F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Force India: Pustite timove da sami biraju gume za trku


    Mnogi veruju da bi ova opcija vratila staru draž trkama i donela nezivesnost kao nekad


    Glavni operativni šef Force India, Otmar Szafnauer, rekao je danas kako bi timovima trebalo biti dopušteno da odaberu svoje dve preferirane komponente guma za svaki GP.
    Pirelli trenutno nudi četiri opcije guma za suvo, a sam proizvođač odreduje Options i Prime komponentu pneumatika za svaku trku.
    "Ako timovi dostave četiri nedelje pre trke, koje dve komponente želi da koristi, Pirelli bi imao dovoljno vremena za proizvodnju istih" rekao je Szafnauer za Auto Motor und Sport.
    "Mi imamo običaj da izbor držimo u tajnosti do četvrtka pred trku."
    Otvaranje izbora guma dovelo bi do mnogo više varijacija u taktikama, uz mogućnost timova da odaberu komponentu guma koje najviše odgovaraju bolidima određenih timova.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Da li Volkswagen ulazi u F1?


      Dosadašnji generalni direktor ovog brenda, Ferdinand Piech podneo je otkaz na ovu funkciju, a to po pisanju Motorsporta, otvara vrata najbržeg cirkusa na svetu za ovog proizvođača


      Piech, 78-godišnji predsednik VW grupacije, podneo je danas neopozivu ostavku na svoju funkciju. On već dugo važi za razlog neulaženja ovog brenda u najjače moto takmičenje na planeti, a radi lične svađe sa vlasnikom F1, Ecclestoneom.
      Piech je vešto kalkulisao sa Izvršnim Odborom po pitanju toga i sad je članove odbora jako začudila njegova odluka o ostavci.
      Kako bilo, glavni razlog ostavke je preporuka trenutnog CEO Martina Winterkorna za nastavak vršenja te funkcije i posle isteka ugovora koji glasi do 2016. Piech je lični protivnik Winterkorna i on je bio agitator za njegovo izbacivanje iz grupacije.
      Ipak, on je ostao usamljen i nadglasan od strane ostalih glasača-pet prema jedan. Na tom hitnom sastanku, koji je sazvao Piech, glasalo se za ostanak Winterkorna i on je dobio poverenje odbora.
      Upravljanje firmom do izbora novog predsjednika preuzeo je dosadašnji zamjenik Berthold Huber.
      Ova promena na čelu mogla bi značiti promenu i restruktuiranje moto programa VW grupe u narednih 18 meseci. Naime, Winterkorn je poznat kao racing fan i on je u grupu došao sa funkcije upravnog odbora Audi AG, gde je bio veliki pobornik racing projekata u DTM.
      Razlog svađe izmedu Piecha i Winterkorna je loše poslovanje, po Piechu, na tržištu SAD što je Piech i javno kritikovao, a što je izazvalo veliku svađu i razlaz na kraju.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Kvyat o Renaultu: Vreme je da prestanu sa obećanjima


        Mladi Rus frustriran je sa nepouzdanošću pogonskih agregata ovog proizvođača i smatra kako je krajnje vreme da se počne raditi na tome


        Daniil Kvyat kaže kako je krajnje vrijeme da Renault prestane obećavati i da počne raditi na ispunjenju obećanja:
        Mi više ne želimo obećanja, već čisti napredak" kaže Kvyat za Autosport. On se povukao radi kvara pogonske jedinice sa dve od četiri vožene trke ovogodišnjeg šampionata F1. Razlog tome bili su kvarovi na ERS i još neke vozne osobine. Njegov timski kolega Australijanac Ricciardo, počeće da koristi na VN Španije svoj peti agregat, a posle toga mu slede kazneni poeni.
        Kvyat za sve ovo kaže:
        "Jako je teško, ali mi želimo da se stanje poboljša i sa strane tima, a i sa strane agregata. To znači rad sa šasijom, rad sa Renaultom i nalaženje prostora gde možemo ostvariti tempo. To je težak i dugotrajan proces i nadam se da ćemo smisliti nešto efektno."
        Mladi vozač sestrinskog, mlađeg tima u F1, Toro Rosso, mladi Max Verstappen, odustao je u Bahreinu radi električnog kvara. On misli da je njegov tim sposoban za mnogo više:
        "Auto ima domet za peto mesto. Njegova nepouzdanost je opet sa druge strane prava noćna mora. Ja ne lažem, to mogu videti svi. Na zadnjoj trci, sve vreme sam imao problema sa motorom i veći deo trke sam vozio u Safe modu, što me iritiralo. Jednostavno, bio sam kao glineni golub svima. A to nije nimalo prijatno,"kaže Holandanin.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Konzorcijum želi da oživi trku u Valensiji


          Sinapurski investitor zainteresovan je za oživljavanje nekadašnje VN Evrope.



          Razvojni koncern sa sjedištem u Singapuru, fokusirao je svoju pažnju na dovođenje Formule 1 nazad u Valensiju, izgradnjom po njihovim riječima "najboljeg lučkog urbanog centra" u Evropi.

          Valensija se pridružila najbržem karavanu još 2008.godine kao evropski trka za VN Evrope, ali se povukla iz kalendara 2012. zbog jako loše finansijske situacije.
          Jedan od posljednjih izvještaja navodi da je staza u jako lošem stanju i da most koji je koštao dva miliona eura sada samo služi beskućnicima da pod njim provedu noć.
          Međutim, singapurska firma ARC Resorts odlučila je da u luku upumpa milione evra i oživi područje. Planira se izgradnja objekta koji će objedinjavati hotel sa 6. zvjezdica i kazino. Sjedište bi bilo u Juan Carlos i Royal Marina sa ciljem da područje zaživi.
          Pored Kazino projekta, ARC planira investirati još 600 miliona evra u kompleks luke. Motorsport.com izvještava da su investitori u više nego dobrim odnosima sa vlasnicima F1 i da bi projektom luke više nego opravdala i povratila finansijska ulaganja u F1. Zvaničnici su takođe odlučni organizovati i trke Formule E na ovoj stazi u budućnosti.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Sutil sprema tužbu protiv Saubera


            Pravni problemi Saubera bi mogli da se nastave već na VN Španije.



            Švajcarski tim je već imao probleme početkom sezone kada ih je tužio Giedo van der Garde. Holanđanin je na kraju navodno od tima dobio oko 15 miliona evra odštete nakon što je tim prekršio njegov ugovor za 2015.

            Sada finski list Turun Sanomat javlja da se Adrian Sutil našao u sličnoj situaciji i očekuje se da će i on pokrenuti postupak protiv Saubera sledeće nedelje na sudu u Barseloni.
            Sutilov menadžer je pre mesec dana izjavio sledeće: „Spor sa Sauberom nije gotov i još uvek pokušavamo da dođemo do nekog obostrano prihvatljivog rešenja.“
            Sutil je sada rezervni vozač ekipe Williams, a njegov menadžer je juče potvrdio da se u razgovorima sa Sauberom ništa nije promenilo i da pregovori i dalje traju.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Williams zabeležio velike finansijske gubitke u 2014.


              Williams Grand Prix Holdings je objavio da je u 2014. poslovao sa gubitkom od 34.3 miliona funti. Čelnici ipak veruju da će se situacija popraviti ove godine.



              Williams je započeo veliko restrukturiranje u 2013. kako bi se popravile performanse tima u Formuli 1 i uspostavio profitabilan inženjerski biznis.

              Ukupni prihodi su pali sa 130.4 miliona funti na 90.2 miliona u 2014. usled većih troškova takmičenja i manje nadoknade za deveto mesto u šampionatu konstruktora koje je osvojeno u 2013.
              Ipak, slabi finansijski rezultati nisu i slika performansi ekipe na stazi pošto je tim prošle godine skočio na treće mesto u šampionatu, a poboljšana je i situacija sa prihodima od komercijalnih prava.
              Kompanija ostaje uverena da će finansijski pokazatelji u budućnosti biti jaki.




              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Gracia: Fernando je znao da će Ferrari ostvariti napredak


                Prvi čovek španske auto federacije tvrdi da je Fernando Alonso znao da će italijanski tim napredovati u ovoj sezoni.



                Posle pet godina provedenih u Maranelu, gde Španac nije uspeo da donese titulu šampiona, usledio je rastanak između dveju strana pa se Alonso ponovo priključio McLarenu koji ovog puta sarađuje sa Hondom. Na početku sezone tim iz Vokinga pruža slabije performanse, dok se Ferrari polako vraća na pobedničke staze trijumfom Sebastinana Vettela u Maleziji.

                "Pa, mislim da bi Fernando pobedio bar na nekim trkama da je ostao u Ferrariju. Pogledajte performanse Kimija Raikkonena, to je dokaz da se bolid poboljšao. On je znao da će Ferrari biti jači ove sezone, ali raskid ugovora bio je već urađen." kazao je Carlos Gracia.

                On je ubeđen da je njegov sunarodnik ovoga puta napravio grešku: "Mislim da je pogrešio, ali prelaskom u McLaren uspeo je da napravi novu inspiraciju kod fanova."

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Rosberg: U Bahreinu bilo me je baš briga za sve


                  Nico Rosberg kazao je da je na poslednjoj trci imao sasvim drugačiji pristup.



                  Posle VN Kine Nico Rosberg i Lewis Hamilton imali su dosta žestoku raspravu, gde je Nemac optužio Britanca da je svojom vožnjom ugrozio njegovu trku. Ali prošle nedelje na trci u Bahreinu, Nico je pokazao dosta agresivnu vožnju gde je vodio žestoku bitku sa oba vozača Ferrarija.

                  "Bila je veoma tesno ali ja sam se odlučio da rizikujem." kazao je Nico koji se ujedno našao ispred Sebastiana Vettela u šampionatu vozača.
                  "Na startu nisam bio siguran da li je Lewis dovoljno ispred mene, ali u tom momentu baš me je bilo briga. Što se tiče šampionata još ništa nije gotovo, možda treba da od sada manje razmišljam." kazao je Rocberg.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Red Bull konačno sa kratkim nosom na VN Španije


                    Ekipa iz Milton Kinsa je nakon više meseci razvoja konačno uspela da pripremi kraću verziju nosa svog bolida.



                    Španski list El Mundo Deportivo prenosi da će Red Bullov bolid u Španiji praktično biti „B“ specifikacija.

                    Ekipa se do sada ove godine mučila sa kompletnom šasijom, ali najviše sa Renaultovim motorima. Novi nos je u više navrata bio na crash testu i nedavno je konačno prošao obavezne preglede koje vrši FIA. Nemački mediji prenose da je Red Bull imao više desetina neuspelih pokušaja.
                    El Mundo dodaje da će Red Bullov nos biti još kraći od Mercedesovog zbog čega će ostalima biti jako teško da ga kopiraju.
                    U Austrijskom timu se nadaju da će ih unapređenja na VN Španije dovesti na nivo Ferrarija.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Sledeća sezona F1 kreće tek u aprilu


                      Sezona će sledeće godine imati najkasniji start još od 1988. pošto će se VN Australije voziti tek 3. aprila.



                      Trka u Melburnu se do sada uglavnom vozila sredinom marta, ali je ona sada pomerena. Ova odluka je doneta sa ciljem kako bi pauze između trka bile manje čime bi se delimično smanjili troškovi.

                      Čelnici trke u Australiji su pozdravili ovakav potez.
                      „Fantastično je što će naša trka ponovo biti prva na kalendaru. Melburn je tokom proteklih 20 godina bio sinonim za početak sezone i jedva čekamo da se najbolji timovi i vozači ponovo nađu u našem gradu 2016. Novi datum održavanja trke će dovesti i do ranijeg vremena starta trke i fanovi svakako mogu da očekuju dobru akciju na stazi i zabavne sadržaje van nje“, rekao je Andrew Westacott, predsednik Australian Grand Prix korporacije.




                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Mosley: F1 timovima treba dati maksimalnu slobodu


                        Bivši predsednik FIA misli da treba spustiti nivo jako zahtevnih tehničkih pravila za F1 karavan.



                        On je izrazio svoje uverenje da timovima treba dati maksimalnu slobodu u smislu tehničkih inovacija i napretka u zamenu za dobrovoljni pristanak na gornje ograničenje budžeta.

                        Njegov kontroverzni predlog za ograničenje troškova svakog tima pojedinačno na 30 miliona evra 2009. godine doveo je na kraju do velikog protesta i smene njega samog sa čela prvog čoveka FIA-e. Sada, on misli da tu gornju granicu treba podići i to dosta visoko.

                        Ovaj 75-godišnjak preporučuje da se timovima da potpuna sloboda u tehničkom segmentu. Sa druge strane oni bi trebali pristati na limit od 100 miliona dolara potrošnje za razvoj bolida u sezoni. Iako do sada nijedan tim nije zvanično podržao ovaj predlog, Mosley smatra da će morati da počnu sa ovim sistemom ili da zaostaju za konkurencijom:

                        "Nisam mogao ni zamisliti da će se vrlo brzo sve ekipe pridržavati ograničenja budžeta." rekao je on za Motorsport. "Oni moraju shvatiti da za 100 miliona dolara vi možete imati sjajan motorsport i neverovatno naprednu tehničku stranu sporta."

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Lotus: U Barseloni ćemo znati gde smo


                          Tim iz Enstonea se nada odličnoj formi u Španiji, ponajviše zahvaljujući najnovijim apgrejdima njihovog E23


                          Lotusov zamenik glavnog šefa tima, Federico Gastaldi se nada odličnim rezultatima u Barseloni kao potvrdu svežim nadogradnjama ovogodišnjeg bolida. Trenutno nakon par kolizija na stazi i još nekih dešavanja sa bolidima, tim se nalazi na šestom mestu, i ima 12 bodova.
                          Međutim, oni se nadaju velikim poboljšanjima idući vikend u Španiji, gde će predstaviti planirane velike nadogradnje svog automobila:
                          "Naporno smo radili na novim delovima za naš auto, kako kroz napredak u nasem tehničkom delu, tako i u proizvodnji novih delova ovde u Enstoneu" kaze Gastaldi.
                          "Postoji potencijal za neke stvari koje bi se mogle izroditi ovde u Barseloni, a zatim i u Monaku. Pošteno je reći da naš tim ima jako puno posla u svemu tome" kaže on.
                          On se i osvrnuo na nastupe timskih vozača od početka sezone:
                          "Roman je u Bahreinu prikazao još jednu vožnju iz udžbenika i objasnio kako se to radi. On je vrlo fokusiran ove godine, a to znači da je u svakom trenutku u samom bolidu, na stazi."
                          "Što se tiče Pastora, još uvijek čekamo prve bodove sa njim u 2015. i niko ih ne želi više od njega samoga. Do sada je vozio jako dobro, ali je i previše bio žrtva drugih vozača. Staza u Barseloni se njemu jako sviđa i na njoj je prošlih godina bio i dosta uspešan, pa se nadamo nastavku tog niza i prvim njegovim bodovima u ovoj sezoni."


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            McLaren u Barselonu dolazi sa novim bojama


                            Izgleda da je tim iz Vokinga pripremio novu kolor-šemu za ovogodišnji bolid.



                            Sad izgleda da će McLaren zaista u Španiji doneti novi raspored boja i drugačije nijanse na svom bolidu. Po navodima izvora bliskih timu, McLaren će u Barseloni doneti revidirane boje za svoj bolid, šta god to značilo.

                            Generalno, po relevantnom mišljenju drugog stručnjaka, ovo bi moglo značiti da je nova verzija boje "nijansa sive" bez sklonosti ka srebru ili hromu.
                            Po Dennisu, tu će ponovo biti i određenih detalja crvene boje, koja je po njemu najizvornija i najbliža boja timu iz Vokinga. Na pitanje zašto ne narančasta, proletos je odgovorio da se ne treba vraćati unazad, pa makar u pitanju bila i boja.

                            Sada, kad je tim imao mnogo prozivki oko dizajna i na tvrdnje novinara kako je Mclaren uzeo boje Mercedesa za svoj bolid, dolazi potvrda o promeni boje ali da opet kažemo da bi to trebalo da bude kombinacija sive, crne i crvene.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Iran planira organizaciju trke F1


                              Nastavlja se tendencija pomicanja F1 prema blisko istočnim zemljama, što ukazuje i najnovije predviđanje



                              F1 se sve više kreće prema istoku. Bahrein, Abu Dabi, Azerbejdžan i Katar u pregovorima, znak su ogromnog interesovanja vlada ovih zemalja za organizaciju trke najbržeg cirkusa na svetu.
                              Iz senke izranja još jedna zemlja, do sada nepominjana u planovima F1. To je Iran, koji tvrdi da ima sve uslove za "svetski najlepšu" F1 trku svih vremena. Izgradnja FIA kompleksa planira se na Qoeshm Island.
                              Podpredsednik Irana i glava Kulturne Baštine, turističke organizacije i Handicrafts Masoud Soltanifar, izjavio je za iransku novinsku agenciju IRNA, da ovaj sport ima veliku budućnost u ovoj zemlji:
                              "Iran ima sve veći broj mladih ljudi sa tendencijom za vožnju. Formula 1 ima veliku budućnost u Iranu."
                              Qeshm Island se nalazi na jugoistočnoj obali Irana i udaljen je samo 50 kilometara od UAE, koji je već domaćin trke F1.
                              Jedini problem, ne i nerešiv, organizaciji trke, moglo bi predstavljati pravo veta na organizaciju trka u ovom okruženju koje ima Bahrein.
                              Navodno, veto je već uložen Kataru na njegov zahtev da organizuje uličnu trku F1 u Dohi.
                              To ostaje jedina nedoumica u čitavoj ovoj priči, hoće li Bahrein ponovo iskoristiti pravo veta?


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Arrivabene tajnovit u vezi Bottasa


                                Šef italijanskog tima nije precizirao odgovor na pitanje u vezi mladog Finca


                                Italijan je intervjuisan od strane nemačkog Bild am Sonntag, a povod su špekulacije i najave o već potpisanom predugovoru Bottasa i Ferrarija za iduću sezonu.
                                Te izveštaje plasirala je kao zvanične najpre finska televizija, ali je posle naglašeno da se link odnosi na 2017. godinu.
                                I zaista, Arrivabene je danas rekao da će Kimi Raikkonen najverovatnije zadržati svoje mesto u timu, i naredne 2016. godine:
                                "Ako on nastavi ovako, mi ćemo produžiti ugovor za još godinu" objasnio je on status Kimija.
                                "Ali, učinak je samo jedna strana medalje. Druga strana je njegov rad sa Vettelom. Oni čak ponekad i putuju zajedno, tako da je to još jedna od stvari koja će uticati na konačnu odluku. Oni su tim, grupa."
                                O 2016. i najavi dolaska Lewisa Hamiltona, on kaže:
                                "Šta će mi Hamilton, kad u timu imam supertešku kategoriju poput Seba." postavio je novinaru kontra pitanje. "Ja radije gledam okolo i tražim mladog, supertalentovanog vozača, da ga uparim u tim sa Vettelom."
                                Bottas definitivno odgovara navedenom profilu i podgrejava glasine o potpisanom predugovoru:
                                "Ja sam obećao da neću lagati novinarima još u predsezoni, ali za ovo pitanje je prerano dati bilo kakav odgovor" rekao je Arrivabene za kraj razgovora.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X