@sw.brick:
Sve ste rekli, skoro nemam šta da dodam!
Trebali ste navesti da imate ugrađeni TNG mada ne menja suštinu.
Mislim da ste i na vašem primeru dokazali da motori u principu manje troše sintetička ulja. sintetičko ulje je sigurno ispralo naslage od male zapuštenosti. Lux vam je bolje koristiti od mineralnih (pa i PS) ulja pre svega zbog turbine ali i opšte zaštite motora.
Dobro ste ocenilli maksimalni interval zamene (ipak bolje da bude ispod 20 hiljada km čak i sa TNG).
Možda je još sigurnije da ulje menjate na 15000km.
To bi bilo sve.
Ovo sa cenama u USA je duga priča. I automobili su jeftiniji ... pa i ulja. Kvalitet je ... pa i ovako i onako. Sve su bliži u kvalitetu iako Evropa malo vodi (zbog viših i oštrijih standarda), mada nedovoljno za opravdanje cene. Ne zaboravite da je tamo benzin oko 1$ za litar ili manje (dakle 3x manje) pa je odnos u odnosu na ulja sličan. Ne čudi što tamo retko menjaju ulje na više od 7500 ili 10 hiljada milja a najčešće na 5000 i 3000 (doduše u novije vreme nešto manje).
P.S.
Dobar deo razlike u ceni je i zbog manjih poreza (jeftinija država) ali je objašnjenje malo duže i nije samo do toga.
Sve ste rekli, skoro nemam šta da dodam!
Trebali ste navesti da imate ugrađeni TNG mada ne menja suštinu.
Mislim da ste i na vašem primeru dokazali da motori u principu manje troše sintetička ulja. sintetičko ulje je sigurno ispralo naslage od male zapuštenosti. Lux vam je bolje koristiti od mineralnih (pa i PS) ulja pre svega zbog turbine ali i opšte zaštite motora.
Dobro ste ocenilli maksimalni interval zamene (ipak bolje da bude ispod 20 hiljada km čak i sa TNG).
Možda je još sigurnije da ulje menjate na 15000km.
To bi bilo sve.
Ovo sa cenama u USA je duga priča. I automobili su jeftiniji ... pa i ulja. Kvalitet je ... pa i ovako i onako. Sve su bliži u kvalitetu iako Evropa malo vodi (zbog viših i oštrijih standarda), mada nedovoljno za opravdanje cene. Ne zaboravite da je tamo benzin oko 1$ za litar ili manje (dakle 3x manje) pa je odnos u odnosu na ulja sličan. Ne čudi što tamo retko menjaju ulje na više od 7500 ili 10 hiljada milja a najčešće na 5000 i 3000 (doduše u novije vreme nešto manje).
P.S.
Dobar deo razlike u ceni je i zbog manjih poreza (jeftinija država) ali je objašnjenje malo duže i nije samo do toga.
Comment