Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Zasto se kilometraza 150-200k km uzima kao neki reper gde bi trebalo ici na losije ulje? Postoji sila motora koji ce preci daleko vecu kilometrazu. A dosta puta sam cuo po servisima i ovde po forumu, ti si presao 200k km predji na polusintetiku. Zasto bi to bila neka granica. I kako definisati troskarenje ulja? Kolika je to potrosnja ulja po predjenom kilometru, odnosno verovatno na 1000km. Zasto je toliki bauk sipati sintetiku u motor koji je presao npr. 300k km? Zar nije bolje zimi ici na 5w40 ili 0w40 pa malo cesce kontrolisati ulje nego ici na 10w40 ili 15w40, nevezano za to koliko je koji motor presao?
    Moja logika je da se ide na kvalitetnije ulje (sintetiku) sve dok kolicina dosutog ulja izmedju zamena bude prihvatljiva. Kada je vec velika potrosnja, onda idem na losije ulje, i onda me ne bih interesovalo sta sipam, jer je motor sigurno presao 500k km i kao takav je odradio svoj posao kako treba.
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Uf!
      Srle u pravu si, ali ...
      Dakle nije nikakav kapric sipati sintetiku u auto koji ima 300k km na satu. Što duže to radite duže će vam trajati motor (manje će se habati samo neće moći da se regeneriše čak i sa najboljom sintetikom ili da je habanje - nula).
      Svako će sam da odluči.
      Da ponovim. OTPRILIKE na 200k km (na 1/2 do 2/3 očekivanog radnog veka motora, pozna peak-life faza) može da se sipa i PS tj. viskoznije ulje. Može i samo viskoznija sintetika (recimo umesto 5W-40, 5W-50).
      Troškarenje je teško definisati a naročito ukratko. Negde kada motor duplira potrošnju ulja u istim uslovima (to što "definicija" nije primenjiva druga je stvar). Ili negde kad troši 4-5dl na 1000km. Naravno mnogo zavisi od motora (i načina vožnje).
      Litar (ili zaprvo blizu tome) na 1000km znači da ste već izašli iz peak-life faze i da vam uskoro ne gine generalka (mada može i da potraje par desetina hiljada km, što je opet teško reći).
      Rastavljati motor da bi to utvrdili sigurno nije praktično. Ostali pokazatelji su indirektni (možda bi preko Fe, Al i drugih elemenata u ulju moglo nešto da se kaže ali treba pratiti duži period) te samo približni.
      Uostalom 200k km je vreme kada ste (manje više po merilima EU) automobil već amortizovali (kako koji) te eto, recimo i zbog toga.
      Još jednom, sve do generalke može se nastaviti sa originalnim uljem. Ne mora. Svako će da proceni šta mu je najbolje (i najisplatljivije). Isto tako može se na 200 (150 ili 250)k km preći i na PS ali NE MORA.

      P.S.
      Lično sam da se sa sintetike pređe na drugu sintetiku sa istim ili što približnijim specifikacijama (standardima).
      Sa 5W-30 na 5W-40 a sa 5W-40 na 5W-50. Kad? Zavisi od stanja motora, ne može se generalizovati.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • kristina990
        Banovan
        • 13.04.2009
        • 1066
        • Srbija

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        ...gotovo cela Srbija se vozina amortizerima (amortizovani auti preko 200 k km) ,mada ima optimista koji još misle i najgore veruju da im je auto prešao 120,130 k km i da ih je vozila žena do pijace,jer im je tako rekao rođak koji ih je uvezao...ma gde bi on mene,pa braća smo...e,rođaci

        Comment

        • drako
          CBC Član
          • 18.05.2011
          • 67
          • Kragujevac

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Poštovani Expandable,
          da prijavim nestanak kondenzata na šepu od motora, iako ulje još uvek nisam promenio, a na sugestiju majstora iz ovlašćenog servisa. Iako je auto malo vožen i to isključivo na kratkim relacijama, na čepu su ostali jedino sićušni tragovi od pre.
          Po rečima majstora, cela gama ovih motora u koncernu je sklona ovom fenomenu i to ne samo zimi, već i kada su velike temperaturne razlike u kratkom vremenu, što se izgleda ispostavlja kao tačno.
          U svakom slučaju zahvaljujem na sugestijama, a ulje će biti zamenjeno preventivno u narednih dva meseca.
          S tim u vezi kakvo je vaše iskustvo sa Mobil uljem 5w40 kupljenim u Metrou, naravano u litarskoj ambalaži?

          Comment

          • legenda
            CBC Senator XXL
            • 28.03.2009
            • 1345
            • Beograd

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Evo u ime Steve,da Vam kazem necete naci nista bolje...samo Mobil ...ne mora litarsko pakovanje,moze i kantica u Metrou,sve to pakuje Turcin...serija 3000 nije vrhunska,ali cena-kvalitet vise nego dobra ...eventualno Motul 8100,mada moze i 6100...i 4100 bi mozda radilo posao,pogotovo leti,a sad je na akciji...sad bi rekao Steva i Fuchs ulja su odlicna ali nepravedno zapostavljena,pa mozete i njih...i na kraju,ali ne po vaznosti Havoline 5w40,uvoznik Trigema(nije d.o.o. sa 200e osnovnog kapitala)ali ozbiljna firma...p.s.moramo malo da se salimo

            Comment

            • drako
              CBC Član
              • 18.05.2011
              • 67
              • Kragujevac

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci


              Mobil u verziji 10w40 sam godinama sipao u Ibizu i bio prezadovoljan, pa ko velim da se ja vratim na proverene vrednosti .
              A ionako će svako ulje biti menjano na 10,000 km tj 12-14 meseci.

              Comment

              • Probisvet
                CBC Senator XXL
                • 07.06.2005
                • 423
                • FRANCUSKA

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Mene interesuje sta li nude velike robne kuce u Beogradu na rejonima za automobile, i sta nude prodavnice koje se bave prodajom delova i kozmetike u Srbiji.
                Kakav izbor ulja za motore imaju, jesu li ulja poreklom sa istoka vise izrazena od onih sa zapada i jesu li im cene slicne ili razlicite.
                Svaki put kad sam boravio u Beogradu i okolini nisam obracao paznju na ovo sto sam gore naveo ali posto u ovoj temi sa uljima ima nesto sto me je zainteresovalo a to je, po meni, vrlo uski izbor ulja za motore koji se ili nudi na trzistu ili sami vozaci biraju mozda ne znajuci za kvalitet i poreklo.

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  legendo, nemam šta da dodam, čak ste i šalu udarili na meni svojstven način
                  Darko, udri Mobil i ne brini (iako pravi Turčin). Najpouzdaniji uvoznici su Plattner i Oil Group (Verano) a Metro je veoma pouzdan po tom pitanju (da uzima direktno od direktnog uvoznika - baš nekako direktno makar i dva puta direktno bilo, zapravo, indirektno ). Cene su u Metrou O.K. a česte su i akcije kada su i više nego O.K.
                  Motul je nešto skuplji ali u poslednje vreme su zaista česte akcije pa proverite i njih.

                  @Probisvet:
                  Tema je jako zanimljiva, ali nije za jedan post. Osim toga nisam toliko merodavan jer sam ređe u Bgd.-u (naročito nego legenda ).
                  Većina se trudi da nabavi ulja sa zapada (normalno) ili da ih barem takvim predstavi.
                  Naravno zavisi i od politike proizvođača ili njegovog kontinentalnog (ili regionalnog) distributera. Mobil je poslednjih godina bio iz Turske, osim M1 (Francuska), a od ove bi trebalo da pristiže iz Italije. Ranije je dosta dovožen iz Belgije.
                  Shell je bio Austrija ali je u zadnje vreme uglavnom iz Poljske ... Castrol, raznoliko je ... itd.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • Probisvet
                    CBC Senator XXL
                    • 07.06.2005
                    • 423
                    • FRANCUSKA

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Nisam za to da se pise roman o tome nego cisto misljenja onih koji su u Srbiji i koji se svakodnevno informisu. Znate kako je ovde gde trenutno boravim nije isto kao i u Beogradu i Srbiji. Ako hoces da kupis neki proizvod u Srbiji treba da se raspitas gde se prodaje, neke prodavnice to zovu kozmetika neke se bave svim i svacim a neke su specijalizovane, pa sam zato postavio pitanje. Ovde se dobro snalazim ali ipak vecinu proizvoda osim ulja i nekih sitnica kupujem preko interneta jer je mnogo jeftinije nego da to isto kupis u prodavnicama rezervnih delova ili kod samih pradavaca automobila koji prodaju i delove za iste.

                    Comment

                    • legenda
                      CBC Senator XXL
                      • 28.03.2009
                      • 1345
                      • Beograd

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      Jeste li Vi Probisvet ili Francuz...pored Francuskinja i Pariza Vi pitate za ulja ...salu na stranu,ima i ovde da se kupi,sad ne mogu 100% da tvrdim,ali sve isto kao i u inostranstvu...kojim kanalima to ide i kako se nabavlja to Bog sveti zna,ili onaj drugi,necastivi...da li je first class kao na west-u,ili samo ispunjava minimum kvaliteta,that is the question...mada mislim da je ovo drugo u pitanju...velike robne kuce,gotovo sve nude Shell i Mobil,uglavnom made in Eu(sad su gotovo svi u Eu,pa masti na volju cije je)...pored ova 2,nudi se i Castrol,Repsol,Valvoline,pored standardnih(ranije Fam)za koga mi je iskreno zao,sto su ga mocnici unistili,jer je za Nisotec,mali nindza(pogotovo bm extra,koji se moze nazvati mobil-original falsifikata)...ima tu i nekih manje poznatih proizvodjaca,po izuzetno povoljnim cenama...u radnjama auto delova,moze da se nadje sve i svasta...recimo u Kit commercu,moze da se nadje sirok asortiman(od Total-a i Elfa,preko Mobil-a,Castrola i Selenie,do Optime i Eneosa)...sto se cena tice,oni su najjeftiniji...svaka bocica ima deklaraciju i uvoznika(za Elf je Profaco i made in France)... za Motul postoji poseban uvoznik,a sada i on moze da se nadje na akciji u velikim megamarketima(takodje je i on made in France)...svaka pumpa u Srbiji,forsira svoja ulja...Omv svoja,Mol isto,Nis-Nisova,Lukoil Ruska i tako...neko se usko specijalizovao za odredjenu vrstu ulja(recimo Marly,Havoline,Fuchs,Comma etc.)...takodje sam nalazio po radnjama i Bergoline ulja,u metalnim bocicama,pa ako sam ih propustio na blogu(a mislim da jesam,ili ih nije ni bilo)molio bih Profesora da napise par reci(recenica)...iskreno ulivaju poverenje...

                      Comment

                      • Probisvet
                        CBC Senator XXL
                        • 07.06.2005
                        • 423
                        • FRANCUSKA

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Pa to sam i trazio ali sam milio i na ostalu bratiju po svetu da kad dodju ne brinu da ce da traze neke zamene za koje nemaju pojma odakle dolaze.
                        Svi mi koji dolazimo kolima u svakom slucaju moze nesto da nam se desi (ne daj boze) pa da za to nema potrebe da nas gule jer i mi radimo nismo dzabalebarosi.
                        Ja se u svakom slucaju prvo raspitam ovde na forumu da ne placam na cupriji. Jedne godine sam morao ga kupim filter za ulje i nasao sam bas onaj koji se prodaje i ovde ali posto se nisam interesovao za ulje jer je bio u pitanju samo filter nisam se ni zainteresovao kakvih ulja ima na trzistu.
                        Hvala za iscrpan odgovor.

                        Comment

                        • Blackeyed
                          CBC Senator XXL
                          • 06.07.2005
                          • 402
                          • Novi Sad

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Sada sam prvi put sipao INA Delta 5 (ili je možda Delta 5 Silver, nisam sada siguran, piše na kantici auto-gas) 15W-40. Za moju staru škodu Favorit mislim da će da uradi posao, ionako ga menjam na 5-6000 km.

                          Inače, cena je 1050 din. za kanticu od 4 litre.
                          "You are reading this for the wrong reason..."

                          ENDYMION, Dan Simmons

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            INA Delta 5 je (valjda) isto što i Delta Gold. U svakom slučaju istih su specifikacija (API SJ/CF).
                            Ovo ulje slobodno menjajte na 7500km. Odlično je za vaš motor. Pogodno je i za TNG (LPG) ali ne znam ima li tu oznaku na kantici.
                            Silver je ulje sa API SF/CD specifikacijama. Ovo je minimum za vaš motor ali je upotrebljivo (prekoruka da bude bar SG no pročitajte do kraja). Ovo ulje kako zbog specifikacija tako i niskog TBN-a (od 5,5) nije za posebno duge intervale te bih vam savetovao da ga menjate na 5000km (svejedno da li benzin ili TNG).
                            Da li je baš za TNG? Proizvođač kaže da jeste a svojoj "niskopepelnošću" (0,80% - kao neka moderna, recimo ACEA C3, ulja) ima i posebnu pogodnost za to.
                            Dakle uz promenu na 6meseci/5000km može jako dobro da odradi posao.

                            INA ulja su solidnog kvaliteta i sigurno ispunjavaju sve što piše na kantici.
                            Za Silver je cena ... pa ne može niže, ali ne nešto povoljna, dok je za Gold (ili samo Delta 5) jako dobra (veoma isplativo ulje).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • ragazzoni
                              CBC Senator XXL
                              • 24.02.2009
                              • 774
                              • Obrenovac i okolina
                              • Opel Omega 2.0i-16v

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Nikad od babe devojka! Da, mada ima boljih baba nego devojaka! Zašto je 300kkm granica od koje bi trebalo ovo ili ono? Niko nije rekao da na 300000+1 km, počinje dan posle. Može i ranije a i dosta kasnije. Šalu na stranu ali ovo su neke orjentacione vrednosti prvenstveno vezane za ovo podneblje dosadašnje održavanje BANANAzovano ili Markovo podmazivanje i sl. Šta je poenta? Motor je već pohaban u manjoj ili većoj meri i kao posledicu toga imamo nepravilno vođenje pokretnih elemenata-klip kroz cilindar, ventili kroz vođice ..... i prodor gasova u korito motora i podizanje temperature ulja i degradaciju istog. Oko ovoga se uglavnom vrti sve vezano oko pitanja zašto drugo ulje? Lečimo antibioticima a ne operacijom, a koliko gasovi prodiru vidi se i po primeru kondenzata na čepu ulja motora. Vazduh + vlaga iz njega koji prolaze u ulje usled nehermetišnosti klip, karike cilindar. Nije to mana tih motora kako reče serviser nego dokaz ovoj teoriji. Moguće je i kod novijih motora, ali se neće manifestovati kao kod starog KECA kome kad vratite crevo IBERLAUFA nema rada na leru. Današnji softveri mogu u dobroj meri da popeglaju i takav rad motora. Pogledajte neko od LONG LIFE ulja, recimo meni drago OPTIMA, pa će se videti zašto je takvo kakvo jeste i zašta je namenjeno. Vozilima preko 50kkm i više...................... Da ne skrenem sa teme, i ovde treba biti oprezan jer je gradacija recimo Modričinog 20w60, umesto nekog recimo 5w40, ne zbog radne više zbog startne temperature u zimskim uslovima, gde se pored slabijeg stepena kompresije povećava i trenje, pa se javlja duplo teži start, praktično.
                              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                              Comment

                              • drako
                                CBC Član
                                • 18.05.2011
                                • 67
                                • Kragujevac

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Ja bih se složio da postoje određena odstupanja te da se kondenzati iz vazduha probijaju nekako do motora, jer mi je to, iznad svega potpuno logično, ali moj auto je prešao 116,000 km. Po netu se može naći isti problem i kod motora koji su prešli 20-40,000 km, i nije ih mali broj, nemaju problema sa trošenjem ulja, pa prosto ne mogu (ili mi je lakše i po džep bezbolnije da ne želim) da poverujem da su ti motori pohabani. I na kraju otopljavanjem, ali pravim (tokom maja je ujutru bilo između 2 i 4 stepena u 7 ujutru, a 20-25 stepeni u 3 popodne) emulzija nestaje, osim što ostaju 2'3 kapljice, da kažem, vode. Koje bi logično objašnjenje bilo.
                                Moraću da proverim kompresiju motora.

                                Comment

                                Working...
                                X