Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Zasto se kilometraza 150-200k km uzima kao neki reper gde bi trebalo ici na losije ulje? Postoji sila motora koji ce preci daleko vecu kilometrazu. A dosta puta sam cuo po servisima i ovde po forumu, ti si presao 200k km predji na polusintetiku. Zasto bi to bila neka granica. I kako definisati troskarenje ulja? Kolika je to potrosnja ulja po predjenom kilometru, odnosno verovatno na 1000km. Zasto je toliki bauk sipati sintetiku u motor koji je presao npr. 300k km? Zar nije bolje zimi ici na 5w40 ili 0w40 pa malo cesce kontrolisati ulje nego ici na 10w40 ili 15w40, nevezano za to koliko je koji motor presao?
Moja logika je da se ide na kvalitetnije ulje (sintetiku) sve dok kolicina dosutog ulja izmedju zamena bude prihvatljiva. Kada je vec velika potrosnja, onda idem na losije ulje, i onda me ne bih interesovalo sta sipam, jer je motor sigurno presao 500k km i kao takav je odradio svoj posao kako treba.
Zasto se kilometraza 150-200k km uzima kao neki reper gde bi trebalo ici na losije ulje? Postoji sila motora koji ce preci daleko vecu kilometrazu. A dosta puta sam cuo po servisima i ovde po forumu, ti si presao 200k km predji na polusintetiku. Zasto bi to bila neka granica. I kako definisati troskarenje ulja? Kolika je to potrosnja ulja po predjenom kilometru, odnosno verovatno na 1000km. Zasto je toliki bauk sipati sintetiku u motor koji je presao npr. 300k km? Zar nije bolje zimi ici na 5w40 ili 0w40 pa malo cesce kontrolisati ulje nego ici na 10w40 ili 15w40, nevezano za to koliko je koji motor presao?
Moja logika je da se ide na kvalitetnije ulje (sintetiku) sve dok kolicina dosutog ulja izmedju zamena bude prihvatljiva. Kada je vec velika potrosnja, onda idem na losije ulje, i onda me ne bih interesovalo sta sipam, jer je motor sigurno presao 500k km i kao takav je odradio svoj posao kako treba.
Comment