Sledece imas opciju , pricali smo , o CDI bobinama sa 9-3 SS 2003+ posebno su na komad, cene oko 160? komad, saznajem da VAG tera neke jeftinije solo 4 CDI bobine na nekim od njihovih motora .. trazim podatak koji mode, secam se cene od manje od polovine SAAB cene.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Urose, sta ja bre znam sta je to... Poznate, odakle, sa BMW-a nekog jedino Peugeot nema takve
Dobro, dakle, koje, kakve, sta, kako, ajde se vas dvojica, Uros i Boost dogovorite sta i kako pa da znam, nemojte da me jos bacate u zbun, ionako se dvoumim kako da upalim onaj auto, benzinom u motoru ili po motoru
The difference between men and boys is the price of their toys
Dobre su da je motor upaljen sa standardnim usisom i periferalijama, i novim bregastim. Odradio 30min na 3000+ rpm, temperatura OK, malo bucan i brljavi, nema ler itd itd ali to je bilo i za ocekivati sa stock ECU-om i svim ostalim. Povezao sam merac temp. izduvnih gasova, i na zagrejanom motoru, na leru, na 3000+ rpm temp. izduva varira izmedju 950-1000 stepeni Farenhajta (510-540C).
Evo par slikica:
Lose vesti su da opet baca ulje na iberlaufu.
Dakle, KOJI mu je moj vise??? Meni vise zaista nista ne pada na pamet zasto to radi...? Dobro, oil catch ce resiti i taj problem, ali ZASTO se to uopste desava? Dakle, posle 30min rada, poceo pri malo jacem davanju gasa da baca ulje na iber. Blok nov, klipovi klipnjace i karike nove, glavi radjen hidrotest, nove vodjice, ventili OK...? Sta je jos ostalo?
Jedino sto je meni palo na pamet je da postoji neka greska na deklu bregastih, odnosno deklu izduvne bregaste na kojoj se i nalazi prikljucak za iber. Mozda je neka od pregrada zacepljena ili sta ja znam...
Evo par slikica kako je legla bregasta, vidi se i nivo ulja na vruce u kojem bregasta lezi, mozda nekome bude indikativno za nesto...Vidi se i deklo iznutra, da se vidi vod za ulje ka iberu. Ako neko ima ideju kakvu zasto i kako, neka kaze Usput, posto sam auto vozio na 3-4000 nekih 20-30 metara, u tom trenutku temp. izduva je bila porasla na 1100F (oko 600C), mozda je tako i normalno, ali eto da se kaze. Tad je otpilike i poceo da baca ulje na iberu.
The difference between men and boys is the price of their toys
Sale>> Samo opusteno:
Pretpostavljam da je sve to sa bacanjem uja pocelo od kako si stavio bregaste sa vecim bregom.
Da je kolicina ulja koja se zahvata i sam ugao loba bregaste takav da jednostavno samara po ulju i pravi maglu od njega pod deklom.
Chini mi se da ces morati da nadjes bolje mesto za iberlauf ili.. hm.. da oklopis bregove sa komadima lima na koje ce se ulja nabacivati.
Mislim da je najbolje da kad sutra odem pet u radionicu da slikam da vidis kako je to Nissan odradio na Skyline.
Neki malo veco blow-bi sa kovanim klipovima je i za ocekivati dok se nezagreju dobro, no, tebi sad ulje ladi klipove a greje samo sebe, tako da imas ulje u maximalno tecnom stanju.
Koliki je pritisak ulja u sistemu na tim obrtajima?
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Vidi, meni je naravno palo na pamet da visa bregasta, odnosno sira i visa, vise "sljapka" ispod dekla i baca vise ulja koje zavrsava u iberu. Medjutim, ovo je treci put da se isto desava. Ako se iko seca kako je prvi put poceo da dimi..? Ne? Pa na dragu u Pancevu, ja pametnjakovic krenuo da vozim u rikverc Elem, 5-6000, rikverc, i posle 100m PFFFT, gomila ulja u usis. E sad, ono sto meni nije jasno je ZASTO je tada poceo da duva ulje na iber, jer je tada u motoru bila maltene standardna bregasta i fabricki (nisu kovani) klipovi? Dakle, motor je bio maltene potpuno isti kao i prethodnih 130.000 km i onda odjednom PUF, ulje u usis. Ja sam pretpostavio da je neki dihtung, glava, karike, pojma nemam...nista od toga. Dakle, ako je razlog ubacivanja ulja u iber visa i sira bregasta i blowby pored kovanih klipova - zasto se to tada desilo kada nista od toga nisam imao?
Drugi put se to desilo posle 15-20 min voznje kada sam ponovo sklopio motor, ovaj put sa istom tom bregastom, i kovanim klipovima (secate se onih koji su bili u bloku koji je otisao u oval). Dakle, normalno radio, normalna voznja, i na Ostruznickoj obilaznici, 3 u kolima, krenemo da gazimo malo brze. Puna 4-ta, na nekih 7000 odjednom PFFFFT...opet ulje u usis. Dakle, klipovi bili zagrejani tako da nema lufta da bude veci blowby, bregasta standardna tako da nema extra bacanja ulja - ali opet ulje u usis...
E posle ovoga, promenjen blok, klipovi, klipnjace, karike, radilica, hidrotest glave, nova bregasta, mehanicki podizaci, vodjice ventila - dakle maltene SVE je drugacije ili novo. I sta se desava? Posle 30 minuta rada na 3000+ u mestu, dakle bez nekog opterecenja motora, sve je u redu. Medjutim, ubacim u brzinu auto, i krenem da ga prevezem do garaze 20 metara dalje, svo vreme drzim obrtaje na 3-4000. Posle 15 metara pocinje da baca ulje kroz iber. OK, ako kazemo da ovaj put imam MNOGO bezobrazniju bregastu i da baca ulje mnogo vise - sta je onda bio razlog prethodna 2 puta kad to nije bio faktor? Blowby? Ne znam, previse mi se tu stvari poklapa...Ranije blowby pa zbog toga duvao, a sad zbog bregaste...isti problem iz 2 razloga, nisam siguran da je tako...Ako duva zbog stvaranja magle od ulja zbog bregastih, zasto to onda stalno ne radi, odnosno zasto ulje non-stop ne izlazi, nego pocinje da duva u jednom trenutku, odjednom? Dakle nema onog da pocinje pomalo pa se pojacava, ne - krene odjedanput i puno.
Jedino sto nisam menjao i sto bi EVENTUALNO moglo da pravi probleme je dakle deklo bregaste, koje nije menjano, i za koje je vezan iberlauf. Jedino mi pada na pamet da je ono zakazalo iz nekog razloga, neki kanal da se zacepio, pa da je iz tog razloga produvao i prvi put kad blowby i samaranje bregaste po ulju nisu bili faktori...Da varim limcice iznad bregova nema sanse, jer bregovi maltene dodiruju dno dekla, dakle izmedju vrha brega i dekla je JAKO malo mesta.
Ajde cekam te slike da eventualno razmotrim i tu varijantu, a u medjuvremenu trazim novo deklo.
Pritisak ulja ne znam koliki je, namontiracu do vikenda i merac pritiska (moze na navoj filtera ulja?) pa cu da vidim kako to varira.
Sta mislite, temp. izduva kako vam se cini? Puno? Malo? Pojma nemam?
The difference between men and boys is the price of their toys
Meni sve izgleda da imas izvesno prigusenje na iverlaufu, obrati paznju da prilikom drzanja motora na vecim obrtajima nema vakuma u usisu koji bi uspeo da evakuira izvesni nadpritisak koji se stvara u kucistu motora.
dakle deluje da je u pitanju da se ulje nabacuje na neku tachku gde zatvara protok iberlaufa i da se postepeno gradi nadpritisak koji prilikom prvog opterecenja i povecanog blowby donija izbacivanje "vodenog chepa" -chitaj uljanog.
Imas li sliku kanala za evakuiranje ulja iz glave nazad u blok?
Temp izduva od 600C stepeni nije nista opasno ali ni merodavno racunajuci da program nije mapiran za konfiguraciju. Posle izvesne adaptacije vrednosti ce izgledale drugacije.
Merach pritiska ulja, na mesto gde sada stoji prekidach za kontrolnu lampicu za pritisak ulja posto posto on stoji na mestu iza reduktora za pritisak ulja.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment