Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skyline GT-R
    CBC Senator XXL
    • 13.02.2005
    • 806
    • Chicago - My Kind Of Town

    Hm...

    1. Kod onih parametara sam uzeo PROSECNU potrosnju gde je kod voznje kroz grad potrosnja kod benzinca prilicno uvecana.
    Medjutim ako pricamo o poslovnim automobilima, koji se mahom voze po auto putu, razlika u potrosnji je dosta manja...pa onda dolazimo do jos vece cifre (kilometraze) posle koje diesel posta isplatljiviji.

    Ja sam uzeo dve 2-litarske masine.Razlika kod dva dva pandama od recimo 1.3L-1.4L je toliko velika da je smesno i pomisljati o ispaltivosti diesela.

    2. Zasto se sada okreces firmama koje kojima trebaju automobili za rad\prevoz.
    Gledamo individualce>koliko ti predjes godisnje.Mozes da pogledas anketyu ovde sa foruma koliko ljudi prelaze godisnje pa izracunaj koliko godiuna treba da vozis drndav auto..auto koji se trese, koji je sporiji, koji kad palis treba da sacekas da se zagreje, da placas servise skuplje.. itd itd...da bi poceo da se isplacuje.

    Da...kod one racunice isplativosti u benzinu nisam racunao skuplje troskove servisiranja.
    Dodaj i to

    Comment

    • jevtic
      CBC Senator XXL
      • 26.11.2006
      • 729
      • beograd

      evo ja imam osobni automobil cirka 2 godine i 4 meseca i na satu tacno 94997 km. (zapamtio jer mi se prblizava 95k)

      da li mii se isplatio dizel? i isplatio bi se da se prelazi mnogo manje (20k km/godina). mozda ti je ta racunica od 70k km i optimisticna mozda je cak i u pojedinim verzijama odnosno manjim automobilima potrebno preci i oko 100k km da bi dizel bio isplativ. ali smatram da je davno proslo vreme kad se automobil upotrebljavao samo u retkim slucajevima. retko ko kupuje nov automobil i ne namerava da ga zadrzi makar 5 godina i da sa njim prodje makar 100k km.



      text sa kojim je poceo cela diskusija je upravo o tome da dizeli ucestvuju u prodaji novih automobila sa 60%. znaci po vama svaki drugi covek je kreten jer on voli da se dzekira pred komsilukom ( mada ne znam kakav je to komsiluk ), koristi naftu od poljoprivrednika ili muva nesto sa loz uljem ili jednostavno kupuje naftu od raznih sofera autobusa koji su na svojoj voznji uspeli da nekako smanje potrosnju pa onda to preprodaju ili pak sami sami su soferi pa kradu za svoj racun.

      ipak istina nije takva. istina je da danasnji dizeli nude mnogo ali ne mogu ponuditi ono sto vi zamisljate da oni treba da pruze. ne mogu vam dizeli iz 2l motora pruziti 360 ks+ nekim tuningom do par hiljada eura kao sto recimo turbo benzinci mogu. ne mogu pruziti to da se vrte preko 4.5k obrtaja. ne mogu pruziti prefinjenost u radu kao sto to rade benzinci.


      ono sto mogu da pruze je performanse koje su jednake ili bolje (zbog obrtnog) od atmo benz motora istih zapremina i uz to mogu pruziti dosta manju potrosnju. ali sve to kosta pa tako i ti dizeli su skuplji oko 2k evra od atmo benzinca. ali 60% kupaca vozila ovo sasvim odgovara i spremni su da plate kuplju cenu.


      p.s. mnogi dizeli se polako priblizavaju magicnoj cifri od 100ks/litar.

      reno laguna 2.0 dci 175ks
      2.0 tdi 170ks.
      bmw 3.0 bi turbo 286ks.
      bmw 2.0 u redizajniranoj 1er imace 177ks

      znam da je ovo smesno prema nekim turbo benzincima ali je ovo pocetak.


      inace takodje je netacno da se dizeli mnogo vise forsiraju u razvoju nego benzinci.

      dizeli se razvijaju tek poslednjih 10 godina a do skoro kako ste rekli retko je i bilo vozila sa dizel pogonom dok se vozila sa benz pogonom razvijaju poslednjih 100 godina. a da ne pricamo o auto trkama koje sluze kao jedna velika lokomotiva iz koje se najbolja resenja prenose u obicne automobile koje kupuju obicni ljudi. ucesce dizele u auto trkama je kranje zanemarljivo (som audi r10 na le manu).



      neko rece da bi voleo da vidi ovu diskusiju za 10 godina.


      takodje i ja bi voleo da vidim ovu diskusiju za 10 godina. u svakom slucaju ako ove eko norme totalno ne uniste razvoj motora mislim da cemo imati veoma uzbudljivu trku .
      ex - fabia 1.9 tdi
      golf 2.0 tfsi

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        A šta se toliko radilo sa benzinskim motorima? Moj auto je star 17 godina i nije što je moj, ali 70-80% novih benzinskih motora su manje savremeni nego motor u mom autu, šta je tu napredovalo, nemam pojma? Uporedi neki dizel od pre 17 godine i uporedi današnje dizele.

        A autotrke nešto i ne mogu da služe za razvoj motora - zbog toga što su motori regulisani brdom ograničenja, došlo se (odavno) u situaciju kada je motor jednostavno postao skoro sporedan element u trkačkom automobilu.

        Comment

        • LazaNS
          CBC Član
          • 24.12.2006
          • 93
          • NS

          Originally posted by jevtic



          text sa kojim je poceo cela diskusija je upravo o tome da dizeli ucestvuju u prodaji novih automobila sa 60%. znaci po vama svaki drugi covek je kreten jer on voli da se dzekira pred komsilukom ( mada ne znam kakav je to komsiluk ), koristi naftu od poljoprivrednika ili muva nesto sa loz uljem ili jednostavno kupuje naftu od raznih sofera autobusa koji su na svojoj voznji uspeli da nekako smanje potrosnju pa onda to preprodaju ili pak sami sami su soferi pa kradu za svoj racun.




          .

          Mogu da shvatim da neko ne voli dizele, i ok je to, ali onda stvarno ne treba da prica price tipa muka mi je u dizelu od vibracija, u dizelima smrdi, dime 5 metara iza sebe, cuju se ko traktori... teske nebuloze.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            jevtic


            Stani malo, nemoj tako. Po ko zna koji put u ovom topicu, brzina sagorevanja diesela je limit za obrtaje. Smanjivanje hoda da bi se omogucilo ici visocije bi dovelo do smanjenja obrtnog momenta i dovelo do vece akseleracije klipa, tako da ovo sto vi zovete pocetkom je i najblize moguce kraju za jedan diesel motor u normalnim litrazama radne zapremine.

            Multistage injection je upao kao zadnji hit radi popravljanja kulture rada motora i nedaje nista vishe. Tehnike koje treba da se tuku protiv zakona fizike su pretezno iscrpljene za ovu tehnologiju SUS motora.

            Benzinski TuRbo motori, svi koje ovde u odbranu disel motorima spominjete, to su sve motori koji su bez performansi, dakle turbina je ubacena iz ekoloskih razloga a snaga istih je biprodukt a ne cilj.

            Upravo kao sto se nemogu porediti iz bilo kojeg vida performansi diesel vs benzin tako se nemogu porediti isti u turbo verzijama sve dok pricamo o istim zapreminama motora.

            Sve je vishe zemalja koje polako ali sigurno uvode dodatne takse na diesele, Austrija je upravo u toku sa procedurom.

            Prvo su na gomilu diesela nabacili katalizatore, koji su se pokazali da su stetniji po okolinu sa katom nego bez. Da bi sprecili mikrocestice koje su napravile vecu havariju jer lete po vazduhu kao lagane, uvode mikrofiltere a razlog izvodbe multistage injection na dieselima je da bi se iskontrolisalo samochiscenje (odgorevanje ) u mikrofilterima.
            Sve je vishe propratne elektronike na dieselima da bili u ekolosoj igri i dalje. A tu upravo pocinje i tragichna zamka za jednu nekada jednostavnu konstrukciju.

            Dakle, sve sto se na diesela nabacilo i dovelo ga na ovaj nivo na kojem je sada je uradjeno da nebi IZUMRO kao ekoloski neprijatelj.
            Jer cena diesela je i isplatljivost voznje sa istim ta koja diktira da se vlasnik odlucuje iz LICHNIH ekonomskih razloga da vozi isti ma koliku stetu po ekologiju chinio isti.

            =====================
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • jevtic
              CBC Senator XXL
              • 26.11.2006
              • 729
              • beograd

              vidim ja da ce nam ekologija doci glave.........




              zeleni se nece smiriti dok svi nebudemo isli peske....
              ex - fabia 1.9 tdi
              golf 2.0 tfsi

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                Ja sam za varijantu turbo benzinaca na LPG i sl. To je najveci uzitak uz ekologiju i ekonomiju. No nijedan proizvodjac danas to nema u ponudi.
                Malo mi je blesavo da cekam 2-3 ili vise godina i da za to vreme predjem 100-150 K km na benzin koji je mnooogo skup pa da onda na matorom motoru i automobilu vrsim ekonomske i ekoloske zahvate u vidu dogradnje eplinskog uredjaja. Zato TD i uzivaj. Nek' je skuplji u startu, isplati se na kraju na broj kilometara i imam garanciju i nemam doradu. I mogu u malom autu da imam dosta snage da uzivam u voznji i da mi ostane prtljaznik i rezervni tocak na mestu...
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Rezonujes sa proslosti, Metan, prirodni gas je u toku kad je u pitanju ekologija.
                  LPG je naftni gas.

                  Ovde kod mene autobusi idu i na E85 i na Metan vec hm.. decenijama...
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    Svodi se na to da ovde CNG moze da se nadje na jednoj pumpi u zemlji i moram da prepravim ceo auto u rezervoar i ostavim mesto samo za sebe i sandwich da bih mogao da se vozim. To jednostavno nije prakticno, ma koliko je jeftin i ekoloski ispravan.
                    Izvinjavam se sto problem posmatam iz licnog aspekta
                    A E85 je misaona imenica.... To ovde postoji samo na interentu
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • TAZZ
                      Banovan
                      • 30.05.2005
                      • 1409
                      • NBGD,SERBIA

                      @ PROLUPATOR...


                      PA i LPG je do pre par godina bilo samo na INTERNETU!

                      A sad kao pechurke posle kishe...
                      Za 2 godine da vidimo shta ce da bude... nije daleko... samo 2-3 godine...

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        Da, bre, mladi ljudi a dede. Sve vuku neke price iz onog dela istorije koji njima odgovara.

                        Zadnjih par godina se strasno zahuktava, otvorilo se vise prodavnica nego u proslih 30 godina..

                        Poz.

                        Comment

                        • shadow
                          CBC Senator XXL
                          • 23.09.2005
                          • 555
                          • Beograd

                          Originally posted by LazaNS
                          Mogu da shvatim da neko ne voli dizele, i ok je to, ali onda stvarno ne treba da prica price tipa muka mi je u dizelu od vibracija, u dizelima *stinking*, dime 5 metara iza sebe, cuju se ko traktori... teske nebuloze.
                          Uopste nisu teske nebuloze, cak nisu ni nebuloze, to je ziva istina. Ipak ima vishe starijih dizelasa na nasim ulicama nego novih. Stari dizeli vibriraju (imao sam jednog, i vozio sam se u vishe njih), svi redom su poskidali katalizatore i filtere chadji...jer im je neki pametnjakovic tako rekao...pa kad vozis uzbrdo iza nekog dizela, spasavaj se ko moze...cak i noviji dizeli oce da bace dimnu zavesu jer je vlasnik skinuo cat i filter...i da ide to i do 5m iza sebe...cuju se ko traktori jer nemaju zvucnu izolaciju...neko skinuo...i naravno zbog starosti imaju po neku rupu kroz koju ulaze "miomirisi" iz izduva koji je negde busan...ovo nisu ekstremni slucajevi, ovo je redovna pojava...
                          My crew is all fired up
                          Y'all better just wise up

                          Comment

                          • Vladd
                            CBC Senator XXL
                            • 09.07.2006
                            • 581
                            • NBG

                            Osim sto kupovinu diktiraju proizvodjaci, a ne korisnici, razlika cene dizela i benzina je 10 centi. Sto bi predpostavilo ustedu 0,7 evra na 100km, i sada treba "stedeti", na vec date pare, do jedno 1500 evra, sledecih 21000km.

                            A pri tome se voziti lagano, do 3000 obrtaja, sa mirisom, traktorskim vibracijama, i 1,5k€ manje u kasici....zbog nekog "osecaja", stedljivosti, briznog domacina, male potrosnje.

                            Pa i kada sam G2 dizel vozio po gradu('90-ih), trosio je 8-9L, par godina star, pa kada se "ona" cena preracuna, novcani ekvivalent je bio 5-6L benzina.
                            Otisao je poljoprivredi, a ja uzeo benzinca i belu tehniku, provetrio garderobu...

                            Poz.

                            Comment

                            • AreOut
                              CBC Senator XXL
                              • 22.07.2006
                              • 590
                              • Zabjelo

                              Ma jok kakav turbo + LPG, obican benzin i LPG su zakon ko hoce da stedi ko nece nek uzme turbo benzin
                              http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                              Comment

                              • Rendjo
                                CBC Senator XXL
                                • 26.06.2006
                                • 340
                                • Zadar HR

                                Originally posted by Vladd

                                Pa i kada sam G2 dizel vozio po gradu('90-ih), trosio je 8-9L, par godina star, pa kada se "ona" cena preracuna, novcani ekvivalent je bio 5-6L benzina.
                                Otisao je poljoprivredi, a ja uzeo benzinca i belu tehniku, provetrio garderobu...

                                Poz.
                                Gradski uvjeti su jedini gdje potrošnja diesela može značajnije porasti.Jučer sam pržio autoputom relaciju Zadar-Pleso(Zagrebačka zračna luka) rjetko spuštajući ispod 170..uglavnom oko 200.Potrošnja je bila oko 7,6l.Na kraju sam ponovo restartao komp kad sam stigao i vrijednost koju mi je očitao je bila 7,3l(s tim da sam nakratko zapeo u jednom zastoju).Aj to probaj ponoviti sa recimo 2.0TFSI-jem koji slovi za naprednijeg turbobenzinca..yeah,right Pocicat će najmanje 13l a vlasnici GTI-a mi se znaju pohvaliti da oće to i preko 15 Moj 270cdi ima 2700kubika i jedan cilindar više(petak) i pržim ga na autoputu koliko god hoću i prosječna potrošnja nikad ne prelazi 8l(može biti 8i po al se treba jaaako potruditi..eventualno nepotrebnim navijanjem u crveno non stop)

                                Comment

                                Working...
                                X