F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Hulkenberg: Moramo ograničiti štetu


    Nemački vozač je zadovoljan ovogodišnjim bolidom, kako tvrdi i veruje da nisu nazadovali od početka sezone u njegovom timu, već sasvim suprotno od toga, napredovali su.


    Nico Hulkenberg veruje da je jedina i sigurno najvažnija stvar koja nedostaje VJM 08 brzina. Ipak, on smatra da je tako bolje za određene sklopove, da bi se limitirala mogućnost štete na motoru do prvog većeg apdejta na pogonskoj jedinici njihovog bolida.
    Uprkos ne tako lošem plasmanu u Melbrunu u Maleziji je bila sasvim drugačija priča za ovaj tim. Oni su imali mnogo problema sa vrućinom vazduha i staze i Hulkenberg priznaje da im je falilo dosta brzine na ovoj trci:
    "Ne mislim da nas je ovaj automobil vratio unazad. Paket je strašno pouzdan i stvar koja osetno fali, ali ipak jedina stvar je brzina. Sa ovim bolidom smo jako brzo dostigli gornju granicu pouzdanosti što je jako dobro."
    Na pitanje da li željno isčekuje prvu veliku nadogradnju na bolidu, on je odgovorio:
    "Naravno, ali do tada ipak moramo maksimalno ograničiti štetu na bolidu."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Zašto F1 treba da se odrekne devojaka na gridu?


      Da li Formula 1 treba da krene stopama WEC-a i zašto.


      Svetski Šampionat izdržljivosti (WEC) je već poprilično ukrao od slave Formule 1, ali skorašnja odluka da se prekine praksa postojanja devojaka na gridu je zaista za divljenje i Fomula 1 treba da odmah učini isto.
      Sa potpuno različitim konceptima motora i potpunim odsustvom smicalica i sivih zona, WEC je pozicionirao sebe u moto trkama kao pravi inovativni šampionat i uspešno je privukao proizvođače koji bi možda otišli u F1 ali i nekoliko F1 vozača.
      Sa tačke gledišta čistog posla nije teško videti da ti sami proizvođači, koji hoće da prodaju automobile ženama kao i muškarcima, ne žele da budu viđeni kao ponižena polovina (žene) kao potencijalne kupce, tretirajući ih samo kao seksualni objekat.
      F1 možda nema žene obučene provokativno kao u drugim kateorijama ali redovi žena koje aplaudiraju samo muškim vozačima i na kraju svake trke šalje nedvosmislenu poruku o tome kako F1 vidi uloge oba pola u sportu.
      Neki su predlagali - zašto da ne bude i momaka na gridu kao i devojaka? Ovakve ideje su isprobane ranije, na VN Evrope u Valensiji ali nisu zaživele. A opet, apsurd nesavremenosti imati samo devojke na gridu i dalje postoji.
      Praksa pokazuje dve zablude koje su loše: da žene postoje samo da bi se divile muškarcima i da auto moto trkama treba privlačnost atraktivnih žena kao deo svog obraćanja publici.
      Forma je očigledno pogrešna - kao ljudska bića trebamo da je prepozamo i odbacimo zauvek. I kao ljubitelji auto-moto takmičenja trebamo ignorisati ovo: seks prodaje - a i ovakav sport ne treba da se spušta na ono što nije. Malo drugih ima nešto slično.
      Nažalost promoteri F1 ne misle tako, i podstiču šefove timova da ostave rezervne propusnice za ulazak na grid za "veoma glamurozne dame." Dakle FIA - neko ko uređuje F1 i WEC (srećom samo u sportskom smislu) - moa da preuzme inicijativu.
      Žene u autosportu (Women in Motorsport initiative), u kojoj su aktivni članovi Monisha Kaltenborn, šefica tima Sauber i Michelle Mouton je dobra polazna osnova. Deo njihovog delovanja je i "ohrabrenje ženama da učestvuju kao vozači, zvaničnici ili menadžeri u motosportu." A ne kao što možete primetiti samo kao ukras.
      Da li je ukidanje devojaka na gridu politički korektno? Naravno. I tu nema ničeg lošeg.
      Da definišemo - politčki korektno - (prema definiciji Oxfod rečnika) "izbegavanje formi izražavanja ili postupaka koji isključuje vređanje određenih rasnih, kultirnih ili drugih grupa." Zašto bi Formula 1 marginalizovala žene tako što će im dati utisak da je njihova jedina funkcija na stazi da diže kišobrane i da se dive onima kojima drže kišobran?
      Slanjem grid devojaka u istoriju daje i dopunjuje WEC-u status sporta koji gleda u napred. Ako Formula 1 misli ozbiljno da ohrabri žene da učestvuju u sportu kao takmičari, onda bi trebalo da uradi isto što i WEC.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Lowe: Mercedes mora da funkcioniše u svim uslovima


        Šef Mercedesa rekao je da tim naporno radi na poboljšanjima za naredni trkački vikend.



        "Mercedes mora proizvesti automobil koji perfektno radi na svim stazama i u svim uslovima eksploatacije", rekao je danas Paddy Lowe.

        Sebastian Vettel je u Maleziji na šokantan način za nemački tim prekinuo njihovu dominaciju i niz od osam uzastopnih pobeda, a sve zahvaljujuci odličnom odnosu bolida Ferrarija prema pneumaticima u toku trke.
        Sada Lowe tvrdi da njegov tim naporno radi na poboljšanjima i da rade na planu što boljeg gripa bolida:
        "Jasnije je nego ikad u ovom trenutku da imamo jaku ozbiljnu konkurenciju u borbi za titulu ove sezone i zato smo maksimalno ozbiljni u našem poslu."
        "Nastavljamo rad punom parom. Imamo niz aerodinamičkih poboljšanja koje ćemo doneti u Šangaju, a posledica će biti dosta poboljšana izvedba bolida iz Malezije."
        Jedan od izvršnih direktora tima iz Štutgarta Toto Wolff, smatra da je pobeda Ferrarija ustvari "alarm za buđenje":
        "Njihova pobeda je nešto što mi sebi ne možemo da dopustimo. Pregledali smo kompletan snimak trke u potrazi za greškama da bismo videli gde smo pogrešili i gde možemo biti bolji. Takvo nešto ne smemo ponoviti. Naš konkurent je jako podigao svoj nivo i mi sada moramo upotrebiti sva raspoloživa oružja za napad, a sve u cilju toga da napravimo najviše idući vikend."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Merhi uveren da će se naći i na VN Kine


          Roberto Merhi veruje da će se i na trci u Šangaju naći na stazi.



          Magazin Dario Sport navodi da će se ovaj Španac naći i na trci u Kini kao i sedam dana kasnije u Bahreinu. Merhi je dobio šansu da ove godine vozi za tim Manora, ali mu je predhodno iskustvo dosta pomoglo da dođe do ovog mesta.

          "Vozio sam za njih 2009. u F3 seriji, gde sam se takmičio protiv Bottasa, Ricciarda i Bianchija koji su svi završili u Formuli 1. Drago mi je što tim sada veruje u mene." kazao je Merhi.

          On je dodao da za sada nema podršku sponzora i ukoliko se nađe neki takav vozač Španac bi morao da mu prepusti mesto.
          "Još nije zvanično, ali se nadam da ću se naći na stazi u Šangaju. Tim je zadovoljan mojim rezultatima iako za sada nemam podršku sponzora."

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Renault sada razmišlja o kupovini Lotusa i povratku u Enston


            Planovi Francuskog proizvođača su se izgleda promenili i sada su izgleda najviše zainteresovani za kupovinu Lotusa.



            U proteklih meseca danas u padokom kružile glasine da je Renault zainteresovan za Toro Rosso, međutim Red Bullov savetnik Helmut Marko je u poslednjem intervjuu izjavio da je to malo verovatna opcija i da je realnije da italijanski tim promeni boje u tradicionalnu žutu Renaulta.

            Sada se čini da je Renault počeo da gleda i druge opcije. Glasine su da je Renault spreman da plati do 30 miliona evra za udeo u nekom timu, a bivši šef Mercedesa Bob Bell je navodno prvi čovek Renaultovog pregovaračkog tima.
            Nemački mediji prenose da su potencijalni timovi u koje bi Renault uložio Lotus, Force India, Toro Rosso i Sauber.
            Predstavnici Force Indije i Lotusa su u Maleziji demantovali ove glasine, a u Lotusu su posebno naglasili da nemaju nameru da rasturaju novo partnerstvo sa Mercedesom do isteka ugovora 2020. godine.
            Međutim, izvori prenose da je upravo ekipa iz Enstona prvi pik na listi Boba Bella koji inače živi blizu njihove fabrike.
            Bell odlično poznaje ovu ekipu sa kojom je radio još iz vremena Benetona i Renaulta.
            Sauber je navodno preskupa opcija za Renault, dok 30 miliona evra ne bi bilo dovoljno da obezbede ni žute boje na bolidu Toro Rossa.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Cp6uH
              CBC Senator XXL
              • 22.09.2008
              • 553
              • Beograd
              • Corolla TSn


              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Force India donosi B specifikaciju VJM08 u Austriji


                Ovaj tim se nada da će do tada uspeti da posloži određene stvari što se tiče bolida.



                U Force India se nadaju da će napraviti značajan iskorak do osme trke u šampionatu i tada predstaviti B specifikaciju svog ovogodišnjeg automobila.

                Tim sa bazom u Silverstoneu bio je prisiljen odgoditi testiranje svog VJM08 do završnog testa sezone. Tako su sebe doveli u probleme, koje i sada imaju a to je nedovoljno razvijen automobil.
                Force India još radi da bi do osme trke sezone doneo neke veće modifikacije a zamenik šefa tima Bob Fernley kaže:

                "Razvoj ide jako dobro, ali većinu ozbiljnijih stvari nećemo vidjeti do Austrije. To će biti B specifikacija bolida, koja će u suštini biti dosta drugačija od ovog automobila i sa dosta izmena."

                Da napomenemo da se ovaj tim nije opredelio za tzv. inkrementalnu nadogradnju na svakoj trci, već određeni deo završe i čekaju kompletan apgrejd bolida:

                "Odlučili smo da čekamo i da se držimo sa onim što imamo od početka sezone. Ne mislim da će nam ta specifikacija doneti nešto ogromno, već jednostavno da će nam vratiti naše mesto u sredini grida F1" rekao je Fernley.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  I ove godine dve DRS zone u Kini


                  Vozači će imati priliku da dva puta tokom kruga upale ovaj sistem.



                  Prva DRS zona smeštena je na jednom od najdužih pravaca u šampionatu, donosno između 13 i 14 krivine, dok će se detekcija izvršavati na 12 zavoju. Druga zona smeštena je na startno-ciljnom pravcu a detekcija za njenu aktivaciju izvršavaće se na poslednjoj krivini.




                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Vettel: Moramo biti Mercedesov najveći rival


                    Sebastian Vettel kazao je da on i Ferrari posle uspeha u Maleziji moraju čvrsto ostati na zemlji.



                    Nemac je uspeo da na Sepangu prvi put pobedi u Ferrariju, gde je iza sebe ostavio dvojac Mercedesa. Visoke temperature odgovarale su vozačima italijanskog tima, ali u Kini izgleda da to neće biti slučaj i da će Mercedes biti tim koji opet moraju da pobede.

                    "Nama je cilj da budemo među vodećima, što smo potvrdili u Australiji kada smo se borili sa Williamsom. Na Sepangu je sve bilo malo bolje za nas, uspeli smo da pobedimo što je ogroman uspeh. Sada želimo da postanemo Mercedesov najveći rival. To će značiti da moramo uvek da završimo ispred Williamsa i Red Bulla, što se desilo u prve dve trke ali je sezona dugačka. Posle toga ostaje nam da smanjimo zaostatk za momcima iz Štugarta." izjavio je Vettel.
                    On misli da će Mercedesova prednost varirati tokom godine:
                    "Mislim da je Ferrarijev tempo bio prav u Sepangu. Ne mislim da se Mercedes nešto ustručavao. Lepo je videti da smo konkurentni, ali su se i neke stvari tog trenutka pogodile. Uspeli smo da sklopimo kockice. Želimo da budemo u vrhu, ali normalno je da ćemo na nekim stazama biti bolji a negde ne. Odradili smo dobar posao u Maleziji, ali sada trebamo ostati čvrsto na zemlji."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ricciardo: Kompletan RB11 je problematičan


                      Australijanac je priznao da su Red Bullovi problemi mnogo veći i da Renaultov motor nije jedina boljka.



                      “Ceo paket je problematičan. Ipak, to znači i da u mnogim oblastima možemo da napredujemo. Prve dve trke su bile veoma izazovne. Sezona je tek počela i mnoge stvari mogu da se promene. Samo ćemo morati malo da se strpimo”, izjavio je Ricciardo.

                      On je ipak rekao da mu je pre dve nedelje bilo teško kada ga je bivši timski kolega Sebastian Vettel obišao za ceo krug u Ferrariju.
                      “Bio sam iznenađen. Videli smo tokom testova da je Ferrari dosta dobar, ali niko nije očekivao da će da pobede Mercedes vać na drugoj trci. Sa druge strane, to je dobro za sport i naravno dobro je za Ferrari. Pokazali su da Mercedes nije nepobediv”, dodao je Ricciardo.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Hamiltonu pripao prvi trening u Kini


                        Lewis Hamilton postavio je najbolje vreme na prvom treningu.



                        Pred početak treninga imali smo jednu izmenu u Lotusu. Umesto Romana Grosjena u bolidu našao se Jolyon Palmer.

                        Odmah posle instalacionih krugova svi vozači su se vratili u garaže a prvi mereni krug postavio je Nico Rosberg koji je stazu u Šangaju obišao za 1m41.052s. Carlos Sainz je imao jedno okretanje na devetoj krivini, kao i novajlija Jolyon Palmer dok su se oba vozača Ferrarija našla iza vodećeg Rosberga.
                        Upravo Nemac u Mercedesu imao je jedno malo izletanje prilikom svog drugog pokušaja kada je promašio tačku kočenja za šestu krivinu. Ipak, u narednom krugu to nije smetalo Rosbergu da zabeleži novo najbolje vreme koje je sada iznosilo 1m39.547s ali se na toj poziciji zadržao sve do Hamiltonovog brzog kruga koji je spustio lestvicu na 1m39.033s.
                        Iza njih našli su se Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen koji su konstatno vozili kugove sporije za jednu sekundu. U samom finišu treninga Felipe Massa je imao jedno okretanje na predposlednjoj krivini a Hamilton nije uspeo da poboljša svoje vreme. Na kraju prve dve pozicije zauzeli su vozači Mercedesa, iza njih je bio dvojac Ferrarija pa Felipe Nasr, Daniel Ricciardo i danil Kvyat.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Hamilton zadržao prednost na drugom treningu


                          Britanac je ponovo imao najbolje vreme, ali je Ferrari znatno poboljšao svoj nivo.



                          Na stazu su od samog starta krenuli vozači Marussije, Ferrarija i Lotusa. Raikkonen, koji se žalio na probleme sa kočnicama, je držao prvu poziciju ispred Grosjeana sa vremenom 1m40.103s, a Vettel se za to vreme izvrteo na izlasku iz krivine 2. Rosberg je malo kasnije odgovorio sa krugom 1m39.126s, dok su Vettel i Alonso zauzeli treće i četvrto mesto. Hamilton je na stazu izašao malo kasnije i postavio je najbolje vreme od 1m39.058s.

                          Valtteri Botras je potom uspeo da razdvoji dva Ferrarija i probije se na četvrto mesto, Massa je bio šesti, dok su iza njega bili vozači McLarena.
                          Kimi Raikkonen je bio prvi vozač na mekim gumama i njegovo vreme je iznosilo 1m37.662s što je bilo 1.4 sekunde brže od Hamiltonovog vremena na srednje-tvrdoj gumi. Sledeći je na redu bio Rosberg, koji je nakon prva dva sektora bio samo dešetinku brži, ali je napravi grešku u poslednjoj krivini pa je izgubio sedam desetinki. Vettel je sa druge strane preko celog kruga kasnio šest desetinki, dok je Hamilton sastavio dobar krug i zabeležio vreme od 1m37.219s.
                          Malo nakon toga je istaknuta crvena zastava pošto se Felipe Massa izvrteo na kraju zadnjeg pravca, dotakao zid i oštetio bolid.
                          Sesija je nastavljena nakon kraće pauze pa su i ostali timovi krenuli u krugove na mekim gumama, a najviše je pokazao Ricciardo koji je uspeo da razdvoji Ferrarije i probije se na treće mesto.
                          Poslednjih pola sata je prošlo u znaku testiranja trkačkog tempa na različitim komponentama guma, tako da novih brzih vremena nije bilo.
                          Hamilton je ostao najbrži, Raikkonen je bio drugi, Ricciardo treći, Vettel četvrti, Rosberg peti, Kvyat šesti, Bottas sedmi, Nasr osmi, Grosjean deveti i Button deseti.



                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Hamilton: Ferrari je ponovo pretnja


                            Svetski šampion je priznao da će Ferrari i ovog vikenda verovatno biti u trci za pobedu.



                            „Mislim da nas definitivno čeka žestoka borba sa Ferrarijima. Ranije smo i rekli da tako nešto očekujemo. Ja sam danas imao dan bez problema i kompromisa, tako da je situacija bilja nego u Maleziji. Nisam gledao kolika mi je tačno bila dužina stintova. Srednje-tvrde gume nisu bile preterano dobre, dok je na mekim bilo u redu. Moraćemo da pogledamo i vremena ostalih kako bi smo stekli jasniju sliku“, izjavio je Hamilton.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Vettel: Biće poboljšanja sutra


                              Nemac Veruje da Ferrari može sutra da bude još brži nakon obećavajućeg početka vikenda u Kini.



                              „Generalno se je dobar osećaj u bolidu. Mislim da ima prostora za napredak i petkom obično dobijamo tek prvu sliku situacije. Voleo bih da sam vozio malo više krugova, ali sesija je bila solidna. Mislim da ćemo sutra napredovati. Mercedes je bio jak danas na obe sesije, ali smatram da je najvažnije da mi sada napravimo korak napred preko noći. Imamo ideju šta bi smo mogli da popravimo i videćemo kakvi će rezultati biti. Prioritet nam je da budemo što bliže Mercedesu“, izjavio je Vettel.



                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Toro Rosso očekuje bolji tempo


                                Vozači italijanskog tima su drugi trening završili van prvih deset, ali ih to preterano ne brine.



                                „Iskreno, bio je težak dan. Nisam bio zadovoljan balansom na prvom treningu i pokušali smo da popravimo situaciju u drugom. Bilo je malo bolje, ali moramo da pronađemo još tempa. Nismo uspeli da sastavimo savršen krug na mekim gumama pošto nas je prekinula crvena zastava nakon Massinog izletanja. Definitivno možemo da budemo brži i pokušaćemo da obavimo bolji posao sutra“, izjavio je Verstappen.

                                „Uspeli smo da sprovedemo današnji plan u delo i zadovoljan sam zbog toga. Na prvom treningu smo praktično učili stazu i osećaj je bio dobar od samog početka. Sviđa mi se staza i poseduje ne ke svoje specifične izazove. Na drugom treningu je glavni fokus bio na gumama i performansama. Na mekim gumama nismo uspeli da vozimo čist brzi krug, ali su dugi stintovi bili dobri“, rekao je Sainz.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X