Bas mislim da ce tezi zamajac vise izazivati uvijanje radilice nego laksi... Okrenite bicikl naopako, ubacite u najvecu brzinu i pokusajte za zavrtite tocak sa gumom brzinom od, recimo, 20/min. Onda skinite gumu i uradite isto. Manje cete da opteretite pedale dok ubrzavate laksi tocak
A ako skinete ceo obruc i zbice i ostanu samo zupcanici, posao ce biti jos laksi...
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Slazem se sa Urosem. Mislim da nisi u pravu da ako olaksas zamajac da radilica vise trpi. Potpuno su dve razlicite sile koje si ti naveo. Ja i dalje tvrdim da je to to kilo ili dva zanemarljivo. Bas kao sto kaze Uros na fiatu su iste radilice a razlicite tezine zamajca....
Urose:
Ali ako stavis tezi zamajac konkretno kod Yuga bolje ce da puni prvu i drugu ali ce se vec u trecoj znatno osetiti slabije ubrzanje, ali kad stavis tezi onda se mnogo vise oseti onaj udar na saltanju i ispaljivanje auta ka napred.
I Drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way!
Mislim da se ne razumemo bas 100%...sta ti je referentna tacka za poredjenje lakseg sa tezim zamajcem? Uopste ne poredim sta je bolje, jer oba imaju svoje prednosti.
Lakse ces zavrteti tocak bez gume, ali ce tocak sa gumom, jednom kad ga pokrenes, ostati duze da se vrti. Isto tako, bicikl sa montiranom gumom mnogo ce se manje tresti dok pokusavas da zavrtis tocak.
Govorim u slucaju kada sa zamajca cija je tezina uparena sa radilicom skines drasticno mnogo tezine, TO nece valjati, pre ili kasnije. Dakle tezi zamajac, uparen sa radilicom projektovanom za tu tezinu, nece izazvati njeno uvijanje. Istu tu radilicu ce olaksan zamajac isavijati k'o kiflu.
The difference between men and boys is the price of their toys
nesto mi se ta jednacina ne uklapa preterano niti u ovak kalkulator koji sam naveo, niti u bilo koju drugu racunicu koju napravim.
Trazio si ugrubo procenu i ona jednacina je ugrubo tj. ako sam ja dobro razumeo tvoje pitanje glasi:
Imamo sud konstantne zapremine u kojoj je gas stanja 1 p,V,m,Rg,T povecam pritisak u sudu na p2 pri cemu je V,m ostalo nepromenjeno. Koliko iznosi T2?
Za onu gore jednacinu p je u Pa ( paskalima, mada moze i barima) a T je u K ( kelvinima).
Evo ti zadatak iz termodinamike gde se kaze kaze da vazduh menja stanje ravnotezno od stanja 1 do stanja 2, odrediti T u karakteristicnim tackama procesa? Videces da ona formula vazi ako zamenis podatke
“Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
Nece olaksan zamajac isavijati radilicu kao kiflu! TACKA!
Sto me terate da vicem?
Da citiram Nikolu:
"na sportskom autu zamajac sluzi samo da:
1) nosi venac za verglanje
2) nosi korpu i poseduje frikcionu povrsinu
sto manji moment inercije je imperativ"
To je ono sto pokusavam ad vam kazem, a Nikola je to srocio u tri reda.
Da, laksi zamajac ce opterecivati menjac, ali onda je menjac slab (ne voze svi saab pa da brinu o tome )
Fiat je fabrika ciji inzenjeri znaju mnogo vise nego svi mi na forumu. Ako oni na isti motor stave dva zamajca cije se mase razlikuju oko 2-3kg, ja im verujem da je to ok (pri tome je radilica ista i klinjace i klipovi).
Ako Guy Croft na svoje trkacke motore kojima ne treba kvacilo (trke camaca) stavi celicnu plocu debelu 4mm koja samo drzi zupcanik za anlaser, ka mu verujem. Jer Croft je IMe i ima nebrojeno uspeha i skole iza sebe...
I da, vibracije mogu da budu vece sa laksim zamajcem... Pa sta? ako ti smetaju vibracije ugradi balansere u blok... Ja cu svoje balansere da skinem a zamajac olaksam...
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Zamajac na iskljucivo TRKACKOM autu, na kome se duzina trajanja bloka, radilice, menjaca meri satima - IMA poente da bude lagan. Medjutim, ja nemam trkacki auto.
Zamajac izmedju ostalog sluzi i kao sredstvo za odrzanje inercionog momenta motora, zasto i kako vec sam ti objasnio, uostalom zasto ja tebi ko masincu bilo sta objasnjavam?
A taj Fiat...2 ista motora u KOJA i KOLIKO TESKA 2 auta?
The difference between men and boys is the price of their toys
I onda si samo zaboravio da ovo kod 206 nije konceptno sportski motor vec u sustini standardni sto se tice inertnih masa u motoru.
Radilica na B203R je kovana.
Bila je izvan ose 0,02mm , testirali smo je sa presom da je nariktamo na nulu.
50 tona je savilo radilicu za nekih 3-4mm i kad se vratila vratila se nazad.
Na istih 0,002mm izvan ose na sredini.
Zamajac olaksan za 12 na 7 Kg.
Klipovi sa klipnjachama su teski 6Kg.
Rezultat je bilo toliko nemirna radilica da su srafovi na prednjoj i zadnjoj dekli popustili i motor propiso ulje.
Sve od uvijanja bloka koji nije od kartona ili ti drveta.
Motor je harmonija masa a ne jedna tachka u koju ste uprli. TACHKA .
Bez vikanja
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
ako vam blokovi i menjaci pucaju onda nisu sposobni da podnesu toliko snagu/moment
masa je glavni neprijatelj. Losa je i nikada nije dobra u motoru. Sve treba ad bude sto lakse.
Odrzavanje inercionog momenta... Zasto? Cemu to sluzi?
Masa je mera za inerciju tela, odnosno moment inercije kada se govori o rotaciji. Inercija je ono cime se tela opiru promeni stanja kretanja . Zamajac hoce da se vrti konstantnom brzinom, bilo da je ona jednaka nuli ili nekoj vrednosti. Ako imas vecu masu imas i vecu inerciju i vece odupiranje ubrzavanju zamajaca, a samim tim i kola. Cilj je da ubrzas brze
Ma sve ovo znate. Jednostavno, ako vam smetaju vibracije ili vam je slab menjac, kupite neki veliki udoban auto ili jaci menjac...
Ako hocete da frizirate kola i da vozite brzo, resite se sve nepotrebne mase.
Boost, daj mi dokaz da se to desilo zbog olaksanog zamajca.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Dobro, sad vec preterujes sa tvrdoglavoscu samo da dokazes poentu, a u stvari ne citas ono sto ti pisem...
Cilj je napraviti motor dovoljno jakim da moze da upije momentalne velike prilive snage i udare koje daje N2O sistem. Poenta NIJE bila da se napravi sto je moguce ogoljeniji, laksi i na noz napravljen motor, jer bi se takav razleteo posle 3 aktiviranja sistema.
Najlaksa moguca stvar bi meni bila da olaksam zamajac do koske, iskoristim standardne klipnjace i klipove sve zajedno lakse od ovih koje koristim za jedno kilogram-dva, natrpam gomilu titanijuma u glavu i naostrim radilicu...i dobio bi sta? Motor koji se vrti do neba, traje taman koliko je potrebno da tri puta ubrzam do daske, i jedva podnosi i svoju snagu, a kamoli jos 200KS N2O sistema? Koja je bila alternativa, cime "upiti" dodatnu snagu i osigurati se da nista nece puci kad i gde ne treba? Upravo povecanjem snage pojedinacnih komponenti, i odrzavanjem relativno velike mase rotacionih elemenata.
Zasto mislis da famozni SAAB-ovi i trpe toliko enormna povecanja snage u osnovnoj konfiguraciji? Sigurno ne zato sto im je oduzeta masa na rotacionim elementima...Razumemo li se sad?
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment