV cepa, cini mi se 800 ili 900 dinara za litar polusintetike. Okrenuo se i otisao. Pravac Srbobran, Paroski Petrol, isto imaju samo dva litra HC Optima, tamo 570 dinara. Ajd reko iskombinovacu, ali da proverim na jos jednoj pumpi u Srbobranu, pa cu ovde uzeti tu dve, i u Vrbasu dve litre. Na pumpi prema Beceju ( nije Nisova, nego preko puta nje ) Nemaju HC Optima, ali imaju sve ostale vrste polusintetike. Izmedju ostalog i GM-ova polusintetika. Neka promocija, 5 litara 1750 dinara. I uzeh nju, pa sad kud puklo da puklo. Nemam vise zivaca da jurim Modricu, ko da je Castrol ( uf ala ince Castrol zeze sa cenom, tek danas primetih ).

              Videcu, sutra menjam, pa jvaljam utiske vremenom.

              @ Kristina990

              A ne, ovakva je kombinacija: Cale je kupio GM-ovo 15w40, 4 litre, pakovanje od dva litra po dva komada, a ja sam danas kupio isto GM-ovo, ali 10W40, 5 litara, bas to pakovanje kao sa prve slike iz tvog posta.

              Pozdrav, i hvala ljudi!

              Comment

              • kristina990
                Banovan
                • 13.04.2009
                • 1066
                • Srbija

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                mogao si i NISOTEC PS SAE 10W-40,ispunjava specifikacije:ACEA A3/B3/B4; API SL/CF; MB 229.3; VW 502.00/500.00/505.00 http://motornaulja.blogspot.com/2010...otor-oils.htmlšto je bolje od ovog GM 10w40(mada za tvoj motor starije konstrukcije nebitno gde može i API SG)OMV je skupo,ali ima jednu prednost kao i eko,biiip(he,he),nisotec,fam,a ta je što teško da možeš da naletiš na falš.GM neki hvale neki ga kude,nije problem da se promeni ako primetiš bilo kakve promenu u radu motora poput bučnijeg i grubljeg rada,zveckanja hidropodizača ...Javi se sa utiscima nakon 10k km.

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Jesmo ostavili Lukoil za nama ali ostao sam dužan lično zapažanje.
                  Elem, prijatelj priznao da je malo preterivao sa "nepodnošljiv i nenormalan", doneo mi skoro praznu kanticu (malo po dnu) te smo uz pivce rezimirali.
                  1) Miris je zaista specifičan i neuobičajen.
                  2) Najviše asocira na "železnicu" (kao širi pojam). Nismo mogli da se dogovorimo šta sa železnice (uključujući i sveže pragove) ali takav miris samo tamo postoji (dizel lokomotive). U svakom slučaju nije strašno ali zaista ne uliva poverenje.
                  3) Ne miriše na korišćena ulja a i u industriji se radi malo drugačije nego što sam opisao (za manje manufakture ili starije industrije). Možda ću i malo više o tome ali nije tema pa da ne opterećujem tekst. Dakle klasičan (i star) industijski postupak je podrazumevao čak i hemijsku reakciju sa sum.kis. pa centrifugiranje i razne (primitivne) tehnološke operacije. Time se nije dobijalo novo bazno ulje već samo prerađivao otpad. Kasnije se išlo na kombinaciju centrifuga-destilacija itd. Moderniji sistemi (kakav je i u Bgd. unutar RNB), kao što je IFP (kad smo već kod RNB) se sastoji od: redrafinacije, rafinacije propanom, obrade vodonikom i frakcionisanje baznih ulja. Tu se dobija oko 20% "brightstock"-a, 60% rerafinisanog baznog ulja (nižeg kvaliteta od prethodnog) i nešto gasa za loženje, gasnog ulja, vode, gasnog ulja itd.
                  Danas postoje i usavršeniji (ali u osnovi slični) sistemi.
                  Dakle onih 20% je "kao novo" a onih 60% nije ali uz neznatna odstupanja od "virgin base stock"-a. Možda ima malo mirisa ali uz sve gore navedene tehnološke operacije tek nezatnog.
                  4) Nije od baznih ulja, bar ne sve. Deo (veći?) mirisa je verovatno (i od) aditiva.
                  5) Loša, ali zaista loša ambalaža (auuu..., prava katastrofa. Uz daljine nekako solidna ali kad zagledate izgleda groteskno), više u smislu dorađenosti i izrade nego dizajerski (mada prethodno utiče i na sam izgled koji bi bio vrlo dobar uz dobru izradu, ovako liči na Rumuniju iz doba Čaušeskua) bi mogla da bar jednim delom utiče i na miris ulja (loš granulat, loš tehnološki postupak, stari alati za izradu (plastične ambalaže) možda čak "izvađeni iz naftalina" ili loše napravljeni, možda zbog problema u izradi se i podmazuju i to nekom katastrofom od (baznog) ulja. Dakle nije nemoguće da je miris i kombinacija (svakako jeste kombinacija ali ovde mislim na uzajamnu vezu ulje-ambalaža).
                  Uzgred etiketa je bolja od kantice ali opet loša, čep izgleda (blago rečeno) smešno, dihtuje ali preskače (majko mila!).
                  Toliko o mirisu.
                  Na kvalitet ulja i ponašanje u eksploataciji nije bilo pritužbi (hidropodizači ventila, "kao i druga ulja te klase").
                  Boja je O.K. Nije baš "bezbojno" već je blago tamno ali skoro prozirno i izgleda sasvim normalno i uobičajeno.
                  Šta je zaključak? Malo ću ponoviti ali pošto neću više, neka je.
                  1) Lukoil je dovoljno velika i ozbiljna kompanija i teško mi je da poverujem da je kvalitet drastično opao i da se ne poštuju navedene specifikacije.
                  2) Specifikacije su "sužene" te o tome treba voditi računa. Doduše ovo je prilično transparentno ali treba malo zagledati (sitna slova). Dakle luxe 10W40 iz Rumunije ima "samo" API SL/CF, bez VW i MB standarda. Ne bi trebalo da je od značaja za sve automobile iz osamdesetih i devedesetih. Kod novijih ipak obratiti pažnju.
                  3) Samim prethodnim može da se kaže da je nivo kvaliteta manji nego u slučaju rafinerije u Permu (Rusija). Ipak nije baš za klasu, nego za (dobru) nijansu (a i u boji).
                  4) Miris budi negativne asocijacije i nelagodnost, ali ne bih uzeo kao krunski dokaz da je ulje loše već da je samo lošije od istog iz Rusije.
                  5) Jedno je sigurno (bez odokativnih i paušalnih ocena): Lukoil škrtari i to "do daske". Sigurno je ambalaža (recimo litarska flaša) jeftinija par dinara nego što bi trebala da bude što u konačnoj ceni može da bude i celih 10 din. Ipak pre bih dao 10 din. više i osećao se lagodnije znajući da su se za svaki detalj potrudili. Lukoil VEROVATNO koristi STANDARNE metode uštede (čitaj: škrtarenja i cepidlačenja) koje nisu oni izmislili (već zapadnjaci) a sastoje se iz nekoliko mera:
                  1) Luk se sam hvalio kako je polu-sintetika od vrste koja ima PAO base stock u sebi. Ukoliko sa 20% PAO u baznom ulju (15% ukupno u ulju) pređete na 25% (18 do 20%) III bazne grupe već ste uštedeli bez mnogo uticaja na kvalitet. Ukoliko pak odete na 33% (25%) HC ulja (II+ bazne grupe), eto vama veselja a korisnici izvozani.
                  2) Smanjite količinu aditiva za "neznatni procenat". Ili ne smanjite nego koristite one manje renomiranih (ruskih, kineskih) proizvođača?!?
                  3) Sve je moguće. Nema razloga za zabrinutost ali je manje razloga za oduševljenje niskom cenom. I dalje je solidna kupovina ali sve dalje od "best buy" na čijoj su granici ova ulja dugo bila (više od godinu dana).

                  Sintetika im je verovatno i dalje dobra (po izgledu i mirisu O.K. nisam baš probao ukus), Avantgard je takođe solidan a i dalje je dobra kupovina za dizel motore (mada je prijatelj koristi trenutno u benzincu da malo "opere" motor). Extra varijanta (Ultra nije mnogo skuplja tek stotinak din. za 4 lit.) izgleda sasvim normalno i uobičajenog je (blagog) mirisa. Ova ulja imaju i više navedenih standarda koji su SIGURNO ispoštovani.

                  I definitivno posle ovoga mora da sledi tekst (u "horiznontu događaja" verovatno pod "Baki al' ti skupo ovo ulje!") o tome koliko su niske (akcijske) cene realne i gde je granica gde je jači udar na kvalitet (svaka ušteda se naravno odražava na kvalitet ali do neke mere je podnošljivo i neznatno). Naravno granica nije ista za domaće, Istočne i (Zapadne) EU proizvođače, ali apsolutno najniža cena za svaku od kategorija se može relativno lako sračunati.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Nemojte da opterećujemo temu može i preko PP ili na "horizontu" (bilo gde).
                    Lično me (a verovatno i druge) zanima da li je ovo neka (namerno ili nenamerno) lošija šarža ili pravilo.
                    Na ambalaži je stajao datum proizvodnje 17.05.2010. a oznaka LOT-a "06" (a i ove oznake su katastrofa i jedva čitljive naročito za LOT (šaržu), isti je pljuckavac ali lošije podešen nego na Av.Ext. proizvedenog u istom pogonu).
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      "miris zeleznice" je miris drvenih pragova natopljenih dizelom i uljem,kolomast... ,slican je i miris starog oruzja,gde su i drveni delovi upili ulje i drnč. , uglavnom je taj miris tog porekla.
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Veoma lucidna izjava, veoma mi se sviđa.
                        Dobro, nije baš drnč, ali u pravu ste za miris.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • gorans
                          CBC Senator XXL
                          • 09.03.2010
                          • 1525
                          • Beograd

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Danas kod mene u firmi sam za bratovog Escorta 1.8d koji troskari ulje,kupio AGIP SUPER DSL 15w40.Posto firma,izmedju ostalog,uvozi Mobil i Esso ulja pa imam dobar rabat htedoh da mu kupim Mobil koji dobijam za 1497 din/4l ali me kolega koji prodaje ulje ubedio da uzmem Agip za koji su pre par dana dobili licencu za uvoz i platio sam 5l za 1492din.Kakvo je to ulje i kakav je Agip kao brend,uopsteno?

                          Comment

                          • NikiforIII
                            CBC Član
                            • 07.01.2010
                            • 66
                            • Novi Sad

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Odlican proizvodjac. Agip ulje ide u prvo (fabricko) punjenje kod Lamborghini automobila (Murcielago). Kod nas slabije zastupljeno, ali odlicno ulje.
                            Bolje vrabac u ruci, nego golub na grani...

                            Comment

                            • kuntalo
                              CBC Senator XXL
                              • 02.03.2007
                              • 342
                              • Predgradje

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              To što si Ti kupio je ne jeftino, nego badava - ja sam proletos kod drugog uvoznika na surčinskom putu (Ledine) dobio i veleprodajni cenovnik po kome je Sint 2000 10W-40 bez PDV-a koštao 477 dinara/L. Ukoliko je kolega ovlašćeni distributer a ulje original, ne vidim zašto bi se dvoumio.

                              Za više o samoj kompaniji i samim uljima, prati malo više expendable-ov/stalker-ov blog:

                              ENI (Agip) motorna ulja

                              Ovom prilikom predlažem expendable-u da link ka blogu stavi u potpis, sumnjam da će iko od ovdašnjih vlastodržaca ljutiti...
                              Save the Panda!

                              Comment

                              • gorans
                                CBC Senator XXL
                                • 09.03.2010
                                • 1525
                                • Beograd

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Sad gledam fakturu i pise da je cena bez poreza 1633 din/5l a meni je sa popustom i porezom izaslo 1492 din/l.Ambalaza je trouglasta a tekst na ambalazi je na Italijanskom,Francuskom i Engeskom.Nema RO,BG,HR,MK,H itd.Kazem,firma je ovlasceni uvoznik za Mobil,Esso,Debica,GoodYear i Sava a od skoro i Agip.Imam bas dobar popust za ulja i gume.Recimo,Sava eskimo 205/55 r16 sam dobio za 7300 din/kom sa montazom i balansiranjem.

                                Comment

                                Working...
                                X