HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

    Jos nisam upucen u detalje izlozbe,znam da su pozvani razni mediji,strucnjaci,potencijalni investitori... Ako bude otvoreno za posetioce javicu.

    Comment

    • halo
      CBC Član
      • 31.07.2010
      • 60
      • Kruševac

      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

      Originally posted by painter
      Inace,upoznao sam onog inovatora sto je napravio mini hidro centralu,moze da stane na terasu zaista,i radi na principu spojenih sudova,nekako je uspeo da dobije pritisak da pokrene turbine i generatore i da vrati vodu u rezervoar bez gubitaka,znaci dobija vise energije nego sto je ulozio. Ima preko 7500 ideja,video sam nekoliko i sve su sjajne. Godinama je sputavan s raznih strana i sad je resio da ponovo pokusa da svoje ideje predstavi javnosti. To je poenta price: uskoro organizuje samostalnu izlozbu i pozvan sam da ucestvujem i izlozim moj elektrolizer i jos po nesto ako stignem da se pripremim.
      Misliš na ovog inovatora http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/t28881.lt.html?!
      Ako jeste, molim te pozovi i mene na pp da dođem da vidim.
      Originally posted by painter
      Inace,on je dobro upoznat s pricom koju sam pominjao ali nisam bio siguran pa evo da podsetim: pre oko 20 godina jedan nas inovator napravio je auto na vodu. Pozvan je u inostranstvo(mislim da rece u Pariz) da navodno prikaze uredjaj i nikad se nije vratio...bar ne ziv...
      Tako su otrovali Stanleya Meyera, ubili Rudolfa Dizela,..... nego mi nije jasno kako to da onaj Filipinac Danijel Dingel još živ i posle 20 godina od momenta kada je objavio auto sa pogonom na vodu ?

      Comment

      • painter
        Banovan
        • 04.03.2010
        • 738
        • beograd,m.mostanica

        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Da da,to je taj,Ljubisa Ciric,izuzetan covek!
        Daniel Dingel nije pokusavao da patentira i proda svoj izum pa je verovatno zato ziv. U stvari pokusao je jos davno ali su mu vlasti rekle da odustane..vozi svoj auto i to je to. U Americi je jedan inovator,mislim da se zove Herman Anderson,napravio auto na vodu i dobio pravo da ga registruje i vozi,pod uslovom da ne pokusava da komercijalizuje. Nisam siguran za ime,kad nadjem u mojim sveskama javicu pa mozete izguglati. I to je bilo davno,verovatno covek danas nije ziv.

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Ajde hrabro pa makar "poginuo".
          Samo sam površno upućen u korišćenje acetona kao aditiva ili komponente goriva. Prilično dobro zvuči osim ...
          Aceton je zaista izuzetan rastvarač i većinu plastičnih materijala (PP je solidno otporan, HD PE još bolje i naravno PFTE najbolje dok mnoge inače hemijski otporne plastične materijale pojede za tili čas) kao i gumenih.
          GLAVNI PROBLEM je što se ceo sistem dovoda goriva mora modifikovati kao i za alkohol (doduše ne istovetno nego prilagođeno za aceton ili smešu sa alkoholima). U samom motoru ne bi trebao da pravi "rusvaj". Ima RON od oko 110 (pominje se i 150 ali to nije realno za tečno gorivo) što može samo da koristi radu motora.
          Postoje dva načina korišćenja acetona kao (dela) goriva.
          1) Postoje i patenti (naravno objavljeni bez krucijalnih detalja) za goriva koja se baziraju na alkoholima i gde aceton ide u velikom procentu (nekoliko pa i desetak). Ovo traži veliki zahvat na sistemu doziranja goriva. Ne bih dalje nije od značaja, osim što sam motor gotovo da ne treba dirati (bar kako se kaže u izvodima patenta).
          2) Dodatak u malom procentu kod benzina (naravno) i dizela (?!). Koncentracije koje pominješ (painter) sam i ja našao i zvuče zapravo logično ako se isti posmatra kao aditiv. U tom udelu (cca. 0,5%) ne bi trebao da loše utiče ni na šta a zaista bi (možda) mogao da pomogne boljem sagorevanju (i nešto manjoj potrošnji ali možda tek par % mada se navodi i svih 10% što za tako mali sadržaj ne zvuči baš uverljivo). Takođe ne bi trebao da rastvara zaptivke mada treba probati sa duplo većom dozom (ili 5X većom) van automobila (u čaši, samo ne plastičnoj osim PE) pa zaključiti.
          Znači NE mogu da GARANTUJEM ali deluje da može.
          Ako sam dobro shvatio u bubleru se dodaje 6 do 10% rastvor jednom nedeljno. Ukoliko u samom gorivu ne učestvuje sa više od 1-2% (a tako zvuči) ne bi trebalo da pravi probleme. Osim toga navedena konc. ne bi trebalo da traži poseban materijal za posudu (čak i LD PE može) mada je opet za preporuku PP i HD PE.
          Što se tiče zapaljivosti, više je zapaljiv od metanola ali 10% nije od 50% ovog drugog ili ne mnogo. Sam rastvor naravno nije zapaljiv ali pare jesu. Uostalom 5 do 10% je dovoljno (u vodi) jer je učešće u pari već nekih 90-tak % a posle se samo asimptotski približava ka 100%.
          Pri sagorevanju kao i alkoholi daje CO2 i vodu.
          Vodonik sa kiseonikom ("praskavi gas") jeste eksplozivan ali u vazduhu od gori lagano. U motorima (možda već rekoh) ima RON od oko 130 a MON koji teži nuli, no zapravo ispada da mu je "oktanaža" zapravo ona prva.
          Motori SUS koji koriste vodonik odavno su "joker" velikih kompanija a u poslednjih desetak godina su ponovo se pomamile (baš zbog toga što ne traži velike prepravke motora) i sada (ponovo) je IN koncept ICE gde se kao gorivo koristi vodonik (gas), doduše već skladišten (pod velikim pritiskom) a ne dobijen elektrolizom. Uključeni su svi veliki, a naročito japanski proizvođači.
          Nema ništa dok se ne proba a treba se probati na nekom starijem motoru, mislim da vredi. Oprez pri radu! (vodonik, kiseonik, benzin i aceton na jednom mestu, nije za zezanje).
          Koristite aceton 99% (što čistiji). Na veliko (bure) mu je cena 1 do 1,5€ za litar a na malo nešto veća. Do skora je bila i ispod 1€ ali je poskupeo u drugoj polovini godine. Ne zaboravite litar je nešto ispod 0,8kg najsličnije alkoholu (metil, etil) a to je nešto veća gustina od benzina. Na metale slabo deluje, čelik i aluminijum su odlično otporni na aceton.

          P.S.
          Iako nisam sklon (ili vrlo malo) teorijama zavere činjenica je da bar za Rudolfa Dizela zvanična verzija (samoubistvo) nikada nije zvučala ubedljivo. Dugove koje je imao bi sigurno isplatio makar za vreme rata (I svetskog) kada je dizel i doživeo ekspanziju (u vojsci, mornarici naročito).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • halo
            CBC Član
            • 31.07.2010
            • 60
            • Kruševac

            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

            Originally posted by expendable
            ...Iako nisam sklon (ili vrlo malo) teorijama zavere činjenica je da bar za Rudolfa Dizela zvanična verzija (samoubistvo) nikada nije zvučala ubedljivo. Dugove koje je imao bi sigurno isplatio makar za vreme rata (I svetskog) kada je dizel i doživeo ekspanziju (u vojsci, mornarici naročito).
            Činjenica je da je Dizel napravio veoma jednostavan motor koji je radio na obično u ono vreme lako dostupno jestivo ulje, pa iz toga nije teško zaključiti kome to nije odgovaralo, pa nakon njegove smrti su se potrudili da naprave takav motor koji radi isključivo na dizel dobijenog iz nafte.
            I Andrija Puharić je našao način da dobije vodonik iz vode uz veoma simboličan ulog električne energije pomoću rezonancije odgovarajućih frekvencija (rezonator je izum Nikole Tesle), pa nije među živima.....a patentirao je postupak dobijanja vodonika.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

              I sad, jel smemo mi ovo da čitamo ili ne? šalim se naravno
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • halo
                CBC Član
                • 31.07.2010
                • 60
                • Kruševac

                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                Nama čitaocima ništa neće da bude, ali pronalazačima tj. kreatorima..... ne znam.

                Comment

                • hmisa
                  Banovan
                  • 02.11.2008
                  • 36
                  • Beograd,Vrčin

                  Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  Pozdrav svima!
                  Što se tiče acetona imam iskustvo iz prve ruke, naime, vozio sam oko godinu dana sa redovnim sipanjem acetona u rezervoar (BMB95). Ono što sam iskusio je da sva creva kroz koja prolazi gorivo moraju biti otporna na rastvarač (aceton), koncentracija u gorivu treba da se kreće oko 0,5%, efekat uštede goriva i boljeg rada motora se postiže karakteristikom acetona da je izuzetno higroskopan. Naime higroskopnost acetona omogućava da se sva voda iz njemu bliskog okruženja veže za njega i da se potom zajedno sa gorivom unese u proces sagorevanja. Na ovaj način se postiže efekat obogaćenog goriva finom vodenom "parom" pa se sve svodi na vodonik. Naravno od ovoga sam odustao kad je počela da mi smeta česta zamena creva u sistemu goriva.
                  Što se tiče eksperimenta sa metanolom u bableru, ideja je da već izdvojeni vodonik obogatim metanolom da na taj način dobijem efikasan aditiv gorivu koje će se manje trošiti a performanse motora u najmanju ruku zadržati. Koliko sam primetio što sam tražio to sam i dobio. Posle samo jednog rezervoara goriva, što i nije neki pokazatelj, potrošnja mi je ispod 5L a performanse "muscle car" sam zadržao. Moram da napomenem da je temperatura radna motora opala za red veličine 15[sup:1k9nn7ov]o[/sup:1k9nn7ov]C. Ono što me oduševljava je da se potrošnja ulja smanjila (negde sam napisao da je pre cele ove priče motor počeo evidentno da troši ulje-plavi dim) i da su izduvni gasovi bez mirisa sagorevanja.

                  Comment

                  • hmisa
                    Banovan
                    • 02.11.2008
                    • 36
                    • Beograd,Vrčin

                    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                    Originally posted by Dora
                    Ako se -5 paljenje odnosi na kasnije paljenje, divno je da ide uopšte a sumnjam da može bolje od penzonerskog...
                    Mislim da se nismo razumeli, pod -5[sup:22zf7e19]o[/sup:22zf7e19] sam mislio ranije paljenje za 5[sup:22zf7e19]o[/sup:22zf7e19]. A što se tiče penzionerskih kola izgled uvek može da vara. Svojevremeno dok sam bio zaluđenik u mehaniku najlepše sam se vozio (bilo mi je najinetesantnije) u karoseriji Moskvich 1500SL sa motorom Rover 2000si pojačanim na 175KS (od 1987-1990.god.). Sada mi je jedino važno da je automobil koji vozim ispravan, pouzdan i da je jeftin u redovnom održavanju, što je osnov dugotrajnosti automobila.

                    Pozz

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                      "Sada mi je jedino važno da je automobil koji vozim ispravan, pouzdan i da je jeftin u redovnom održavanju, što je osnov dugotrajnosti automobila." - teško da može bolje!
                      Poštovani hmisa,
                      Upravo ste me dopunili (hvala) i potvrdili da aceton radi posao ali da je potrebno promeniti sva creva. Kako imam puno iskustva teško da će ijedno gumeno duže odoleti acetonu makar i 0,5%. Treba probati sa PE, možda čak LD PE koji iako manje otporan (izdržaće godinu-dve) ima mekoću i elastičnost.
                      To što vam je opala temperatura rada motora nije od značaja u negativnom smislu i zapravo je pozitivan pokazatelj. Kako vam je sagorevanje potpunije nema negativnih efekata "podhlađenog" motora. Ovo je bar 99% sigurno. Osim toga manja potrošnja ulja je takođe logična. Gas ulja bi mogla da traju jedno duplo u odnosu na benzin i nekih 20 do 50% u odnosu na TNG. Smanjenje radne temperature doduše znači i teže (sporije) isterivanje vode iz ulja ali zavisi od uslova vožnje. Prethodno se odnosi na više vožnje van grada. Kao i ras. teč. i ulje je na manjoj temp. te manje isparava a kao gušće manje i sagoreva a i motor lepše "prede".
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • banekg
                        CBC Senator XXL
                        • 06.09.2010
                        • 1274
                        • Nis
                        • Toyota Carina e 2.0

                        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        Da li je aceton agresivan na bakar?
                        Long Live CBC!!!

                        Comment

                        • painter
                          Banovan
                          • 04.03.2010
                          • 738
                          • beograd,m.mostanica

                          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          Aceton... ako se mesa s gorivom nije dovoljno zameniti creva,ima osetljivih delova na sve strane. Zato bi isparavanjem verovatno bilo idealno! Ali,opet napominjem,6 do 10% i dolivanje jednom nedeljno je za vakumski isparivac(babler) a ne za hidroksi babler pa treba biti pazljiv s ovim! Aceton verovatno vezuje vodu kao i alkohol i time izvlaci vodu iz rezervoara ali nije to poenta price. Alkohol radi samo to,i u Hmisinom bableru sluzi kao dodatno gorivo a u stanju pare je idealno. Aceton je ADITIV i deluje slicno kao magnetna polja,razbija grupisane molekule pa se svaki molekul pri gorenju veze s molekulom kiseonika,znaci svo gorivo sagori(teoretski). Nalazi se u sastavu ponekih kupovnih aditiva za gorivo,smanjuje potrosnju,cisti sistem,smanjuje stetne izduvne gasove itd.
                          Vodena para u motoru se ne pretvara u vodonik,bar ne u redovnim motorima. Dodatak vode u motor deluje tako sto se voda pretvori u vodenu paru zbog naglog zagrevanja. Obzirom da se pri prelasku iz tecnog u gasovito stanje siri 1500 puta(minimum) to stvara pritisak koji potiskuje klip na dole,i to je naj prostiji primer kako se izgubljena energija SUS motora(toplota) pretvara u koristan rad.

                          Comment

                          • painter
                            Banovan
                            • 04.03.2010
                            • 738
                            • beograd,m.mostanica

                            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            Originally posted by Dora
                            I sad, jel smemo mi ovo da čitamo ili ne? šalim se naravno

                            Comment

                            • hmisa
                              Banovan
                              • 02.11.2008
                              • 36
                              • Beograd,Vrčin

                              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?


                              Slažem se painter da ima još puno delova u motoru na koje aceton utiče što je još jedan od razloga da ga ne koristim. Sada sam u postupku zamene klasičnog usisnika vazduha sa nečim što se zove VORTEX. Videćemo šta će da ispadne ali on sam po sebi radi kao stabilni turbo punjač (stabilni u smislu nema pokretnih delova). Pa i ako sve čudnije zvučim mislim da znam gde je taraba pa ću tu i da stanem.

                              Pozz

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Bakar je odlično otporan na aceton. Ipak pod izvesnim uslovima UV zračenje ... (malo teže samo od sunčeve svetlosti) može da reaguje sa njim mada opet jako sporo. Nerđajući čelik je najbolji materijal za aceton (može i Aluminijum) i koristi se za skladištenje istog. Dovoljan je i ANSI 304. Čak je u USA i propis da se nadzemni rezervoari (ograničene zapremine, zapravo kontejneri do 500 galona ili tako nešto) prave od njega.
                                Inače uleteo je i painter pre odgovora pa da se dopunim. Painter je izuzetno izverziran u ovim oblastima (gram iskustva vredi bar kilo teorije) i naravno da se slažem. Zaista od vode koju veže aceton neće biti koristi ali bar neće štete kao kada je ima u benzinu bez njega ali uz prednosti u odnosu na alkohol koji takođe može da pokupi vodu iz rezervoara (0,5 do 1%) ali ne poboljšava bitno rad motora kao prethodni. Zaista nije dovoljno samo zameniti creva ima tu da se radi ...
                                Aceton je definitivno dobar kao aditiv za gorivo a SVAKAKO je najbolje da se dodaje u vidu para iz bablera te treba u tom smislu i da se koristi.
                                Painter, samo napred!
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X