Voznja po snegu- par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    Re: Voznja po snegu- par pitanja

    Po snegu se vozi kao po jajima.Bez naglih ubrazanja,promene pravca i kocenja.Drzati dovoljno rastojanje i to je to.Imao sam lance dok sam vozio Ford Taunus (zadnja vuca) i problem je bio sto auto nece da skrene vec gura pravo.

    Comment

    • SALE
      CBC Senator XXL
      • 04.01.2005
      • 841
      • Banovo Brdo

      Re: Voznja po snegu- par pitanja

      Zato sto nisi imao zimske prednje gume, sto jaci i tezi auto losije se vozi po snegu.
      Skoro sam se zaglavio u blatu sa odlicnim letnjim gumama uzas zivi, auto je potpuno bespomocan samo vrti u prazno i sa najmanjim gasom. Blato je nekako masnije od snega i nikako da uhvati, posle pola sata guranja nas cetvoro jedva nekako izadje. A pre toga sam mislio nema sanse da se zaglavim, nisam isao sporo vec na zalet prosao nekoliko kriticnih mesta pre toga i ovo za dlaku da predjem.

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Voznja po snegu- par pitanja

        Da ne citiram ceo post painter-a: potpuno se slažem!!
        Zaista je najveći problem što ljudi loše (ali katastrofa) voze po snegu! I zaista u 95-99% slučajeva DOBRA (što novija) zimaska guma i tehnika. Lanci zaista često više smetaju i samo su da dubok sneg (i izgovor putarima i komunalcima u bar 80% slučajeva).
        Kako volim da kažem: ako sa 4 solidne zimske gume ne mogu negde da izađem, šta će mi lanci, nije ni za put (osim za ne daj bože).
        Nisam ni ja baš ekstra klasa za sneg ali bih sebi dao jaku četvorku, jer prošle zime se (relativno) navozah a da nisam ni proklizao (osim par puta namerno na 'poligonu'). Inače dok ne proklizaš na snegu (ne pokušavajte osim na mestima gde nema ili praktično nema saobraćaja) ne možeš da dobiješ full osećaj za vožnju po njemu, mada je zaista više za pravi poligon.
        Za bazičnu pripremu treba početi od onog što je rekao gorans ('vožnja kao po jajima' itd.) jedino se ne bih složio za ono "bez kočenja" jer se i zimi koči kao i uvek samo to treba raditi pažljivije i ređe (i treba znati). Ko nema ABS (kao ja) treba da ga 'simulira' sa više slabijih i kraćih kočenja. Kod ABS-a potpuno naopako, držiš kočnicu!! (probao naravno, ali veća uživancija je bez mada za većinu je opasnije).

        I tako da se ne hvalim previše, iako sam dobar onaj deo "... i takodje krenem iz mesta,na uzbrdici." nisam do kraja savladao. Umem i ja da pođem ali taj deo mi je lošija strana. Znam da se ne može objasniti (lako) i da je stvar u osećaju, ali neki 'hint' nije loše da se da. Ne možemo svi sve znati, zato smo tu da se pomažemo (i učimo jedni od drugih).
        Dakle neko iskusniji (i sa više znanja) neka malo da smernice pa da počnemo "ŠKOLU" (makar dopisnu).
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          Re: Voznja po snegu- par pitanja

          Ljudi, ako auto ima ESP ili ARS, pa na nekim planinama je jako teško pokrenuti auto i sa novim zimskim gumama, probao prošle godine. Na kraju lanci i udri. I da, nikada nizbrdo nisam koristio lance, tu je mnogo lakše bez!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Voznja po snegu- par pitanja

            Naravno! Planine su druga i posebna priča. Mislio sam na više brdska područja (500-600m n.v.), neke prevoje ali koji se (relativno) često čiste i slično.
            Inače pre 2 ili 3 godine sam zakasao u planini (doduše zimske nisu bile nove) da sam od zadnje deonice (bez asfalta, rizla (katastrofa) i dubok nečiščen sneg, par km) odustao na pola. I to je više kriv tip koji je stao (iako malo povučen ali nedovoljno) u krivini gde sam morao da izgubim moment i đavola ... Sneg je bio još i blago raskvašen (za šta makar Vintera ili bolje ali sa sličnim profilom idu kao kroz sir) a i pozadi letnje gume ... I naravno ništa bez lanaca. Tu naravno dolazi do izražaja i kvalitet istih jer se oni jeftiniji (buvljački) ne mogu tek tako namestiti na 10% uspona u snegu od 20-tak cm (neugaženom).
            Put je bio uzak, te se moglo okrenuti samo na proklizavanje (i to ... jeza).
            Za pomenute uslove sam iskusio i šta znači mali obrtni moment koji je za tako nešto (i uopšte terensku vožnju) izuzetno značajan.
            Dakle tema je velika i neiscrpna te bih je makar podelio u tri kategorije:
            1) Osnovni kurs (i vožnja po gradu i očišćenim putevima)
            2) Srednji kurs (led, neugažen ali ne i dubok sneg, brdsko-planinski uslovi)
            3) Viši kurs (planina, dubok sneg, izuzetno teški uslovi); za ovo zadnje ne bih se usudio da dajem savete ali uključio bih se za prva dva gde i imam iskustva i solidno prolazim.

            Inače možda i najvažnije, uz pomenute osnove ('kao po jajima ...'):
            PREDVIDITE ŠTA DRUGI MOGU DA URADE!! UZMITE DA NEMAJU POJMA!!
            Od tri slučaja kada sam bio blizu saobraćajke, dva su bila 100% zbog akcija drugih. Jedan po kiši (kada tip nije stao na STOP, mada uzimam u obzir u vožnji ali ovde je bilo i nepregledno; gde smo obojica solidno reagovali) i drugi slučaj po snegu (ledu zapravo, ledena kora ispod snega od par cm) kada sam se spasio na čistu-čistijatu sreću. Tip je vozio nekih 50km/h nizbrdo (gde ni leti ne može više od 60) i kad me je video prikočio, u krivini, (majko mila!) te se uz 1,5 okret zaustavio na par metara od mene u snegu (od raščišćavanja, ne baš tako rastresit ali na sreću dovoljno). Ništa nisam mogao da uradim osim što sam se na mojoj strani nabio u sneg i gledao (kao u filmovima 'slow') kako ide na mene. Sve se odigralo u 1-2 sekunde ali mi se činilo kao ceo minut.
            Dakle, nekada ne vredi ali kada je pregledno, osim puta pažljivo motrite na ostale učesnike u saobraćaju i prilagođavajte svoju vožnju. Ne vredi vam ni da ste Reli vozač ako na vas neko natrči.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              Re: Voznja po snegu- par pitanja

              Ja bih ovim redom poredjao bitne preduslove za sigurnu i bezbednu zimsku voznju:
              1. Ispravan auto! Ovo je cesto zanemarena stavka i uzrok mnogih nesreca. Znaci,zazori u trapu i upravljackom mehanizmu,geometrija tockova,jednaka sila kocenja na svim tockovima,i,ako nisam nista zaboravio,na kraju bih dodao da je ispravan (dobar) motor takodje bitan. Cudio sam se kako neki automobili sa odlicnim gumama ne mogu izaci,pa sam licno probao i jedva ih isterao uz uspon! Zato sto motor nema kompresiju ili "trokira" pa mora da se navali na pedalu gasa sto je najgore na klizavom!
              2. Zimske gume NA SVIM TOCKOVIMA! Sta god neko rekao,ili sta god zakon propisuje,nikako se necu sloziti da je dovoljno imati samo dve zimske gume. M+S nije letnje-zimska guma kao sto mnogi (pa cak i vulkanizeri) propovedaju,to je zimska guma. Ali one se dele u dve osnovne kategorije,"laksa" kategorija podrazumeva "gradsku" gumu koja ima osobine univerzalne gume i na njoj pise samo M+S,mada poneke cisto zimske "planinske"gume imaju istu oznaku pa ih je tesko razlikovati. "Teza" kategorija podrazumeva pravu,cisto zimsku gumu,"planinsku",i ona ima pored M+S oznake i nacrtanu planinu ili pahuljicu ili oba.
              3. Vozac,koji je naj bitniji u celoj prici,tek sad dolazi do izrazaja!On prvenstveno treba imati veru u sebe i hrabrost,zatim treba da isproba mogucnosti automobila na raznim podlogama (na poligonu) spram svojih sposobnosti! Zapamtite,STRAH I PANIKA su pravi razlozi vecine nesreca,a ne klasicna objasnjenja tipa: klizav put,neprilagodjena brzina,itd. Strah se prevazilazi vezbom koja povecava kolicinu samopouzdanja. Bitno je misliti pozitivno,ljudi koji se mnogo plase i misle o sudaru obicno dozive sudar,cesto.
              4.Tehnika voznje. Postoje osnovne smernice za automobile sa prednjom vucom i nesto drugacije za automobile sa zadnjom vucom. Zatim motor pozadi,motor napred. U praksi sve treba prilagoditi odredjenom automobilu,nije bitan samo tip i marka,nego koji agregat ga pokrece(benzin ili dizel),snaga u CCM,snaga u KW,automatski ili manuelni menjac,ima li raznorazne kontrole kocenja i proklizavanja itd.
              5. Osim lanaca u gepeku (postoje jos kojekakvi dodaci,carape,kandze,sprejevi,kao i gumeni lanci,itd) valjalo bi imati jos neko pomagalo,narocito u "pasivnim" krajevima. Recimo: mali asov-lopatu...(ne mogu bas svega da se setim). Nekad su ljudi nosili malo peska pa bacali pod tockove na ledu. Ja mislim da je bolje dve stare patosnice probusiti na krajevima i vezati po jedan duzi kanap(konopac). U nuzdi,bilo da je sneg,led,ili blato,te patosnice se stave ispred tockova,podvuku se koliko je moguce,a slobodni krajevi kanapa se vezu za zadnji branik ili gde god. Ali i ovo je kao i svaka "budzevina" nesigurno,ako je patosnica gumena i mekana samo ce izleteti na drugu stranu a auto se nece ni mrdnuti,pa se moze kanap pokidati itd. Steta je sto su zabranili gume sa "spajkovima" iliti ekserima! Takodje,valjalo bi uvek imati dosta goriva u rezervoaru,kao i nekakav "grejac" za grejanje u slucaju predugih blokada puta,da ne bi trosili gorivo i davili se u gasovima. To moze biti bilo sta,od svece do plinske kamperske grejalice. Cebe-zasto da ne! Ja nosim gumene cizme i rukavice,i staru jaknu,pa i ako krenem negde u cipelama nije problem,obujem caskom cizme ako zatreba da se neko "pogura" itd.
              Sigurno sam nesto propustio,pa dodajte.
              Kasnije cu pisati neke osnovne smernice za voznju s prednjom vucom (zadnju ne poznajem)

              Comment

              • skijash
                CBC Senator XXL
                • 07.09.2007
                • 1354
                • Beograd
                • wrx

                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                Biće škola vožnje ispred s.c. Banjica kad padne sneg

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Voznja po snegu- par pitanja

                  Ako je lekciju br. 1 dao gorans (uz ispravku, umesto "bez kočenja" treba "bez nepotrebnih kočenja") a lekcija dva je: Predvidite ... (u prethodnom post-u), onda sledi i treća.

                  Lekcija br. 3 (osnovni kurs): Ne plašite se!! (have no fear!) i USUDITE SE DARE (for it)!!

                  Bez ovoga ste propali u startu. Ne vredi. Parkirajte kola dok ne prođe zima. Idite taksijem ili javnim prevozom.
                  Morate da se ne plašite (ali budite oprezni) a da idete uz kraću ili dužu deonicu uzbrdo (ili samo tešku) trebate da se usudite da vozite kako se već mora (lekcija 4 koja sledi) a ne kao po 'suvom'.

                  Lekcija br. 4 (osnovni kurs): OSETITE PODLOGU (FEEL THE SURFACE).
                  Ovo mora da se stekne u praksi. Važi i za vožnju po suvom ali nigde kao kod snega (i leda). Morate da naučite da osećate kontakt automobila (pneumatika) sa podlogom i da 'čitate' povratne informacije. Kada počnete da proklizavate promenite putanju, prilagodite se, skidajte nogu sa gasa, udarite blagu kontru, itd. (sve bi mogle biti posebne lekcije). Često po snegu i ledu morate da tražite pogodnu putanju.
                  Šire gledano važi OSETITE! Treba osetiti i kada hvata kvačilo da bi ste krenuli uzbrdo i sl. Naravno kočnice moraju biti potpuno ispravne a kvačilo dobro podešeno.

                  Lekcija br. 5 (osnovni kurs): Motajte volanom (ali umereno); ovo je samo dopuna prethodnog. Iako treba izbegavati nagle pokrete često se mora blago korigovati kurs (zavisno od situacije na putu) da bi se dohvatili podloge sa boljom trakcijom. Korigujte putanju i to je to.U slučaju ESP-a delom možete presočiti ovu i prethodnu lekciju ali ipak nije loše znati.

                  Lekcija br. 6 (osnovni kurs): Ponekad treba dati gas!!
                  Ako imate ESP nekada morate i da ga isključite. Da bi ste se okrenuli na malom prostoru ili da bi ste se izvukli iz (srednje) dubokog snega mora po(nekad) i da se ide na 'šlajfovanje' pneumatika. Ako je situacija da je sneg razkvašen (lapavica, mud) da bi ste pošli uzbrdo morate ići sa većim gasom inače nemate šanse; ako ne krenete odmah sačekajte da malo 'rasčistite teren' proklizavanjem točkova (lapavica mora da leti na sve strane!!) - istovremeno blago motajte volan da bi uhvatili pravac (tj. "krivac") pa uz malo "sitnog slaloma" može i uz 10 do 15% uspona.

                  Lekcija br. 7 (osnovni kurs): Napumpajte gume!!
                  Prilično je pogrešno staro verovanje da je bolje da su gume malo izduvanije. Može se za posebne slučajeve razglabati i par strana, malo više površine i nešto trakcije se može dobiti ali ukupno se gubi. Samo dobro napumpana guma može da bude sigurna i na suvom i na mokrom pa i na snegu (i ledu). Ne morate ići preko (gornje) idealne granice (kao ako želite da auto manje proklizava leti i bolje prolazi kroz vodu) ali budite na njoj. Neki normalan preporučen pritisak je zapravo najbolji. Možda morate da podignete pritisak za 0,2-0,3bara ako pumpate kada je temperatura u plusu.

                  Malo sam pobrkao lončiće ali namerno. Saveti su za osnovi kurs a neka objašnjenja za srednji. Bar do desete će već neko dopuniti.

                  Ajde! Dao sam šlagvort. Sigurno ima vas na desetine koji ste bolji po snegu od mene! Jedva čekam nastavak. Ne mora po lekcijama (uživeo sam se u ulogu profe, ma zezam se!) mogu i samo iskustva.

                  Nisam video Painter-ov tekst, pošto sam bio odsutan 15-tak min. Malo sam ponovio stvari (ali neke nije loše čuti).
                  Painter izvoli:
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • painter
                    Banovan
                    • 04.03.2010
                    • 738
                    • beograd,m.mostanica

                    Re: Voznja po snegu- par pitanja

                    Expendable,sta reci!?
                    Nesto o kretanju: Vecina automobila moze da krene bez dodavanja gasa,cak i na usponu pod opterecenjem. Ovo mnogi ne znaju,a slobodno probajte! Najgore sto moze da se desi jeste da se auto ugasi. Ovo kretanje bez gasa moze uvek da se praktikuje i kvacilo ce mnogo duze trajati a potrosnja goriva ce biti manja. Na klizavoj podlozi je maltene pravilo. Uvezbajte ovo na ravnom a potom na usponu. Zatim lagano dodavajte gas i prebacite u drugu brzinu. Nekad je moguce prebaciti u drugu bez dodavanja gasa! (na ravnom). Nekad je moguce krenuti drugom! Ili krenite prvom bez gasa a onda naglo dodajte gas (na kratko,da prosljajfuje) pa brzo ubacite u drugu!Ako kliza igrajte se s gasom,u sekundi otprilike jednom,dvaput pritisnuti otprilike trecinu gasa i pustiti. Probajte sve ovo opisano. Retki su slucajevi u kojima je bolje dati veci gas da bi se izvukli iz bedaka. Automobili sa puno snage a pogotovu sa velikim obrtnim momentom su idealni tako sto se voze sa malo gasa u sto vecem stepenu prenosa,i brzo reaguju na "igranje gasom". Ako ste sami u kolima pa nema ko da "pogura" a zaglavili ste se u udubljenju ili sami napravite udubljenje u podlozi zbog loseg starta,izvuci cete se tako sto cete brzo prebacivati iz rikverca u prvu (ili drugu) dok ne postignete dovoljno inercije da "iskocite" iz tog udubljenja. Jos nesto,ali ne odgovaram za posledice: u krajnjoj nuzdi moze se ubaciti u brzinu,pustiti kvacilo,i izaci iz automobila tako sto ce jedna ruka biti na volanu i gurati auto dok ne krene. Ali ovo zaista moze biti opasno,mozete se okliznuti i pasti pod auto,ili da vam se glava zaglavi izmedju karoserije i okvira vrata(prozora)!!! Obzirom da je jedna ruka na volanu prilikom pada okrenuce volan bas gde ne treba- ka vozacu!

                    Comment

                    • gorans
                      CBC Senator XXL
                      • 09.03.2010
                      • 1525
                      • Beograd

                      Re: Voznja po snegu- par pitanja

                      Meni se to desilo sa Reno 4 kad sam bio klinac.Auto je krenuo i ja sam ostao obesen za vrat izmedju stuba i vrata ali sam nekako uspeo da se otrgnem na 4-5m pre nego sto je leva vrata ostavio na drvetu i zakucao se u ambar.Da se nisam iskobeljao,otkinuo bi mi glavu.

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        Re: Voznja po snegu- par pitanja

                        Evo i ja bih nešto...
                        Umesto poslednjeg Painterovog saveta,ja bih radije preporučio da zamolite ili potražite nekoga da gura. Zamislio sam sebe zaglavljenog u procep između vrata i karoserije
                        Jedan od trikova za vožnju kada je kolotrag utaban i zaleđen je da se jednim točkom gazi malo po strani. Čak i kad je zaleđeno,zna da pomogne.
                        Što se zadnje vuče tiče,par mojih iskustava su da nikako ne treba naglo pritiskati papučicu gasa - suprotno od preporuke za prednju vuču,ali je još opasnije naglo otpuštanje pedale gasa zbog neočekivanog a sigurnog zanošenja i eventualnog okretanja. Takođe,opteretite dodatno zadnju osovinu,mnogo znači za trakciju.
                        Nebi trebalo sa zadnjom vučom na klizavom kolovozu dodavati gas dok se skreće,već za to skretanje treba koristiti inerciju,jer posledica može da bude da auto ode pravo,umesto da skreće u željenom pravcu.Ako se desi da se auto zanese prilikom skretanja,okrenite volan u suprotnu stranu i blago dodajte gas. To je obično dovoljno da se auto vrati na željenu putanju.
                        Sve ovo vam se neće dogoditi ako vozite auto sa prednjom vučom.
                        Onima što voze zadnju vuču sa namerom,želim puno snega i poligon za uživanje.

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Re: Voznja po snegu- par pitanja

                          Hvala painter!
                          Otprilike sam znao ali ... Ne baš bez gasa. Ne znam da li može kod keca uzbrdo (kao kod mene) ali vredi probati. Drugom sa malim gasom sam već startovao na ravnom ili blago uzbrdo.
                          Ono sa punim gasom su zaista retke situacije. Lapavica a naročito kada je pola sneg pola voda i do pola točka. Tu standardne metode za sneg ne daju rezultate naročito ako je ohoho uzbrdica! I kreće se prvim stepenom prenosa. Naravno ne nabija se gas do daske (ukopavanje, mada i treba isto ali kontrolisano) nego isto malo treba "tražiti" gas, od laganog do pola gasa pa i malo jači.
                          Probaću tvoj savet (osim sa sa izlaskom iz automobila, mada to već znam ali je zaista opasna stvar i nije za uzbrdice bar ne veće).
                          Nisam baš ni je neki frik (tek pomalo) za vožnju po snegu (i ledu) ali sam se navežbao, naročito prošle godine, a u kraju su mi ulice kao u 'Frisku' strme pa cepa!
                          Evo jednog trika (iz iskustva).
                          Situacija je sledeća: treba izići uz solidan, ali kraći (cca. 100-200m) uspon a na ulici led (ne baš uglačan jer onda samo spajkovi pomažu). Umesto (kao po snegu, ugaženom naravno) da se zaleti u drugom stepenu i izađe uz relativno mali gas (manje od pola) ovde treba da se zaleti u prvom stepenu prenosa (u prvom slučaju je brzina veća) koliko se može (makar 20km/h ili još bolje 25) i izlazite sa malo većim gasom (pola ili čak malo više).
                          Standardno mišljenje da čim prebacite brzinu iz veće u manju da stajete na ledu važi skoro 100% dok na snegu (ako uskladite pravi trenutak, i još ako nemate 'nesinhtonizovanu' prvu kao kec i punto) to još i može da se izvede (pre nego što potpuno izgubite zamah i naravno uz povećanje gasa da se održi ta manja brzina 10-15km/h kada izvodite kritičan manevar.
                          Ima toga još ali da se poprisetim.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • mirdza
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2005
                            • 2437
                            • Katowice (PL) / Banja Luka
                            • AGP / W126

                            Re: Voznja po snegu- par pitanja

                            Originally posted by Stratos
                            Takođe,opteretite dodatno zadnju osovinu,mnogo znači za trakciju.
                            Sve je super dok ides pravo, ali ako te "poprijeci" mozes samo da se pomolis jer auto postaje krajne neupravljivo.

                            Originally posted by Stratos
                            Nebi trebalo sa zadnjom vučom na klizavom kolovozu dodavati gas dok se skreće,već za to skretanje treba koristiti inerciju,jer posledica može da bude da auto ode pravo,umesto da skreće u željenom pravcu.
                            Tacnije, gepek te prestigne
                            Gas moze da se dodaje i da se koristi umjesto volana (kontrolisana nadupravljivost) ali ne savjetujem u saobracaju

                            Nemam neko preveliko iskustvo sa RWD (ispod 100.000km) ali mi je zimi daleko prijatniji za voznju nego FWD. Jeste zahtjevniji, ali se lakse kontrolise i ponasanje je predvidljivije. Nezgodni momenti su kretanje uz brdo i izlazenje iz dubljeg snijega, ali se i to moze prevazici.
                            Kad smo kod kretanja uz brdo - kod FWD postoji "caka" da se smota puni lijevi ili desni i auto cimne u stranu. Na taj nacin se smanji ugao uspona, a kada auto krene onda je vec lako Aha, jos jedna stvar - u vecini auta koje sam vozio, dalkeo lakse se krece sa iskljucenom kontrolom trakcije (ukoliko postoji).
                            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                            Comment

                            • Cherokee_NS
                              CBC Senator XXL
                              • 08.02.2009
                              • 802
                              • Novi Sad

                              Re: Voznja po snegu- par pitanja

                              Ovo sto je Stratos rekao potpisujem... Umalo nisam zakucao caletovog sveze ofarbanog dzipa jedne zime, krenuo sa raskrsnice i zabacio zadnji kraj sa brzinom od 10 km/h, prosao 20 cm od STOP znaka
                              Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

                              Comment

                              • painter
                                Banovan
                                • 04.03.2010
                                • 738
                                • beograd,m.mostanica

                                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                                Odlicno,lepa iskustva iz prve ruke! I ja sam imao nezgodnih situacija kao mlad vozac,glava u procepu itd. Stratose,jos je gore kad prezivis pa zamislis sta je moglo da se desi...! Ja sam ekstremista,ali treba biti pazljiv! Bolje ostaviti auto,ma bolje izgubiti auto- nego zivot!
                                Sto se tice prelaska iz druge u prvu na usponu i ukopavanja,kao i slicnih situacija,obavezno probajte "igranje" sa gasom! Morate steci osecaj za to i pronaci pravi ritam,ali to je izuzetno efikasna fora.
                                Prednja vuca se lako vozi,treba biti malo hrabar i imati osecaj... Igranjem sa gasom po krivinama (ovo se radi sporije nego u prethodnom slucaju) prebacujete teziste napred ili pozadi. Kada dodate gas teziste je pozadi,kada pustite gas(ili kocite) teziste je napred. Sta to znaci? Ako auto prokliza zadnjim delom (pocne da vas obilazi) i pustite gas ili pritisnete kocnicu samo cete pogorsati!Treba da dodate gas! Ako ne mozete da dodate gas ili se plasite onda ga smirite volanom ,znaci ako zadnji deo ide levo motajte levo i obrnuto. Ako prokliza prednji deo treba da pustite gas,automatski teziste ce se prebaciti napred,zabacice se zadnji kraj i auto ce ispratiti zadatu putanju. Ovo ne vazi za proklizavanje prednjeg dela kad je auto usao u krivinu sa vec pustenim gasom pa zbog losih guma ili leda proklizao! Vazi samo u slucaju kada je auto usao u krivinu pod gasom. Ovo nezeljeno klizanje moze se resiti onim ubrzanim igranjem gasom ili povlacenjem rucne na kratko...za ovo treba vezbe.

                                Comment

                                Working...
                                X