Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Zverko, hvala na ovim smernicama. Sto se tice potrosnje, trosi pola litra na 1000km, ali pisa na semeringu radilice, i gumice ventila treba da menjam, ali nikako da se naljutim i da krenem sa tim.

    U knjigi mu pise potrosnja 150g na 100km. Nikad nije trosio toliko mnogo, ja sam drugi vlasnik a prvi mi je u blizini. On je sipao iskljucivo neki Castrol, Gastarbajteri valjda to najvise vole.
    Ja sam u pocetku koristio Shell, pa sam, kasnije, presao na Seleniu.
    Sad ocu da probam ovo sto se ovde preporucuje, jer u vas imam najvise poverenja. Mnogo sam procitao o uljima na forumu, i zaista je podrobno objasnjeno, kako, sta i zasto.
    Long Live CBC!!!

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Zameni sto pre semeringe radilice, zameni gumice ventila, sipaj Mobil S i teraj
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • legenda
        CBC Senator XXL
        • 28.03.2009
        • 1345
        • Beograd

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Moraces i radilicu na masinsku obradu,vec je ona napravila svoje leziste,novi semering ce ubrzo opet da probije...ako ces da menjas i gumice ventila,valjalo bi zameniti i karike...pozz

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          ne preteruj...

          semering uglavnom probija zbog sipanja ulja opreko max i/ili zbog dotrajalosti a i kakve veze imaju gumice ventila sa karikama?
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Gumice mogu da se menjaju i bez skidanja glave a semerinzi se opusteno menjaju bez ikakvih obrada

            mislim, aj sad da menjamo i ventile kad smo tu

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Lose sam se izrazio. Na semeringu ne pisa ulje, vec malo jace balavi, ali dovoljno je sto prlja oko sebe pa da me nervira.
              Inace, radice se ono sto mora, a videce se kad se otvori, za gumice znam da se moraju zameniti. Vec sam postavljao u nekoj temi pitanje oko toga, i M Power, mi je sve lepo objasnio. Nije problem, ja na autu nikad ne stedim. Zato se i raspitujem oko ulja, jer ni tu ne zalim novac, ako strucni ljudi sa iskustvom, potvrde da je neko ulje vrh.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • legenda
                CBC Senator XXL
                • 28.03.2009
                • 1345
                • Beograd

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Mislio sam ako vec otvara motor(naravno da mogu gumice da se zamene i bez skidanja glave-cista hirurgija,ali to je ravno q)da pogleda kakve su i karike(posle 25g verovatno su zrele za zamenu)...kada se vec radi da se uradi kako valja...ako auto pisa na semering(sto nije slucaj)mora i radilica da se obradjuje,da bi to sve bilo kako valja...menjali smo na kombiju semering radilice do menjaca 2 puta i dok nije obradjena radilica,nije pomoglo

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  brate, zasto bi skidao gavu i bacao se u trosak ako mu ne trosi ulje. drasticna je razlika u potrosnji kad zveknu karike i kad se gumice naprave ko burme i izgore. drugo, da je zveknuo zadnji semering imao bi ulje u kvacilu u to bi osetio i tek kako. njemu je verovatno geknuo prednji. na bmw-u ulavnom pre popusti prednji nego zadnji i siguran sam da ne mora da se obradjuje radilica jer napred ima samo remenicu za razliku od pozadi gde je nakacen zamajac.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • ggorann
                    CBC Početnik
                    • 14.01.2011
                    • 2
                    • Valjevo

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Kakva su Petrolova ulja? Prodaju ih u svojim benzinskim stanicama.
                    Imaju oznaku texaco, trebalo bi da su original. Pored toga prodaju Optimu i Repsol.
                    Dal bi sta od toga valjalo za Fiatov jtd motor ili da idem na Seleniu WR?

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      Poštovani Gorane,
                      Petrol je ugledna kompanija. Ulja na njima su sigurno original. Optima je dobra ali skupa. Repsol, kako koji. Solidna ulja, nisu skupa ali uglavnom tek prosečna i ništa posebno. Imaju par ulja koja se ističu ali duga je priča. Imate je na:
                      http://motornaulja.blogspot.com/2010/04 ... -oils.html
                      Petrol ulja sa Texaco oznakom su zapravo ulja Texaco. Ovako iz zaleta (ali 99%) mi se čini da Petrol nema uslove da takva ulja pravi po licenci (blending postrojenje po standardima kompanije Chevron Global Lubricants, koji su veoma strogi).
                      Najverovatnije je:
                      1) Da Petrol samo puni ta ulja, ili (čak),
                      2) Da se prave već pod Petrolovim imenom s tim da se distribuiraju samo kroz Petrol-ovu mrežu.
                      Ova ulja su samim tim odličnog kvaliteta i umerene cene.
                      Texaco ulja su sam svetski vrh a više o njima na:
                      http://motornaulja.blogspot.com/2009/12 ... i-deo.html, i:
                      http://motornaulja.blogspot.com/2009/12 ... i-deo.html
                      Umesto Selenia WR ulja slobodno koristite:
                      Petrol top Sint 5W-40 koje je praktično Texaco Havoline Ultra 5W-40*. Izvanredno ulje. Ista je klasa sa pomenutom Selenijom a sigurno bar za nijansu bolje. Ispunjavaju slične standarde (praktično iste; uz sličnu 'aditivizaciju') ali Havoline ima bolju osnovu jer u baznom ulju ima i PAO base stock-a dok je selenia čisto HC ulje.

                      *Upoređenjem osobina, vidi se da su iste "do u treću decimalu", štono bi se reklo.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • wlady
                        CBC Veteran
                        • 13.11.2010
                        • 144
                        • bern
                        • daf

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Profesore jedno pitanje.uskoro treba da sipam motorno ulje u golfa tdi i posto sam dobio na poklon m.ulje Vanguard 15w-40 nisam siguran dali mu odgovara po pitanju kvaliteta.u knjizici odrzavanja ima tabela po pitanju temperature i poveci broj mogucnosti za upotrebu,uglavnom savetuju/prete da mu treba spec vw 505 00. na dekni ventila pise spec. vw 505 00,a i na ambalazi tog Vanguarda isto.pitanje je dali treba da obratim paznju na API ili je dosta ta oznaka 505 00?

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Auuu...
                          Gde sve to nalazite, kako li se snalazite!
                          Eto jednog od 5-6 domaćih proizvođača (bez FAM-a, NIS-a i jadnog nam RNB-a) koji zavređuje pažnju.
                          (evo lete paradajzi sa svih strana ... i to truli)
                          Pa, nisam ja baš toliki patriota ali lakše bi mi bilo da odem do domaćeg bukčaša pa da se raspravimo nego nekog "sa druge planete" do koga ne mogu ni da stignem.
                          Merošina? Gde je to na karti? Zapadna Srbija? Šumadija? ... Ma negde je 'južna pruga' ali stvarno ne znam di ... Niš, Leskovac ... i ja živim u selo ali malo veće.
                          Šalu na stranu. Odavno pokušavam da napravim tekst na blogu o malim domaćim proizvođačima koji zavređuju pažnju ali ...
                          1) Nemam vremena
                          2) Ne mogu baš da ih pohvatam, svi se (normalno) hvale a (bar ja) dobro znam da nije tako. Kapacitete koje daju su naduvali, opremu te imaju te nemaju, ... , stručne ljude ne prikazuju ili tek 2-3 što vodi tome da ih toliko i imaju (a neki i manje). Par njih ima i laboratorije a bar dve-tri i akreditovane, ... komplikovano brate.
                          3) Mnogo ali mnogo dobro poznajem kako se kod nas radi (i šta se radi) jer sam radio u srodnoj industriji.
                          4) Sve to nije diskriminišuće i nije za osudu i odbacivanje, ali ...
                          5) Nije pravljenje motornih ulja "svemirska tehnologija" (ima i tekst o tome "deep space 9") ali ... mislim blending (mešanje, umešavanje, ...); ima Selenia više o tome šta sve treba pa kad pročita neko kao ja ('cepidlaka') onda ni oni ne bi mogli da se podvedu u Svetsku Elitu (autogol).
                          6) Taj tekst hoću da sročim tako da ne bude samo negativna kritika ili čak pozitivna nego i da dam neki savet ali nemam dovoljno informacija.
                          7) Kad smo već kod informacija, meni ono sa sajtova nije ni 25,5% dovoljno za bilo kakav ozbiljan zaključak. Ljudi se trude, imaju čak i neke sertifikate, neki i automatizovanu proizvodnju, ali ...

                          dosta s tim parajadz-om (sad ja kao onaj kuvar na "prvoj") ... hmmm! rezanac je stvarno domaći, povrće? pa ima neki ukus, hrana čak i nije tako loša ... iznenađenje! Imaju i VW 502.00, 505.00 i (čak) 505.01 sertifikat. Tačnije rečeno ko zna da li ga imaju jer su obesili potvrdu da su prošli testove a da li su uplatili onih 3000€ to u ovoj epizodi nije prikazano. (mada kad može FAM što ne bi mogli i oni). Obe firme nisam video na listama zvaničnih VW ulja mada nemam novije verzije. Mislim ako nešto prođe (i to se plaća) analize znači da vredi ali se bez onih evrića ne može lepiti na etiketu.
                          I to je doduše za njihovo vrhunsko Synth Power SAE 5W-40.
                          Dakle dobili ste poklon a poklonu se u zube ne gleda. Bolje da ste dobili Hyperflow ili Taurus, mogli bi ste da ga iskoristite za traktor, sa ovim ne znam šta da radite (nisam mogao da odolim). Ajd' sad ozbiljno.
                          Niste naveli koji TDI ali verovatno GIII jer kažete da traži (već vremešni) VW 505.00
                          O ovome sam toliko pisao da sam se već premorio. Ima toga i ovde i na blogu.
                          Zaista GIII TDI mašina a vremešna najbolje ide na SHPD ulja za "teretnjake".

                          Odgovor (morao je onoliki uvod):
                          Vanguard bi TREBALO da MOŽE da odradi posao. Šta da kažem? Da garantujem? Teško.
                          Po proizvođaču ima sledeće specifikacije (ispunjava):
                          API SL/CH-4, ACEA A3,B3,B4,E2, M.Benz 228.1,229.1, VOLVO VDS, VW 505, MAN 271, MTU TYPE 1, MACK EO-L.
                          Dobro, uz CH-4 su zaboravili da stave CF-4 ali nema veze (ovo već cepidlačim).
                          I po VW i po API bi ovo ulje moralo da odgovara. A da li je to ili nije, verovatno jeste. Nisam baš vidovit.
                          Ako vam je motor u dobrom stanju zašto ne bi ste kupili neko "kršteno" ulje (naročito ako je GIII a ne GII turbo diesel, doduše vi rekoste TDI a to je tek od GIII) a poklon da koristite za dolivanje ili poklonite nekom sa GII/III dizelom ali bez turbine.
                          Dakle onaj 'Synth' u motor koji ne troši ulje, mada je za tako vremešan motor bolje 10W-40 pa i 15W-40.
                          Ako već troškari ulje (par dcl na 1000km) još bolje, dosipavajte taman ovo u neko jeftino a pouzdano ulje 15W-40.
                          Sad mi ponestaje ideja. Reći će vam kristina990. Pomagaj kolega ...
                          Recimo nisu skupa Nisotec, Favorit ili makar SG (oba sa 505.00).
                          I ajd' da ne budem baš tako nepravedan. Može i taj Exol. Malo skratite interval zamene, recimo 6 meseci ili 5-6 hiljada km.
                          Možda ima i dobar TBN. Nemam na osnovu čega da vam kažem. Ima nešto osnovnih podataka (ruku na srce više nego Aral) ali nema za Vanguard (odakle li im ovaj naziv? Štiti Van vozila? Eh uglavnom su im nazivi O.K. ali ovaj mi se ne sviđa).
                          Ambalaža im izgleda odlično no to nije dovoljno. Synth možda nije loš, ona PS koje-kako (jedva da je PS ali ima i gorih a većih). Iz onih analiza ulja bi moglo što-šta da se kaže ali bih morao do ujutru (a i ne bi bilo potpuno).

                          Imam i univerzalni savet (kako da ikoga ubede da su bolji nego što većina sme da prizna) za sve ovakve proizvođače ali da ne dužimo sad.

                          Ajd' još jednom:
                          Može nije da ne može, ali zbog turbine bih ipak malo zazirao. Skratite interval zamene, ili ga koristite za dolivanje. U dizelima iz osamdesetih pa i devedesetih bez turbine bi prošlo. Ovde? Mož' bit da, mož' bit ne. Ne bi trebalo da jednokratno korišćenje dovede do problema te ne treba baš toliko brinuti. Ipak GIII zaslužuje malo renomiranije ulje.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • kristina990
                            Banovan
                            • 13.04.2009
                            • 1066
                            • Srbija

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            ...za motor koji troši ulje da,ili van zimskih meseci,...dobra polusintetika 10w40 s prefiksom dizel i VW 505.00 je najbolje za te motore,interval zamene 7500 do 10000 km
                            za 15w40 interval zamene 7500 km...

                            Comment

                            • wlady
                              CBC Veteran
                              • 13.11.2010
                              • 144
                              • bern
                              • daf

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Zahvaljujem na iscrpnom objasnjenju Profesore.izostavio sam da napisem da je golf kabrio,nos mu je od IV,a pozadi je trojka.motor je direktno ubrzg. sa roto pumpom.drugi mozda vazniji podatak,motor mu je doziveo tezak srcani udar i vrsena je teska hirurska intervencija(polu generalna) i sad videcemo jel' pacijent preziveo .ua duzno postovanje, nisam trazio garanciju nego samo malo pojasnjenje koje sam,zahvaljujem opet,dobio.
                              sto se tice Vanguarda,i ja prvi put cujem za njega i osim sto je lepo upakovano,drugo ne znam sto se tice kvaliteta. a to sto je lepo upakovano,mogu samo da kazemdelo ne cini coveka,u ovom slucaju ulje.

                              pozdrav

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                O.K.
                                Ako je rađena "polu-generalna" (kod nas sve nešto na pola, mada su uljari tu najbolji kada PS-om zovu ulje sa 15% sintetike) onda bi trebali da koristite mineralno ulje za početak. Nije obavezno ali nije ni loše. Makar za motore od pre 2000.
                                Prvi put svakako menjajte ulje malo ranije (možda čak i na 2-3 hiljadarke).
                                Ne forsirajte motor u početku (recimo bar 1000km ili po preporuci mehaničara, ako je dobar) koje god ulje da izaberete.
                                Pozdrav!
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X