Re: Novi ZOBS - vaše mišljenje, iskustva...
Stvar je jednostavna. Prakticno odjednom se namecu troskovi za: prvu pomoc, sedista, zimske gume, promenu tablica,saobracajnih i vozackih dozvola, razni drugi nepomenuti nameti. To bi smetalo i onima koji imaju mnogo bolji standard od nas. Da se islo nekako postepeno mozda bi i reakcija bila drugacija. A opet neka objasnjenja koja dobijamo od nadleznih su tako nesrecno srocena da se mnogi pitaju cemu onda sve to. Odgovor se sam namece: punjenju budzeta.
Da li ce time sto neko ima bas ovu prvu pomoc biti manje stradalih na putevima? Mislim da nece. Nigde jos nisam procitao ili cuo da se saobracajna nesreca dogodila zato sto neko nije imao prvu pomoc vec zato sto je vozio znatno brze nego osto je dozvoljeno, ili je bio pod dejstvom alkohola, narkotika...
Da li cemo se najzad voziti nekim normalnim putevima? Verovatno se ni to nece desiti u skorije vreme.
Da li cemo kada sve ovo prodje imati jeftinije gorivo? Ne
Nelogicno je jos nesto. A to je da se insistira na tome da je npr. samo ova prva pomoc po standardu a da one u Mercedesu, BMW-u itd. nisu. Da li to znaci da ce stranac smeti da takvu prvu pomoc ima u svom automobilu kada vozi kroz Srbiju ili ce morati da kupi ovu nasu? Da li znaci da ce neko moci da podnese tuzbu ako mu neki stranac ukaze prvu pomoc sa zavojima i ostalim materijalom iz njegove EU kutije?
E sad, sto se tice ostalih pomenutih nameta u vidu sedista za decu, pojaseva i slicno.
Prvo treba znati da se sedista za decu proizvode u nekoliko velicina aprema uzrastu deteta. Za decu koja imaju 11-12 godina sediste nije kao ono za dete od godinu dana, takvo sediste je ustvari jedna vrsta podmetaca koji izdize dete na odgovarajucu visinu kako bi pojas pravilno legao na svoje mesto. Dakle kod neke dece pojas bi isao preko vrata sto bi u slucaju udesa moglo da dovede do teskih posledica. Koriscenjem odgovarajuceg sedista pojas zaklapa drugi ugao pa samim tim detetu ne ide preko vrata vec naleze gotovo isto kao i odrasloj osobi.
Dalje, nisam siguran na koga se odnosi izuzetak od ugradnje pojaseva osim za vozila proizvedena pre 1.1.1971. kod kojih nije postojala obaveza da uopste imaju tako nesto pa samim tim ni predvidjena mesta gde bi se to moglo ugraditi.
Da zakljucim ovaj post sa jednom konstatacijom. Ni meni se licno mnoge stvari ne svidjaju kao ni vecini gradjana ove zemlje a kada bi nam se sve svidjalo o cemu bi mi ovde pisali i raspravljali? Sta da se radi, takva tura naisla a mi smo tu kolateralna steta. Bar da su ti troskovi nesto nizi ili da su nam primanja veca pa da to nekako lakse podnesemo, ali ovde zakonodavce nije mnogo briga za standard stanovnistva cim se ovako pristupa resavanju problema.
Stvar je jednostavna. Prakticno odjednom se namecu troskovi za: prvu pomoc, sedista, zimske gume, promenu tablica,saobracajnih i vozackih dozvola, razni drugi nepomenuti nameti. To bi smetalo i onima koji imaju mnogo bolji standard od nas. Da se islo nekako postepeno mozda bi i reakcija bila drugacija. A opet neka objasnjenja koja dobijamo od nadleznih su tako nesrecno srocena da se mnogi pitaju cemu onda sve to. Odgovor se sam namece: punjenju budzeta.
Da li ce time sto neko ima bas ovu prvu pomoc biti manje stradalih na putevima? Mislim da nece. Nigde jos nisam procitao ili cuo da se saobracajna nesreca dogodila zato sto neko nije imao prvu pomoc vec zato sto je vozio znatno brze nego osto je dozvoljeno, ili je bio pod dejstvom alkohola, narkotika...
Da li cemo se najzad voziti nekim normalnim putevima? Verovatno se ni to nece desiti u skorije vreme.
Da li cemo kada sve ovo prodje imati jeftinije gorivo? Ne
Nelogicno je jos nesto. A to je da se insistira na tome da je npr. samo ova prva pomoc po standardu a da one u Mercedesu, BMW-u itd. nisu. Da li to znaci da ce stranac smeti da takvu prvu pomoc ima u svom automobilu kada vozi kroz Srbiju ili ce morati da kupi ovu nasu? Da li znaci da ce neko moci da podnese tuzbu ako mu neki stranac ukaze prvu pomoc sa zavojima i ostalim materijalom iz njegove EU kutije?
E sad, sto se tice ostalih pomenutih nameta u vidu sedista za decu, pojaseva i slicno.
Prvo treba znati da se sedista za decu proizvode u nekoliko velicina aprema uzrastu deteta. Za decu koja imaju 11-12 godina sediste nije kao ono za dete od godinu dana, takvo sediste je ustvari jedna vrsta podmetaca koji izdize dete na odgovarajucu visinu kako bi pojas pravilno legao na svoje mesto. Dakle kod neke dece pojas bi isao preko vrata sto bi u slucaju udesa moglo da dovede do teskih posledica. Koriscenjem odgovarajuceg sedista pojas zaklapa drugi ugao pa samim tim detetu ne ide preko vrata vec naleze gotovo isto kao i odrasloj osobi.
Dalje, nisam siguran na koga se odnosi izuzetak od ugradnje pojaseva osim za vozila proizvedena pre 1.1.1971. kod kojih nije postojala obaveza da uopste imaju tako nesto pa samim tim ni predvidjena mesta gde bi se to moglo ugraditi.
Da zakljucim ovaj post sa jednom konstatacijom. Ni meni se licno mnoge stvari ne svidjaju kao ni vecini gradjana ove zemlje a kada bi nam se sve svidjalo o cemu bi mi ovde pisali i raspravljali? Sta da se radi, takva tura naisla a mi smo tu kolateralna steta. Bar da su ti troskovi nesto nizi ili da su nam primanja veca pa da to nekako lakse podnesemo, ali ovde zakonodavce nije mnogo briga za standard stanovnistva cim se ovako pristupa resavanju problema.
Comment