Ecclestonov konzorcijum kupuje F1?
Ecclestone, Ferrari, Red Bull i Mercedes kupuju F1?
Nova, veoma jaka glasina po padoku se ovog vikenda mogla čuti. Bernie Ecclestone, vlasnik komercijalnih prava F1 okuplja konzorcijum koji će otkupiti veliki deo F1. Ferrari, Red Bull i Mercedes bi mogli biti deo tog konzorcijuma.
Od kako je pokrenut slučaj protiv Ecclestona zbog podmićivanja, CVC kompanija (koja ima 35.5% vlasništva F1) je najavila da ukoliko Ecclestone bude proglašen krivim, da će istupiti iz CVC kompanije. Ali šta će se desiti ukoliko CVC ne bude većinski vlasnik F1? Ukoliko su glasine tačne, Bernie bi mogao da nastavi da vodi sport iako bude dokazano da je davao mito.
Ali, kako bi 83-godišnji Englez bio u mogućnosti da nastavi da vodi sport, to bi značilo da mora posedovati veći deo akcija u F1, a to mnogo košta. Zato bi Ecclestone mogao da krene u realizaciju plana da spusti cenu F1 na berzi i pri tom okupi konzorcijum oko sebe koji će biti spreman da otkupi većinski deo F1.
U prilog tome ide i činjenica da zvuk motora više nije ono što bi trebao da bude, a to potencijalno može dosta smanjiti vrednost F1. Takodje, može se reći i da gledanost zbog novih pravila opada, a u neku ruku može se takodje reći i da samo trkanje gubi draž medju fanovima širom sveta.
U Bahreinu se moglo čuti da je na Ferrarijevom sajtu sprovedena anketa u kojoj je čak 78% ispitanika reklo da im se uopšte ne svidja nova F1. Zatim, Eclestone i Luca di Montezemolo izražavaju zabrinutost za fanove koji negoduju novim pravilima i zvuku a kojih je iz trke u trku sve više. Kao šlag na torti mogu biti dupli bodovi na poslednjoj trci, a to nije naišlo ni na jedan pozitivan odgovor kod fanova širom sveta. Da li je Bernie već počeo da spušta cenu F1?
Ukoliko se situacija razvije na ovaj način moglo bi doći do potencijalne saradnje Ecclestona i velikih kompanija proizvodjača (Ferrarija, Mercedesa i Red Bulla) koji bi osigurali da se sport vrati na "puteve stare slave", bez obriza da li Eccleston bude osudjen ili ne.
To bi opet moglo da dovede do drugačijeg razvoja situacije. Berni bi i dalje bio "glavni", ali bi neko drugi vodio sport - recimo Christian Horner? Dok bi Ecclestone bio "savetnik".
U Maleziji predsednik CVC kompanije Donald Mackenzie imao je otvoreni sastanak sa Berniem Ecclestonom i Christianom Hornerom. Nakon toga, Ecclestone je imao dugačak doručak sa Mercedesovim šefovima Toto Wolffom i Niki Laudom, dok je pre odlaska u Bahrein, Ecclestone imao zatvoreni sastanak sa Montezemolom.
Naravno, sve bi ovo moglo biti u drugom svetlu - mozda su se sastajali samo zbog toga kako bi rešili probleme trenutne F1, kako bi zadovoljili fanove, a možda ova glasina ipak ima neku težinu.

Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=6858
Ecclestone, Ferrari, Red Bull i Mercedes kupuju F1?
Nova, veoma jaka glasina po padoku se ovog vikenda mogla čuti. Bernie Ecclestone, vlasnik komercijalnih prava F1 okuplja konzorcijum koji će otkupiti veliki deo F1. Ferrari, Red Bull i Mercedes bi mogli biti deo tog konzorcijuma.
Od kako je pokrenut slučaj protiv Ecclestona zbog podmićivanja, CVC kompanija (koja ima 35.5% vlasništva F1) je najavila da ukoliko Ecclestone bude proglašen krivim, da će istupiti iz CVC kompanije. Ali šta će se desiti ukoliko CVC ne bude većinski vlasnik F1? Ukoliko su glasine tačne, Bernie bi mogao da nastavi da vodi sport iako bude dokazano da je davao mito.
Ali, kako bi 83-godišnji Englez bio u mogućnosti da nastavi da vodi sport, to bi značilo da mora posedovati veći deo akcija u F1, a to mnogo košta. Zato bi Ecclestone mogao da krene u realizaciju plana da spusti cenu F1 na berzi i pri tom okupi konzorcijum oko sebe koji će biti spreman da otkupi većinski deo F1.
U prilog tome ide i činjenica da zvuk motora više nije ono što bi trebao da bude, a to potencijalno može dosta smanjiti vrednost F1. Takodje, može se reći i da gledanost zbog novih pravila opada, a u neku ruku može se takodje reći i da samo trkanje gubi draž medju fanovima širom sveta.
U Bahreinu se moglo čuti da je na Ferrarijevom sajtu sprovedena anketa u kojoj je čak 78% ispitanika reklo da im se uopšte ne svidja nova F1. Zatim, Eclestone i Luca di Montezemolo izražavaju zabrinutost za fanove koji negoduju novim pravilima i zvuku a kojih je iz trke u trku sve više. Kao šlag na torti mogu biti dupli bodovi na poslednjoj trci, a to nije naišlo ni na jedan pozitivan odgovor kod fanova širom sveta. Da li je Bernie već počeo da spušta cenu F1?
Ukoliko se situacija razvije na ovaj način moglo bi doći do potencijalne saradnje Ecclestona i velikih kompanija proizvodjača (Ferrarija, Mercedesa i Red Bulla) koji bi osigurali da se sport vrati na "puteve stare slave", bez obriza da li Eccleston bude osudjen ili ne.
To bi opet moglo da dovede do drugačijeg razvoja situacije. Berni bi i dalje bio "glavni", ali bi neko drugi vodio sport - recimo Christian Horner? Dok bi Ecclestone bio "savetnik".
U Maleziji predsednik CVC kompanije Donald Mackenzie imao je otvoreni sastanak sa Berniem Ecclestonom i Christianom Hornerom. Nakon toga, Ecclestone je imao dugačak doručak sa Mercedesovim šefovima Toto Wolffom i Niki Laudom, dok je pre odlaska u Bahrein, Ecclestone imao zatvoreni sastanak sa Montezemolom.
Naravno, sve bi ovo moglo biti u drugom svetlu - mozda su se sastajali samo zbog toga kako bi rešili probleme trenutne F1, kako bi zadovoljili fanove, a možda ova glasina ipak ima neku težinu.

Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=6858
Comment