F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Renault priznao problem


    Renault Sport pokušava da reši problem


    Renault Sport je potvrdio da njihovi motori imaju problema sa ERS sistemom. Kompanija je pronašla rešenje, ali mora da doveze dodatne delove na stazu kako bi timovi mogli ponovo da nastave svoje planirane programe.

    Svi Renaultovi timovi su, za dva dana, završili samo 38 krugova u Jerezu, dok su Ferrarijevi odvezli 138, a Mercedesovi 248.

    „Definitivno smo identifikovali problem, ali nismo mogli da ga rešimo jutros“, rekao je Renaultov Remi Taffin, drugog dana testa u Jerezu: „Naporno radimo na tome da timove, posebno Red Bull i Toro Rosso, vratimo na stazu sutra ujutru u 9. To je sekvencijalni problem koji proizilazi iz integracije svih sistema.“

    Taffin je dodao da je problem samo u hardveru, pa iako imaju sve rezervne delove na stazi, nemaju dovoljan broj da bi pomogli svim timovima. Zato moraju da dovezu nove delove iz fabrike, kako bi sva tri tima mogla da nastave.

    Problem je povezan sa kontrolnim sistemom baterija, a drugačije pakovanje delova u različitim bolidima dodatno otežava posao.

    „Ponekad je lako, ali zbog dizajna bolida ponekad moramo da skinemo dosta delova pre nego što dodjemo do baterije.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lotusov nos legalan


      FIA potvrdila da je Lotsov nos bolida legalan


      Nos na Lotusovom bolidu je izazvao veliku pažnju, pa je FIA morala da ustanovi da li je u skladu sa pravilima.

      „Struktura je izdržala testove sudara i koncept se pridržava pravila“, rekao je Whiting: „Pristup je, bez ikakve sumnje drugačiji, ali je legalan.“


      „Oni su predstavili koncept još letos, i mi nismo utvrdili nikakvu grešku. Naprotiv, oni su veoma pametno protumačili pravila.“

      Odredjeni nosevi bolida su privukli pažnju širom padoka, ali Ferrarijev James Allison tvrdi da dizajn nosa nije toliko presudan.

      „Postoje mnogi koncepti koji rade, i naš je jedan od njih“, rekao je Allison, misleći na konzervativno rešenje Ferrarija, koga nazivaju „usisivač“.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Bottas impresioniran Mercedesovim motorom


        Progres sa novim motorima je "neverovatan" - Bottas


        Nakon što su drugog dana u Jerezu Mercedesovi motori imali neverovatnu pouzdanost, Bottas je izjavio da je "prijatno iznenadjen koliko se performanse popravljaju".

        Bolidi koji koriste Mercedesove motore su tokom drugog dana testa u Jerezu odvezli 212 krugova, što je više nego duplo u odnosu na Ferrari koji je odvezao 100 krugova i pet puta više od Renaultovih motora koji su ukupno odvezli 38 krugova. Bottas je odvezao 35 krugova drugog dana u Jerezu i kaže da je napredak u performansama sa Mercedesovim motorom neverovatan.

        "Mislim da se mnogo popravljamo, i to je odlično. Svaki put kad smo bili na stazi popravili smo se u odredjenom segmentu, a pogotovo drugog dana kada sam odvezao nešto više krugova i zaista smo mogli da vidimo napredak. Napravili smo veliki korak napred, ali imamo još dosta etapa do onoga što bi nas činilo srećnim", izjavio je Bottas.

        I Iako je Bottas negirao bilo kakve probleme njegovog tima tokom prva dva dana testa u Jerezu, on je izjavio da je ipak iznenadjen sa Rosbergovih 97 krugova.

        "Naravno, to je impresivno. Oni su sada već došli u stadijum kada mogu da krenu sa skupljanjem krugova i dobijanjem na kilometraži. Mi se ipak koncentrišemo na naš plan i program. Moramo nastaviti da radimo i nadamo se d aćemo i mi doći u istu situaciju kao i Mercedes veoma brzo", dodao je Finac.

        Kada je upitan da li je Mercedes u blagoj prednosti zbog toliko odveženih krugova, Bottas je odgovorio:"Moguće. Ne znam".


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Poginula dva McLarenova radnika


          Na putu do posla, dva radnika McLarena poginula


          Dva, neimenovana radnika McLarena, poginula na putu do posla kada su svojom Subarom Imprezom udarili u Ford Transit, u blizini Wokinga.

          „Obavestili su nas da smo, nažalost, izgubili dva vredna i cenjena radnika“, rekao je Mike Flewitt, šef McLaren Automotiva.

          „Oni će jako nedostajati svojim prijateljima i kolegama i mi želimo da izrazimo iskreno saučešće njihovim porodicama.“

          Zbog navedenog udesa, put A320 Giuldford je bio zatvoren satima.
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Ecclestone: Ovo je farsa


            Ecclestone oštro osudio testove


            Bernie Ecclestone tvrdi da su nova pravila napravila farsu od Formule 1, što se moglo i videti u prva tri dana testa.

            „Pogledajte poslednjih nekoliko dana“, rekao je Bernie: „Rekao sam da će biti ovako“, dodao je on pozivajući se na haos koji se dešava na predsezonskom testu u Jerezu, i na to da čak ni svetski šampionski tim Red Bull nije bio u mogućnosti da pokrene novi bolid.

            Ecclestone, koji je bio protiv uvodjenja turbo V6 motora, kaže da ne želi da preuzme krivicu za ovo što se dešava.

            „Oni (FIA i timovi) su insistirali na novim motorima. Ako žele da se ovako trkaju, onda nek idu u LeMans.“

            Ecclestone je rekao da se argumenti o uštedi goriva, gde je svaki vozač sada ograničen na 100 kg po trci, uopšte ne slažu.

            „Mercedes sa sobom uvek vuče 23 kamiona. Ako stvarno žele da uštede gorivo, nek prekinu to da rade.“

            83-godišnjak je od samog početka bio protiv uvodjenja nove ere, tvrdeći da će nov zvuk motora oterati sve fanove.

            „Ljudi žele buku, nešto specijalno, to je srž Formule 1. Sad imamo tihe motore i nikoga na stazi.“


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              McLarenovo zadnje vesanje se moze kopirati


              Williams tvrdi da je moguće kopirati McLarenov dizajn zadnjeg vešanja


              Dizajn zadnjeg vešanja na MP4-29 je privukao pažnju rivalskih timova, a Rod Nelson, Williamsov inženjer, tvrdi da se to može veoma lako iskopirati.

              „Mislim da će to biti veoma lako“, rekao je on: „Problematičnije bi bilo napraviti nov nos ili konstrukciju krila, jer bi morali na nove crash-testove.“

              Nelson dodaje da je funkcija neobičnog vešanja na McLarenu potpuno aerodinamička: „Pa, nije mehanička, ne dizajnirate uvijajuću oprugu ili teleskopski amortizer sa nosačem osovine ukoliko ne želite da napravite nešto teško i fleksibilno.“

              „Mogu da zamislim da tako difuzor bolje radi.“

              „Jedan od problema koji imamo ove godine je manje zadnje krilo koje je, više ili manje, nelegalno u obliku koji smo koristili prošle godine, i njegova funkcija nije samo da generiše downforce, već i da pomogne da budete agresivniji sa difuzorom. Tako difuzor bolje radi pri spuštanju bolida. To je upravo ono što McLaren radi.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Massa: Ne sudite o duplim poenima


                Felipe Massa kaže da ne treba unapred suditi o duplim poenima


                Od ove godine, na zadnjoj tci sezone, dodeljuju se dupli poeni vozačima za osvojena mesta u trci i to je izazvalo različite reakcije kod timova i vozača.

                Felipe Massa, pilot Williamsa, tvrdi da ne treba unapred suditi o primeni tog pravila.

                „Možda je loše, možda je dobro“, rekao je Massa: „Zavisi. Mislim, ako vam pomaže, onda je to dobro.“

                „Da sam ja imao duple poene 2008., ja bih bio šampion.“

                Kada su ga pitali da li bi bio srećan da je na taj način osvojio šampionat, Massa je rekao: „Ne ... Ne znam. Možda bi sada bilo gore.“

                „Mislim da je nemoguće reći :„to je glupost“,ili: „to je dobra stvar“ ,pre nego što probate. To je ludost, ali možda je i interesantno. Videćemo.“

                „Da budem iskren, ako imate dobar šampionat, to može i da vam pomogne. Ako nemate dobar šampionat, to neće ništa promeniti.“

                Kada su ga pitali šta misli o situaciji sa Red Bullom iz Jereza, kada je šampionski tim uspeo da odveze samo 21 krug tokom sva četiri dana testa, Massa je rekao da bi on, u njihovoj situaciji, bio veoma zabrinut.

                „Barem i oni povremeno imaju neke probleme. A ne samo da pobedjuju u trkama, sa razlikom od preko sekunde po krugu, kao što smo videli u većini trka prošle sezone.“

                „Mislim da je pozitivno za sve nas, kada vidimo da Red Bull ne pobedjuje na svakoj trci.“


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Mateschitz: Problem nije u nama vec kod Renaultovog motora


                  Dietrich Mateschitz kazao je da nema mesta panici jer problem nije nastao kod Red Bulla već kod Renaulta.



                  Dok su timovi koji se se napajali Mercedesovim i Ferrarijevim motorima polako pravili kilometražu na testu u Herezu, Red Bull je bio osuđen da veliki deo vremena provede u garaži i radi na rešavanju svojih problema.
                  "Očekivali da će biti problema, ali ne baš ovolikih. Motori su prvi put testirani na stazi, pa su rezultati ispali drugačiji nego što smo očelivali. Sakupili smo veoma malo podataka ali smo zadovoljni rezultatima. Vidi se da je RB10 dobar bolid ali sad je pitanje kakav ćemo tempo imati u Melburnu." kazao je Mateschitz.

                  Takođe, vlasnik Red Bullovog tima kazao je da loši rezultati na testu nemaju veze sa gubitkom pojedinih ljudi u timu.
                  "Naši problemi nisu vezani za tim, već su se oni pojavili kod Renaulta. Vidi se da su se Ferrari i Mercedes jako potrudili što im se sada dobro vraća. Verujem da će to učiniti i Renault, samo je pitanje kada." dodao je on.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Sutil veruje da novi bolidi mogu biti brzi za cetiri sekunde


                    Adrian Sutil izjavio je da ni jedan tim nije forsirao na testu u Herezu.



                    Kevin Magnussen zabeležio je najbrže vreme tokom čitavog testa u Herezu a koje je iznosilo 1m23.276s, što je daleko sporije od Massinog najbržeg vremena iz prošle godine od 1m17.879s. Ali, Sutil insistira da se još ništa ne može zaključiti sa prvog testa, jer su se timovi prilagođavali novim sistemima.

                    "Novi bolidi nisu dosadni za vožnju. Treba vam puno rada kako bi ih održali na stazi jer nemaju mnogo prijanjanja. Ali sve je to pitanje vremena, jer smo puno puta videli kada se desi velika promena pravila da timovima treba malo vremena da uhvate zalet. Tako da očekujem da se vreme kruga popravi za oko četiri sekunde." kazao je Sutil.

                    Takođe, Nemac je dodao da će jedan od problema biti dovođenje zadnjih pneumatika na radnu temperaturu.

                    "Da, to će biti veliki problem, posebno kada su u pitanju zadnje gume. Izgubili smo efekat kada izduvni gasovi idu ka difuzoru i sada imamo samo jedno krilo. To znači da smo izgubili i dosta trkacije." dodao je vozač Saubera.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ross Brawn potvrdio da odlazi u penziju


                      Kako prenosi Daily Telegraph, Ross Brawn je objavio da odlazi iz sveta Formule 1.



                      Od kada je na kraju prošle sezone napustio Mercedes, ovaj Britanac usko je povezivan da bi možda mogao da bude prvi čovek McLarena. Pre nekoliko dana Brawn je odbacio ovu mogućnost i sada želi da se što više posveti odmaranju i ribolovu.

                      "Od kada sam se povukao iz Mercedesa stalno se nagađa ime mog novog tima. Zimska testiranja su vreme kada se puno radi na bolidu, ali umesto toga je uživam u reci i pecanju. Onda kada novinari sastave sve kockice shvatiće da se ja povlačim iz Formule 1."

                      "Tačno je da idem u penziju i to nije ništa čudno. Uzeću godinu dana slobodno i posle toga videću šta život nosi. Ali, za sada, nemam drugih planova." kazao je Brawn.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Domenicali: Imamo dobru bazu za dalji rad


                        Ferrari je bio drugi tim u Herezu sa najviše izveženih krugova.



                        Šef Ferrarijevog tima Stefano Domenicali izjavio je da je ovaj test bio značajan za Ferrari.
                        "Ovo su bila četiri zahtevna i važna dana i sada je ostalo da uradimo domaći zadatak. Radili smo na nekim tehničkim parametrima, kao i na aerodimanici i zaključili smo da imamo dobru osnovu za rad koju moramo u potpunosti da iskoristimo. Takođe, trudili smo se da što bolje razumemo sistem." kazao je Domenicali.
                        "Iako je to po nekima veliko iznenanđenje, ja sam bio oduševljen kada sam video kako naši vozači sarađuju u skladu i harmoniji, jer su dali odlične povratne informacije."
                        Šef crvenih priznao je da su se tokom ovog testa fokusirali samo na sebe i da nisu obraćali šažnju na probleme Renaulta i Red Bulla.
                        "Trenutno ne možemo da procenimo naše performanse. Glavna stvar je bila da izvezemo što više krugova. Sada imamo jasniju sliku šta kako ćemo raditi za naredni test." dodao je Domenicali.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Lotus potvrdjuje Whitmarsha do testa u Bahreinu?


                          Lotus je u pregovorima sa bivšim šefom McLarena ali za sada dogovor još nije postignut.



                          Tim in Enstona sprema se da popuni mesto šefa tima a glavni kandidat za tu funkciju je Martin Whitmarsh. Lotus je prošle nedelje ostao bez Erica Boulliera koji je otišao upravo u McLaren. Sa druge strane Whitmarsh i McLaren se još nisu zvanično rastali ali je jasno da povratkom Rona Dennisa on neće biti više šef tima.

                          Kako prenosi Crash.net Whitmarsh i Lotus pregovaraju o mogućoj saradnji ali su za sada bez dogovora. Veruje se da za to postoje dva razloga a to su da Britanac nije zadovoljan najnovijom merom Geniija da to je otpusti 30 radnika u cilju smanjenja troškova kao i da Whitmarsh nije jedini kandidat za ovu funkciju.

                          Lotus se nije pojavio na testu u Herezu ali isti izvor napominje da bi dogovor između ove dve strane mogao biti gotov do prvog testa u Bahreinu.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            "Sef tima" je zastarela stvar


                            Tim ne treba da vodi jedan čovek


                            Toto Wolff smatra da timom ne treba da upravlja „šef tima“ i dodaje da je to zastarela metoda upravljanja jednim F1 timom.

                            „Pozicija „šefa tima“ je zastarela stvar. Vi nemate „šefa tima“ u nekom drugom sportu, osim u kompanijama.“


                            „Pogledajte fudbal. Imate trenera, imate menadžera tima i onda imate čoveka koji radi komercijalu. Poziciju šefa tima treba da imaju osnivači tima, ljudi koji su osnovali te ikone sporta: Frenk Williams, Ken Tyrell, pa čak i Ron Dennis, koji vodi svaki aspekt njihovog tima.“

                            „Ne postoje više ona vremena kada je jedan čovek odlučivao o politici, pitanjima akcionara, mednadžmentu i organizaciji tima. Verujemo da je naša struktura upravljanja pravi odgovor na potrebe savremenog F1 tima.“

                            Naime, od odlaska Rossa Brawna, Mercedes je podelio ulogu šefa tima na dva čoveka, Paddy Lowea i Toto Wolffa.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Massa tipuje na Alonsa


                              Felipe Massa smatra da će Alonso biti bolji od Kimija Raikkonena


                              Nakon četvrtog dana testa u Jerezu, mediji su pitali Felipea Massu zbog čega misli da će Fernando Alonso biti bolji od Kimija Raikkonena.

                              „Zato što je veoma inteligentan“, rekao je Massa: „On je već proučio nove propise i zna tačno šta treba da uradi kako bi odmah bio brz na stazi.“

                              „On kombinuje svoju pamet i talenat. On je živa inteligencija, i to je ono što vam je potrebno sa ovakvom promenom propisa.“

                              „Mada, bolidi su veoma drugačiji i nikada ne znate šta može da se desi. Možda će oni više odgovarati Kimijevom stilu vožnje nego Fernandovom. Ali videćemo.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Alonso i Hamilton najplaceniji u 2014.


                                Alonso i Hamilton su opet najplaćeniji vozači na gridu Formule 1


                                Kako navodi The Richest, Fernando Alonso, koji je već petu godinu zaredom u Ferrariju, i Lewis Hamilton, koji je u svojoj drugoj sezoni sa Mercedesom, su dva najplaćenija vozača na gridu sa godišnjom zaradom od 20 miliona eura, a iza njih se nalaze Jenson Button i četvorostruki svetski šampion, Sebastian Vettel, sa 16 miliona eura.

                                Interesantno je da Kimi Raikkonen, koji se ove godine vratio u Ferrari, vozi za 10 miliona eura, što je duplo manje od zarade koju ima Fernando Alonso. Kako navodi The Richest, Kimi je primio sličan iznos novca 2009.godine kako bi ustupio mesto sadašnjem timskom kolegi.

                                Red Bullov novi momak, Daniel Ricciardo, će zaraditi 2.5 miliona eura za svoju prvu sezonu u Red Bullu, a Sergio Perez će odneti kući 2 miliona, dok se njegov timski kolega uopšte ne nalazi medju top 10 najplaćenijih vozača u F1.

                                Lotusov Romain Grosjean će dobiti 1.5 milion, a verovatno je to deo Maldonadovih para koje je, uz pomoć PDVSA, doneo u Lotus.


                                Top 10 lista najplaćenijih vozača u F1:


                                - Fernando Alonso – Ferrari – €20 million ($27.14 million)
                                - Lewis Hamilton – Mercedes – €20 million ($27.14 million)
                                - Jenson Button – McLaren – €16 million ($21.71 million)
                                - Sebastian Vettel – Red Bull – €16 million ($21.71 million)
                                - Nico Rosberg – Mercedes – €11 million ($14.93 million)
                                - Kimi Raikkonen – Ferrari – €10 million ($13.57 million)
                                - Felipe Massa – Williams – €4 million ($5.43 million)
                                - Daniel Ricciardo – Red Bull – €2.5 million ($3.3 million)
                                - Sergio Perez – Force India – €2 million ($2.71 million)
                                - Romain Grosjean – Lotus – €1.5 million ($2.04 million)


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X