Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Ne mora da znači da vam je motor pohaban. Kompresiju možete uraditi da mirnije spavate.
    Ragazzoni je pomenuo ali implicitno pa da samo ponovim:
    Može biti i do loše rešene iberture motora (kod mnogih motora, naročito krajem 90-tih i prvih godina u XXI veku).
    Više o tome u "horizontu" gde je Boost to lepo objasnio (mada na tehnički visokom nivou i sa dosta žargona pa ne mogu svi sve da razumeju, ni je nisam nekih 20%) i pokrenuo stručni forum koji smo, na žalost i bez namere, pomalo sabotirali Ragazzoni i ja. Razlog? Više vremena čovek ima u "surovoj" i više kapitalističkoj Švedskoj nego u polu-socijalističkoj Srbiji. Nazdravlje!
    Uz sve to on je najviše iskustva imao kao i rezultata i sasvim je više znao tako da ga i nismo u potpunosti mogli pratiti mada je bilo korisnih stvari i ponešto smo naučili jedni od drugih.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • kristina990
      Banovan
      • 13.04.2009
      • 1066
      • Srbija

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      @drako... ne čačkaj mečku,ćuti i vozi....sve je to dobro...

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        ... isto kao prethodno samo kraće rečeno ... Kris

        Samo bih dodao:
        ... i uživaj!
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • drako
          CBC Član
          • 18.05.2011
          • 67
          • Kragujevac

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Može biti da je to najispravnije razmišljanje, ali eto znatiželja...
          I jako volim da čitam ljude koji znaju šta pišu, pa još kad sam na bilo koji našin zainteresovana strana...

          I još da dodam:
          Vi ste meni pomogli da razrešim svoj eventualni problem ili nedoumicu. Smatram da je u najmanju ruku fer da javim kako se sve završilo, i tako ću i nastaviti da radim kada god budem pitao o nečemu što me muči.

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Natürlich
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Da uskocim na brzaka.. motori su zaptiveni pri radilici, sa prednje i zadnje strane, od strane transmisione dekle lanca/kaisa i iza zamajca. Obadva semeringa su napravljena konstrukcijski da drze pritisak u kucistu motora u sahu, tako da ni malo ne sprecavaju implodivni propust atmosferskog vazduha u motor. Upravo usled iberture koja postavlja motorno kuciste na vakumsku stranu, nece se primetiti da motor u****va vazduh na tim semerinzima u izvesnim uslovima rada (mali obrtaji i mali trotel daju za rezultat niske blow-bi gasove i visok vakum u kucistu motora, isto kao i dugacka kocenja motorom iz visokih obrtaja). Cesto fabrike menjaju leverantore semeringa (iz ne objasnjivog razloga, ne prate logiku da nekvaris nesto sto radi) pa izvesne serije motora imaju semeringe koji "ostare" malo brze.

              Za Srbiju i nivo sumpornih i ostalih jedinjenja kojima su ovi semerinzi izlozeni ovo pokrece okrucivanje kod semeringa puno brze nego li u drugim uslovima (zemljama).

              Dakle, upro sam prstom na to sto stvara mucninu, posebno kad su kratke relecije voznje u pitanju gde se ulju ne dozvoli da dosegne svoju radnu temperaturu i oslobodi se raznih fenomena.

              Nadam se da sam rasvetlio jos jedan momenat , kako god, postoje razne hemikalije kao aditivi za resealing koji vracaju semeringe u njihovu mekanost te omogucavaju da opruge u semerinzima imaju dovoljan pritisak za zaptivanje. (hemijska skracenica protiv zamene semeringa koji nije ostecen jer okrucivanje nije direktno ostecenje mada ima svoje fenomenalije).

              Postoje i izvesna dodatna aftermarket resenja gde se na konekciju iberture prikaci bleed ventil koji propusta atmosferski vazduh u cev iberture cim vakum padne ispod 60kPa (ca: -0,4Bara)

              Pozz
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • legenda
                CBC Senator XXL
                • 28.03.2009
                • 1345
                • Beograd

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Gospodine Boost,Vama cast i cest,ali imam problem da razumem,pa ako moze malo pojednostavljenije...
                Kakav je to implodivni propust atmosferskog vazduha?...
                Kakvi su to blow-bi gasovi...
                Sta su leverantori semeringa...
                Moze neka slicica i uputstvo bleed ventila...
                Thank you

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Originally posted by legenda
                  1. Kakav je to implodivni propust atmosferskog vazduha?...
                  2. Kakvi su to blow-bi gasovi...
                  3. Sta su leverantori semeringa...
                  4. Moze neka slicica i uputstvo bleed ventila...
                  Thank you
                  1. Eksplozija, sirenje od centra prema vani, implozija, uvek vezana sa pucanjem posude koja je pod vakumom, recimo stari CTR televizori i monitori imaju katodnu cev koja je pod vakumom i ona ne moze da eksplodira vec da implodira.
                  Tako i vazduh spolja prodire u kuciste motora na tackama koje su najslabije zaptivne jer je motor pod podpritiskom.

                  2. blow-bi gasovi su gasovi prilikom sagorenja koji prodiru pored karika u kuciste motora i nose sa sobom sva jedinjenja koja razgradjuju i degradiraju ulje. Da nije njih, ulje u motoru bi trajalo koliko i u kompresorima vazduha.

                  3. Isporucioci

                  4. Cesto prisutan pri PCV sistemima.
                  http://www.shopwiki.com/ACD-Positive-Cr ... tion-Valve

                  Ne preporucjume postavljanje istog na motor na pamet, svaki motor ima svoju "stratesku" tacku gde je idealna pozicija.

                  Pozz
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Hvala puno,svaka cast na objasnjenju...vise nego jasno...

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      Boost:

                      Jako stručno i tačno kao i uvek.
                      Jedino što kao i uvek većini ostaje nejasno do kraja.
                      Mada kad pojasnite, kao što kaže i Legenda, sve je jasno (treba još i vremena imati).
                      Sasvim se slažem (iako je to samo glavni razlog a ima još par sitnih) za objašnjenje zašto motorno ulje ne može da traje koliko kompresorsko (čak i manje aditivirano) koja (po pravilu) traju: 2000h mineralna, 4000h PS i 8000h sintetička.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Ajd' i ovde (i neću više).
                        Legenda je bio u pravu da je Castrol najbolji ... samo nije bio svestan za koje automobile.
                        Više na blogu:
                        http://motornaulja.blogspot.com/2011/07 ... okazi.html
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • laguna kec
                          CBC Član
                          • 29.06.2011
                          • 16
                          • slovenija

                          Pozdrav svima.
                          Interesuje me da li je primerno sipati u renault lagunu ulje elf excelium nf 5w 40 i kada ga menjati i raditi mali servis?
                          Vozilo je renault laguna,99 godiste,benzin,1,6 16 v.
                          Hvala unapred

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            ?!
                            U kom smislu primereno? Što je motor malo stariji i prešao 200k km?
                            Niste naveli šta ste do sada sipali, koliko motor troši ulja, uslove vožnje i ostalo.
                            5W-40 je jedno od najprimerenijih viskoznih gradacija za vaš motor, iako je izbor veliki (0W-30 do 15W-50).
                            Ukoliko motor ne troši ulje (ili ne bitno više od novog) zadržao bih se na SAE 40 uljima (0/5/10/15W-40).
                            možda bi se moglo postaviti pitanje: da li je primereno sipati (skuplja) 0W-40 sintetička ulja?
                            Iako je to možda i najbolje - jeste preskupo te ne baš isplativo. Tu ćemo se složiti. Ipak nije za apsolutno izbegavanje.
                            Ako bi malo da rasteretite budžet, 5W40 je verovatno idealan kompromis a Elf excelium NF je jako isplativo ulje, sa dobrim kvalitetom i umerenom cenom.
                            Već smo pominjali da bi sa sintetičkim uljima trebalo nastaviti i posle 200k km (10 god.) ali da se već MOŽE preći i na 10W-40, naročito ona kvalitetnija.
                            Ovo naročito jer je ovo (uz 5W-30) alternativna viskoznost i za novija vozila.
                            Zavisi i koliko km prelazite godišnje i u kojim uslovima.
                            Sa 5W40 slobodno vozite 15000km u bilo kojim uslovima, dok sa 10W40 isto možete samo ukoliko vozite van grada bar 40% pređenih kilometara. Obzirom na solidan kvalitet goriva u Sloveniji (i okolini) ukoliko vozite veći deo van grada (2/3) mogli bi sa 0W ili 5W-40 da u toku godine vozite sa istim uljem i svih 20k km (fabrički default).
                            Ukoliko motor počne da "troškari" ulje (recimo duplo više nego u mladosti) možete preći i na 5W-50 ili 10W-50 a tek kada dostigne pola litara (nadam se tek za koju godinu) na 1000km (ili 3-4lit. između zamena) možete razmišljati i o 15W-50.
                            Zavisi i koliko je hladno zimi kod vas. Ukoliko često pada na jutarnjih -20 cel. držite se 5W (40 ili kasnije 50) što duže.
                            U tom smislu u kasnijoj fazi 15W-40 ili 15W-50 treba koristiti samo kao "letnja" ulja (mart-novembar) pri čemu bi 5W40 moglo kao zimsko da se koristi do generalnog remonta motora.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Kao što možete i sami primetiti:
                              prelazak sa 0/5W-40 na 10W-40 posle 200 ili 250k km je više ekonomska nego tehnička kategorija (mada ima malo i toga).
                              Vaš automobil je dobar primer.
                              12god. i 200k km (215). Koliko biste da vam automobil traje? Realno je 300k km. Sa sintetikama ćete verovatno izgurati 350k km (ili eventualno 400k km). Prelazite 10-15k km godišnje. Na 300k km ćete dogurati do 20 godina, kada više zaista ne vredi ulagati u automobil (verovatno već posle 15). Ukoliko su zime umerenije (gde živite) 10W-40 može biti dovoljno.
                              Uštedi se nešto para (10-tak €). Ipak, da li je to relevantno? 100€ ili čak 200 do kraja korišćenja automobila?
                              Možda samo i samo ako malo kilometara godišnje prelazite, ukoliko je to iole više, zna se - držite se 5W40 sintetičkih ulja sa kojima u gradu možete smanjiti potrošnju oko 1% leti i 2% zimi što opet vredi nekog novca, čak i razlike u ceni ulja.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • laguna kec
                                CBC Član
                                • 29.06.2011
                                • 16
                                • slovenija

                                Zahvaljujem na iscrpnim odgovorima.Ja godisnje prelazim oko 25.000 km.Relacije po gradu i izvan grada 50-50%.
                                Nadam se da cu dogurati sa ovim motorom do 350.000 km.U sloveniji nisu preterano jake zime.Tempratura ide najvise na -10 u januaru.

                                Comment

                                Working...
                                X