HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pera Zdera
    CBC Član
    • 24.09.2010
    • 68
    • Novi Sad

    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

    Elektronika mi omogucava da izuzetno precizno dobijem informaciju o stvarnoj potrosnji, kao i da automatski belezim sve parametre rada sistema (ko vam garantuje da je vas sistem isto radio pola sata ranije i pola sata kasnije nakon merenja koja ste vi vrsili u vama "zgodnom" trenutku)

    Ja snimam struju, napon, temperaturu vode i pritisak u celiji (ovo je privremeno dok ne napravim pravo merenje protoka - za sada merim promene pritiska u komori) svakih 5 sekundi i na taj nacin imam precizan "grafikon" rada sistema i lako uocavam "prelomne tacke" u radu sistema.

    Bez elektronike dobijao bi rezultate "od oka" sto mi nije cilj.

    Bio sam malo preveliki optimista kada sam mislio da cu moci uspostaviti ceo sistem za 5-6 dana. Najvise ubija to sto ne mogu da nabavim neke obicne stvari koje mi trebaju da kvalitetno napravim celiju za elektrolizu (te kruta su mi creva, te nema nazuvica dimenzija koje mi trebaju, ne mogu da nadjem odgovarajucu staklenu cev za merac protoka...).

    No, te stvari me nece obeshrabriti vec samo malo usporiti.

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

      Expendable,taj divni bakar ne moze da se nosi s velikim koncentracijama baza.
      Pero,kada sam ja pominjao elektroniku nisam mislio na pracenje rada vec na kontrolu rada,ako sam te pogresno razumeo ok.

      Comment

      • Pera Zdera
        CBC Član
        • 24.09.2010
        • 68
        • Novi Sad

        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Za painter-a

        Elektronika (osim za belezenje na PC stanja senzora za temperaturu, pritisak, trenutni napon i struju) sluzi da mi odredi najoptimalniju struju u datom trenutku




        Svakih X minuta (za sada je 3) elektronika protrci kroz odredjenji spektar frekvencija i pronadje naponski pik (mi to zovemo Frekventna Karakteristika). On se menja u zavisnosti od temperature tecnosti, koncentracije elektrolita i verovatno jos od necega sto trenutno nisam upamtio (ubice me moji elektronicari sto se ovde gadjam izrazima koje bas ne razumem). Rad van tog pika je ili bacanje energije ili smanjena proizvodnja (zavisi da li smo levo ili desno od pika).

        Voltaza nam ide od 1,47V pa sve do 3,6V. Naknadno cemo utvrditi na koji nacin ce se definisati "najbolji" napon.

        Moram da napomenem da koristimo samo 2 ploce. Od ponedeljka krecemo sa 5 ploca (ili 6). Na nekim mestima na internetu sam pronasao da je bolje neparan broj a na nekim da je bolje paran.

        Comment

        • painter
          Banovan
          • 04.03.2010
          • 738
          • beograd,m.mostanica

          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Veoma mi se svidja to sto radite,a mislio sam ako me nisi razumeo da je mozda bolje da ste za pocetak radili cist napon pa kad odredite parametre da idete dalje. Ma nebitno,mislim da cete napraviti nesto veliko takvim pristupom. A,vidis kako zapinje na naizgled nebitnim stvarima??

          Comment

          • painter
            Banovan
            • 04.03.2010
            • 738
            • beograd,m.mostanica

            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

            Mislim da sam ukapirao zasto svi prave jednu velicinu generatora za razlicite kubikaze automobila: pa lakse im je!
            Moj pristup jeste tezi i povecava mi troskove ali pokricu vecu grupu potrosaca. A uredjaji su jednostavniji i pouzdaniji jer im ne treba PWM i slicno..

            Comment

            • milosgta
              CBC Početnik
              • 02.10.2010
              • 1
              • NIS SRBIJA

              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

              Pozdrav ja sam kupio HHO generator od 2.7 LPM ili 160 LPH, 15ampera za 1LPM i sa 1LPM imam 20% ustede na tng i 30 na Benzin jer se tng trosi 10 procenata vise sad sam skoro isao do zemuna iz Nis-a oko 260 KM 10.38L/100KM sa 1.66L/min medjutim pojacano je zbog promene elektrolita i ustartu je vuklo oko 2L/min a posle 3.33L i imao sam 7.7L/100KM sto je okvivaletno 1LPM HHO Gasa=1L goriva TNG ali kao sto radenec kaze da treba alternator od 500 evra verovatno je misleo na novi jer su to oko 150 do 200Ampera alternatori da bi nakraju kad sve to nagazish ako auto troshi 10l/100KM rezutiralo da 2L/100KM moze da trosi jer ima 20% gubutaka a posto imamo tzv perpeto mobil sa gubicima od 20% od 10 L toje 2L goriva ili ti 2LPM takoda se moze voziti sa 2 L/100KM samo tako bez mucki ili prevara toje ziva istina i niko vam to nemoze uskratiti jer ne promovises nekoriscenje fosila nego ekologiju i okonomiju ovo drugo je bitnije sa korisnika vise kod nas nego li drugde ali sta da radish tako je kao je e da zaboravish adrese radanec
              Pozdrav

              Comment

              • civi
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1492
                • Pozarevac

                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                Originally posted by painter
                Mislim da sam ukapirao zasto svi prave jednu velicinu generatora za razlicite kubikaze automobila: pa lakse im je!
                Moj pristup jeste tezi i povecava mi troskove ali pokricu vecu grupu potrosaca. A uredjaji su jednostavniji i pouzdaniji jer im ne treba PWM i slicno..
                A samim tim i manje efikasni
                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                - Kako to misliš, kočim?

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  Ko komercijalizuje temu nestaće u obliku gasnih isparenja ali znatno brže nego što ih generator pravi.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                    Painter, hvala na podsećanju, čak sam i rad pisao o korozivnosti bakra u baznoj sredini (postoji ali podnošljivo) ali su uslovi visokih potencijala ipak malo oštriji. Vidi se da si u materiji.
                    Pero, neke prednosti su na strani neparnog broja ploča a neke na strani parnih. Teorijski mu dođe praktično svejedno (ili ne ako se traži nešto posebno, moraš naglasiti šta) a vidi kako ti se bolje uklapa u tvoj sistem (šta ti je jednostavnije).
                    Čini mi se da bi 5 elektroda (2+3) bilo bolje za početak. Lako ćeš dodati još jednu
                    Možeš da žrtvuješ dve površine krajnjih elektroda (uz zidove) ali i ne moraš. Ako ne, imaćeš malo veću gusinu struje za jednu od reakcija inače ništa posebno ne menja na stvari.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                      Originally posted by civi
                      Originally posted by painter
                      Mislim da sam ukapirao zasto svi prave jednu velicinu generatora za razlicite kubikaze automobila: pa lakse im je!
                      Moj pristup jeste tezi i povecava mi troskove ali pokricu vecu grupu potrosaca. A uredjaji su jednostavniji i pouzdaniji jer im ne treba PWM i slicno..
                      A samim tim i manje efikasni
                      Nisam siguran sta mislis,da su manje efikasni elektrolizeri bez PWM-a? Ako si to mislio,gresis,PWM u standardnoj elektrolizi NE POVECAVA efikasnost,cak je moze smanjiti. Vec sam pisao o tome. Moji generatori su veoma efikasni,ako poredimo s vecinom u svetu otprilike duplo efikasniji,i to u jednostavnijoj varijanti(imam ih vise).

                      Comment

                      • painter
                        Banovan
                        • 04.03.2010
                        • 738
                        • beograd,m.mostanica

                        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        Originally posted by milosgta
                        Pozdrav ja sam kupio HHO generator od 2.7 LPM ili 160 LPH, 15ampera za 1LPM i sa 1LPM imam 20% ustede na tng i 30 na Benzin jer se tng trosi 10 procenata vise sad sam skoro isao do zemuna iz Nis-a oko 260 KM 10.38L/100KM sa 1.66L/min medjutim pojacano je zbog promene elektrolita i ustartu je vuklo oko 2L/min a posle 3.33L i imao sam 7.7L/100KM sto je okvivaletno 1LPM HHO Gasa=1L goriva TNG ali kao sto radenec kaze da treba alternator od 500 evra verovatno je misleo na novi jer su to oko 150 do 200Ampera alternatori da bi nakraju kad sve to nagazish ako auto troshi 10l/100KM rezutiralo da 2L/100KM moze da trosi jer ima 20% gubutaka a posto imamo tzv perpeto mobil sa gubicima od 20% od 10 L toje 2L goriva ili ti 2LPM takoda se moze voziti sa 2 L/100KM samo tako bez mucki ili prevara toje ziva istina i niko vam to nemoze uskratiti jer ne promovises nekoriscenje fosila nego ekologiju i okonomiju ovo drugo je bitnije sa korisnika vise kod nas nego li drugde ali sta da radish tako je kao je e da zaboravish adrese radanec
                        Pozdrav
                        Milose,dobro dosao! Drago mi je da si se odazvao pozivu i ispricao ukratko svoje iskustvo s komercijalnim uredjajem firme hidrogen solutions(tako nekako?). Manje smanjenje na TNG nije zbog njegove potrosnje(trosi ga se vise jer ima manju energiju od benzina) nego zato sto sagoreva kompletnije nego benzin. Ne mozes tako lako smanjiti nesto sto je vec smanjeno. Gospodin Radanec iz Bjelovara po meni prica bajke,odnosno ulepsava i mistifikuje istinu. Mislim da si pogresno razumeo to za alternator od 500evra al nebitno. Ja mu ne verujem da njegov reno trosi 2l benzina na 100km zahvaljujuci hidroksi generatoru. Ali videcemo...

                        Comment

                        • civi
                          CBC Senator XXL
                          • 26.07.2005
                          • 1492
                          • Pozarevac

                          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          Originally posted by painter
                          Originally posted by civi
                          Originally posted by painter
                          Mislim da sam ukapirao zasto svi prave jednu velicinu generatora za razlicite kubikaze automobila: pa lakse im je!
                          Moj pristup jeste tezi i povecava mi troskove ali pokricu vecu grupu potrosaca. A uredjaji su jednostavniji i pouzdaniji jer im ne treba PWM i slicno..
                          A samim tim i manje efikasni
                          Nisam siguran sta mislis,da su manje efikasni elektrolizeri bez PWM-a? Ako si to mislio,gresis,PWM u standardnoj elektrolizi NE POVECAVA efikasnost,cak je moze smanjiti. Vec sam pisao o tome. Moji generatori su veoma efikasni,ako poredimo s vecinom u svetu otprilike duplo efikasniji,i to u jednostavnijoj varijanti(imam ih vise).
                          efikasniji su u smislu potrosnja struje koja se i dalje proizvodi sagorevanjem benzina koga je poenta sacuvati koliko sam ukapirao....
                          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                          - Kako to misliš, kočim?

                          Comment

                          • Pera Zdera
                            CBC Član
                            • 24.09.2010
                            • 68
                            • Novi Sad

                            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            Dry cell cu napraviti od ovih plocica pa cu testove raditi paralelno. Posto se puno vremena izgubi na pravljenje resio sam da ipak odmah napravim obe varijante pa da se kasnije bavim samo merenjima i unapredjenjem.


                            Comment

                            • painter
                              Banovan
                              • 04.03.2010
                              • 738
                              • beograd,m.mostanica

                              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                              Odlicno izgleda! Waterjet je zakon!Mozes eksperimentalne modele praviti od pleksija,i kuciste i dihtunge jer ces tako videti sta se desava unutra. Pleksi zadihtuj necim bezbojnim,silikonom ili pvc folijom ili nekim specijalnim lepkom. To je samo za eksperimente,inace pleksi nije dobar materijal. Donja rupa sto manja,maksimum 5mm,i ako su elektrode deblje mozes ih busiti u cik-cak da smanjis curenje struje koje je najvece na donjim rupama(gornje su obicno na suvom jer pritisak gasa izbaci deo vode). Ako su tanke elektrode brzo ce nastradati ako su rupe u cik-cak jer dolazi do elektro erozije na limu koji je naspram rupe. Preporucujem 1,5 ili 2mm.

                              Comment

                              • hmisa
                                Banovan
                                • 02.11.2008
                                • 36
                                • Beograd,Vrčin

                                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Pozdrav svima evo me opet sa podacima. Naime Opet sam proveravao neke novotarije koje sam sproveo i ljudi radi. Naime kako moj Kadett 1.3i ima monopoint dodao sam mu još jednu diznu u telu monopointa i to diznu koja radi kao plamenik. Verovali ili ne ali na putu za Novi sad Ovog vikenda kao od šale sam sa svojih instaliranih 60KS prestizao novije automobile koji po mojim poznavanjima imaju oko 90KS i min 1600ccm. Naime trkao sam se od nula do 120km/h sa Renault Senic i sa Astrom 1.4Classic i oba sam ostavio za jednu ipo dužinu kola. Naravno merio sam i potrošnju i ona se nije promenila na prethodno navedenim brzinama ali pri ovoj jurnjavi tj kad god sam mogao išao sam oko 150km/h troši mi je bezolovnog 6,8l/100km. Napominjem i salžem se u svemu sa painterom treba voditi računa gas curi gde god može a može na svakom spoju. Koristite metalne šelne (ja sam u početku naivno koristio plastične vezice). Svi nastavci koje koristite moraju biti metalni jer se jedino tada može postići potpuno zaptivanje spojeva. Još jedna interesantna stvar. Kako mi je auto počeo pomalo da troši ulje pre početka intenzivne vožnje na HHO sada se i ta potrošnja takođe smanjila a izduvni gasovi su potpuno čisti i u opšte se ništa ne oseća u njima ni ulje ni benzin baš ništa.

                                Comment

                                Working...
                                X